Şimdi Ara

VOLKSWAGEN POLO CLASSİC MOTORU GOLFTEN FARKLI MI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
23.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Slm arkadaşlar;

    Polo Classicte kullanılan iki tip motor var bir 75lik birde 100lük. Bu motorları incelediğimde yakıt tüketiminin çok yüksek olduğunu gördüm.

     VOLKSWAGEN POLO CLASSİC MOTORU GOLFTEN FARKLI MI?

    Bu motor Golfte kullanılan Hitler Motoru dediğimiz; 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC 148 NM olan motorla aynı mı? Sadece ufak tefek değişiklikler mi var?

    Hitler Motoru gibi sağlam, dayanıklı ve Lpg ile %100 uyumlu mu? Hitler motorun yakıt tüketimi şehir içi: 9.3 şehir dışı: 5.6 ortalama: 6.9



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 22 Ağustos 2011; 16:38:45 >







  • Arkadaşlar bu konuda bilgisi olan mutlaka vardır bizim forumda.
  • Bende 1997 model golf 3 kasa vardı motoruda 102 beygir AFT motor diye geçiyordu aynı motoru 1998-1999 polo klasiklerde kullanıyordu, 8 walf 102 beygir, şuandaki golflerde de benzer bir motor kullanılıyor ancak, AFT motor da manifoldlar vs.dökümdü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    Bende 1997 model golf 3 kasa vardı motoruda 102 beygir AFT motor diye geçiyordu aynı motoru 1998-1999 polo klasiklerde kullanıyordu, 8 walf 102 beygir, şuandaki golflerde de benzer bir motor kullanılıyor ancak, AFT motor da manifoldlar vs.dökümdü


    Hocam cevap için teşekkürler. Aynı motor ise bu yakıt tüketiminde ki farkın sebebi nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 22 Ağustos 2011; 21:59:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman


    quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    Bende 1997 model golf 3 kasa vardı motoruda 102 beygir AFT motor diye geçiyordu aynı motoru 1998-1999 polo klasiklerde kullanıyordu, 8 walf 102 beygir, şuandaki golflerde de benzer bir motor kullanılıyor ancak, AFT motor da manifoldlar vs.dökümdü


    Hocam cevap için teşekkürler. Aynı motor ise bu yakıt tüketiminde ki farkın sebebi nedir?


    Vites oranları olabilir hocam bu yakıt tüketimi farkı.(otomatik / manuel yada daha uzun veya kısa vites oranları)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman


    quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    Bende 1997 model golf 3 kasa vardı motoruda 102 beygir AFT motor diye geçiyordu aynı motoru 1998-1999 polo klasiklerde kullanıyordu, 8 walf 102 beygir, şuandaki golflerde de benzer bir motor kullanılıyor ancak, AFT motor da manifoldlar vs.dökümdü


    Hocam cevap için teşekkürler. Aynı motor ise bu yakıt tüketiminde ki farkın sebebi nedir?


    Vites oranları olabilir hocam bu yakıt tüketimi farkı.(otomatik / manuel yada daha uzun veya kısa vites oranları)


    Bilmiyorum hocam söylediğin gibi sadece vites oranlarıylamı ilgili.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman


    quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman


    quote:

    Orijinalden alıntı: kalekale

    Bende 1997 model golf 3 kasa vardı motoruda 102 beygir AFT motor diye geçiyordu aynı motoru 1998-1999 polo klasiklerde kullanıyordu, 8 walf 102 beygir, şuandaki golflerde de benzer bir motor kullanılıyor ancak, AFT motor da manifoldlar vs.dökümdü


    Hocam cevap için teşekkürler. Aynı motor ise bu yakıt tüketiminde ki farkın sebebi nedir?


    Vites oranları olabilir hocam bu yakıt tüketimi farkı.(otomatik / manuel yada daha uzun veya kısa vites oranları)


    Bilmiyorum hocam söylediğin gibi sadece vites oranlarıylamı ilgili.


    Teknik özellikler %90 aynı.Vites oranlarıyla alakalı değilse ağırlıkla diyeceğim ama golf daha ağır.Vites oranları bence.Bir iki parçanın üretim şekli bu kadar etkilemez.Ancak Aracının bilgisayarının nasıl programlandığıda önemli.Şimdi aklıma geldi.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW Polo MK3'mü Opel Corsa B'mi?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bende merak ettim takip..
  • Bende 99 model AFT motorlu polo classic var. Sanırım yazılım farkı yüzünden böyle. Chip tuning yapılırsa polo daha az yakacaktır tahminimce. Araştırdım ama poloya chiptuning yaptıranda görmedim hiç, fazla oynamaya gelmiyormuş AFT motor.

    Birde Polo ile Golfün sanzımanı yapı itibariyle aynı.Ancak Golfte son dişli oranı 4.25 olmasına rağmen poloda 3.75 dir.Bu yüzden Golf polodan daha agır olmasına ragmen kısa son dıslısı sayesınde daha ıyı hızlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 23 Ağustos 2011; 6:54:14 >
  • kullanılan motorlar farklı diye biliyorum.bi ara bu classiclere takmıştım kafayı bayağı bi araştırmıştım.ama uzun zaman oldu unuttum gitti.
  • Arkadaşlar Taner Abiye pm atmak zorunda kaldım. Bizim forumda VW fanatiği çok fazla ama VW hakkında bilgisi olan çok az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Arkadaşlar Taner Abiye pm atmak zorunda kaldım. Bizim forumda VW fanatiği çok fazla ama VW hakkında bilgisi olan çok az.


    İyi de onun PASSAT 'ı var . Yanlışın olmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Slm arkadaşlar;

    Polo Classicte kullanılan iki tip motor var bir 75lik birde 100lük. Bu motorları incelediğimde yakıt tüketiminin çok yüksek olduğunu gördüm.

     VOLKSWAGEN POLO CLASSİC MOTORU GOLFTEN FARKLI MI?

    Bu motor Golfte kullanılan Hitler Motoru dediğimiz; 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC 148 NM olan motorla aynı mı? Sadece ufak tefek değişiklikler mi var?

    Hitler Motoru gibi sağlam, dayanıklı ve Lpg ile %100 uyumlu mu? Hitler motorun yakıt tüketimi şehir içi: 9.3 şehir dışı: 5.6 ortalama: 6.9






    1- aynı motor
    2- polo klasiğin de yakıt tüketimi yukarıda yazdığınız değerler ile aynıdır. daha fazla değildir.

    sizin baktığınız araçta var bir yanlışlık demek ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Arkadaşlar Taner Abiye pm atmak zorunda kaldım. Bizim forumda VW fanatiği çok fazla ama VW hakkında bilgisi olan çok az.


    İyi de onun PASSAT 'ı var . Yanlışın olmasın?


    Passat olması sorun değil. Taner Abi mutlaka cevabı biliyordur da zaman ayırıp yazması önemli.
  • Yakıtını bilmeyeceğim ama bir ara dayımda 98 Model polo classic vardı 100 hp lik olandan. Değim yerindeyse köpek gibi kaçıyordu araç. Özellikle 2. vitesteki ivmelenmesine bayılıyordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Yakıtını bilmeyeceğim ama bir ara dayımda 98 Model polo classic vardı 100 hp lik olandan. Değim yerindeyse köpek gibi kaçıyordu araç. Özellikle 2. vitesteki ivmelenmesine bayılıyordum.


    Aynen Hocam bizde aracı pazara götürdük. Giderken ben kullandım, yüksek hızlara çıkma isteğine, 100km/h dahi gaza basınca ivmelenmesini çok beğendim. Yol tutuş ve konforunu pek beğendiğimi söyleyemem ama B segmenti için iyidir.

    Ayrıca bunlar tutulmuyor zannediyordum. 1.5 saat içinde satıldı ve Lpg yoktu. Lpg olsaydı zaten ilk 10 dkda gelen adam kesin alacaktı.

    Neyse satan arkadaş ilk resimde paylaştığım değerleri yakaladığını, devirli kullanınca çok daha üstüne çıktığını söyledi.




  • Ben de 1998 model Polo 1.4 16v var
    100 beygir
  • 75 hp güce sahip olan motor aynı motor değil.bu motorun silindir hacmi 1598cc , çapxstrok değeri 76,5X86,9 olarak geçiyor.100 hp güce sahip olansa GOLF ile aynı motor.silindir hacmi 1595cc , çapxstrok değeri ise 81.0X77,4 . yani bu iki motor farklı motorlardiğer motorda 16 V li 105 hp lik motor.o da bunlardan farklı...

    vikipedia :

    1.6 R4 74-75kW
    1,595 cubic centimetres (97.3 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 81.0 by 77.4 millimetres (3.19 in × 3.05 in), stroke ratio: 1.05:1 - oversquare/short-stroke, 398.8 cc per cylinder, compression ratio: 10.3:1
    cylinder block & crankcase
    aluminium alloy aluminium alloy; five main bearings, die-forged steel crankshaft
    cylinder head & valvetrain
    cast aluminium alloy; two valves per cylinder, single overhead camshaft (SOHC)
    fuel system & engine management
    multi-point electronic indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors; Bosch MD 7 electronic engine control unit (ECU)
    electronic indirect injection Total Flex gasoline or ethanol (Brazil)
    DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
    74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 5,800 rpm; 135 newton metres (100 ft·lbf) @ 4,400 rpm — AEK (10/94-12/95) - Golf, Vento, Passat
    74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 5,800 rpm; 140 newton metres (103 ft·lbf) @ 3,500 rpm — AFT, AKS (discontinued)
    74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 5,300 rpm; 140 newton metres (103 ft·lbf) @ 3,800 rpm — ADP, AHL (discontinued)
    74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 5,600 rpm; 145 newton metres (107 ft·lbf) @ 3,800 rpm — ANA, ARM, AEH, AKL, APF, AUR, AWH
    75 kilowatts (102 PS; 101 bhp) @ 6,300 rpm; 135 newton metres (100 ft·lbf) @ 3,500 rpm — ABB (discontinued)
    75 kilowatts (102 PS; 101 bhp) @ 5,600 rpm; 148 newton metres (109 ft·lbf) @ 3,800 rpm — ALZ, AVU, AYD, BFQ, BFS, BGU, BSE, BSF, CCSA
    applications
    Audi: Audi A3 Mk1 & Mk2 (AEH: 09/96-06/01, AKL: 08/97->, APF: 06/99-08/00, AVU: 05/00-04/02, BFQ: 05/02-06/03, BGU: 05/03-05/05, BSE/BSF: 06/05->, CCSA: 07/08->), Audi 80 (ABB: 08/90-05/93), Audi A4 B5, B6 & B7 (ADP: 11/94-10/96, AHL: 10/96-07/99, ANA: 08/98-06/00, ARM: 08/98-10/91, ALZ: 06/00-06/08), Audi 100 (ABB: 03/92-07/93)
    SEAT: SEAT Ibiza Mk2 (AFT: 09/95-06/99, AKL: 06/99-05/02, AEH: 01/00-05/02, APF: 03/00-10/00, AUR: 07/00-05/02), SEAT Córdoba Mk1 (AFT: 09/95-06/99, AKL: 06/99-08/02, AEH: 01/00-08/02, APF: 03/00-10/00, AUR: 07/00-08/02), SEAT León Mk1 & Mk2 (AEH: 08/99-10/05, AKL: 11/99-10/05, BFQ: 10/05-06/06, BSE/BSF: 07/05->, CCSA: 07/05->), SEAT Altea (BGU: 03/04-05/05, BSE/BSF: 05/05->, CCSA: 12/07->), SEAT Toledo Mk1, Mk2 & Mk3 (AFT, AKS: 09/96-03/99, AKL: 10/98-07/04, AEH: 11/98-07/04, BGU: 02/04-03/06, BSE/BSF: 05/05->, CCSA: 12/07->), SEAT Exeo (ALZ: 03/09->)
    Škoda: Škoda Octavia Mk1 & Mk2 (AEH: 12/97->, AKL: 08/98->, AVU: 08/00-04/02, BFQ: 04/02->, BGU: 05/04-05/05, BSE/BSF: 05/05->, CCSA: 11/07->)
    VW/VWCV: Volkswagen Polo Mk3 (AFT: 12/95-08/99, AEH/AKL: 10/99-09/01, APF: 03/00-10/00, AUR: 07/99-09/01), Volkswagen Golf Mk3 (AFT: 07/95-10/00, AKS: 04/97-10/00), Volkswagen Golf Mk4 (AKL: 10/97-05/04, AEH: 01/98-05/04, APF: 05/99-04/01, AVU: 09/99-04/02), Volkswagen Golf Mk5 (BFQ: 05/02-06/06, BGU: 01/04-07/07, BSE/BSF: 05/05->, CCSA: 11/07-12/08), Volkswagen Golf Mk6 (CCSA: 01/08->), Volkswagen Vento (AFT: 01/96-12/97, AKS: 04/97-12/97), Volkswagen Bora (AKL: 08/98-05/05, AEH: 09/98-05/05, APF: 05/99-09/00, AVU: 09/99-04/02, BFQ: 05/02-05/05), Volkswagen Jetta (74kW AHP: 05/98-01/02, BGU: 05/04->, BSE/BSF: 08/05->, CCSA: 01/08-07/10), Volkswagen Touran (BGU: 07/03-05/05, BSE/BSF: 06/05->), Volkswagen New Beetle (AWH: 11/99-10/00, AYD: 06/00->, BFS: 06/02->), VW Passat B4, B5 & B6 (AFT: 12/95-12/96, ADP: 01/97-10/97, AHL: 10/96-08/00, ARM: 01/99-08/00, ANA: 07/99-08/00, ALZ: 10/00-05/05, BSE/BSF: 05/05->), Volkswagen Caddy Mk3 (BGU: 04/04-05/05, BSE/BSF: 06/05->

    1.6 R4 16v 77-80kW
    1,598 cubic centimetres (97.5 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 76.5 by 86.9 millimetres (3.01 in × 3.42 in), stroke ratio: 0.88:1 - undersquare/long-stroke, 399.4 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1 (China), 12.1:1 (AUS)
    cylinder block & crankcase
    grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft
    cylinder head & valvetrain
    cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
    fuel system & engine management
    electronic multipoint injection; Bosch MD 7
    electronic injection Total Flex gasoline or ethanol (Brazil)
    DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
    77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 5,700 rpm; 148 newton metres (109 ft·lbf) @ 4,500 rpm — AUS, AZD, ATN, BCB (discontinued)
    77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 5,600 rpm; 153 newton metres (113 ft·lbf) @ 3,800 rpm — BTS, CFNA, CLSA
    80 kilowatts (109 PS; 107 bhp) @ 5,800 rpm; 150 newton metres (111 ft·lbf) @ 4,200 rpm — (China)
    applications
    SEAT Ibiza Mk3, Mk4 & Mk5, SEAT Córdoba Mk2, SEAT León Mk1, SEAT Toledo Mk2, Škoda Fabia Mk2, Škoda Roomster (BTS: 05/06->), Škoda Octavia, Volkswagen Polo Mk4, Volkswagen Golf Mk4, Volkswagen Bora, VW Jetta Mk4 (China), Volkswagen Citi Mk1, Volkswagen VeloCITI, Volkswagen Citi Life



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrostatic -- 23 Ağustos 2011; 14:09:46 >




  • Jedi eğitimimde bana yardım et, Dünya gezegenini tehdit eden Volkswagen'e karşı başlatılan isyana destek ol burayı tıkla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Ben de 1998 model Polo 1.4 16v var
    100 beygir


    "de" bitişik olacak...

    Bende 1998 model Polo 1.4 16v var

    yada

    Bende de 1998 model Polo 1.4 16v var
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.