Şimdi Ara

Volkswagen Golf ile Kaza Yaptım, airbag'ler açılmadı, dava açmalı mıyım? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
0
Favori
37.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • brksnmz arkadaşım ne oldu? Açtın mı davayı ya da aracını icelettin mi? Eğer ki açmadıysan bu cahilce boş konuşan arkadaşın lafına inanıp açma. Daha önce dediğim gibi git itüye bir kontrol ettir aracını. Dediğim gibi forumda böyle bilgisizce ve cahilce boş boş konuşan çok bunlara güvenip birşey yapmadan önce iki kez düşünün. Avukat ve dava işlerinde hem çok zamanın hem de çok paran gidiyor çünkü. Tavsiyem git bir itüye bir kontrol ettir. Ama böyle kafadan uydurup konuşanlara inanma.
  • 120'yle çarpmış olamazsınız!!!! 120 km/saat hızla giderken kaza yaparsanız vücudunuza doğrudan darbe gelmese bile o ani yavaşlamanın etkisiyle bütün organlarınız mahfolur, beyniniz kafanın içinde yer değiştirir. hiçbir insan o şoktan kolay kolay kurtulamaz. kurtulsa bile bence 6 ay hastanede kalır.

    siz 120'yle giderken kaza durumu ortaya çıkmıştır, siz fren yapmışsınızdır, direksiyonu kırmışsınızdır, ilk darbe sonrası başka bir tarafa savrulmuşsunuzdur. yani hızınız aniden sıfıra inmemiştir.

    hava yastıkları açılmamışsa arıza yapmış olabilir. atalet duyargaçı diye çevrilebilecek inertia sensor bozulmuş olabilir.

    dava edemezsiniz maalesef, bu güvenlik önlemleri yardımcı ekipmanlardır, birşeyin garantisi verilmez.
  • öncelikle geçmiş olsun. benim başımdan geçen olay daha da ilginç .yeri geldi yazayım dedim. geçen yaz arkadaşın volkswagen POLO su ile kaza yaptık. kaza dediğime bakmayın .olay şöyle gelişti ; trafiğin seyrek olduğu bir yolda İGDAŞ çalışma yapıyormuş . çukur kazmış çevresini kapamamış falan. bir de yerden yüksekçe Logar kapağı bırakmış . ufak bir tepe gibi kavşağın iç kısmında . neyse biz kavşağa en fazla 30-40 ile giriyoruz arkadaş kapağı görüyor üstünden geçerim teker basıp geçer diyor . ama yüksek kaldı kapak bir teker bastı fakat kapak alta çarptı. biz 'noluyo yavaş' derken öndeki 2 hava yastığı açıldı .korna basılı kaldı. önde iki kişi arkada 2 kişi vardı ve kimsede emniyet kemeri takılı değildi. arabanın ne dışında ne ön tamponunda gözle görülür bir hasar yoktu. çevreden gelen vatandaşlar arabanın altına bakıp motor koruması kırılmış dediler .ama doğru ama yanlış bilemeyeceğim onu. sonuçta igdaş 8/8 kusurlu çıktı. neyseki araç kaskoluydu da 8 bin tl tutan masraftan kurtulduk. bunu açıklamanın bir yolu var mıdır bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: netrex2

    öncelikle geçmiş olsun. benim başımdan geçen olay daha da ilginç .yeri geldi yazayım dedim. geçen yaz arkadaşın volkswagen POLO su ile kaza yaptık. kaza dediğime bakmayın .olay şöyle gelişti ; trafiğin seyrek olduğu bir yolda İGDAŞ çalışma yapıyormuş . çukur kazmış çevresini kapamamış falan. bir de yerden yüksekçe Logar kapağı bırakmış . ufak bir tepe gibi kavşağın iç kısmında . neyse biz kavşağa en fazla 30-40 ile giriyoruz arkadaş kapağı görüyor üstünden geçerim teker basıp geçer diyor . ama yüksek kaldı kapak bir teker bastı fakat kapak alta çarptı. biz 'noluyo yavaş' derken öndeki 2 hava yastığı açıldı .korna basılı kaldı. önde iki kişi arkada 2 kişi vardı ve kimsede emniyet kemeri takılı değildi. arabanın ne dışında ne ön tamponunda gözle görülür bir hasar yoktu. çevreden gelen vatandaşlar arabanın altına bakıp motor koruması kırılmış dediler .ama doğru ama yanlış bilemeyeceğim onu. sonuçta igdaş 8/8 kusurlu çıktı. neyseki araç kaskoluydu da 8 bin tl tutan masraftan kurtulduk. bunu açıklamanın bir yolu var mıdır bilmiyorum.


    Öncelikle bu güzel Türkiyemizin ne logar kapağı eksik kalır ne logar çukuru .. Geçmiş olsun Allahtan 8/8 kusurlu çıkmış yoksa meblağ büyükdü ..:(


    Airbaglerin açılmasıda herhalde sensörlere çarpmıştır büyük olasılıkla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KURSAD. -- 23 Mart 2010; 17:02:32 >




  • Geçen hafta ben de golf 5 ile kaza yaptım, virajı alamayıp (araba frene basmadığım halde arkadan kayma yaptı) önce sağ sonra sol bariyerlere çarptım yaklaşık hızım 70-80'di, airbagler açıldı ancak sağ değil, sol bariyere çarptıgım zaman açıldı zaten ilk çarptığımda açılsaydı çıkan gaz ile ve olacak olan şok ile yolu göremeyeceğim için daha çok daha sıkıntı yaratırdı. Sanırım airbag açılması için arabayı durduracak güçte bir temas gerekiyor, bunun yanında vuruş açısı da çok önemli diye düşünüyorum. Ayrıca takla atan arabada airbag açılsa ne işe yarayacak onu da anlamadım, airbag , anlık açılıp kapanıyor taklaysa sürekli devam eden birşey o yüzden açılsada toz duman yaratmaktan başka bir işe yarayacağını sanmıyorum. resimleri eklemeye çalıştım ancak aşağıdaki hatayı veriyor.

    Microsoft VBScript runtime error '800a0035'

    File not found

    /upload/uploadpro.asp, line 228




  • araç haşat olmuş hava yastıkları açılmamış hala çıkıp golf şöyle sağlam böyle sağlam diyorlar.Mantıksızlığa bakın üstteki araç 120 ile vursa öyle kalır mı yahu isterseniz bir deneyin 120 ile o aracın önü komple dağılır
  • Boşa tartışmayın isterseniz 2005 corolla ile bunun az daha kötüsü bir kaza yaptım seninkinde yine aktif gergili emniyet kemeri çalışmış bende o bile çalışmadı boşver salla gitsin ..
  • çok geçmiş olsun bende kaza yaptım 160 la giderken mıcıra kaptırdım 10 aırbag dan birtanesi bile açılmadı kaza yapan arkadaş mahkemeye verdimi sonuç ne yazarsa memnun olurum
  • mıcıra kaptırınca airbagmi açılması lazım?

    airbagların tekniğini ve çalışma prensibni bilmeyenler birde ısrarla yazmışlar çok güldüm

    dava açma kazanamazsın arkadaşım çünkü araç taklada atmış olsa airbaglerin açılmasını gerektiren bir darbe görünmüyor.bu arada V kasa golf gerçekten sağlam arabaymış.
  • Bence ustteki golf Polo kazasinda Polo da ki hasar tamamen aracin eski olmasindan kaynakli. Teknoloji gelisiyor ve arabalarin tampon metaryelleri belli bir orana kadar deforme olsa bile baski kalkinca tekrar eski haline geliyor.
    Benim Subaruya isiklarda 2000 model civari bir Ford carpti. Ayagim frende olmasina ragmen araba ileri kaydi. Tamam dedim araba dagildi.Bir indim benim sadece tampon cizilmis ama Fordun on tampon dagildi, kaputu yamuldu ve hem yolcu, hem surucu air bagi acildi. (yolcu koltugunda da kimse yoktu.) Bir plastik metal olan bir kaputu nasil yamultabiliyor anlamiyorum ama oluyor sonucta.
  • aracın sağlamlığı dağılıp dağılmaması başkaaaaaaa güvenlik ve insan hayatını ne derece koruyor bu başka ikisini iyi ayırmak lazım bence.Önemli olan hayatta kalmaksa aracın sağlamlığının hiçbir önemi yok sağlam arabada can akyıpları daha çok yaşanıyor
  • ARkadaslar topic i hortlatmıssınız resmen. Kaza geciren arkadas, airbag olayının pesini bıraktın mı? Sayet bırakmadıysan bence bırakmamanda gerekirdi bir sonuca varabildin mi?
  • burda hava yastıkları ve kemer gerdiriciler ile ilgili bazı bilgiler var inceleyin isterseniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chevymel1 -- 5 Ekim 2010; 15:48:29 >
  • Yapılan yorumları hayretler içinde okudum. Hava yastıkları hakkında bilgim yoktu, hala yok maalesef.
    Bu nasıl bir fanatizmdir? Bir arkadaş kaza testlerini paylaşmış bende ekleme yapayım. 60km/s hız ile
    "sabit" bir nesneye çarpmak ciddi bir kazadır. Herhangi bir kazayı şu hızla giderken çarptım, bizim
    arkadaş bu hızla giderken uçtu vs diyerek yorumlamamak lazım. Bu kadar kolay olsa otomobil
    firmaları dünya para harcayıp ar-ge yapmazlar. Çarpma anındaki hız, çarpma anında aracın zemine
    tutunma yüzdesi, çarpılan nesnenin cinsi, sabit veya hareketli(aynı yönde hareketli ters, yönde hareketli
    olması ve hızı) olması, rüzgar, açı, aracın yaşı..... böyle uzar gider. Volvo, mercedes, bmw gibi
    otomobillerin eski modelleri için mitler vardır: "çoğu arabadan iyi, sağlam, tank gibi". 80 küsür model
    bakımlı bir volvo ile güncel bir modüs kafa kafaya çarpma testine tabi tutuluyor ve modüs volvoya
    bıçak gibi saplanıyor. modüs pelt fakat kabindeki sürücüde ve yolcuda yaralanma yok. volvonun hali
    daha beter sürücü kaputun altındakileri kucağına alıyor Açıklaması da şu:
    1 - eski araçlarda metal yorgunluğu baş gösterir ve ilk yıllarındaki mukavemetlerini kaybederler.
    2 - yeni araçlarda asıl amaç içindeki canlıları korumaktır. Araç pelt olsun ama insanlara az zarar gelsin.
    Mesela konuyu açan arkadaşın yerinde olsam o aracın tamir görme ihtimali olsa bile tamir ettirmem. Çünkü
    metal aksam artık eski mukavemetini gösteremez.

    Bende 2010 c180k var. Şehir içinde c4 ara sokaktan geri geri çıkarken bana sol ön çamurluğun bitiminden
    vurdu. Hızı 40 bile değildi. Bende hareket halinde olduğum için biraz da sürtme oldu. Servis(koluman) sol ön
    çamurluğu ve sol kapıları değiştirdi. Ben o zaman atayım aracımı. Sokak arasındaki basit bir kazada
    üç parça değişti. En güzeli bu işi profesyonel olarak yapan yetkili kişilere başvurmak.

    Son olarak evet Türk halkı çoğunlukla binek otomobil alırken fiyat-performans ve ihtiyaç değerlendirmesi
    yapmıyor. Duygusal davranıyor. vw kesinlikle para verip almayacağım bir markadır. Malzeme kalite seviyesi,
    motor ömrü, kasa tipi, fiyat hiç de mantıklı değil. Mitsubishi, mazda, nissan almak vw almaktan kat kat daha
    mantıklıdır. En azından paranın karşılığını veriyor.




  • olayı sana kısaca anlatayım çunku aynısı oldu

    köprü yolundan fener bahce stadına inerken onumde seyreden teyzelere sanırım onlar 80 falan gidiyolardı ben 120 süratle çarptım. daha sonra kenara çektiğimde arabamın önünde çizik bırak nokta yoktu. hondanın arka tampon soldan kırıldı sis lambası vardı onlar falan kırıldı neyse. diyecegim o ki yeni araçlarda arkada ve önde tamponun arkadasında çelik gergiler var ve senin aracın tam oradan darbe vermiştir, karsıdaki aracında arka kısmında çelik bar yada gergi olmadıgı için bagajını ziyaret etmişsin.
  • 2006 yılında 2005 model bej golf 1.6 FSI DSG comfortline ile annemin kontrolündeki araçla seyrederken çıkan fırtınanın yola sürüklediği demir belediye çöp kutusuna 70-80 km hızla giderken çok geç frene asılmasından sonra tahminimce 40-50 ile girdik . Sağ ön çamurluktan ve lastiğin ön tarafı eğmiş olmasından dolayı sağ kapı sıkıştı iki airbag açılmıştı sadece . ön yolcu ve sürücü hava yastığı . açıkcası iyiki açıldı . o kazada bile ciddi korkmuştum daha yüksek hızlarda ne oluyor insanlara çok merak ediyorum ... Allah korusun ... yinede araç gerçekten çok sağlamdı .. Yaptırmıştık ve kullanmıştık bir süre ancak dsg şanzımanın kazadan birkaç hafta sonra dağılması nedeniyle aracı satıp yine golf almıştık ... bazı arkadaşlar vw kesinlikle almam mitsubishi nissan alırım yazmış ... kaç mitsubishi nin euro ncap ten 5 yıldızı var .. kaç nissan ın var ... karşılığını vermiyor yazmışsınız . ailemizde A7 , A4 , Mazda3 , Jetta , c180 (1.8) ,vw tiguan bulunuyor ve mazda güvenliği dışında vw e yaklaşabilecek bir araba markası değil . aynı sınıftaki ve daha boş jettamızın tüm kapı tuşları otomatik ve ışıklandırması var ses yalıtımı çok daha iyi ... Jettanın tavanı kumaş mazda3 ün değil ... VW group ; bugatti , bentley , audi , skoda , seat , lamborghini scania ve porsche u elinde barındıran bir firmadır .




  • nedense hep Volkswagen'lerin airbagleri açılmıyor.
  • sonuc nedir bu vakada?
  • Eğer emniyet kemeri takılı değilse airbag'ler açılmıyor diye biliyorum, eğer emniyet kemeri takılmadan açılırsa sonuçlları çok daha kötü olabilir diyoalar..
  • arkadaşlar konuyla alakalı 2 olay başımdan geçti.birincisinde megane 1 ile duvara çarptık emniyet kemeri olmadığı için airbag açılmadı gayet normal.o gün bugündür arka koltukta dahi kemer takarım bir müsibet bin nasihatten iyidir:)

    ikincisi ise 307 1.4 hdi ile arabayı park ettik ve kapıyı kapadık perde havayastıkları dahil tüm airbagler kapıyı kapattıktan sonra açıldı.içeride olsak allah muhafaza yaralanmak işten bile değildi.

    demem odur ki araçlar kul yapısı sensorlerde hata olabilir.arabanın makina mühendisleri tarafından incelenmesini talep edebilirsiniz,zaten dava açarsanız mahkeme bu yönde yönlendirme yapacaktır.arkadaşlar araç gayet ciddi hasar almış sensorlere gelmemiş de ondan açılmamış bahanesi kabul edilemez.şans eseri yaralanan olmamış.dikkat edin şans eseri.madem vw bu kadar güvenli bir araç airbagsiz satılsın nasıl olsa içindekini her türlü koruyor.

    bu kabul edilemez bir yaklaşım




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.