Şimdi Ara

Volvo, 3 Alman'ın arasında mıdır? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
207
Cevap
3
Favori
9.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    Almanların süspansiyonlarını övmüşsünüz de ülkemize layık gördükleri arabaların kütük gibi süspansiyonlarından söz etmemişsiniz. Almanları övmek ezberine kapılmış otomotiv medyası gibi konuşuyorsunuz. Bize eski teknolojilerini pahalıya satmıyorlarmı bu adamlar. Tepki göstereceğinize teknolojilerini övüyorsunuz. Onlar iyi araba yapınca elinize ne geçiyor anlamadım.

    Ya siz ne diyorsunuz, adam sizin yolunuza özel süspansiyon yapmadı diye kötü mü oluyor? Adamların hız sınırı olmayan otobanları var, kaymak asfaltları var, dünyanın geri kalanında çoğu ülkede yol kalitesi bizden iyi. Hız limiti yüksek yola uygun gergin amortisör sistemi yapıyor, ona göre virajh yapıyor. Adam tabi ona göre ayar yapacak. Adam niye öyle süspansiyon koymuş diye değil bizim yollarımız niye böyle diye eleştirin önce. Sizin mantıkla ülkemize göre lpgye uygun motorlu araba satmayan marka da başarısız o zaman...

    Bugün s serisinde o an gidilen yolu önden radarıyla tarayıp, yoldaki çukur ve tümsekleri görüp, buna göre ideal amortisör sertliği ve çalışma aralığını öngörüp bunu milisaniye içinde o çukura gelmeden amortisörde ayarlayıp, bir sonraki metreye göre tekrar tarama yapan ve bunu tüm yol boyunca aktif olarak süper hızla yapan magic body kontrol sistemi var mesela. Bunu dünyada başka kaç üretici başarabiliyor?

    Siz hiç amg mercedes kullandınız mı mesela? Onda da kütük gibi süspnasiyon var ama amacı belli. Sizin koşullarınız araca uygun değilse bu aracın suçu değil. O koşulların ve aracı o ayarla getiren distribütörün suçu.

    Almanyadaki bütün testlerde C serisinin air matic süspansiyon sistemi kullanılır da neden bizde hep standard gürültü üreten süspansiyonları olur? B u mu yani koca mersedesin amortisörü.




  • Ben tabii ki kendi yol durumuma göre araç değerlendiriyorum Alırken de öyle alıyorum. Paramı VAG kontrollü otomotiv medyasının sözlerine yorumlarına göre harcamıyorum. AMG ye gerek yok standard c serisinin bile amortisörü kazık gibi. Ama doğru yıldızı yeter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceta


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    Almanların süspansiyonlarını övmüşsünüz de ülkemize layık gördükleri arabaların kütük gibi süspansiyonlarından söz etmemişsiniz. Almanları övmek ezberine kapılmış otomotiv medyası gibi konuşuyorsunuz. Bize eski teknolojilerini pahalıya satmıyorlarmı bu adamlar. Tepki göstereceğinize teknolojilerini övüyorsunuz. Onlar iyi araba yapınca elinize ne geçiyor anlamadım.

    Ya siz ne diyorsunuz, adam sizin yolunuza özel süspansiyon yapmadı diye kötü mü oluyor? Adamların hız sınırı olmayan otobanları var, kaymak asfaltları var, dünyanın geri kalanında çoğu ülkede yol kalitesi bizden iyi. Hız limiti yüksek yola uygun gergin amortisör sistemi yapıyor, ona göre virajh yapıyor. Adam tabi ona göre ayar yapacak. Adam niye öyle süspansiyon koymuş diye değil bizim yollarımız niye böyle diye eleştirin önce. Sizin mantıkla ülkemize göre lpgye uygun motorlu araba satmayan marka da başarısız o zaman...

    Bugün s serisinde o an gidilen yolu önden radarıyla tarayıp, yoldaki çukur ve tümsekleri görüp, buna göre ideal amortisör sertliği ve çalışma aralığını öngörüp bunu milisaniye içinde o çukura gelmeden amortisörde ayarlayıp, bir sonraki metreye göre tekrar tarama yapan ve bunu tüm yol boyunca aktif olarak süper hızla yapan magic body kontrol sistemi var mesela. Bunu dünyada başka kaç üretici başarabiliyor?

    Siz hiç amg mercedes kullandınız mı mesela? Onda da kütük gibi süspnasiyon var ama amacı belli. Sizin koşullarınız araca uygun değilse bu aracın suçu değil. O koşulların ve aracı o ayarla getiren distribütörün suçu.

    Almanyadaki bütün testlerde C serisinin air matic süspansiyon sistemi kullanılır da neden bizde hep standard gürültü üreten süspansiyonları olur? B u mu yani koca mersedesin amortisörü.

    Arkadaş şaka mısın; testleri napalım?

    Airmatic bir OPSİYONDUR. E sınıfı da alsan opsiyondur. Verirsin parasını alırsın mis gibi airmatiğini...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo hiç bir zaman üç büyük alman ile aynı kalibrede bir marka olmadı, olamaz da kimse kendini kandırmasın. Yok audiden iyiymiş de bilmemne, insaf yahu.

    Bugün audi mclaren'den hızlı araçlar yapabiliyor, atmosferik motorlarla turbolu süperspor araçları kolayca geçiyor. bkz: fsi. Audideki teknolojik ilerleme, bmw dahil üç büyüklerin hiçbirinde yok aslında. Audinin 26 sene önce yaptığı Avus ve 17 yıl yaptığı konsepte bakın Audi Rosemeyer. Vag grubunda yapılan veyronda dahi kullanılan w motorlar vw grubu tarafından yapılmıştır denir ya, işte o vw grubunnu çoğunluğunu deneyimli audi mühendisleri oluşturmaktadır. Audideki silverliner ne imiş onu araştırın. Audi'yi küçümsemek ancak otomobil cahilliiğinden kaynaklanabilir. Bugün lamborghini bile audi mühendisliği motorları kullanıyor. Adamların motor konusunda tek rakipleri ferrari.

    Volvo bir niş markadır. Onun özel bir konsepti var. Az sayıda model, az sayıda kasa tipi ile ailelere hitap eden yüksek kaliteli ve güvenlikli araçlar yapmak. Önceliği güvenlik teknolojileri olmuştur hala da öyle. Bugün pek çok markanın kullandığı güvenlik donanımını volvo yıllar önce çıkarmıştır.

    Audi, bmw, mercedes gibi markaların bugün süper lüks makam sedanlarından, süper spor modellere, spor coupelere, üstü açık iri ve küçük modellerden, suvlara, gran touring araçlarından, küçük hatchlere kadar çok geniş ürün gamları bulunur. Piyasada hiç bir başka markada bu kadar ürün çeşitliliği yok. Ayrıca bu markalar direk teknoloji odaklıdır. Volvo güvenliğe odaklanmışken, bunlar otomotiv teknolojilerine odaklıdırlar. Bugünkü lüks araçlarda kullanılan donanımları, araç teknolojilerini mercedes, bmw ve audi 30 sene önce üst sınıf araçlarında kullanıyordu. Örneğin volvo 30 sene önce kör nokta uyarı sistemine odaklanıyorken, mercedes hıza göre yükselip alçalan, sertleşip yumuşayan süspansiyon sistemine çalışıyordu.

    Bugün hiç bir firma mercedesin amortisör ve koltuk konforuna hala ulaşamadı. Hiçbir firma bmwnin sürüş karakteristiğine ulaşamadı. Hiç bir firma audinin motor, şanzıman kombinesinden elde ettiği oranları yakalayamadı. Dünyada s coupe kalibresinde araç yapabilecek 1-2 marka var mercedesten başka. m550d kalibresinde sedan yapabilecek de aynı şekilde. r8 v10+ denilen alet benim diyen süperspor otomobil üreticilerince geçilmeye uğraşılan bir araç.

    Bir s8, s63 amg, 760li gibi araçları yapabilmek, bunları seri üretebilmek, yıllardır üretebilmek tam anlamıyla güç gösterisidir arkadaşlar. Alman mühendisliğinin son noktasıdır.

    Örneğin bmwlerde kullanılan steptronik tork konvertörlü şanzımanı üreten ZF firmasının 1. dünya savaşından beri şanzıman üreten, ikinci dünya savaşında panther tanklarına 7 ileri şanzıman üretmiş, tesisleri bombalanmasına rağmen bugünlere kadar gelmiş bir firma olduğunu biliyor musunuz? Üç büyük almanda bu tip daha onlarca çok köklü altyapı ve destek markası var. Otomotiv sektöründe bayrağı uzun yıllardır bu üç büyük alman taşıyor daha uzun sürede öyle olacaktır. Diğer tüm markalar bunların açtığı yoldan onları yakalamaya çalışıyor sadece.

    Evet volvo niş ve üst kalite bir marka ama hiç bir zaman bu yukarıdakilerin kalibresinde üretim gücü olabilen bir marka olmadı, kolay kolay da olamaz.

    Lamborghini'yi Lamborghini yapan motor, giriş modeli Huracan, Gallardo vs. de kullandığı FSI değil, top modellerinde kullandığı ve nesillerdir Lamborghini tarafından geliştirilen V12 ünitedir. Bu motor da süperspor dünyasının ikonlarından birisi konumunda. Süperspor modeller arasında FSI motoru ciddiye alan çok fazla üretici olduğunu sanmıyorum açıkçası.

    30 sene önce Audi demişsiniz de, 30 sene önce Audi mi vardı? Düne kadar Audi 80 veya Audi 100 üreten firmadan bahsediyoruz. A8 üretip satması sadece parası olduğunu gösterir. VAG grubunda F segmenti bir platformu kullanıp üretim yapabilecek birden fazla marka var. Fakat Geely'de sadece Volvo mevcut, zarar etme ihtimali oldukça yüksek. Bu topa girmemekten daha doğal ne olabilir?

    Audi her zaman eli kolu VW tarafından bağlanan bir marka oldu. Maliyet sevdasına maksimum oranda ortak parça kullanımına gidilmesi uygun görüldü. Audi ayrıca BMW ve Mercedes yanında kendini öne çıkaracak kaç tane teknolojik yenilik sürdü hayatımıza? En iddialı oldukları far konusunda bile lazer farı seri üretime alma konusunda BMW'nin gerisinde kaldı.

    Güvenlik odaklı dediğiniz Volvo bugün araçlarında T8 hybrid motoru kullanıyor. Alman tarafında bu motorun rakibi var mı bilmiyorum. XC90'ı 6 saniyeden kısa sürede 100 km/s hıza ulaştıran 2.0 litrelik bir ünite. Ek olarak XC90 X5'den daha hafif bir araç, hatta X5'in yeni kasasında hedeflediği ağırlıktan bile daha hafif şu anda. İşte bunlar hep paranın gücü. Parası olduğu takdirde Volvo da bir "Alman(!)" olabiliyormuş demek ki. Ve marka dönüşüm sürecini tamamlamadı bile. Yeni XC40, V40, S40, XC60, S60 vs gelince göreceğiz tablonun net halini.

    Volvo için yeni yetme muamelesi yapmışsınız da, Türkiye gibi bir pazarda Q7'yi ekmeğinden etmek kolay olmasa gerek. Demek ki boş bir rakip değil Almanlara göre. XC60 geldiği zaman da tablo farklı olmayacaktır. Volvo tek başına olmanın dezavantajını yaşadı sürekli. Şimdi değerini bilen bir şemsiye altında yaptığı işleri hep birlikte görüyoruz.

    30 sene önce audi mi vardı sözü çok talihsiz olmuş.



    33 sene önce audi ilk 4x4 araçlarıyla dünya ralli şampiyonasında aynen renonun daha yakın zamanda f1 de ilk direksiyondan viteste yaptığı gibi rakiplerini felç etmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo hiç bir zaman üç büyük alman ile aynı kalibrede bir marka olmadı, olamaz da kimse kendini kandırmasın. Yok audiden iyiymiş de bilmemne, insaf yahu.

    Bugün audi mclaren'den hızlı araçlar yapabiliyor, atmosferik motorlarla turbolu süperspor araçları kolayca geçiyor. bkz: fsi. Audideki teknolojik ilerleme, bmw dahil üç büyüklerin hiçbirinde yok aslında. Audinin 26 sene önce yaptığı Avus ve 17 yıl yaptığı konsepte bakın Audi Rosemeyer. Vag grubunda yapılan veyronda dahi kullanılan w motorlar vw grubu tarafından yapılmıştır denir ya, işte o vw grubunnu çoğunluğunu deneyimli audi mühendisleri oluşturmaktadır. Audideki silverliner ne imiş onu araştırın. Audi'yi küçümsemek ancak otomobil cahilliiğinden kaynaklanabilir. Bugün lamborghini bile audi mühendisliği motorları kullanıyor. Adamların motor konusunda tek rakipleri ferrari.

    Volvo bir niş markadır. Onun özel bir konsepti var. Az sayıda model, az sayıda kasa tipi ile ailelere hitap eden yüksek kaliteli ve güvenlikli araçlar yapmak. Önceliği güvenlik teknolojileri olmuştur hala da öyle. Bugün pek çok markanın kullandığı güvenlik donanımını volvo yıllar önce çıkarmıştır.

    Audi, bmw, mercedes gibi markaların bugün süper lüks makam sedanlarından, süper spor modellere, spor coupelere, üstü açık iri ve küçük modellerden, suvlara, gran touring araçlarından, küçük hatchlere kadar çok geniş ürün gamları bulunur. Piyasada hiç bir başka markada bu kadar ürün çeşitliliği yok. Ayrıca bu markalar direk teknoloji odaklıdır. Volvo güvenliğe odaklanmışken, bunlar otomotiv teknolojilerine odaklıdırlar. Bugünkü lüks araçlarda kullanılan donanımları, araç teknolojilerini mercedes, bmw ve audi 30 sene önce üst sınıf araçlarında kullanıyordu. Örneğin volvo 30 sene önce kör nokta uyarı sistemine odaklanıyorken, mercedes hıza göre yükselip alçalan, sertleşip yumuşayan süspansiyon sistemine çalışıyordu.

    Bugün hiç bir firma mercedesin amortisör ve koltuk konforuna hala ulaşamadı. Hiçbir firma bmwnin sürüş karakteristiğine ulaşamadı. Hiç bir firma audinin motor, şanzıman kombinesinden elde ettiği oranları yakalayamadı. Dünyada s coupe kalibresinde araç yapabilecek 1-2 marka var mercedesten başka. m550d kalibresinde sedan yapabilecek de aynı şekilde. r8 v10+ denilen alet benim diyen süperspor otomobil üreticilerince geçilmeye uğraşılan bir araç.

    Bir s8, s63 amg, 760li gibi araçları yapabilmek, bunları seri üretebilmek, yıllardır üretebilmek tam anlamıyla güç gösterisidir arkadaşlar. Alman mühendisliğinin son noktasıdır.

    Örneğin bmwlerde kullanılan steptronik tork konvertörlü şanzımanı üreten ZF firmasının 1. dünya savaşından beri şanzıman üreten, ikinci dünya savaşında panther tanklarına 7 ileri şanzıman üretmiş, tesisleri bombalanmasına rağmen bugünlere kadar gelmiş bir firma olduğunu biliyor musunuz? Üç büyük almanda bu tip daha onlarca çok köklü altyapı ve destek markası var. Otomotiv sektöründe bayrağı uzun yıllardır bu üç büyük alman taşıyor daha uzun sürede öyle olacaktır. Diğer tüm markalar bunların açtığı yoldan onları yakalamaya çalışıyor sadece.

    Evet volvo niş ve üst kalite bir marka ama hiç bir zaman bu yukarıdakilerin kalibresinde üretim gücü olabilen bir marka olmadı, kolay kolay da olamaz.

    Lamborghini'yi Lamborghini yapan motor, giriş modeli Huracan, Gallardo vs. de kullandığı FSI değil, top modellerinde kullandığı ve nesillerdir Lamborghini tarafından geliştirilen V12 ünitedir. Bu motor da süperspor dünyasının ikonlarından birisi konumunda. Süperspor modeller arasında FSI motoru ciddiye alan çok fazla üretici olduğunu sanmıyorum açıkçası.

    30 sene önce Audi demişsiniz de, 30 sene önce Audi mi vardı? Düne kadar Audi 80 veya Audi 100 üreten firmadan bahsediyoruz. A8 üretip satması sadece parası olduğunu gösterir. VAG grubunda F segmenti bir platformu kullanıp üretim yapabilecek birden fazla marka var. Fakat Geely'de sadece Volvo mevcut, zarar etme ihtimali oldukça yüksek. Bu topa girmemekten daha doğal ne olabilir?

    Audi her zaman eli kolu VW tarafından bağlanan bir marka oldu. Maliyet sevdasına maksimum oranda ortak parça kullanımına gidilmesi uygun görüldü. Audi ayrıca BMW ve Mercedes yanında kendini öne çıkaracak kaç tane teknolojik yenilik sürdü hayatımıza? En iddialı oldukları far konusunda bile lazer farı seri üretime alma konusunda BMW'nin gerisinde kaldı.

    Güvenlik odaklı dediğiniz Volvo bugün araçlarında T8 hybrid motoru kullanıyor. Alman tarafında bu motorun rakibi var mı bilmiyorum. XC90'ı 6 saniyeden kısa sürede 100 km/s hıza ulaştıran 2.0 litrelik bir ünite. Ek olarak XC90 X5'den daha hafif bir araç, hatta X5'in yeni kasasında hedeflediği ağırlıktan bile daha hafif şu anda. İşte bunlar hep paranın gücü. Parası olduğu takdirde Volvo da bir "Alman(!)" olabiliyormuş demek ki. Ve marka dönüşüm sürecini tamamlamadı bile. Yeni XC40, V40, S40, XC60, S60 vs gelince göreceğiz tablonun net halini.

    Volvo için yeni yetme muamelesi yapmışsınız da, Türkiye gibi bir pazarda Q7'yi ekmeğinden etmek kolay olmasa gerek. Demek ki boş bir rakip değil Almanlara göre. XC60 geldiği zaman da tablo farklı olmayacaktır. Volvo tek başına olmanın dezavantajını yaşadı sürekli. Şimdi değerini bilen bir şemsiye altında yaptığı işleri hep birlikte görüyoruz.

    Lamborghiniyi lamborghini yapanın v10 motor değil de v12 olduğuna siz mi karar veriyorsunuz? Lamborghiniyi lamborghini yapan italyan aygırı karakteridir. Miura zamanlarından bile gelen agresif, çekinmeyen çizgiler, güçlü motorlar ve ferrariyi bile üzecek güçlü performans. Ha v10 motor olur, ha v12, ha w12. Siz burada fsi'yı küçümsemek ya da audiyi yok saymak amaçlı o cümleyi yazmış olsanız da dünyada çok fazla sayıda satıp, lamborghininin en beğenilen ve başarılı modellerinden olmuş olan gallardoda audi üretimi v10 motorun kullanıldığı gerçeğini değiştirmiyor. Buradaki nokta lamborghini gibi süper spor bir üretici markanın bile audi teknolojisinden faydalanıyor olması.

    Audi ile argümanınızla hiç tartışmayacağım buradaki taraflılık hissi komik kaçmış. sadece parası olan marka, kaç senelik ki, düna kadar audi 100 üretiyordu.

    Audinin kökenleri 1910 yılına dayanmaktadır, bugün mercedes ve bmw ile dünyanın en çok satan premium araç üreticisidir. Bugün dünyanın en değerli otomobil markalarında en tepede olan markalardan bir tanesidir. Geçtiğimiz sene 2 milyona yakın araç satmış bir markadır. R8deki Fsi motor dünyadaki en verimli atmosferik motorlardan birisi, quattro çekiş sistemi dünyadaki en başarılı çekiş sistemlerinden birisi, en iyi spor sw araçlarının üretici, rallilerde büyük dünya başarıları olan, lemansta dizel araçlarla adını efsaneleştirmiş bir marka. 30 sene önce 100 üretiyordu diye küçümsediğiniz marka 50 sene önce audi 100 üretiyordu. Almanyada üretilen ilk su soğutmalı motorlu araçtır kendisi. Quattro desek 80lere damgasını vurmuş üst üste dünya ralli şampiyonlukları kazanmış bir model. Daha say bitmez bunlara bakıp da tabi ya audi ne ki sadece parası var demek çok komik ve hazımsızlık göstergesi sadece.

    Mesajımı da kendi amacınıza uygun değiştirmeyin, ben volvoya yeni yetme falan demedim öyle bir muamele de yapmadım. Volvonun konsepti farklı, bir niş markası dedim. Mesajım yukarıda anlamak isteyen anlar. Madem volvo dünya otomotiv sektöründe bu kadar başarılı oldu neden batma noktasına geldi de çinlilerin geely markası tarafından alındı? İş sadece sağlam araba yapmakla olmuyor, sağlamlık, kalite, teknolçojiyi üretmekle birlikte bunu dünya pazarına sunabilme ve iyi satılş oranları da gerektiriyor. Geely olmasaydı bugün volvo da pek çok sayısız marka gibi tarihteki tozlu sayfalarda yerini almış olacaktı.

    s8, 7 serisi, s amg kalibresinde araçlar yapabilecek teknolojiye gelip, bunu üretip dünyaya pazarlayıp, bu kadar lüks ve arge gerektiren işleri batmadan yürütebilen ve dünyanın en değerli otomobil markaları olan üç büyükleri küçümsemek gerçekten hazımsızlıktır başka bir şey değil.

    Lamborghini, VAG şemsiyesi altına girdikten sonra Lamborghini olmadı. V12 motor ile elde ettiği başarılardan sonra Lamborghini oldu. FSI motor, Lamborghini'de bile ortaya çıkan maliyet düşürme kaygısından başka bişey değil. Madem bu kadar başarılı bu FSI motor, neden Lamborghini'nin top modellerinde kullanılıp da ütopik tasarruflar elde edilmiyor? İster inanın ister inanmayın, Lamborghini kullanıcısı insanlarla da muhatap oldum. Hatta birisi galericilik yapan, Gallardo ve Murcielago'yu aynı anda kullanma imkanına sahip birisi idi. Kullanıcıları arasında V12 motor gerçekten başka bi yerdedir.

    Audi'nin kökleri beni ilgilendirmez. Opel ve Ford daha köklü firmalar. Ne işe yarıyor? Evet, BMW ve Mercedes zamanının ötesinde araçlar üretirken Audi 80 ve 100 üretmekle meşguldü. Volvo'ya başarılı olsa neden Geely'e satıldı demişsiniz de, Audi'nin VAG şemsiyesi altında olmasa başına gelecekleri hepimiz biliyoruz. Geely satışı sonrası şartlar eşitlendi diyebiliriz sadece. Mühendislikte para konuşur, başka bişey değil.

    Hazımsızlık yapacak sebebim yok, bahsi geçen dört markadan hiç birine sahip değilim. Sadece görüneni söylüyorum.

    Citroën'in C6 gibi bir aracı ürettiğine kimse inanmaz. Ama üretti adamlar. Ticari hale getiremediler sadece. Aynı Phaeton gibi. Tekrar söylüyorum, mühendislik ve ticareti karıştırıyorsunuz. Üretmek başka, ürettiğinden kar etmek başka.

    Quattro'nun ralli başarıları beni gerçekten ilgilendirmiyor. O zaman Dakar, Pikes Peak tarzı bütün rallilere damga vuran, şaftsız dört çeker sistemini kullanan Peugeot'yu da forumda el üstünde gezdirelim. Bu arada hava ile çalışan hibrit sistemleri de mevcut kendilerinin.

    Siz elle tutulur olmayan başarıları şişirerek komik duruma düşüyorsunuz maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 29 Mayıs 2017; 13:51:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo hiç bir zaman üç büyük alman ile aynı kalibrede bir marka olmadı, olamaz da kimse kendini kandırmasın. Yok audiden iyiymiş de bilmemne, insaf yahu.

    Bugün audi mclaren'den hızlı araçlar yapabiliyor, atmosferik motorlarla turbolu süperspor araçları kolayca geçiyor. bkz: fsi. Audideki teknolojik ilerleme, bmw dahil üç büyüklerin hiçbirinde yok aslında. Audinin 26 sene önce yaptığı Avus ve 17 yıl yaptığı konsepte bakın Audi Rosemeyer. Vag grubunda yapılan veyronda dahi kullanılan w motorlar vw grubu tarafından yapılmıştır denir ya, işte o vw grubunnu çoğunluğunu deneyimli audi mühendisleri oluşturmaktadır. Audideki silverliner ne imiş onu araştırın. Audi'yi küçümsemek ancak otomobil cahilliiğinden kaynaklanabilir. Bugün lamborghini bile audi mühendisliği motorları kullanıyor. Adamların motor konusunda tek rakipleri ferrari.

    Volvo bir niş markadır. Onun özel bir konsepti var. Az sayıda model, az sayıda kasa tipi ile ailelere hitap eden yüksek kaliteli ve güvenlikli araçlar yapmak. Önceliği güvenlik teknolojileri olmuştur hala da öyle. Bugün pek çok markanın kullandığı güvenlik donanımını volvo yıllar önce çıkarmıştır.

    Audi, bmw, mercedes gibi markaların bugün süper lüks makam sedanlarından, süper spor modellere, spor coupelere, üstü açık iri ve küçük modellerden, suvlara, gran touring araçlarından, küçük hatchlere kadar çok geniş ürün gamları bulunur. Piyasada hiç bir başka markada bu kadar ürün çeşitliliği yok. Ayrıca bu markalar direk teknoloji odaklıdır. Volvo güvenliğe odaklanmışken, bunlar otomotiv teknolojilerine odaklıdırlar. Bugünkü lüks araçlarda kullanılan donanımları, araç teknolojilerini mercedes, bmw ve audi 30 sene önce üst sınıf araçlarında kullanıyordu. Örneğin volvo 30 sene önce kör nokta uyarı sistemine odaklanıyorken, mercedes hıza göre yükselip alçalan, sertleşip yumuşayan süspansiyon sistemine çalışıyordu.

    Bugün hiç bir firma mercedesin amortisör ve koltuk konforuna hala ulaşamadı. Hiçbir firma bmwnin sürüş karakteristiğine ulaşamadı. Hiç bir firma audinin motor, şanzıman kombinesinden elde ettiği oranları yakalayamadı. Dünyada s coupe kalibresinde araç yapabilecek 1-2 marka var mercedesten başka. m550d kalibresinde sedan yapabilecek de aynı şekilde. r8 v10+ denilen alet benim diyen süperspor otomobil üreticilerince geçilmeye uğraşılan bir araç.

    Bir s8, s63 amg, 760li gibi araçları yapabilmek, bunları seri üretebilmek, yıllardır üretebilmek tam anlamıyla güç gösterisidir arkadaşlar. Alman mühendisliğinin son noktasıdır.

    Örneğin bmwlerde kullanılan steptronik tork konvertörlü şanzımanı üreten ZF firmasının 1. dünya savaşından beri şanzıman üreten, ikinci dünya savaşında panther tanklarına 7 ileri şanzıman üretmiş, tesisleri bombalanmasına rağmen bugünlere kadar gelmiş bir firma olduğunu biliyor musunuz? Üç büyük almanda bu tip daha onlarca çok köklü altyapı ve destek markası var. Otomotiv sektöründe bayrağı uzun yıllardır bu üç büyük alman taşıyor daha uzun sürede öyle olacaktır. Diğer tüm markalar bunların açtığı yoldan onları yakalamaya çalışıyor sadece.

    Evet volvo niş ve üst kalite bir marka ama hiç bir zaman bu yukarıdakilerin kalibresinde üretim gücü olabilen bir marka olmadı, kolay kolay da olamaz.

    Lamborghini'yi Lamborghini yapan motor, giriş modeli Huracan, Gallardo vs. de kullandığı FSI değil, top modellerinde kullandığı ve nesillerdir Lamborghini tarafından geliştirilen V12 ünitedir. Bu motor da süperspor dünyasının ikonlarından birisi konumunda. Süperspor modeller arasında FSI motoru ciddiye alan çok fazla üretici olduğunu sanmıyorum açıkçası.

    30 sene önce Audi demişsiniz de, 30 sene önce Audi mi vardı? Düne kadar Audi 80 veya Audi 100 üreten firmadan bahsediyoruz. A8 üretip satması sadece parası olduğunu gösterir. VAG grubunda F segmenti bir platformu kullanıp üretim yapabilecek birden fazla marka var. Fakat Geely'de sadece Volvo mevcut, zarar etme ihtimali oldukça yüksek. Bu topa girmemekten daha doğal ne olabilir?

    Audi her zaman eli kolu VW tarafından bağlanan bir marka oldu. Maliyet sevdasına maksimum oranda ortak parça kullanımına gidilmesi uygun görüldü. Audi ayrıca BMW ve Mercedes yanında kendini öne çıkaracak kaç tane teknolojik yenilik sürdü hayatımıza? En iddialı oldukları far konusunda bile lazer farı seri üretime alma konusunda BMW'nin gerisinde kaldı.

    Güvenlik odaklı dediğiniz Volvo bugün araçlarında T8 hybrid motoru kullanıyor. Alman tarafında bu motorun rakibi var mı bilmiyorum. XC90'ı 6 saniyeden kısa sürede 100 km/s hıza ulaştıran 2.0 litrelik bir ünite. Ek olarak XC90 X5'den daha hafif bir araç, hatta X5'in yeni kasasında hedeflediği ağırlıktan bile daha hafif şu anda. İşte bunlar hep paranın gücü. Parası olduğu takdirde Volvo da bir "Alman(!)" olabiliyormuş demek ki. Ve marka dönüşüm sürecini tamamlamadı bile. Yeni XC40, V40, S40, XC60, S60 vs gelince göreceğiz tablonun net halini.

    Volvo için yeni yetme muamelesi yapmışsınız da, Türkiye gibi bir pazarda Q7'yi ekmeğinden etmek kolay olmasa gerek. Demek ki boş bir rakip değil Almanlara göre. XC60 geldiği zaman da tablo farklı olmayacaktır. Volvo tek başına olmanın dezavantajını yaşadı sürekli. Şimdi değerini bilen bir şemsiye altında yaptığı işleri hep birlikte görüyoruz.

    30 sene önce audi mi vardı sözü çok talihsiz olmuş.



    33 sene önce audi ilk 4x4 araçlarıyla dünya ralli şampiyonasında aynen renonun daha yakın zamanda f1 de ilk direksiyondan viteste yaptığı gibi rakiplerini felç etmişti.

    103 sene önce Ford seri üretime geçerek rakiplerini felç etti, hadi alkış tutalım.

    Geçen sene Peugeot Dakar ve Pikes Peak'de rakiplerini ağlattı. Hadi çılgınlar gibi kutlayalım.

    Bayiye gittiğim zaman önüme konulana bakarım ben. 2.0 T8 rakibi Audi motoru varsa gelsin. Ha doğru gerçi VW yol vermeden Audi üretemez dimi öyle bir motor?

    Quattro'yu da bu kadar şişirmeyin, altı üstü Haldex ve Torsen üretimi bir sistem. Aynı Haldex Volvo'da da mevcut. Övecekseniz simetrik dört çeker Subaru övün de bi işe yarasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 29 Mayıs 2017; 13:58:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tutankenshta

    sığır dedi cahil troll... yazık sana...

    Hafif konuşmuşum sana yazık olmasın diye. Hadi şimdi cehaletini smileyler arasına saklamaya devam et.

    İki kelime kişisel yargı yazamayacak kadar birikiminiz yoksa eksik kalın buradan da. Bak Lord'a, farklı düşünsek bile adam cayır cayır yazıyor. Tartışması keyif veriyor. Feyz al biraz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 29 Mayıs 2017; 14:0:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo hiç bir zaman üç büyük alman ile aynı kalibrede bir marka olmadı, olamaz da kimse kendini kandırmasın. Yok audiden iyiymiş de bilmemne, insaf yahu.

    Bugün audi mclaren'den hızlı araçlar yapabiliyor, atmosferik motorlarla turbolu süperspor araçları kolayca geçiyor. bkz: fsi. Audideki teknolojik ilerleme, bmw dahil üç büyüklerin hiçbirinde yok aslında. Audinin 26 sene önce yaptığı Avus ve 17 yıl yaptığı konsepte bakın Audi Rosemeyer. Vag grubunda yapılan veyronda dahi kullanılan w motorlar vw grubu tarafından yapılmıştır denir ya, işte o vw grubunnu çoğunluğunu deneyimli audi mühendisleri oluşturmaktadır. Audideki silverliner ne imiş onu araştırın. Audi'yi küçümsemek ancak otomobil cahilliiğinden kaynaklanabilir. Bugün lamborghini bile audi mühendisliği motorları kullanıyor. Adamların motor konusunda tek rakipleri ferrari.

    Volvo bir niş markadır. Onun özel bir konsepti var. Az sayıda model, az sayıda kasa tipi ile ailelere hitap eden yüksek kaliteli ve güvenlikli araçlar yapmak. Önceliği güvenlik teknolojileri olmuştur hala da öyle. Bugün pek çok markanın kullandığı güvenlik donanımını volvo yıllar önce çıkarmıştır.

    Audi, bmw, mercedes gibi markaların bugün süper lüks makam sedanlarından, süper spor modellere, spor coupelere, üstü açık iri ve küçük modellerden, suvlara, gran touring araçlarından, küçük hatchlere kadar çok geniş ürün gamları bulunur. Piyasada hiç bir başka markada bu kadar ürün çeşitliliği yok. Ayrıca bu markalar direk teknoloji odaklıdır. Volvo güvenliğe odaklanmışken, bunlar otomotiv teknolojilerine odaklıdırlar. Bugünkü lüks araçlarda kullanılan donanımları, araç teknolojilerini mercedes, bmw ve audi 30 sene önce üst sınıf araçlarında kullanıyordu. Örneğin volvo 30 sene önce kör nokta uyarı sistemine odaklanıyorken, mercedes hıza göre yükselip alçalan, sertleşip yumuşayan süspansiyon sistemine çalışıyordu.

    Bugün hiç bir firma mercedesin amortisör ve koltuk konforuna hala ulaşamadı. Hiçbir firma bmwnin sürüş karakteristiğine ulaşamadı. Hiç bir firma audinin motor, şanzıman kombinesinden elde ettiği oranları yakalayamadı. Dünyada s coupe kalibresinde araç yapabilecek 1-2 marka var mercedesten başka. m550d kalibresinde sedan yapabilecek de aynı şekilde. r8 v10+ denilen alet benim diyen süperspor otomobil üreticilerince geçilmeye uğraşılan bir araç.

    Bir s8, s63 amg, 760li gibi araçları yapabilmek, bunları seri üretebilmek, yıllardır üretebilmek tam anlamıyla güç gösterisidir arkadaşlar. Alman mühendisliğinin son noktasıdır.

    Örneğin bmwlerde kullanılan steptronik tork konvertörlü şanzımanı üreten ZF firmasının 1. dünya savaşından beri şanzıman üreten, ikinci dünya savaşında panther tanklarına 7 ileri şanzıman üretmiş, tesisleri bombalanmasına rağmen bugünlere kadar gelmiş bir firma olduğunu biliyor musunuz? Üç büyük almanda bu tip daha onlarca çok köklü altyapı ve destek markası var. Otomotiv sektöründe bayrağı uzun yıllardır bu üç büyük alman taşıyor daha uzun sürede öyle olacaktır. Diğer tüm markalar bunların açtığı yoldan onları yakalamaya çalışıyor sadece.

    Evet volvo niş ve üst kalite bir marka ama hiç bir zaman bu yukarıdakilerin kalibresinde üretim gücü olabilen bir marka olmadı, kolay kolay da olamaz.

    Lamborghini'yi Lamborghini yapan motor, giriş modeli Huracan, Gallardo vs. de kullandığı FSI değil, top modellerinde kullandığı ve nesillerdir Lamborghini tarafından geliştirilen V12 ünitedir. Bu motor da süperspor dünyasının ikonlarından birisi konumunda. Süperspor modeller arasında FSI motoru ciddiye alan çok fazla üretici olduğunu sanmıyorum açıkçası.

    30 sene önce Audi demişsiniz de, 30 sene önce Audi mi vardı? Düne kadar Audi 80 veya Audi 100 üreten firmadan bahsediyoruz. A8 üretip satması sadece parası olduğunu gösterir. VAG grubunda F segmenti bir platformu kullanıp üretim yapabilecek birden fazla marka var. Fakat Geely'de sadece Volvo mevcut, zarar etme ihtimali oldukça yüksek. Bu topa girmemekten daha doğal ne olabilir?

    Audi her zaman eli kolu VW tarafından bağlanan bir marka oldu. Maliyet sevdasına maksimum oranda ortak parça kullanımına gidilmesi uygun görüldü. Audi ayrıca BMW ve Mercedes yanında kendini öne çıkaracak kaç tane teknolojik yenilik sürdü hayatımıza? En iddialı oldukları far konusunda bile lazer farı seri üretime alma konusunda BMW'nin gerisinde kaldı.

    Güvenlik odaklı dediğiniz Volvo bugün araçlarında T8 hybrid motoru kullanıyor. Alman tarafında bu motorun rakibi var mı bilmiyorum. XC90'ı 6 saniyeden kısa sürede 100 km/s hıza ulaştıran 2.0 litrelik bir ünite. Ek olarak XC90 X5'den daha hafif bir araç, hatta X5'in yeni kasasında hedeflediği ağırlıktan bile daha hafif şu anda. İşte bunlar hep paranın gücü. Parası olduğu takdirde Volvo da bir "Alman(!)" olabiliyormuş demek ki. Ve marka dönüşüm sürecini tamamlamadı bile. Yeni XC40, V40, S40, XC60, S60 vs gelince göreceğiz tablonun net halini.

    Volvo için yeni yetme muamelesi yapmışsınız da, Türkiye gibi bir pazarda Q7'yi ekmeğinden etmek kolay olmasa gerek. Demek ki boş bir rakip değil Almanlara göre. XC60 geldiği zaman da tablo farklı olmayacaktır. Volvo tek başına olmanın dezavantajını yaşadı sürekli. Şimdi değerini bilen bir şemsiye altında yaptığı işleri hep birlikte görüyoruz.

    30 sene önce audi mi vardı sözü çok talihsiz olmuş.



    33 sene önce audi ilk 4x4 araçlarıyla dünya ralli şampiyonasında aynen renonun daha yakın zamanda f1 de ilk direksiyondan viteste yaptığı gibi rakiplerini felç etmişti.

    103 sene önce Ford seri üretime geçerek rakiplerini felç etti, hadi alkış tutalım.

    Geçen sene Peugeot Dakar ve Pikes Peak'de rakiplerini ağlattı. Hadi çılgınlar gibi kutlayalım.

    Bayiye gittiğim zaman önüme konulana bakarım ben. 2.0 T8 rakibi Audi motoru varsa gelsin. Ha doğru gerçi VW yol vermeden Audi üretemez dimi öyle bir motor?

    Quattro'yu da bu kadar şişirmeyin, altı üstü Haldex ve Torsen üretimi bir sistem. Aynı Haldex Volvo'da da mevcut. Övecekseniz simetrik dört çeker Subaru övün de bi işe yarasın.

    "30 sene önce audi mi vardı" demişsin, ben de vardı dedim, kanıtını gösterdim. nereye varmaya çalıştığını anlamadım ki...




  • Vardı da bize mi vardı dedim ben de. TV ekranında gördüğüme değil, bayide önüme konana bakarım dedim. Varmaya çalıştığım bi yer yok. Dağılalım bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 29 Mayıs 2017; 14:8:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Volvo hiç bir zaman üç büyük alman ile aynı kalibrede bir marka olmadı, olamaz da kimse kendini kandırmasın. Yok audiden iyiymiş de bilmemne, insaf yahu.

    Bugün audi mclaren'den hızlı araçlar yapabiliyor, atmosferik motorlarla turbolu süperspor araçları kolayca geçiyor. bkz: fsi. Audideki teknolojik ilerleme, bmw dahil üç büyüklerin hiçbirinde yok aslında. Audinin 26 sene önce yaptığı Avus ve 17 yıl yaptığı konsepte bakın Audi Rosemeyer. Vag grubunda yapılan veyronda dahi kullanılan w motorlar vw grubu tarafından yapılmıştır denir ya, işte o vw grubunnu çoğunluğunu deneyimli audi mühendisleri oluşturmaktadır. Audideki silverliner ne imiş onu araştırın. Audi'yi küçümsemek ancak otomobil cahilliiğinden kaynaklanabilir. Bugün lamborghini bile audi mühendisliği motorları kullanıyor. Adamların motor konusunda tek rakipleri ferrari.

    Volvo bir niş markadır. Onun özel bir konsepti var. Az sayıda model, az sayıda kasa tipi ile ailelere hitap eden yüksek kaliteli ve güvenlikli araçlar yapmak. Önceliği güvenlik teknolojileri olmuştur hala da öyle. Bugün pek çok markanın kullandığı güvenlik donanımını volvo yıllar önce çıkarmıştır.

    Audi, bmw, mercedes gibi markaların bugün süper lüks makam sedanlarından, süper spor modellere, spor coupelere, üstü açık iri ve küçük modellerden, suvlara, gran touring araçlarından, küçük hatchlere kadar çok geniş ürün gamları bulunur. Piyasada hiç bir başka markada bu kadar ürün çeşitliliği yok. Ayrıca bu markalar direk teknoloji odaklıdır. Volvo güvenliğe odaklanmışken, bunlar otomotiv teknolojilerine odaklıdırlar. Bugünkü lüks araçlarda kullanılan donanımları, araç teknolojilerini mercedes, bmw ve audi 30 sene önce üst sınıf araçlarında kullanıyordu. Örneğin volvo 30 sene önce kör nokta uyarı sistemine odaklanıyorken, mercedes hıza göre yükselip alçalan, sertleşip yumuşayan süspansiyon sistemine çalışıyordu.

    Bugün hiç bir firma mercedesin amortisör ve koltuk konforuna hala ulaşamadı. Hiçbir firma bmwnin sürüş karakteristiğine ulaşamadı. Hiç bir firma audinin motor, şanzıman kombinesinden elde ettiği oranları yakalayamadı. Dünyada s coupe kalibresinde araç yapabilecek 1-2 marka var mercedesten başka. m550d kalibresinde sedan yapabilecek de aynı şekilde. r8 v10+ denilen alet benim diyen süperspor otomobil üreticilerince geçilmeye uğraşılan bir araç.

    Bir s8, s63 amg, 760li gibi araçları yapabilmek, bunları seri üretebilmek, yıllardır üretebilmek tam anlamıyla güç gösterisidir arkadaşlar. Alman mühendisliğinin son noktasıdır.

    Örneğin bmwlerde kullanılan steptronik tork konvertörlü şanzımanı üreten ZF firmasının 1. dünya savaşından beri şanzıman üreten, ikinci dünya savaşında panther tanklarına 7 ileri şanzıman üretmiş, tesisleri bombalanmasına rağmen bugünlere kadar gelmiş bir firma olduğunu biliyor musunuz? Üç büyük almanda bu tip daha onlarca çok köklü altyapı ve destek markası var. Otomotiv sektöründe bayrağı uzun yıllardır bu üç büyük alman taşıyor daha uzun sürede öyle olacaktır. Diğer tüm markalar bunların açtığı yoldan onları yakalamaya çalışıyor sadece.

    Evet volvo niş ve üst kalite bir marka ama hiç bir zaman bu yukarıdakilerin kalibresinde üretim gücü olabilen bir marka olmadı, kolay kolay da olamaz.

    Lamborghini'yi Lamborghini yapan motor, giriş modeli Huracan, Gallardo vs. de kullandığı FSI değil, top modellerinde kullandığı ve nesillerdir Lamborghini tarafından geliştirilen V12 ünitedir. Bu motor da süperspor dünyasının ikonlarından birisi konumunda. Süperspor modeller arasında FSI motoru ciddiye alan çok fazla üretici olduğunu sanmıyorum açıkçası.

    30 sene önce Audi demişsiniz de, 30 sene önce Audi mi vardı? Düne kadar Audi 80 veya Audi 100 üreten firmadan bahsediyoruz. A8 üretip satması sadece parası olduğunu gösterir. VAG grubunda F segmenti bir platformu kullanıp üretim yapabilecek birden fazla marka var. Fakat Geely'de sadece Volvo mevcut, zarar etme ihtimali oldukça yüksek. Bu topa girmemekten daha doğal ne olabilir?

    Audi her zaman eli kolu VW tarafından bağlanan bir marka oldu. Maliyet sevdasına maksimum oranda ortak parça kullanımına gidilmesi uygun görüldü. Audi ayrıca BMW ve Mercedes yanında kendini öne çıkaracak kaç tane teknolojik yenilik sürdü hayatımıza? En iddialı oldukları far konusunda bile lazer farı seri üretime alma konusunda BMW'nin gerisinde kaldı.

    Güvenlik odaklı dediğiniz Volvo bugün araçlarında T8 hybrid motoru kullanıyor. Alman tarafında bu motorun rakibi var mı bilmiyorum. XC90'ı 6 saniyeden kısa sürede 100 km/s hıza ulaştıran 2.0 litrelik bir ünite. Ek olarak XC90 X5'den daha hafif bir araç, hatta X5'in yeni kasasında hedeflediği ağırlıktan bile daha hafif şu anda. İşte bunlar hep paranın gücü. Parası olduğu takdirde Volvo da bir "Alman(!)" olabiliyormuş demek ki. Ve marka dönüşüm sürecini tamamlamadı bile. Yeni XC40, V40, S40, XC60, S60 vs gelince göreceğiz tablonun net halini.

    Volvo için yeni yetme muamelesi yapmışsınız da, Türkiye gibi bir pazarda Q7'yi ekmeğinden etmek kolay olmasa gerek. Demek ki boş bir rakip değil Almanlara göre. XC60 geldiği zaman da tablo farklı olmayacaktır. Volvo tek başına olmanın dezavantajını yaşadı sürekli. Şimdi değerini bilen bir şemsiye altında yaptığı işleri hep birlikte görüyoruz.

    Lamborghiniyi lamborghini yapanın v10 motor değil de v12 olduğuna siz mi karar veriyorsunuz? Lamborghiniyi lamborghini yapan italyan aygırı karakteridir. Miura zamanlarından bile gelen agresif, çekinmeyen çizgiler, güçlü motorlar ve ferrariyi bile üzecek güçlü performans. Ha v10 motor olur, ha v12, ha w12. Siz burada fsi'yı küçümsemek ya da audiyi yok saymak amaçlı o cümleyi yazmış olsanız da dünyada çok fazla sayıda satıp, lamborghininin en beğenilen ve başarılı modellerinden olmuş olan gallardoda audi üretimi v10 motorun kullanıldığı gerçeğini değiştirmiyor. Buradaki nokta lamborghini gibi süper spor bir üretici markanın bile audi teknolojisinden faydalanıyor olması.

    Audi ile argümanınızla hiç tartışmayacağım buradaki taraflılık hissi komik kaçmış. sadece parası olan marka, kaç senelik ki, düna kadar audi 100 üretiyordu.

    Audinin kökenleri 1910 yılına dayanmaktadır, bugün mercedes ve bmw ile dünyanın en çok satan premium araç üreticisidir. Bugün dünyanın en değerli otomobil markalarında en tepede olan markalardan bir tanesidir. Geçtiğimiz sene 2 milyona yakın araç satmış bir markadır. R8deki Fsi motor dünyadaki en verimli atmosferik motorlardan birisi, quattro çekiş sistemi dünyadaki en başarılı çekiş sistemlerinden birisi, en iyi spor sw araçlarının üretici, rallilerde büyük dünya başarıları olan, lemansta dizel araçlarla adını efsaneleştirmiş bir marka. 30 sene önce 100 üretiyordu diye küçümsediğiniz marka 50 sene önce audi 100 üretiyordu. Almanyada üretilen ilk su soğutmalı motorlu araçtır kendisi. Quattro desek 80lere damgasını vurmuş üst üste dünya ralli şampiyonlukları kazanmış bir model. Daha say bitmez bunlara bakıp da tabi ya audi ne ki sadece parası var demek çok komik ve hazımsızlık göstergesi sadece.

    Mesajımı da kendi amacınıza uygun değiştirmeyin, ben volvoya yeni yetme falan demedim öyle bir muamele de yapmadım. Volvonun konsepti farklı, bir niş markası dedim. Mesajım yukarıda anlamak isteyen anlar. Madem volvo dünya otomotiv sektöründe bu kadar başarılı oldu neden batma noktasına geldi de çinlilerin geely markası tarafından alındı? İş sadece sağlam araba yapmakla olmuyor, sağlamlık, kalite, teknolçojiyi üretmekle birlikte bunu dünya pazarına sunabilme ve iyi satılş oranları da gerektiriyor. Geely olmasaydı bugün volvo da pek çok sayısız marka gibi tarihteki tozlu sayfalarda yerini almış olacaktı.

    s8, 7 serisi, s amg kalibresinde araçlar yapabilecek teknolojiye gelip, bunu üretip dünyaya pazarlayıp, bu kadar lüks ve arge gerektiren işleri batmadan yürütebilen ve dünyanın en değerli otomobil markaları olan üç büyükleri küçümsemek gerçekten hazımsızlıktır başka bir şey değil.

    Lamborghini, VAG şemsiyesi altına girdikten sonra Lamborghini olmadı. V12 motor ile elde ettiği başarılardan sonra Lamborghini oldu. FSI motor, Lamborghini'de bile ortaya çıkan maliyet düşürme kaygısından başka bişey değil. Madem bu kadar başarılı bu FSI motor, neden Lamborghini'nin top modellerinde kullanılıp da ütopik tasarruflar elde edilmiyor? İster inanın ister inanmayın, Lamborghini kullanıcısı insanlarla da muhatap oldum. Hatta birisi galericilik yapan, Gallardo ve Murcielago'yu aynı anda kullanma imkanına sahip birisi idi. Kullanıcıları arasında V12 motor gerçekten başka bi yerdedir.

    Audi'nin kökleri beni ilgilendirmez. Opel ve Ford daha köklü firmalar. Ne işe yarıyor? Evet, BMW ve Mercedes zamanının ötesinde araçlar üretirken Audi 80 ve 100 üretmekle meşguldü. Volvo'ya başarılı olsa neden Geely'e satıldı demişsiniz de, Audi'nin VAG şemsiyesi altında olmasa başına gelecekleri hepimiz biliyoruz. Geely satışı sonrası şartlar eşitlendi diyebiliriz sadece. Mühendislikte para konuşur, başka bişey değil.

    Hazımsızlık yapacak sebebim yok, bahsi geçen dört markadan hiç birine sahip değilim. Sadece görüneni söylüyorum.

    Citroën'in C6 gibi bir aracı ürettiğine kimse inanmaz. Ama üretti adamlar. Ticari hale getiremediler sadece. Aynı Phaeton gibi. Tekrar söylüyorum, mühendislik ve ticareti karıştırıyorsunuz. Üretmek başka, ürettiğinden kar etmek başka.

    Quattro'nun ralli başarıları beni gerçekten ilgilendirmiyor. O zaman Dakar, Pikes Peak tarzı bütün rallilere damga vuran, şaftsız dört çeker sistemini kullanan Peugeot'yu da forumda el üstünde gezdirelim. Bu arada hava ile çalışan hibrit sistemleri de mevcut kendilerinin.

    Siz elle tutulur olmayan başarıları şişirerek komik duruma düşüyorsunuz maalesef.

    İşinize gelmeyen dağ gibi somut başarılara sürekli "beni ilgilendirmez" deyip geçmişsiniz. Nasıl bir otoriteymişseniz Audiyi küçümseyip ralli ve le mans şampiyonluğu deyince "beni ilgilendirmez" diyip sırılıyorsunuz.


    Kendiniz de çok iyi biliyorsunuz bunları küçümseyemeyeceğinizi de ayak yapıyorsunuz işte. Daha fazla tartışmanın gereği yok, okuyan neyin ne olduğunu görüyor.




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Quattro diyip duruyorsunuz, şu an Volvo AWD, Mercedes 4Matic, BMW xDrive ve Audi Quattro arasında nasıl bir fark var anlatma şansınız var mı? Mesela AWD Volvo sahiplerinin yolda kaldığı yerlerde Quattro sahipleri onlara çekici hizmeti falan mı veriyor?

    Dağ gibi somut başarılar Audi'yi Volvo'dan hangi alanlarda sıyırıyor şu an? Sadece bunu merak ediyorum. AWD saçmalarken Quattro saat gibi mi çalışıyor mesela? Ya da Audi ultra hafif şasileri ile 300 kg hafif ağırlıkla daha iyi güvenlik mi sunuyor? Motorları mı çok daha iyi? Yoksa şanzımanı mı? İç mekan kalitesi arasında uçurum mu var? Yoksa uzun dönem testleri mi ayırıyor iki markayı? Biri 5 yaşında periyodik bakıma girerken diğeri motor şanzıman mı indiriyor?

    Yukarıdaki kriterler arasında fark yoksa gerçekten bana ne Audi'nin yarış başarılarından. TDI motorla Le Mans'da iyi başarılar elde ettiler. Şimdi bunun meyvesi olarak TDI motorların rakiplerinden farkı ne?

    Samimi olarak soruyorum, nerede bu dağ gibi somut başarılar?

    Ha tamam R8 ve A8 rakibi bir üretimi yok Volvo'nun kabul. S90-A6, Q7-XC90 kıyası yapılabilir mesela.

    Somut başarılar diyip diyip sadece A8 ve ralli örnekleri vermeniz cidden hafif kalıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • bir markanın diğer marka arasındaki yerinin bir önemi yok.
    beni gitmek istediğim yere götürmesinin önemi var.


    Marka algısı ile kendi egolarımızı şişirmeyelim.

    hiçbirisine bağlı değilim, ama istediğim zaman istediğim şartları sağlayan aracı arzularım.

    Markalar bize hizmet için varlar. Bizim onları kendi aralarında yarıştırmak ve karlarını maksimum yapmalarına hizmet etmek için değil.

    Kaldı ki, hiçbir zaman en iyi diye bir şey yoktur.
    Benim için en iyi fiat 500 olabilir. Senin için Range Rover bilmem ne modeli.

    Keyifli sürüşler.
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    de get Audi markasını 30 yıllık yeni yetme sanan cahille ne konuşulur?
    https://forum.donanimhaber.com/audi-tarihcesi--31750706 okuda öğren August Horch seni tanısa muhatap almazdı heralde...
  • tutankenshta kullanıcısına yanıt
    Tamam hadi 30 yıl önceki Audi 80'i al da alem araba görsün, hadi canım, hadi gülüm, ayak altında dolaşma yeter ki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    ayak altında dolaşan sensin çakma beyinli... 8Bits eleman...
  • Güncel modelleri tartışalım diyorum millet tarihçe linki atıyor

    Quattro'nun başarılarından başka öne sürecek argüman yok demek ki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Quatro efsanede ondan en çok onu ön planda tutuyorlar...http://www.log.com.tr/audinin-efsanesi-quattro-onemli-bir-kilometre-tasini-daha-geride-birakti/ Quatro basit bir şey değil... nasıl Porsche 911 efsane olduysa Quatroda efsane...
  • Hocam şu net bence, Volvo, Mercedes Bmw ve Audi den üstün ve kaliteli bir arabadır. Volvo bence diğerlerini ezer, prestij, güvenlik, imaj ve kalite Volvo dur net...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw ve Audi bence Volvo kalitesinin gerisindedir, Mercedes ile Volvo kalite ve güvenlik olarak en iyileridir ama tercih Volvo dur. Alman takıntısı anlamsız ve mantıksız, bana göre Volvo 3 Alman’dan da bir adım öndedir nokta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo nun rakibi Mercedes’tir, BMW ve Audi Volvo nun raklibi olamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.