Şimdi Ara

Volkswagen'in elektrikli araç satışları patlama yaptı: İşte rakamlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen'in elektrikli araç satışları patlama yaptı: İşte rakamlar
    Volkswagen, elektrikli araç satışlarında önemli bir büyüme ivmesi yakaladı. Volkswagen Grubu'nun küresel elektrikli araç satışları, 2025'in ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %47 artarak 465.500 adet olarak gerçekleşti. Tamamen elektrikli araçlar, Volkswagen Grubu'nun toplam küresel satışlarının %11'ini oluşturdu, bu oran bir önceki yıl sadece %7 idi.



    Avrupa'da elektrikli satışları %89 arttı



    En büyük artış şirketin anavatanı Avrupa'da gerçekleşti. Yılın ilk yarısında teslimatlar geçtiğmiz seneye göre %89 artış gösterdi. ABD'de ise %24'lük bir büyüme gerçekleşti. Çin'de ise yerli markaların yoğun rekabeti neticesinde satışlar %34 azaldı. Volkswagen Grubu, %28'lik bir pazar payıyla Avrupa'da tamamen elektrikli araç pazarında lider durumda bulunuyor.



    Volkswagen Grubu'nun en çok satan elektrikli modelleri şöyle sıralanıyor:




    • Volkswagen ID.4/ID.5: 84.900

    • Volkswagen ID.3: 60.700

    • Audi Q4 e-tron: 44.600

    • Volkswagen ID.7: 38.700

    • Škoda Enyaq: 38.700

    • Audi Q6 e-tron: 36.500

    • Škoda Elroq: 34.300

    • Volkswagen ID. Buzz: 27.600

    • Porsche Macan: 25.900

    • CUPRA Born: 22.100



    Ayrıca Bkz.Lucid'in elektrikli sedanından dünya rekoru: Tek şarjla 1.205 km yol yaptı



    Volkswagen, şarj edilebilir hibrit araç satışlarında da önemli bir büyüme yakaladı. Grup, yılın ilk yarısında dünya çapında 192.300 adet fişli hibrit araç teslim etti. Bu rakam, 2024'ün aynı döneminde satılan 136.800 adete göre %41'lik bir artış anlamına geliyor. 



    Tüm yakıt türlerinde ise Volkswagen Grubu'nun satışları geçtiğimiz seneye göre %1,3 artarak 4,41 milyon adede yükseldi.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2025/07/09/volkswagen-47-percent-ev-sales-jump-includes-a-24-boost-in-the-us/
    Kaynak:https://www.carscoops.com/2025/07/vw-beats-tesla-where-it-hurts-most-and-the-numbers-are-brutal/







  • Diğer araçları çok bilmiyorum ama Q4 etron fiyatını hakeden bir araba değil, en azından Türkiye'de. Bir kere ergonomik tasarım hataları var. Bardaklık sürücüden çok aşağıda, resmen eğilip alıyorsunuz. Keza telefon şarj alanı da öyle. Infotainment arayüzü çok eski, ekran kalitesi kötü, 360 kamerasının olmayışı sıkıntı... Yani rakiplerine göre büyük eksiklikleri var. Şarj hızı da rakiplerinin gerisinde aslında. Platformun eski oluşundan da kaynaklanıyor sanırım. Muhtemelen Avrupa'da ucuza satıyorlar ki alıcı buluyor.

    Türkiye tarafında en başta uygulaması Türkiye'de çalışmıyor bildiğim kadarıyla. Yani uzaktan şarj durumuna bakayım, kabini ısıtayım/soğutayım gibi fonksiyonların hiçbiri yok. 55 Quattro olmadığı sürece adaptif hız sabitleme de bulunmuyor diye biliyorum. Hangi versiyonu alırsanız alın arka frenler kampana. Evet, kampana! 1.8 milyona Tesla satılırken, boşunun 3.4 dolusunun 4.8 milyona satıldığı bu arabada kampana fren var. Üstelik Quattro alırsanız yıllık mtv de 52bin tl. Türkiye'de tercih edilmemesinin çok mantıklı nedenleri var yani... Altyapısı ve ergonomisi çok daha iyi olup daha ucuza satılan çok alternatifi var. Ayrıca Vag grubunun sıkıcı ve kullanışsız iç tasarımlarını da şahsen sevemiyorum. İçten yanmalı olduğu için söylüyorum, Golf'te bile fiziksel tuş kullanmamış olmaları çok berbat. Cupra'larda da tavandaki dokunmatik tuşların işlevini yerine getirememesi gibi kronik sıkıntılar olduğunu duyuyorum.
  • Diğer araçları çok bilmiyorum ama Q4 etron fiyatını hakeden bir araba değil, en azından Türkiye'de. Bir kere ergonomik tasarım hataları var. Bardaklık sürücüden çok aşağıda, resmen eğilip alıyorsunuz. Keza telefon şarj alanı da öyle. Infotainment arayüzü çok eski, ekran kalitesi kötü, 360 kamerasının olmayışı sıkıntı... Yani rakiplerine göre büyük eksiklikleri var. Şarj hızı da rakiplerinin gerisinde aslında. Platformun eski oluşundan da kaynaklanıyor sanırım. Muhtemelen Avrupa'da ucuza satıyorlar ki alıcı buluyor.

    Türkiye tarafında en başta uygulaması Türkiye'de çalışmıyor bildiğim kadarıyla. Yani uzaktan şarj durumuna bakayım, kabini ısıtayım/soğutayım gibi fonksiyonların hiçbiri yok. 55 Quattro olmadığı sürece adaptif hız sabitleme de bulunmuyor diye biliyorum. Hangi versiyonu alırsanız alın arka frenler kampana. Evet, kampana! 1.8 milyona Tesla satılırken, boşunun 3.4 dolusunun 4.8 milyona satıldığı bu arabada kampana fren var. Üstelik Quattro alırsanız yıllık mtv de 52bin tl. Türkiye'de tercih edilmemesinin çok mantıklı nedenleri var yani... Altyapısı ve ergonomisi çok daha iyi olup daha ucuza satılan çok alternatifi var. Ayrıca Vag grubunun sıkıcı ve kullanışsız iç tasarımlarını da şahsen sevemiyorum. İçten yanmalı olduğu için söylüyorum, Golf'te bile fiziksel tuş kullanmamış olmaları çok berbat. Cupra'larda da tavandaki dokunmatik tuşların işlevini yerine getirememesi gibi kronik sıkıntılar olduğunu duyuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 10 Temmuz 2025; 11:04:32 >




  • Geçen sene her hafta battı, EV konusunda geç kaldı haberleri çıkıyordu burda da Nokia cılar cirit atıyordu ne oldu sihirli değnekle mi dokundular VW'ne :)


    Türkiye'de EV konusunda pek istekli değiller ama pazar payı büyüyor bir atılım yapacaklar herhalde. Bu arada ID.2 beklediğim bir model şehir içi kullanım için.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Bardaklık konusunda haklısınız, ergonomik sorunlar da var ama sonuçta Audi kaç para ki diyecektim tam yazının devamını okudum Volkswagen'in elektrikli araç satışları patlama yaptı: İşte rakamlar 


    Volkswagen'in elektrikli araç satışları patlama yaptı: İşte rakamlar
  • Biz ancak en boş modelini alabiliriz :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ID4, Türkiye'de aptalca pazarlama stratejisi ile harcandı. Kafalarında hala içten yanmalı motorlu araç satma takıntısı var. Bu olduğu müddetçe, durumun değişeceği yok.
    Ama şunu kaçırıyorlar elektrikli pazar büyüdükçe ellerindeki pazar da kazandıkları imaj da kayıp gidiyor. Günü kurtarıyorlar ama geleceği kaybediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi homebird -- 10 Temmuz 2025; 16:35:10 >
  • VW, yatsın kalksın patavatsız Elon'a dua etsin.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Elon Musk'un eseri.

  • VAG batıyor ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef ki arabada alman devri bitiyor. Bu konforu arayacak mıyız acaba

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • VAG fanı değilim fakat bu VW batıyor, bitiyor diyen arkadaşlar bu konu hakkında ne düşünüyorlar acaba?

  • VW en boş araçlarını bizim ülkemizde satıyor.

    Bu kadar yüksek fiyatlara peynir ekmek gibi kapışılıyor.

  • Vag battı, fabrikalar kapandı bunlar fason hindistan üretimi

  • vw bir şekilde piyasada olmalı, bizim ülkede her zaman olacak gibi de görünüyor

  • Doğuş oto boykot. Bu da tr için bir bakış açısı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • VAG batıyorcu Made in China tipler ne diyecek bakalım bu habere. Ses soluk yok hiçbirinden uğramamışlar başlığa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çinliler vw batırmışmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.