Şimdi Ara

Vodafone - Numara Taşıma Sırasında Kimlik Fotoğrafını Çalışanın Kendi Telefonu ile Çekmesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 30 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • hipnoa (3 mesaj) Saiph (2 mesaj) maaart (1 mesaj) ~Lion King~ (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (6 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Bugün numara taşıma için vodafonun kendi internet sitesinde yazan bayilerden birine gittim. Numara taşıma işlemi için görevli tablet üzerinden gerekli bilgileri girdi ve işlemlere başladı işlemlerin ortasında kendi çep telefonu ile kimliğimin arkalı önlü fotoğrafını çekti. Sonrasında kendi telefonu ile neden kimliğimin fotoğrafını çektiğini sordum. Bazen sorun çıkıyor ve belgeler ihtiyaç oluyor belgeleri whatsapp tan gönderiyoruz dedi. Kimliğimin fotorafını kendi telefonu ile çekemeğeceğini ve whatsapp üzerinden gönderemeyeceğini ve bunun Kişisel Verileri Koruma Kanununa aykırı olduğunu söyledim. Sonra vodafonun tabletindeki başvuru uygulaması ile kimliğimin fotoğrafını başvuruma ekledi. Ben dedikten sonra kimlik fotoprafını telefonundan sildiğini söyledi, ben de telefonununu göstermesini rica ettim kişisel telefonu olduğunu galeri yi göstermek istemediğini söyledi . Ben de kimlik bilgilerini sildiğinden nasıl emin olacağım dedim.Mağaza müdürüne haber verdi. Müdür geldi telefonu açtı baktı bir şeyler gösterdi ancak kimlik bilgilerimin silinip silinmediğinden emin olamadım. Telefonun galerisinde sanki farklı bir sekmeği gösterdi.


    Demem o ki nasıl oluyor da vodafonun resmi bayisindeki bir çalışan vodafona tableti dışında başka bir cihazla özellikle kendi kişisel telefonu olduğunu iddia ettiği bir telefonla bir de whatsapp üzerinden göndermek üzere kimliğimin fotoğrafını çekmeğe çalışıyor. Bu kimlik bilgilerinin vodafonun tableti dışında farklı bir cihazla çekilmesi üstelik whatapp üzerinden gönderilmesi KVKK kanununu ihlal etmez mi.


    O cep telefonuna zararlı yazılım yüklenirse, yada görevli kötü niyetli olursa olabilecekleri bir düşünün.




    |
    |




  • Görevli haklarını korumak için benim haklarımı çiyneyemez kaldı ki kimlik bilgilerini ne amaçla tuttuğundan ve kullandığından asla emin olamayız . Ayrıca yetkili kimliğimin fotoğrafını benden izinsiz çekmek ve whattsapp üzerinden göndermek isterken aşağıdaki maddeleri açıkça ihlal etmiştir.








    Haklarını korumaya çalışması ona bir başkasının haklarını çiğneyerek suç işleme hakkı vermez.


    Kanun burda , kanun her şeyden üstündür.

    https://www.kvkk.gov.tr/yayinlar/K%C4%B0%C5%9E%C4%B0SEL%20VER%C4%B0LER%C4%B0N%20KORUNMASI%20KANUNU%20VE%20UYGULAMASI.pdf



    Ne kadar çok maddenin ihlal edildiğine göz atmak isterseniz . ***** ile gösterilen maddeleri inceleyebilirsiniz. Bir hukukçu değilim. Bir hukukçu bu maddeleri çok daha güzel açıklayabilir.


    6698 Numaralı Kanun un ihlal ettiği maddeleri:


    Açık Rıza:



    ****5. maddesinin, 1. fıkrasında “Kişisel veriler ilgili kişinin açık rızası olmaksızın işlenemez”,


    ****6. maddesinin 2. fıkrasında “Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgilinin açık rızası olmaksızın işlenmesi yasaktır”,


    ****8. maddesinin 1. fıkrasında “Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın aktarılamaz”,


    ****9. maddesinin 1. fıkrasında “Kişisel veriler, ilgili kişinin açık rızası olmaksızın yurt dışına aktarılamaz”



    Burada kişisel verilerin işlenmesinin tanımı yapılmıştır :


    *****• Toplama veya kaydetme: Kişisel verilerin ilk defa elde edildikleri an itibariyle işleme fiili başlamaktadır.

    *****• Organize etme/depolama: Dijital ya da fiziksel ortamda, kişisel verilerin saklanması, barındırılması ya da depolanması işleme kapsamında kabul edilir.

    *****• Kullanma/değiştirme: Kişisel verilerin, görüntülenmesi de dâhil olmak üzere, her türlü kullanımı işleme sayılır.

    *****• Aktarma: Kişisel verilerin çeşitli yöntemlerle iletilmesi.

    *****• Yayma/erişilebilir kılma: Fiziksel olarak dağıtmak veya paylaşmak gibi, verileri dijital ortamda üçüncü tarafların erişimine açmak da bir işleme türüdür. 35

    • Engelleme/silme/yok etme/anoni


    Verilerin hukuka uygun işlenmesi için aşağıdaki tüm şartların birlikte sağlanması gerekir:

    *****• İşlemenin rıza veya istisnaya dayalı olması,

    *****• Aydınlatmanın gerçekleşmiş olması,

    • İşlemenin amaç ve süre ile sınırlı olması,

    *****• Genel (temel) ilkelere uygun olması.




    Kanunda kişisel verilerin işlenmesinde sayılan genel (temel) ilkeler şunlardır:

    *****• Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma,

    • Doğru ve gerektiğinde güncel olma,

    *****• Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme,

    *****• Kişisel verilerin, işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olması,

    *****• İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme. Kişisel verilerin işlenmesine ilişkin ilkeler, tüm kişisel veri işleme faaliyetlerinin özünde bulunmalı ve tüm kişisel veri işleme faaliyetleri bu ilkelere uygun olarak gerçekleştirilmelidir.




    d. Kişisel Verilerin, İşlendikleri Amaçla Bağlantılı, Sınırlı ve Ölçülü Olması İlkesi İşlenen verilerin belirlenen amaçların gerçekleştirilebilmesine elverişli olması, amacın gerçekleştirilmesiyle ilgili olmayan veya ihtiyaç duyulmayan kişisel verilerin işlenmesinden kaçınılmasını gerektirmektedir.


    *****Yine, sonradan ortaya çıkması muhtemel ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olarak veri işlenmesi yoluna gidilmemelidir.


    Çünkü muhtemel ihtiyaçlara yönelik veri işlenmesi, yeni bir veri işlenmesi anlamına gelecektir. Bu durumda, Kanunun 5. maddesinde düzenlenmiş olan kişisel verilerin işlenme şartlarından birinin gerçekleşmesi gerekecektir.


    *****Ayrıca işlenen veri, sadece amacın gerçekleştirilmesi için gerekli olan kişisel verilerle sınırlı tutulacaktır. Amaç için gerekli olanın dışında veri işlenmesi, sınırlı tutulma ilkesine aykırılık teşkil edecektir.

    Burada önemli olan, amacı gerçekleştirmeye yönelik yeterli verinin temin edilmesi, bunun dışındaki amaç için gerekli olmayan veri işlemeden kaçınılmasıdır.


    ***** Mevcutta olmayan ve sonradan gerçekleşmesi düşünülen amaçlarla kişisel veri toplanmamalı veya işlenmemelidir.

    Örneğin, bankacılık 48 işlemleri için sağlık bilgilerinin ya da seyahat için finansal bilgilerin, tapu işlemleri için mesleki bilgilerin işlenmesi amaçla sınırlılık ilkesine aykırılık teşkil edecektir. Ölçülülük ilkesi, veri işleme ile gerçekleştirilmesi istenen amaç arasında makul bir dengenin kurulması anlamına gelmektedir. Yani, veri işlemenin amacı gerçekleştirecek ölçüde olması demektir. Örneğin, kredi kartı başvurusunda bulunan kişiden sosyal hayatına ve sosyal faaliyetlerine yönelik tercihleri konusunda bilgi talebinde bulunulması ölçülülük ilkesine aykırılık teşkil edecektir. 



    F. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME ŞARTLARI Kişisel verilerin işlenmesi, Kanunun 3. maddesinde tanımlanmıştır.

    *****Buna göre; kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem, kişisel verilerin işlenmesi olarak kabul edilmiştir.

    Kişisel verilerin işlenebilmesi için ilke olarak, verisi işlenen gerçek kişinin açık rızasının alınması gerekir.

    *****Dolayısıyla, açık rıza alınmadan kişisel verinin işlenmesi bazı istisnalar dışında hukuka aykırılık teşkil etmektedir. Kanunun “Tanımlar” başlıklı 3. maddesinde açık rıza; “belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza” şeklinde tanımlanmıştır.

    ***** Kanunda rızanın açık olması gerektiği belirtildiği için ilgili kişinin sessiz kalması onaylama şeklinde anlaşılamaz.

    *****Kişisel veriler kural olarak ilgili kişinin açık rızası ile işlenebilecektir. Ancak ilgili kişinin açık rızası alınmadan kişisel verilerin işlenebileceği durumlar, yani hukuka uygunluk 50 halleri, Kanunda sınırlı sayıda sayılmış olup, bu şartlar genişletilemez.

    *****Kişisel veri işleme faaliyeti, Kanunda belirtilen hukuki şartlardan en az birini karşılamıyorsa, o faaliyetin devamı için kişinin açık rızasının alınması gerekir.

    Kişisel verilerin işlenme şartları her bir kişisel veri işleme faaliyetinin amacının Kanun bakımından hukuki dayanağını oluşturmaktadır. Kişisel veri işleme faaliyetinin amacında birden fazla sayıda kişisel veri işleme şartı bulunabilir. Örneğin, maaş bordrosu düzenlemek amacıyla çalışanların kişisel verilerinin işlenmesi faaliyetinin hukuki dayanağı, kişisel veri işleme şartlarından sözleşmenin ifası ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünün yerine getirilmesidir.



    H. KİŞİSEL VERİLERİN SİLİNMESİ, YOK EDİLMESİ VE ANONİM HALE GETİRİLMESİ


    • Kişisel verileri işlemeye esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi veya ilgası,

    • Taraflar arasındaki sözleşmenin hiç kurulmamış olması, sözleşmenin geçerli olmaması, sözleşmenin kendiliğinden sona ermesi, sözleşmenin feshi veya sözleşmeden dönülmesi,

    • Kişisel verilerin işlenmesini gerektiren amacın ortadan kalkması,

    *****• Kişisel verileri işlemenin hukuka veya dürüstlük kuralına aykırı olması,

    • Kişisel verileri işlemenin sadece açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişinin rızasını geri alması,

    • İlgili kişinin, Kanunun 11. maddesinin (e) ve (f) bentlerindeki hakları çerçevesinde kişisel verileri işleme faaliyetine ilişkin yaptığı başvurunun veri sorumlusu tarafından kabul edilmesi,

    • Veri sorumlusunun, ilgili kişi tarafından kişisel verilerinin silinmesi veya yok edilmesi talebi ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabın yetersiz bulunması veya Kanunda öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; Kurula şikayette bulunulması ve bu talebin Kurul tarafından uygun bulunması,

    • Kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş olmasına 58 rağmen, kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir şartın mevcut olmaması,

    • Kanunun 5 ve 6. maddelerindeki kişisel verilerin işlenmesini gerektiren şartların ortadan kalkması. hallerinde kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ya da anonim hâle getirilmesi gerekir. İşlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalktığı kişisel verileri silmek, yok etmek veya anonim hale getirmek veri sorumlusunun yükümlülüklerindendir. Bunun için ilgili kişinin başvurusu şart değildir. Bununla birlikte, veri sorumlusunun ihmali durumunda verileri işlenen kişinin ilgili verilerin yok edilmesini, silinmesini veya anonim hale getirilmesini talep etme hakkı bulunmaktadır. Ayrıca;

    • Kanunun yayımı tarihinden önce işlenmiş olan kişisel veriler, yayımı tarihinden itibaren iki yıl içinde bu Kanun hükümlerine uygun hâle getirilir,

    *****• Kanun hükümlerine aykırı olduğu tespit edilen kişisel veriler derhâl silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir,

    • Kanunun yayımı tarihinden önce hukuka uygun olarak alınmış rızalar, bir yıl içinde aksine bir irade beyanında bulunulmaması hâlinde, Kanuna uygun kabul edilir.



    a. Aydınlatma Yükümlülüğü


    a. Aydınlatma Yükümlülüğü Kanun koyucu kişisel verileri işlenen ilgili kişilere bu verilerinin kim tarafından, hangi amaçlarla ve hangi hukuki gerekçelere dayanılarak işlenebileceği, kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceği hususunda bilgi edinme hakkı tanımakta ve bu hususları, veri sorumlusunun aydınlatma yükümlülüğü kapsamında ele almaktadır. Buna göre veri sorumlusu, Kanunun 10. 66 maddesi çerçevesinde kişisel verilerin elde edilmesi sırasında bizzat veya yetkilendirdiği kişi aracılığıyla aşağıdaki bilgileri veri sahibine sağlamakla yükümlüdür:

    • Veri sorumlusunun ve varsa temsilcisinin kimliği,

    *****• Kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği,

    *****• Kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği,

    *****• Kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi,

    • 11. maddede sayılan diğer hakları. Veri işleme faaliyetinin ilgili kişinin açık rızasına bağlı olduğu ve faaliyetin Kanundaki başka bir şart kapsamında yürütüldüğü durumlarda da veri sorumlusunun ilgili kişiyi bilgilendirme yükümlülüğü devam etmektedir. Veri sahibi, kişisel verisinin işlendiği her durumda aydınlatılmalıdır. Aydınlatma yükümlülüğünü yerine getirirken ilgili kişiye verilecek bilgiler, veri sorumlusu siciline açıklanan bilgilerle uyumlu ve kategorik bazda olmalıdır. Aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi konusu, ilgili kişinin onayına tabi değildir. Tek taraflı bir beyanla aydınlatma yükümlülüğü yerine getirilebilir.

    *****Aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirildiğinin ispatı veri sorumlusuna aittir.



    Kanunun veri güvenliğine ilişkin 12. maddesi;

    *****• veri sorumlusunun üçüncü kişilere veri aktarımı noktasında verisi aktarılan kişilere karşı veriyi aktardığı kişilerin eylemlerinden olan sorumluklarının çerçevesini çizmekte,

    • veri sorumlusunun denetim yükümlülüğünün ve veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veri işleme konusunda görevlendirilen kişilerin sır saklama yükümlülüğünün kapsamını belirlemekte,

    *****• verilerin yasal olmayan yollarla ifşası veya ele geçirilmesi noktasında veri sorumlusunun hem Kuruma hem de ilgili kişiye karşı yükümlülüklerini ortaya koymaktadır. Kanunun 12. maddesinin 1. fıkrasına göre veri sorumlusu;

    *****• Kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek,

    *****• Kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek,

    • Kişisel verilerin muhafazasını sağlamak ile yükümlüdür. Veri sorumlusu bu yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almak zorundadır. 


    Sır Saklama Yükümlülüğü Kanunun 12. maddesinin 4. fıkrasında, veri sorumluları ile veri işleyenlerin sır saklama yükümlülüğü düzenlenmektedir.

    *****Buna göre, veri sorumluları ile veri işleyenlerin öğrendikleri kişisel verileri, Kanuna aykırı olarak başkalarına açıklamaları veya işleme amacı dışında kullanmaları yasaklanmıştır. Bu yükümlülük veri sorumluları ve veri işleyenlerin görevlerinden ayrılmalarından sonra da devam etmektedir.


    2. İlgili Kişinin Hakları Kanunun 11. maddesinde ilgili kişinin sahip olduğu haklar düzenlenmiştir. İlgili kişi bu haklarını veri sorumlusuna başvurmak suretiyle kullanacaktır. Buna göre, ilgili kişinin sahip olduğu haklar şunlardır:

    *****• Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,

    *****• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

    *****• Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

    *****• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

    • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

    *****• Kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme, 71 • Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi veya yok edilmesine ilişkin işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,


    ***********• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme




    Hak arama ve L. CEZA HÜKÜMLERİ (SUÇLAR VE KABAHATLER) linktek, kanun maddesine bakabilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hipnoa -- 14 Ocak 2021; 20:51:55 >




  • Hocam sonuna kadar haklısınız. Düşününce biz de aynı zaafiyeti yapıyoruz. Dikkat etmek gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve lanet olası VODAFONE;


    Arkadaşım bayinin hiç bir suçu yok yüklenen kimlikler, sözleşme tahadütnameler eksik evrağa düşüyor. Müşteriye uyarı mesajı geldiği halde tekrar bayiye uğramıyor. Hattı faturalı veya faturasız olsun kapanıyor bayi zorda kalıyor. Çektiği kimliği eksik evrak olunca üst şirketin aktivasyonuna gönderiyor sorun ortadan kalkıyor.


    Yaptığı yanlış mı yanlış. Malesef bende çekiyorum. Telefonumda 100 den fazla arkalı önlü kimlikler var. Bir hat için iki defa eksik evrak çıkıyor. Bunu vodafone kasten yaptığını düşünüyorum. Eksik evrak tamamlanmayan bayiler ciddi para cezası alıyor. Hele ki alt bayisin her ay üç dört tane çıkıyor.


    Şunu da söylemek isterim telefondaki kimliği tekrar çekerek sözleşmeyi imzalayarak hat açabilir. Faturalı hat sattığımız müşterimizin kimliği eksik evrağa düşmüş, sistem fotokobi kabul etmiyor. Hattı kapanacak sim kart vergisini toplu halde yansıtılacak kullandığı 3 ayın iptal bedeli ve son fatura kullandığı kadar ödeyecekti Tahminen 250 TL geçecek kadar bedeli çıkacaktı. Müşteriyi bayiye getirene kadar 3 gün aradım anam ağladı desem yeridir. Kimliğinin resmini Whatsaptan at diyorum ona yanaşmıyor gel diyorum gelmiyor. Bedel ödeyeceksin diyorum banane arkadaşım seni bilirim diyor.


    Sonunda ikna ettim de son bir gün kala bayiye getirttim. Kimliğin resmini whatsaptan aktivasyona göndererek sorunu çözdüm. Adam senin kimliğini çekiyorsa yaptığı yanlışta olsa iyiliğine yapıyor buna emin ol. Vodafone firması böyle müşteri kadar bayiyi süründürüyor.


    Faturasız hat kapansın başın ağrımaz. Taşınan bir aylık faturalı hat kapansın fazla başın ağrımaz. Yeni Faturalı hat kapansın sim kart vergisi toplu ödeneceği ve kullandığı kadar iptal bedeli çıkacağı için Vodafone bayisi ne yapar ne eder o kimliğin resmini çeker.


    Vallaha müşteriye demeden çekiyorum çünkü başımıza geleceği biliyorum. İstersen şikayet et. çözümü var mı ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Saiph -- 15 Ocak 2021; 0:47:38 >




  • maaart m kullanıcısına yanıt

    1 Hat taşıyacak bir kontör yükleyecek sanki dünyayı alacak gibi hesap sormalar, aynı soruyu defalarca sormalar. Anlatırsın mal mal insanın yüzüne bakmalar şu kadar diyorsun sanki suç seninmiş gibi bayi çalışanını azarlamalar. Sorduğu soru çalışanı azarladığı konu o kadar boş gereksiz ki hem vakit alıyor hemde saygısızlık. Bilemiyorum bizim insanımızı anlayamazsın tamamen değişik. Adam senin kimliğini ne yapsın sorun yaşıyor ki yaşıyoruz ki çekiyoruz yukarda yaşadığım sorunu detaylı bir şekilde anlattım. Beğenmiyorsan vodafonu kullanmayacaksın bu kadar basit. Adamın evrağı karışmasın diye kimlik fotokobisi çekiyorum onun olduğu anlaşılsın diye. Üzerine yazı yazacam diyor Neymiş hat için kullanılır yazacakmış. Baştan aşağı her yerini karalıyorum da öyle kabul ediyor. Ne yapacam yaw ben senin kimlik fotokobinle sistem kabul etmiyor ki bile onu.


    Yaptığım her işlemi sistemde gözükse de tek tek yazıyorum çünkü sorun yaşıyoruz. müşteri sorun yaşıyor yine azarı biz işitiyoruz. Adama diyorum Hatta TL yüklemeyin hat açılınca buraya gelin. Adam gelmiyor bankadan TL yüklüyor kolay paket gelmeyince bayiye gelip beni azarlıyor. Yaw banane denemedim mi ?  VALLAHA ÇOK CAHİL MİLLETİZ.


    Aynı zamanda bilgisayar firmasıyız müşterinin evine internet sorunu çözmek için gittik müşteri hizmetleri aranıp arıza kaydı oluşturulması gerek üç kuruş para istemedim . Dedim temsilciyle önce ben konuşacağım sorunu anlatayım kimlik bilgileri isteyince sana veririm Tamam dedi. Vay arkadaş vermeseydim telefonu.


    Adam telefonu alır almaz gariban temsilciye başladı bağırmaya, azarlamaya sizi dava edeceğim bilmem neler. Adamın suçu ne lan suçu ne ? Sanki adam mı kesti internetini.  


    Dün taşıdığım hatla alakalı müşteri geldi. dükkan kapısında süresi biten paketin kağıdını kaldırmayı unutmuşum daha doğrusu bittiğinden haberim yoktu. Dışardaydım telefon geldi yarın gelecekmiş. İlla o paketi istiyormuş gelde adama bittiğine ikna et.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Saiph -- 15 Ocak 2021; 1:11:30 >




  • Ne olursa olsun ne sebeple olursa olsun müşterinin kimlik bilgilerini çekip ne kendi telefonunda tutabilirsin ne whatsapp tan gönderebilirsin. Yaptığınız suç.

    Anlattığınız gibi bir sorun var ise şayet bu sorun çok kişinin başına gelicektir ve sorundan rahatsız olan kişi sayısı arttığında sorunu mecbur düzeltilecektir. Dolayısı ile eğer sorunlar çok artarsa seve seve değil mecburen düzeltmek zorunda kalacaklar zaten.Yapmayın kardeşim yasanın dışına çıkmayın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hipnoa -- 15 Ocak 2021; 5:52:36 >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.