Şimdi Ara

Volkswagen`den Motor Devrimi:TSI (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
488
Cevap
0
Favori
37.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yazı iyi
    okunmalı!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: mace

    Arkadaşlar VW nun geliştirdiği bu motor cidden de üstün bir teknoloji. Honda'nın motor konusunda üstünlüğü tabiki tartışılmaz, mazda'nın da(wankel-rotary motorlarda). Ancak VW nin geliştirdiği bu motora biraz şu linkten bir bakınhttp://www.volkswagen.co.uk/new_cars/technology_glossary/TSI . Linkte ortada "Experience maximum power ...." ile başlayan cümleye tıklayarak animasyonları izleyin. Ben makina müh değilim(E-E Mühendisiyim) ama babam(Kendisi Y-Makina mühendisidir) ile bu animasyonu 2 kere baştan izledik anlatılanları da dikkatle dinledik. VW mühendisleri Turbo motorlarının handikapı olan Turbo Lag(alt devirlerde yeterli basıncın sağlanamamasından dolayı turbonun devreye girememesi) olayını alt devirlerde motora ekledikleri mekanik komresyon yapan ve elektronik olarak kontrol edilen parça ile çözüme gitmişler(Bu parçayı biz ilk etapta dizel motorlardaki sıkıştırmaya benzettik) Bu sayede düşük devirlerde kompresyonla ve ayrıca animasyonda da göreceğiniz yüksek basınçlı parçacık püskürtmesiyle(bunu da FSI teknolojisinden almışlar. Fuel parçacıkları doğru geometri ve düşük parçacıklar olarak yanma çemberine giriyor ve son damlasına kadar yakılarak üstün bir verim sağlanmaya çalışılıyor) alt devirlerde de dizellerdeki gibi yüksek tork ve yakıt ekonomisi sağlanmış oluyor. Alt devirlerdeki mekanik kompresyon, üst devirlerde turbo şarj olayına da "twin charged" adını vermişler. Ama yanlış anlaşılmasın alt devirlerdeki turbo değil. Turbo olsaydı twin turbo olurdu.

    Zaten VW'nun burada üzerine basa basa lanse ettiği düşük yakıt tüketimi ve performansı bir arada sunmak. Yoksa Honda nın 2 litre atmosferik motordan 240 bg üretebildini mazdanın 1.3 motordan 237 bg ürettiğini biliyoruz. Motor ne kadar ufak olursa olsun onu aşırı besleyerek istediğiniz kadar beygir gücünü elde edebileceğiniz formüllerde ve mühendislik hesaplarında zaten 1900 yıllarından beri var. Ayrıca size sorarım hangi arabanın tüketim değerleri üst devirlerde verilir. Bazı arkadaşlar bu motorun turbo devrede ve yüksek süratte çok yakacağını söylemişler. Günümüzde Hangi araç yakmıyor ki yüksek süratte. Bastığımız gaz pedalı var ya, işte ona ne kadar basarsanız aracın ynma odasına o kadar çok benzin/dizel gider bu size hızlanma ve süratle geri, yakıt sarfiyatı ile gider olarak döner.

    VW bu motor teknolojisi ile bu sene mühendislik ödülü aldı ve bence de haketmiş. Motor yakıt ekonomisi için elinden geleni yaparken sürüş zevki konuusunda da istendiğinde yaklaşık 2,4 litrelik motorlara eş performans veriyor. VW yeni bir trend başlatmış oldu, tutarsa diğerleri de onu takip edecektir. O yüzden gereksiz yere yok Honda şöyle yok Mazda şöyle tartışmaları yapmayalım. Ortaya konan teknolojiyi artıları ve eksileriyle değerlendirelim.

    Herkese Saygılar...




  • mace sana katılıyorum söylediklerin yuzde 100 dogru...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tipo_280bg

    mace sana katılıyorum söylediklerin yuzde 100 dogru...


    hocam teşekkürler, insanları az da aydınlatabildiysek ne mutlu...
  • olay şu vw bu motoru birazdaha az yakacak şekilde geliştirebilseydi o devrim olurdu.ama yakıt konusunda hiçde cimri değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tüberkül

    olay şu vw bu motoru birazdaha az yakacak şekilde geliştirebilseydi o devrim olurdu.ama yakıt konusunda hiçde cimri değil.

    evet seat ta bulunan 2.0 tfsi motora baktım arada sadece 1 litre yakıt farkı var.golf 1.4 ün 140 km/s ten sonra ivmelenmesi de kötü değil ama 1.4 olmasından ötürü alt devirlerdeki mevcut olan performansın yuksek süratlerde (gerekli olan motor hacmi nin yeterli olmamasından ötürü)azaldıgını görüyoruz. ....http://www.youtube.com/watch?v=xo1ph8j0AJM..
    1.6 olsaydı belki biraz daha farklı olabilirdi...

    Ayrıca yuksek kavrama kabiliyetine de bakalım...5.viteste kısa bi sürede 40 tan alıp 200 e getiriyor...http://www.youtube.com/watch?v=0KB4ApSFyEY&mode=related&search=

    3.vitesle kalkıyorhttp://www.youtube.com/watch?v=8nCFtprLZeM&mode=related&search=

    Hatta 6 ile kalkıyor:)http://www.youtube.com/watch?v=QE0EH9x8byI&mode=related&search=
    (NERDEYSE:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tipo_280bg -- 12 Kasım 2006; 16:43:02 >




  • öncelikle vw'yi geliştirdiği motor için tebrik ettiğimi belirtmek istiyorum. sonuçta piyasada var olan bir boşluğu dolduran bir motor ki bu kadar konuşuluyor. ancak bu motorun devrim niteliği taşıdığını düşünmüyorum. son derece güzel bir düşünce ama devrim olması için olmayan birşeylerin keşfedilmeiş olması gerekirdi bence. mesela bugüne kadar kompressör teknolojisi diye birşey olmasa ve vw bu teknolojiyi geliştirmiş olsa evet bu devrim olur ama kompressörde, turboda yıllardır var olan teknolojiler (tekrar söylüyorum ikisini birleştirmek gerçekten yaratıcı bir düşünce). devrim denilcek şeyler boschun geliştirdiği common-rail sistemidir, enjektör teknolojisidir.

    ayrıca sırf bir firma devrim diye reklam yapıyor diye o ürün devrim olmak zorunda değildir. RTÜK demişsiniz ama reklamda ürüne sıfat takmak yasak değil, istersen 1.6 litrelik 100hp gücünde bir motorun devrim diye reklamını yapabilirsin kimse ne saçmalıyorsun diye reklamını durdurmaz.




  • bu motor devrim değildir diyen arkadaşlara;

    kiminiz toyota priusa honda hybride devrim demişsiniz
    bu 2 araba 1.6 common rail bir dizelden daha fazla yakıt tüketirler ortalama kullanımda..
    açın bakın verilere..
    sonuçta 45 milyarı neydii belli olmayan, elektrik sistemi arızalansa sanayideki ustanın anlamayacagı,tutumsuz, ve pahalı bi araba almış oluyosunuz,

    buysa devrim, BUYRUN ÖNDEN ALALIM SİZLERİ

    kimide cok yakıyo demiş,yok basarsan 16-17 litreye cıkar tüketim demiş
    bilmeyenler olabilir, kompressor ve turbo gibi aşırı beslemeler motorun VERİMini arttırır
    yani sen 2.3 litre motordan 170hp alabiliyosan ve 1.4turbodanda aynı gücü alıyosan ve bu 2 motorun genel karakteristikleri benzerse( yakıt püskürtme sistemi, sübap açılış kapanış zamanları vs) 1.4 lt olan daha az yakıt tüketecektir, 2side TAM GÜÇTE KULLANILSA BİLE, KULLANILMASA BİLE
    170 hp araba alıyosun basarsan 16-17 yakcak tabi,1.8 hondada en az 15 yakar şüpheniz olmasın ,astımlı motoruyla

    şu an 170hp 1300kg civarı bir arac gösterinki bana yakıt tüketimi 1.6 compact araclar seviyesinde olsun?
    öyle bir arac gösterinki 0-100 8 saniye civarı olsun,220km/s görsün ve aynı zamanda vergisi az olsun

    yok yok yok...
    işte bu BİZİM ÇÜRÜK VERGİ SİSTEMİMİZ ÇERÇEVESİNDE büyük bi devrimdir..
    devlet saolsun..
    sizler saolun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SUBARU

    bu motor devrim değildir diyen arkadaşlara;

    kiminiz toyota priusa honda hybride devrim demişsiniz
    bu 2 araba 1.6 common rail bir dizelden daha fazla yakıt tüketirler ortalama kullanımda..
    açın bakın verilere..
    sonuçta 45 milyarı neydii belli olmayan, elektrik sistemi arızalansa sanayideki ustanın anlamayacagı,tutumsuz, ve pahalı bi araba almış oluyosunuz,

    buysa devrim, BUYRUN ÖNDEN ALALIM SİZLERİ

    kimide cok yakıyo demiş,yok basarsan 16-17 litreye cıkar tüketim demiş
    bilmeyenler olabilir, kompressor ve turbo gibi aşırı beslemeler motorun VERİMini arttırır
    yani sen 2.3 litre motordan 170hp alabiliyosan ve 1.4turbodanda aynı gücü alıyosan ve bu 2 motorun genel karakteristikleri benzerse( yakıt püskürtme sistemi, sübap açılış kapanış zamanları vs) 1.4 lt olan daha az yakıt tüketecektir, 2side TAM GÜÇTE KULLANILSA BİLE, KULLANILMASA BİLE
    170 hp araba alıyosun basarsan 16-17 yakcak tabi,1.8 hondada en az 15 yakar şüpheniz olmasın ,astımlı motoruyla

    şu an 170hp 1300kg civarı bir arac gösterinki bana yakıt tüketimi 1.6 compact araclar seviyesinde olsun?
    öyle bir arac gösterinki 0-100 8 saniye civarı olsun,220km/s görsün ve aynı zamanda vergisi az olsun

    yok yok yok...
    işte bu BİZİM ÇÜRÜK VERGİ SİSTEMİMİZ ÇERÇEVESİNDE büyük bi devrimdir..
    devlet saolsun..
    sizler saolun





    Haklısın subaru...




  • 1.4 170bg baktık çok yakıyo taktırırız bi tüp litresi 1.5ytlden süreriz ömür boyunca:D

    benzin 3liramı 3.5.liramı öle bişey tüp taktırırsak manyak olacak:D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elbistanlibaris -- 12 Kasım 2006; 20:17:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tipo_280bg

    evet seat ta bulunan 2.0 tfsi motora baktım arada sadece 1 litre yakıt farkı var.golf 1.4 ün 140 km/s ten sonra ivmelenmesi de kötü değil ama 1.4 olmasından ötürü alt devirlerdeki mevcut olan performansın yuksek süratlerde (gerekli olan motor hacmi nin yeterli olmamasından ötürü)azaldıgını görüyoruz. ....http://www.youtube.com/watch?v=xo1ph8j0AJM..
    1.6 olsaydı belki biraz daha farklı olabilirdi...



    100den sonra kadran 40ar 40ar arttığı için sana öle gelmiş
    yüksek hızlarda ivmelenmesi falan azalmıyo




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mur24

    quote:

    Orjinalden alıntı: tipo_280bg

    evet seat ta bulunan 2.0 tfsi motora baktım arada sadece 1 litre yakıt farkı var.golf 1.4 ün 140 km/s ten sonra ivmelenmesi de kötü değil ama 1.4 olmasından ötürü alt devirlerdeki mevcut olan performansın yuksek süratlerde (gerekli olan motor hacmi nin yeterli olmamasından ötürü)azaldıgını görüyoruz. ....http://www.youtube.com/watch?v=xo1ph8j0AJM..
    1.6 olsaydı belki biraz daha farklı olabilirdi...



    100den sonra kadran 40ar 40ar arttığı için sana öle gelmiş
    yüksek hızlarda ivmelenmesi falan azalmıyo


    bence azalıyo her araçta da azalır bu normaldir ama ben zaten kötü denecek kadar azaldıgından bahsetmiyorum.vurgulamak istedigim 2.0 lt motorla arada sadece 1 lt yakıt farkı var...ben 1.4 yapacaklarına 1.6 yapsalardı o ivmelenme biraz daha iyi olabilirdi demek istedim...şehirlerarası 150-160 ile giderken sollama yaparken biraz yavaş kalır bence bu araç hacim lazım biraz daha bu motora ...




  • arkadaşlar iyi hoş demişsiniz vw bu motorun 1.6 ltsini yapsaydı diye ancak adamalr bunu yapmazlar.
    1,4 lt den 140 hp 170 hp alabiliyorlar.
    adamlar 1.6 lt lik motora aynı sistemi uygulasalar bu sefer bu motor 200 hp güç verir.2,0lt tfsi gti in 200hp olduğunu düşünürsek ticari yönden vw firması için bu motorun 1,6 lt sini yapmak çok akıllıca olamaz.
    adamalr taa ki 2,0 lt 250hp-300 hp gibi bir güç elde ederler işte o zaman 1,6 tsi motoru koyarlar.
    çünkü bu araçlar satılırken büyük bir alıcı kitlesi aracın 160 dan sonra ivmelenmesi yavaş olur falan filan demiyor.satın alan birçok insan bu motorlu araçları üzerinde yazan beygir gücüne göre alıyor
  • evet ticari yönden düşündüğümüzde haklısın bettyonpower...ama şöyle bi şey olsaydı hiç de fena olmazdıhttp://www.youtube.com/watch?v=_2SwuqnN_Vc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tipo_280bg -- 12 Kasım 2006; 22:10:14 >
  • izledim araç çok güzel hılzanıyor
    haklısın ama araçları çıkaran firmalar işin her zaman ticari boyutunu düşünüyolar.
    bir tüketici olarak bunun 1.6 lt sinin olmasını 200 hp olmasını passata konmasını çooook ama çooook isterdim ama işin içine ticaret ve pazarlama giirnci işin rengi değişiyor.
    ülkedeki taşıtlara uygulanan vergi sistemi bu kadar adaletsiz olmasaydı bu araç ile 2,0 lt liği arasında cüzzi bir fiyat farkı olsaydı tıp ki diğer ülkelerde olduğu gibi gider 2,0 lt fsi veya tdi gibi bişeyler alırdım.
    ama maalesef ülke buna izin vermiyor daha doğrusu vergi sistemi bunun önüne engel koyuyor çünkü bir araç 1,6 lt yi geçtiğinde ötv den kaynaklanan bir fiyat artışı ile üst sınıf araç fiyatına yakşalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bettyonpower -- 12 Kasım 2006; 22:38:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mace

    Arkadaşlar VW nun geliştirdiği bu motor cidden de üstün bir teknoloji. Honda'nın motor konusunda üstünlüğü tabiki tartışılmaz, mazda'nın da(wankel-rotary motorlarda). Ancak VW nin geliştirdiği bu motora biraz şu linkten bir bakınhttp://www.volkswagen.co.uk/new_cars/technology_glossary/TSI . Linkte ortada "Experience maximum power ...." ile başlayan cümleye tıklayarak animasyonları izleyin. Ben makina müh değilim(E-E Mühendisiyim) ama babam(Kendisi Y-Makina mühendisidir) ile bu animasyonu 2 kere baştan izledik anlatılanları da dikkatle dinledik. VW mühendisleri Turbo motorlarının handikapı olan Turbo Lag(alt devirlerde yeterli basıncın sağlanamamasından dolayı turbonun devreye girememesi) olayını alt devirlerde motora ekledikleri mekanik komresyon yapan ve elektronik olarak kontrol edilen parça ile çözüme gitmişler(Bu parçayı biz ilk etapta dizel motorlardaki sıkıştırmaya benzettik) Bu sayede düşük devirlerde kompresyonla ve ayrıca animasyonda da göreceğiniz yüksek basınçlı parçacık püskürtmesiyle(bunu da FSI teknolojisinden almışlar. Fuel parçacıkları doğru geometri ve düşük parçacıklar olarak yanma çemberine giriyor ve son damlasına kadar yakılarak üstün bir verim sağlanmaya çalışılıyor) alt devirlerde de dizellerdeki gibi yüksek tork ve yakıt ekonomisi sağlanmış oluyor. Alt devirlerdeki mekanik kompresyon, üst devirlerde turbo şarj olayına da "twin charged" adını vermişler. Ama yanlış anlaşılmasın alt devirlerdeki turbo değil. Turbo olsaydı twin turbo olurdu.

    Zaten VW'nun burada üzerine basa basa lanse ettiği düşük yakıt tüketimi ve performansı bir arada sunmak. Yoksa Honda nın 2 litre atmosferik motordan 240 bg üretebildini mazdanın 1.3 motordan 237 bg ürettiğini biliyoruz. Motor ne kadar ufak olursa olsun onu aşırı besleyerek istediğiniz kadar beygir gücünü elde edebileceğiniz formüllerde ve mühendislik hesaplarında zaten 1900 yıllarından beri var. Ayrıca size sorarım hangi arabanın tüketim değerleri üst devirlerde verilir. Bazı arkadaşlar bu motorun turbo devrede ve yüksek süratte çok yakacağını söylemişler. Günümüzde Hangi araç yakmıyor ki yüksek süratte. Bastığımız gaz pedalı var ya, işte ona ne kadar basarsanız aracın ynma odasına o kadar çok benzin/dizel gider bu size hızlanma ve süratle geri, yakıt sarfiyatı ile gider olarak döner.

    VW bu motor teknolojisi ile bu sene mühendislik ödülü aldı ve bence de haketmiş. Motor yakıt ekonomisi için elinden geleni yaparken sürüş zevki konuusunda da istendiğinde yaklaşık 2,4 litrelik motorlara eş performans veriyor. VW yeni bir trend başlatmış oldu, tutarsa diğerleri de onu takip edecektir. O yüzden gereksiz yere yok Honda şöyle yok Mazda şöyle tartışmaları yapmayalım. Ortaya konan teknolojiyi artıları ve eksileriyle değerlendirelim.

    Herkese Saygılar...



    İşin ehli de gayet güzel açıklamış. Teşekkürler

    Ayrıca subaru da gayet iyi açıklamış.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bettyonpower

    izledim araç çok güzel hılzanıyor
    haklısın ama araçları çıkaran firmalar işin her zaman ticari boyutunu düşünüyolar.
    bir tüketici olarak bunun 1.6 lt sinin olmasını 200 hp olmasını passata konmasını çooook ama çooook isterdim ama işin içine ticaret ve pazarlama giirnci işin rengi değişiyor.
    ülkedeki taşıtlara uygulanan vergi sistemi bu kadar adaletsiz olmasaydı bu araç ile 2,0 lt liği arasında cüzzi bir fiyat farkı olsaydı tıp ki diğer ülkelerde olduğu gibi gider 2,0 lt fsi veya tdi gibi bişeyler alırdım.
    ama maalesef ülke buna izin vermiyor daha doğrusu vergi sistemi bunun önüne engel koyuyor çünkü bir araç 1,6 lt yi geçtiğinde ötv den kaynaklanan bir fiyat artışı ile üst sınıf araç fiyatına yakşalıyor.

    evet betty malesef öyle bu ülke gitgide yaşanmaz hale geldi kendi ulkemizde parasızlıktan tatil yapamaz gezip tozamaz hale geldik elin gavuru 3 kuruşa tatil yapıyor gezmedigi yer kalmıyor...devlet bize iş mi buluyor aş mı buluyor eş mi buluyor?hiçbişey... iş bulsa gerisini zaten biz hallederiz ama 3 verip 100 alıyor bu devlet hele başımızda böyle akp liler olunca halkı düşünen yok kendi ceplerini dolduruyo vicdansızlar...bunlar başa gelirken ötv kaldıracaaaaz,yolsuzluk kaldıracaaaaz,dokunulmazlık kaldıracaaaz...bi de dindar geçiniyor hepsi cehennemlik bunların milleti kandırıyolar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tipo_280bg -- 12 Kasım 2006; 22:54:45 >




  • Satış fiyatı bana yüksek geldi. Modifiyeden anlayan birisi motora Turbo+Supercharge uygulamasının ardından oluşan kompresör sistemiyle bu güce ulaşılabileceğini bilir zaten.
    Üstelik turbolu motorda uzun ömür için en az 2.5 lt motor hacmi önerildiği (Bkz: Top Gear) düşünülürse, bu araç kaç km sorunsuz gidebilir acaba?
    Ayrıca şehir içi 9.6 da az bir rakam değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 13 Kasım 2006; 20:54:21 >
  • herkes tutturmuş devrim di değildi diye benim bildiğim bi tek devrim var










































    o da budur :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kapadokyalı

    eleştirmek sorun değilki. elbette eleştirilecektir ancak "uygun bir dille eleştirilmeli" çamur atma biçiminde değil. yalnızca kötü yanlarını değil iyi yanlarını da vwyi sevmeyen biride olsa vurgulamalı.

    ayrıca tsmc nin kompresor verdiğinden fazla güç alır görüşüne katılmıyorum. örnek olarakda mercedesin kompresörlü motorunu gösteriyorum. 200o cc motor normalde 136hp iken kompressörle 163 hp sağlıyor( bahsettiğim 2000 modeldekilerdi şimdi değerler değişmiştir).


    Hayır ben sadece kompresörün belirli bir güç çalarak güç ürettiğini savundum. Zaten çaldığından az güç katıyorsa o kompresörü söküp atmak gerekir.
  • bu motor skodaya ne zaman konur arkadaşlar tahminleriniz nedir
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.