Şimdi Ara

vites değiştirilirken debriyaj la gaz nasıl kullanılmalı ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
11.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • kafama takıldı arkadaşlar.

    ben şöyle yapıyorum yanlışmı doğrmu tam bilmiyorum ama böyle araba daha rahat ediyor gibi geliyor bana ..

    ayağımı gazdan çekiyorum / debriyija tam basıyorum / vitesi değiştiriyrum / ayağımı debriyajdan çekerken daha tam çekmeden sol ayağımı debriyaj ( sanıyorsam kavrama noktasını biraz geçktiten sonra ) gaza basmaya başlıyorum ve devam ediyorum

    bu hareket yanlışmı ...

    diğer türlüde denedim ama araç yalpalıyor biraz

    ayağımı gazdan .çekiyorum * / debriyaja tam basıyorum * / vitesi değiştiriyrum / ayağımı tamamen debriyajdan çekiyorum / gaza basıyorum ama araç yalpalıyor bu şekilde yanılışmı yapıyorum acaba ..ayağımı debriyajdan birden çekmiyorum normal şekilde ama böyle oluyor ...

    yanlış yaptığım olay ne acaba sizler nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar.. araca da zarar vermek istemiyorum 3 bin km dir böyle kullandım ama kafama takılıyor işin kötü yani .. özellikle şunu merak ediyorum rampa aşağı giderken vitesi artırınca araç yalpalıyor .. rampa aşağı inerken vitesi nasıl yükseltebilirim yalpalamadan bunnuda merak ediyorum bir türlü çözemedim her seferinde aynısı oluyor



    _____________________________


    sagopa kajmer bile değil artık pesimist
    popüler kültere kölesiniz artık hepiniz




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Değiştirirken Debriyaj ve Gaz Kullanımı

    Vites değiştirirken debriyaj ve gazı doğru şekilde kullanmak, aracın sorunsuz ve verimli çalışması için çok önemlidir. İşte adım adım bir kılavuz:

    Debriyaja Bas:

    • Vites değiştirirken ilk adım debriyaja sonuna kadar basmaktır. Bu, motor gücünü şanzımandan ayırır.

    Gazı Azalt veya Artır:

    • Düşük viteslere geçiş yapıyorsanız (örneğin, 5. vitesten 4. vitese), debriyaja bastıktan sonra gaza hafifçe basmanız gerekir. Bu, motor devrini artırarak vites değişikliğini kolaylaştırır.
    • Yüksek viteslere geçiş yapıyorsanız (örneğin, 3. vitesten 4. vitese), debriyaja bastıktan sonra gazı hafifçe azaltmanız gerekir. Bu, motor devrini düşürerek pürüzsüz bir vites değişikliği sağlar.

    Vitesi Değiştir:

    • Debriyaja bastıktan ve gaza uygun şekilde ayarladıktan sonra istediğiniz vitesi seçin. Vites kolunu yavaşça ve kararlı bir şekilde hareket ettirin.

    Debriyajı Yavaşça Bırak:

    • Vitesi değiştirdikten sonra debriyajı yavaşça bırakın. Aynı anda gaza eşit bir basınç uygulayın. Bu, aracın sarsmadan sorunsuz bir şekilde hareket etmesini sağlar.

    İpuçları:

    • Vites değiştirirken gaza basmak, özellikle düşük viteslerde ve yüksek devirlerde gereklidir. Gaza basmamak vites geçişini zorlaştırabilir ve aracın sarsmasına neden olabilir.
    • Debriyajı çok hızlı veya çok yavaş bırakmaktan kaçının. Debriyajı hızlı bırakmak aracın sarsmasına, çok yavaş bırakmak ise kavramaya zarar verebilir.
    • Debriyajı ve gazı koordineli bir şekilde kullanın. Debriyajı bırakırken gaza eşit bir basınç uygulayın.
    • Vites değiştirirken ani hareketlerden kaçının. Vites kolunu nazikçe ve kontrollü bir şekilde hareket ettirin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Düşük devirlerde debriyajdan ayağınızı yavaş çekin tamamen bırakın daha sonra gaza basın.

    Yüksek devirli kullanımda hızlı çekmek gerekiyor.. yine aynı şekilde tamamen bırakıp ardından gaza basarak. Ben böyle yapıyorum.
    _____________________________
    MEVZUBAHİS VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR.

    .
  • Gazı bırakıp hızlı bir vites değişmenin ardından tamamen debriyajı bırakıp tekrar gaza basın.
    _____________________________
    "To be a rock and not to roll."
  • debrajı tamamen bıraktıktan sonra gaza basıyorum ben ama arada 2 ye atarken gaza kökleyip debrajı bir anda bırakıyorum ve o an anlatılmaz yaşanır
    _____________________________
    94 Benzinli Beyaz Renault Broadway 2016 kasım satıldı 11.000 tl

    2012 Renault Fluence 1.5 dci 110 hp 2016 kasım alındı 45.750 tl
  • Düz vitesi oldum olası sevmedim. Kullandığım araba da malesef düz vites.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Mercedes-Benz C180 1.6 CGI.
  • Alt devirlerde debriyajdan yavaş yavaş çekin tam kavrama noktasına geldiğinde hafifçe gaza dokunun
    Üst devirlerde hızlı bir şekilde çekin kavrama noktasını biraz geçtiği anda gaza asılın
    _____________________________
  • Ben son derece usta şoför olan dayımın kullanışına özellikle dikkat ediyorum ve aracı sarsıntı yapmadan götürmek için daha ayağını tam debriyajdan çekmeden olması gereken devrin biraz daha üzerinde olacak şekilde gaza dokunuyor ve sonra ibre normalin biraz üstüne çıkıp sonra ideal değerine düşüyor. Bu hem yolculuğu sarsıntısız yapıyor hem de dişlilerin kenetlenmesinde sert ve araca zarar verecek şekilde kullanımı önlüyor zannedersem.

    Bu sadece tahminim. Görsel olarak da görüp izlemek lazım animasyonlardan falan. Kolay kolay atıp tutulamayacak bir konu.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Deneyerek aracin sarsintisiz bir sekilde vites gecislerini yerini getirdigi noktalari bulabilirsin zira bu tepkiler araclarda farklilik gosterebiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • debriyaja basmaya basladigim an gazi birakip vitesi degistirip debriyaji birakirken yavas birakip kavrama noktasinin minimum aninda gaza yeterli olcude basip maksimum kavradigi mertebeye bu kombinasyonla girip, ve debriyaji yine yavasca biraktigimda sarsinti olmuyor.

    Buyuk vitesten kucuk vitese devir yukselip gitmek icin ise debriyaj ayni kombinasyon ama gaza biraz daha fazla yuklenilecek.

    Not: debriyajdan yavas cekim kismi cek cek bitmiyor gibi gozuksede alistiktan sonra kavrama noktasi ve sonrasi hizli cekiliyor ayak kavrama aninda istemsiz yavasliyor zaten. Boylelikle hizli bir kombinasyonu yakalamis oluyorsunuz. Zaten sarsmamaya ozen gosterdiginiz zaman bir muddet anlamak icin zaman harcarsiniz bir muddette uygulamak icin en sonunda surus stiliniz oturur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2017 Peugeot 308 Active 1.6 e-hdi
    2014 Renault Clio Joy 1.5 dci
  • Peki benim yaptigim yanlismi
    _____________________________


    sagopa kajmer bile değil artık pesimist
    popüler kültere kölesiniz artık hepiniz
  • Upp
    _____________________________


    sagopa kajmer bile değil artık pesimist
    popüler kültere kölesiniz artık hepiniz
  • ben gazdan çekip debriyaja tam basarım sonra debriyajdan yavaşça çekerken gaza yavaş yavaş basarım. yani arabayı kaldırır gibi. diğer türlü sarsılıyor araç. yada ben beceremiyorum debriyajdan tam çektikten sonra gaza basmayı
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.