Şimdi Ara

Vodafone evde internet başvurusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Ttnet kullanıcısıyım, evde internetimi vodafone üzerine taşımaya karar verdim.


    Bugün 0542 542 00 00 üzerinden bilgi almak istedim, 27 ay taahhüt 50 mbit aylık 115 TL + 10 TL modem ücreti; aylık 125 TL'ye tamam dedim ve kimlik bilgilerimi telefondan vererek başvurumu yaptım. Vodafone den randevu için aranacağım ve kullanıcı bilgilerimi içeren bir mesaj geldi.


    Daha sonra Vodafone sitesini kontrol etmek aklıma geldi, 24 ay taahhütlü aynı paket 50 mbit, ilk 6 ay 59 TL, kalan 18 ay 118 TL toplamda 2478 TL yapıyor. Benim telefonda başvurduğum aynı paketin toplam ücreti ise ilk 3 ay ücretsiz son 24 ay aylık 115 TL toplam= 2760 TL. Bu durumda 282 TL daha fazla ödemiş olacağım ve fazladan 3 ay daha taahhüt vermiş oluyorum.


    Soruma gelicek olursak, kurulum randevusu için aradıklarında istemediğimi belirtip farklı paketten bir kaç gün sonra tekrar başvurma hakkım var mıdır? Müşteri temsilcisi bu şekilde olmayacağını söyledi. Fakat ben henüz bir şeye imza atmadım.


    Yanıtlarınız için teşekkürler.








  • MH lerinin böyle bir hakkı yok. Bende aradım banada size önerilen 115 TL lik paketi+ olarak 250 TL Vodafone yanında 250 çek önerdi. Aşırı ısrarcı idi. Telefonu zor kapattım. Abartmıyorum!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurulum için aradıklarında istemediğinizi söyleyin, farklı bir paketi seçmek istediğinizi dile getirin. Ancak şimdi sizin durum beni şu açıdan düşündürdü, ortada bir imza yok diyorsunuz ama müşteri temsilcisi ile yaptığınız konuşma kayıt ediliyor ve orada size sözleşme okunuyor. Bu sözleşmeyi kabul ettiğinizde de yasal yükümlülük altına giriyorsunuz çünkü onaylıyorum, kabul ediyorum gibi şeyler söyletiliyor.


    Mesela şöyle düşünelim, benim şu an iki yıllık taahhütüm var ama ben bu taahhüt için hiçbir yere imza atmadım. Müşteri hizmetlerinden hallettik, onaylıyorum kabul ediyorum dedik bitti. Bu da yasaldır yani demek istediğim bu.


    Kanunen müşteri hizmetlerine ses kayıt izni ve yetkisi veriliyor, o da günü geldiğinde bu kaydı size karşı kullanabiliyor. Bu durumu göz önünde bulundurarak hareket edin derim.


    Bir ara forumda kurulumu kabul etmeyin başvuru otomatik iptal oluyor deniyordu ama halen öyle mi bilmiyorum.





  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    sözlü onayın herhangi bir regülatif durumu yok. Tüketiciye sözlü onayın resmi olması havası veriliyor ki sipariş aşamasında evrakları imzalatmadan caymasın. Tabi bir de neye onay verdiğini bir kez özetlemek karışıklıkların önüne geçebiliyor.

    Mesela kapıda vazgeçti müşteri, firmaya oluşan maaliyetler:

    Reklam, call center maaliyeti, eleman gönderme maaliyeti vs vs haliyle firmalar da yok efendim iptal edemezsiniz, bunun için dilekçe göndermeniz lazım onaylıyorum dediniz vs ile bir nebze hoş olmasa da iknaya giderler sırf bu kalemlerden ötürü.

    faturalama süreci imzalı sözleşme ile tabidir. Bu da hizmet verilmediğinde faturalandırma da yapılamaz.
  • doominsert kullanıcısına yanıt

    Müşteri hizmetleri kanunen konuşmayı kayıt etme hakkına sahip bir oluşumdur. Konuşmaları kayıt etmeleri son derece iyi bir olaydır. Örneğin müşteri hizmetleri ile ters düştüğünüz bir konuda, ilgili konuşmanın dinlenmesini talep ederek yeniden değerlendirilme elde edebilirsiniz. Bu sayede mağduriyetiniz giderilebilir. Ayrıca ilerde mahkemelere başvurursanız yine bu konuşmaları kanıt olarak talep edebilirsiniz.


    Gelelim ikinci kısma. Bizim konumuzu ilgilendiren kısmı ile, yazılı ve sözlü olmak üzere iki çeşit sözleşme vardır.


    tr.wikipedia.org
    Sözleşme - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6zle%C5%9Fme

    Burada da bahsedildiği üzere, sözlü bir şekilde de sözleşme yapmak mümkündür. Ayrıca kanunidir.


    avukat bilal çelik - bilalcelik.av.tr
    Sözleşme ve Sözleşme Çeşitleri | Farah Hukuk Bürosu
    https://www.bilalcelik.av.tr/sozlesme-ve-sozlesme-cesitleri/




    Müşteri hizmetleri ile yapılan görüşmedeki "kabul ediyorum, onaylıyorum" sözleri bizleri akit altına alır, artık kanuni zemin oluşmuştur. Bu bağlamda yazılı bir sözleşme aranmaz, çünkü sesli bir şekilde akit kurulmuştur.



    Şimdi üstte bahsettiğim kısım taahhüt uzatmak ve paket yükseltmek gibi işlemlerde geçerli.Yani yazılı bir onayın aranmadığı durumlar. He istersen yazılı olarak da uzatabilirsin tabi. Ancak yeni bir abonelik yapılır ise, bu yeni abonelikte elbette ki abonelik sözleşmesinin imzalanması gerekir. Ancak imzayı bölge satışcısının attığı, arayıp "sen bana söyle tc ni" denilerek kendilerinin imzaladığı sözleşmeyi de çokça görüyoruz forumda. Yani eve ekip geliyor bağlantıyı yapıyor ve sözleşmeyi imzalatmak üzere yanında getirmedi ise kendileri daha sonradan imza atıyorlar. Bunu forumda çok gördüğümüz için bahsetmek istedim. Çünkü zaten ön başvuru aşamasında tüm bilgileri almış oluyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 12 Mart 2022; 13:27:6 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Evet tam olarak süreci özetledin güzel bir içerik oldu. BTK ve Telkoder eşliğinde atılan adımlarla teyit araması,satış aramasının kaydı tutulması firma için değil müşteri için ispat olacak şekilde süreçler belirlendi. İmzalı sözleşme olmadan müşteriye kullandırmadan fatura kesemezsin üzerine yoğunlaştırıldı. Ancak dediğin gibi, imza atılırsa? Evrakta sahtecilik büyük bir suç zaten. Bunu yapan yada yapma potansiyeli olan firmaya da bulaşmamak lazım. Mesela Bu nedenle TurkNet yıllar önce bayilik süreçlerini kapattı. sanırım 10 yıl olmuştur.

    Yakında E-devlet üzerinden ilerleyecek konular. Büyük ölçüdede önüne geçilecek bu kötü niyetli işlemlerin.
  • doominsert kullanıcısına yanıt

    Evet hocam, artık dediğiniz gibi bu işler E devlet kanalına kayıyor. Aslında hocam bu tarz işlemlerin tamamı sadece E devletten yapılsa herkes kendi şifresi ile girip işlemi kendi yapacağı için daha güvenli olurdu. İmza olayına gelirsek, e imza çok yaygınlaşmadı ülkemizde belki de yeterince reklamı, tanıtımı yapılmadı.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    kesinlikle, ama bu yerli dolandırıcılarımızı durdurur mu göreceğiz :D illaki yaratıcı bir çözüm bulacaklardır. Çözüm hiç bir şekilde bunlarla çalışmamak..
  • Bakalım hocam :)

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.