Şimdi Ara

Vites geçişlerinde takılma?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar. Aniden başlayan bir sıkıntı var. Bazen vites geçişlerinde takılma veya yanlış yere geçiş gibi problemler var. Bunun dışında eskisi kadar akıcı değil geçişler biraz daha zorlaştı. 5'ten 4'e çekerken takılma 1'den 2'ye geçerken takılma vs. Yani her viteste olabilen bir sorun var. Bu sorunlar neyden kaynaklı olabilir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRDİNİZ Mİ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    ŞANZIMAN YAĞINI DEĞİŞTİRDİNİZ Mİ?

    Yani sorun olmadan önce değiştirilmişti hocam. Daha değişimine 5-6 bin km var. Şanzıman yağı değiştikten sonra 3-4 bin km yol yaptı araba.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medizinischen Labor

    Yani sorun olmadan önce değiştirilmişti hocam. Daha değişimine 5-6 bin km var. Şanzıman yağı değiştikten sonra 3-4 bin km yol yaptı araba.



    Alıntıları Göster

    ARACINIZIN MARKA MODELİ NEDİR? Bİ DE KAÇ KM DE?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    ARACINIZIN MARKA MODELİ NEDİR? Bİ DE KAÇ KM DE?



    Alıntıları Göster

    2010 avensis 126 binde hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman üzerindeki vites halat uçlarını söküp viteslerin takılıp takılmadığını kontrol edin. Vites halatları yıpranmış gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medizinischen Labor

    2010 avensis 126 binde hocam



    Alıntıları Göster

    O KADAR DA ESKİ DEĞİLMİŞ ASLINDA AMA SİZ YİNE DE Bİ SERVİSE GİDİN. YAĞ SEVİYELERİNE BAKTIRIN. BİR DE BALATA DA BİTİYOR OLABİLİR.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    O KADAR DA ESKİ DEĞİLMİŞ ASLINDA AMA SİZ YİNE DE Bİ SERVİSE GİDİN. YAĞ SEVİYELERİNE BAKTIRIN. BİR DE BALATA DA BİTİYOR OLABİLİR.



    Alıntıları Göster

    Debriyaj baskı balata mı hocam? Bu arada araç hep bozuk yollarda hor kullanıldı. Direksiyon kutusuyla ilgili bir problemi daha var.(mafsallarda) Şanzımanda biraz hor kullanıldı. Bunlar sebep olabilir mi? Yani daha büyük bir problem olabilir mi? Veya modelle ilgili kronik bir sorun olabilir mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medizinischen Labor -- 31 Mayıs 2021; 23:22:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medizinischen Labor

    Debriyaj baskı balata mı hocam? Bu arada araç hep bozuk yollarda hor kullanıldı. Direksiyon kutusuyla ilgili bir problemi daha var.(mafsallarda) Şanzımanda biraz hor kullanıldı. Bunlar sebep olabilir mi? Yani daha büyük bir problem olabilir mi? Veya modelle ilgili kronik bir sorun olabilir mi?



    Alıntıları Göster

    HOR KULLANMAK ARIZA SEBEBİ HOCAM. AMA SONUÇTA ŞANZIMAN DENİLEN ŞEY KAPALI KUTU. SÖKÜLMESİ LAZIM. AMA SÖKTÜRMEDEN ÖNCE DE İYİ BİR USTA BULMANIZ GEREKİYOR. BAZI USTA VAR İŞTEN ANLAMAZ. BİR TANIDIK TOSLADI ÖYLE USTAYA. AÇTI TOPARLAYAMADI. SÜREKLİ PROBLEM YAŞADI. YA VİTES GEÇMEDİ. YA DA VİTESTEN ATTI. SESLER KESİLMEDİ. ÇIKMA ŞANZIMAN ALMAK ZORUNDA KALMIŞTI.


    BENİM BİRADERDE YOLDA GİDERKEN ŞANZIMAN KİLİTLEDİ. MANUEL ARAÇ.YETKİLİ SERVİS DEĞİŞİM DEDİ 6500 LİRA İSTEMİŞTİ 2 SENE ÖNCE. GİTTİK SANAYİ DE İŞTEN ANLAYAN BİRİNİ BULDUK. 1500 E YAPMIŞTI. SATANA KADAR TEK PROBLEM ÇIKARMAMIŞTI Kİ SATTIĞIMIZDA ARACIN KM Sİ 540 BİNDEYDİ..





  • Yanlış spesifikasyonda şanzıman yağı kullanılmış olabilir. 75w90 olması gerekiyor. 75w80 kullanılmış olabilir. Isınan yağda 80 viskozite yetersiz gelebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crssover

    Yanlış spesifikasyonda şanzıman yağı kullanılmış olabilir. 75w90 olması gerekiyor. 75w80 kullanılmış olabilir. Isınan yağda 80 viskozite yetersiz gelebilir.

    Ama öyle olsa şanzıman yağı koyulduğundan beri bu sıkıntıyı yapmaz mıydı hocam?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    HOR KULLANMAK ARIZA SEBEBİ HOCAM. AMA SONUÇTA ŞANZIMAN DENİLEN ŞEY KAPALI KUTU. SÖKÜLMESİ LAZIM. AMA SÖKTÜRMEDEN ÖNCE DE İYİ BİR USTA BULMANIZ GEREKİYOR. BAZI USTA VAR İŞTEN ANLAMAZ. BİR TANIDIK TOSLADI ÖYLE USTAYA. AÇTI TOPARLAYAMADI. SÜREKLİ PROBLEM YAŞADI. YA VİTES GEÇMEDİ. YA DA VİTESTEN ATTI. SESLER KESİLMEDİ. ÇIKMA ŞANZIMAN ALMAK ZORUNDA KALMIŞTI.


    BENİM BİRADERDE YOLDA GİDERKEN ŞANZIMAN KİLİTLEDİ. MANUEL ARAÇ.YETKİLİ SERVİS DEĞİŞİM DEDİ 6500 LİRA İSTEMİŞTİ 2 SENE ÖNCE. GİTTİK SANAYİ DE İŞTEN ANLAYAN BİRİNİ BULDUK. 1500 E YAPMIŞTI. SATANA KADAR TEK PROBLEM ÇIKARMAMIŞTI Kİ SATTIĞIMIZDA ARACIN KM Sİ 540 BİNDEYDİ..



    Alıntıları Göster

    Hocam çok meşakkatli iş...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    Şanzıman üzerindeki vites halat uçlarını söküp viteslerin takılıp takılmadığını kontrol edin. Vites halatları yıpranmış gibi.

    Vites halatı dediğiniz parça tam olarak nedir hocam bulamadım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medizinischen Labor kullanıcısına yanıt

    Debriyaj setini değiştirdiyseniz fazla aşağıda kavrama yapıyorsa debriyaj seti montajında da sorun olabilir. Önceki aracımda aynı sorunu yaşadım.


    Şanzıman yağlarını kesinlikle doğru özelliklerde kullanmak gerekiyor. Motul 75w90 gl4-5 iyidir. Ben de debriyaj setinden sonra şanzıman yağı da degismisti. Yağı Değiştirince başta süper gelmişti. 2-3 bin km sonra geçişler çok sertleşmişti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crssover

    Debriyaj setini değiştirdiyseniz fazla aşağıda kavrama yapıyorsa debriyaj seti montajında da sorun olabilir. Önceki aracımda aynı sorunu yaşadım.


    Şanzıman yağlarını kesinlikle doğru özelliklerde kullanmak gerekiyor. Motul 75w90 gl4-5 iyidir. Ben de debriyaj setinden sonra şanzıman yağı da degismisti. Yağı Değiştirince başta süper gelmişti. 2-3 bin km sonra geçişler çok sertleşmişti.

    Aksine hocam aşırı yukarıda kavrıyor klasik toyota...

    O zaman yeni yağ değişim zamanını bekleyelim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medizinischen Labor

    Vites halatı dediğiniz parça tam olarak nedir hocam bulamadım



    Alıntıları Göster

    Lanet bir şey, olmayacak şey oldu kiralık arabada halat koptu ve yolda kaldım. Hiçbir vitese geçmiyordu, geçici olarak macunla yapıştırdılar da 1 ve 3.vitesi kullanmadan Eskişehir'den İzmir'e gelmiştim. Geriye de geçmiyordu :)

  • medizinischen Labor kullanıcısına yanıt

    O halde vites ile ilişkili parçaları kontrol etmeniz daha sağlıklı olacaktır.


    Şanzımanı daha fazla zorlamadan en yakın zamanda 75w90 bir yağla değiştirmenizi öneririm. yaklaşık 2 litre civarı alır zaten 150-200 TL maliyeti olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medizinischen Labor kullanıcısına yanıt

    Bisikletlerdeki fren ve vites kabloları gibi düşünebilirsiniz hocam. Telin yuvada ileri-geri rahat hareket etmesi gerekli. Otomobillerdeki tabiki biraz daha karmaşık. Usta şanzıman üzerindeki kısımları çıkarıp vites yollarında takılma olup olmadığını anlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocalarım yanlış bilgi vermişim kusura bakmayın. Şanzıman yağı değiştirilmemiş. Belkide 10 yıldır koyulmamıştır belki bizden önceki sahibi yenilemiştir bilmiyorum ama 4 yıldır yağ değiştirilmedi. O zaman sorun büyük ihtimal şanzuman yağı veya debriyajda olabilir mi? Bu arada son 2 gündür sorun yok gibi geçişlerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medizinischen Labor

    Hocalarım yanlış bilgi vermişim kusura bakmayın. Şanzıman yağı değiştirilmemiş. Belkide 10 yıldır koyulmamıştır belki bizden önceki sahibi yenilemiştir bilmiyorum ama 4 yıldır yağ değiştirilmedi. O zaman sorun büyük ihtimal şanzuman yağı veya debriyajda olabilir mi? Bu arada son 2 gündür sorun yok gibi geçişlerde.

    2 gündür sorun olmaması olmayacağı anlamına gelmez. ilk işin o yağı değiştirmek olsun.. her 80 binde de o yağı değiştir..

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.