Şimdi Ara

Vites boşta gitmenin avantajları/dezavantajları (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
13.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: orginal_kartal

    bu boşta gitmenin freni şişirmesi olayını biri açıklayabilir mi?


    Çok basit. Motor freni devreden çıkacak ve tüm hareket enerjisi balatlarda ve disklerde ısı enerjisine dönüşecektir. Bu sebeple önce balata ve diskler aşırı ısınacak daha sonra da fren hidroliği ısınacaktır. Isınan fren hidroliği genleşecek ve fren şişmesi diye tabir edeilen olay gerçekleşecektir.




    Teşekkürler...
  • Yokuş aşağı boşta inmek pek tavsiye edilmiyor anlaşılan.

    Peki düz yolda gidiyorsunuz.Vites 2'de ve devir 3000'i geçiyor vitesi 3'e atmanız lazım.Fakat tam da kavşağa yaklaşmışsınız.Yani vitesi 3'e atmaya değmeyecek kavşakta fren yapıp sağa döneceksiniz.Eee 2. viteste de devam ettikçe motor bağırmaya başlıyor.Bu tür durumlarda 3'e atmaktansa boşa atıp motorun bağırmasını susturmak ve kavşağa da ulaşmak doğru olur mu? (Vites rakamlarını örnek olarak verdim..)

    Bir diğer soru.Uygun viteste gidiyorsunuz.Az sonra döneceksiniz ve yavaş yavaş fren yapmaya başladınız (debriyaja basmadan sadece frene bas çek bas çek şeklinde kademeli hız düşürür gibi).Hızınız azalmaya başladı.Kavşağa iyice yaklaştınız artık hızınızın iyice azalması lazım.Halen debriyaja basmadan sadece fren yaparsanız araba titreyecek veya stop edecek.Bunu engellemek için debriyaja da basmak gerek.Bu durumda ayağı debriyajda basılı bekleterek debriyaj + fren yapmak mı daha iyi yoksa artık kavşağa geldik sayılır, debriyajda da basılı beklemek iyi olmaz, zaten hızımız azalmış artık vitesi boşa alıp debriyaja basmaksızın fren yaparak kavşağı dönmek mi daha iyi olur?

    Örneklendirerek net sormaya çalıştım, cevaplar da net olursa çok yardımcı olacak.Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.




  • arkadaşlar panik fren için aklınızda yanlış bir uygulama kalmasın.

    Panik frenede aracınızda abs varsa hem frene aynı anda debriyaja sonuna kadar basıp sonucu bekleyeceksiniz. Hızlı gittiğiniz her km/h için hesap verme zamanı geldiğini film şeridi gibi görürsünüz.

    tekrar uygulama farklılıklarının tartışılmasını istemiyorum bu konuları uzun uzun nedenleriyle tartışıp sonuçlandırmış idik. Panik frende bir cm fark önemliş olacağı için frene ve debriyaja acımadan sonuna kadar basın ve direksiyon hakimiyeti için dikkatinizi yola verin 8dikiz aynasına da seri bir şekilde göz atın arkadaki aynı hızda sizin gibi duramayabilir). Vitesle filan uğraşmayın.

    şimdi gelelim westinghouse meselesine bu konuda bilgisinden şüphe duymadığım arkadaşların güzel açıklamalarda buluınmuşlar ANCAK bir eksik kalmış Dizelde durum nedir? westinghouse dizelde var mıdır? düşünelim ve araştıralım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2009; 9:43:59 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rubens_tr

    Yokuş aşağı boşta inmek pek tavsiye edilmiyor anlaşılan.

    Peki düz yolda gidiyorsunuz.Vites 2'de ve devir 3000'i geçiyor vitesi 3'e atmanız lazım.Fakat tam da kavşağa yaklaşmışsınız.Yani vitesi 3'e atmaya değmeyecek kavşakta fren yapıp sağa döneceksiniz.Eee 2. viteste de devam ettikçe motor bağırmaya başlıyor.Bu tür durumlarda 3'e atmaktansa boşa atıp motorun bağırmasını susturmak ve kavşağa da ulaşmak doğru olur mu? (Vites rakamlarını örnek olarak verdim..)

    Bir diğer soru.Uygun viteste gidiyorsunuz.Az sonra döneceksiniz ve yavaş yavaş fren yapmaya başladınız (debriyaja basmadan sadece frene bas çek bas çek şeklinde kademeli hız düşürür gibi).Hızınız azalmaya başladı.Kavşağa iyice yaklaştınız artık hızınızın iyice azalması lazım.Halen debriyaja basmadan sadece fren yaparsanız araba titreyecek veya stop edecek.Bunu engellemek için debriyaja da basmak gerek.Bu durumda ayağı debriyajda basılı bekleterek debriyaj + fren yapmak mı daha iyi yoksa artık kavşağa geldik sayılır, debriyajda da basılı beklemek iyi olmaz, zaten hızımız azalmış artık vitesi boşa alıp debriyaja basmaksızın fren yaparak kavşağı dönmek mi daha iyi olur?

    Örneklendirerek net sormaya çalıştım, cevaplar da net olursa çok yardımcı olacak.Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    viraj içinde gerektiği zaman gaz vermek için VİTES BOŞA ATILMAZ vitesi boşa atmak sürücülükte en yapılmaması gereken harekettir.ve insana çok kötü alışkanlıklar kazandırır(vites boşa atmak gibi).nedenleri içinde diferansiyelin yapısı ve çalışma prensiplerinin incelenmesi tavsiye olunur.birde insanımızın(sürücü)düştüğü yanlış var virajda frene basmak.döneceğiniz virajı kestirip hızınızı ve uygun vitesinizi seçmeniz gerekir.virajda basılan fren fayda yerine zarar verir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar panik fren için aklınızda yanlış bir uygulama kalmasın.

    Panik frenede aracınızda abs varsa hem frene aynı anda debriyaja sonuna kadar basıp sonucu bekleyeceksiniz. Hızlı gittiğiniz her km/h için hesap verme zamanı geldiğini film şeridi gibi görürsünüz.

    tekrar uygulama farklılıklarının tartışılmasını istemiyorum bu konuları uzun uzun nedenleriyle tartışıp sonuçlandırmış idik. Panik frende bir cm fark önemliş olacağı için frene ve debriyaja acımadan sonuna kadar basın ve direksiyon hakimiyeti için dikkatinizi yola verin 8dikiz aynasına da seri bir şekilde göz atın arkadaki aynı hızda sizin gibi duramayabilir). Vitesle filan uğraşmayın.

    şimdi gelelim westinghouse meselesine bu konuda bilgisinden şüphe duymadığım arkadaşların güzel açıklamalarda buluınmuşlar ANCAK bir eksik kalmış Dizelde durum nedir? westinghouse dizelde var mıdır? düşünelim ve araştıralım.

    vezir hocam soruda bir hinlik yoksa bu soruyu sormamış olun.frenin dizeli benzinlisi olmaz.w.haus freni ilgilendiren bir konudur.ve tabiiki diesel araçlardada vardır.vakumu yaratmak için emme manifoldu kullanılacak diye bir kural yoktur.benim ikide bir kayışı atan vakum pompam ne güne duruyor.ve çoğu diesel motorlarda ya yardımcı vakum pompası var.veya altenatörlerin ucuna takılmış vakum pompaları var.büyük araçlarda buiş kompresörlerle yapılır.tüplerde hazır hava depolanır ve gerektiği zaman kullanılır.gelişen teknoloji.hidrolik frenleri yavaş yavaş kaldırıyor.(ağır araç)ve kuru hava frenler hakim piyasaya.kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mkb1907

    attığı taş ürküttüğün kurbaya değmez.

    panait istirati.baraganın dikenleri.romen atasözü."yaptığın iş ürküttüğün kurbağayı değsin"güzel bir sözde konu ile pek ilişkilendiremedim.cahilliğimi bağışla.
  • soruda hinlik var , konu araştırılsın diye yazdım. rölantideki eksiklik amme manifoltunda oluşan vakum etrafında dönüyorsa dizeldeki bazı araçlarda olan vacum pompası westinghousedaki bu eksikliğiveya geçişi bu durumu alt etmek için konulmuşsa vitese taksan ne olur boşa atsan ne olur ? düşünüp yazalım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar panik fren için aklınızda yanlış bir uygulama kalmasın.

    Panik frenede aracınızda abs varsa hem frene aynı anda debriyaja sonuna kadar basıp sonucu bekleyeceksiniz. Hızlı gittiğiniz her km/h için hesap verme zamanı geldiğini film şeridi gibi görürsünüz.

    tekrar uygulama farklılıklarının tartışılmasını istemiyorum bu konuları uzun uzun nedenleriyle tartışıp sonuçlandırmış idik. Panik frende bir cm fark önemliş olacağı için frene ve debriyaja acımadan sonuna kadar basın ve direksiyon hakimiyeti için dikkatinizi yola verin 8dikiz aynasına da seri bir şekilde göz atın arkadaki aynı hızda sizin gibi duramayabilir). Vitesle filan uğraşmayın.

    şimdi gelelim westinghouse meselesine bu konuda bilgisinden şüphe duymadığım arkadaşların güzel açıklamalarda buluınmuşlar ANCAK bir eksik kalmış Dizelde durum nedir? westinghouse dizelde var mıdır? düşünelim ve araştıralım.

    vezir hocam soruda bir hinlik yoksa bu soruyu sormamış olun.frenin dizeli benzinlisi olmaz.w.haus freni ilgilendiren bir konudur.ve tabiiki diesel araçlardada vardır.vakumu yaratmak için emme manifoldu kullanılacak diye bir kural yoktur.benim ikide bir kayışı atan vakum pompam ne güne duruyor.ve çoğu diesel motorlarda ya yardımcı vakum pompası var.veya altenatörlerin ucuna takılmış vakum pompaları var.büyük araçlarda buiş kompresörlerle yapılır.tüplerde hazır hava depolanır ve gerektiği zaman kullanılır.gelişen teknoloji.hidrolik frenleri yavaş yavaş kaldırıyor.(ağır araç)ve kuru hava frenler hakim piyasaya.kolay gelsin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2009; 11:25:33 >




  • 1.viteste yokuş aşağı inerken aracın vites freni yapması çok hoşuma gidiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    soruda hinlik var , konu araştırılsın diye yazdım. rölantideki eksiklik amme manifoltunda oluşan vakum etrafında dönüyorsa dizeldeki bazı araçlarda olan vacum pompası westinghousedaki bu eksikliğiveya geçişi bu durumu alt etmek için konulmuşsa vitese taksan ne olur boşa atsan ne olur ? düşünüp yazalım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar panik fren için aklınızda yanlış bir uygulama kalmasın.

    Panik frenede aracınızda abs varsa hem frene aynı anda debriyaja sonuna kadar basıp sonucu bekleyeceksiniz. Hızlı gittiğiniz her km/h için hesap verme zamanı geldiğini film şeridi gibi görürsünüz.

    tekrar uygulama farklılıklarının tartışılmasını istemiyorum bu konuları uzun uzun nedenleriyle tartışıp sonuçlandırmış idik. Panik frende bir cm fark önemliş olacağı için frene ve debriyaja acımadan sonuna kadar basın ve direksiyon hakimiyeti için dikkatinizi yola verin 8dikiz aynasına da seri bir şekilde göz atın arkadaki aynı hızda sizin gibi duramayabilir). Vitesle filan uğraşmayın.

    şimdi gelelim westinghouse meselesine bu konuda bilgisinden şüphe duymadığım arkadaşların güzel açıklamalarda buluınmuşlar ANCAK bir eksik kalmış Dizelde durum nedir? westinghouse dizelde var mıdır? düşünelim ve araştıralım.

    vezir hocam soruda bir hinlik yoksa bu soruyu sormamış olun.frenin dizeli benzinlisi olmaz.w.haus freni ilgilendiren bir konudur.ve tabiiki diesel araçlardada vardır.vakumu yaratmak için emme manifoldu kullanılacak diye bir kural yoktur.benim ikide bir kayışı atan vakum pompam ne güne duruyor.ve çoğu diesel motorlarda ya yardımcı vakum pompası var.veya altenatörlerin ucuna takılmış vakum pompaları var.büyük araçlarda buiş kompresörlerle yapılır.tüplerde hazır hava depolanır ve gerektiği zaman kullanılır.gelişen teknoloji.hidrolik frenleri yavaş yavaş kaldırıyor.(ağır araç)ve kuru hava frenler hakim piyasaya.kolay gelsin.




    evet vezir hocam düşünüp yazalım.ve lütfen yeterince araç kullanma ve yol tecrubesi olmayan arkadaşları yanlış yönlendirmeyelim.VİTESİ BOŞA ATMAK en kötü sürücülük örneğidir.vites elbetteki boşada alınır amma gereken yerlerde.özellikle arkadaşlar sormuş:rampa aşağı ve virajda. kötü bir deneyime sebep olmayın.vites boşa atılmaz.heriki durumdada.arkadaşlarıma tavsiyem yıllarını onarım ve uzun yolda geçirmiş biri olarak:aracınıza hakim olmak istiyorsanız yokuşta-virajda VİTESİ BOŞA ALMAYIN.





  • viraj içinde gerektiği zaman gaz vermek için VİTES BOŞA ATILMAZ vitesi boşa atmak sürücülükte en yapılmaması gereken harekettir.ve insana çok kötü alışkanlıklar kazandırır(vites boşa atmak gibi).nedenleri içinde diferansiyelin yapısı ve çalışma prensiplerinin incelenmesi tavsiye olunur.birde insanımızın(sürücü)düştüğü yanlış var virajda frene basmak.döneceğiniz virajı kestirip hızınızı ve uygun vitesinizi seçmeniz gerekir.virajda basılan fren fayda yerine zarar verir.



    Benim sorum biraz daha farklıydı.Yani viraj içinde gaz vermek veya virajda frene basmak vs. sormamıştım. Daha doğrusu sorumda viraj ile ilgili herhangi bir ifade yoktu.Yorumunuz için teşekkürler, ancak mümkünse sorduğum sorunun cevabına ihtiyacım var özellikle..
  • Avantajı:
    Devir düştüğü için sessiz olur

    Dezavantajları
    Araç kontrolsüz ilerler savrulursa kurtaramazsın
    Frenleri daha çok kullanmak zorunda kalırsın, ısınır aşınır vs.
    İki de bir boşa atcam vitese takcam die debriyaja basar durursun ayağın yorulur
  • Peki düz yolda gidiyorsunuz.Vites 2'de ve devir 3000'i geçiyor vitesi 3'e atmanız lazım.Fakat tam da kavşağa yaklaşmışsınız.Yani vitesi 3'e atmaya değmeyecek kavşakta fren yapıp sağa döneceksiniz.Eee 2. viteste de devam ettikçe motor bağırmaya başlıyor.Bu tür durumlarda 3'e atmaktansa boşa atıp motorun bağırmasını susturmak ve kavşağa da ulaşmak doğru olur mu? (Vites rakamlarını örnek olarak verdim..)

    Bir diğer soru.Uygun viteste gidiyorsunuz.Az sonra döneceksiniz ve yavaş yavaş fren yapmaya başladınız (debriyaja basmadan sadece frene bas çek bas çek şeklinde kademeli hız düşürür gibi).Hızınız azalmaya başladı.Kavşağa iyice yaklaştınız artık hızınızın iyice azalması lazım.Halen debriyaja basmadan sadece fren yaparsanız araba titreyecek veya stop edecek.Bunu engellemek için debriyaja da basmak gerek.Bu durumda ayağı debriyajda basılı bekleterek debriyaj + fren yapmak mı daha iyi yoksa artık kavşağa geldik sayılır, debriyajda da basılı beklemek iyi olmaz, zaten hızımız azalmış artık vitesi boşa alıp debriyaja basmaksızın fren yaparak kavşağı dönmek mi daha iyi olur?

    Örneklendirerek net sormaya çalıştım, cevaplar da net olursa çok yardımcı olacak.Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
    ------------------------------------------------------------
    Benim sorum biraz daha farklıydı.Yani viraj içinde gaz vermek veya virajda frene basmak vs. sormamıştım. Daha doğrusu sorumda viraj ile ilgili herhangi bir ifade yoktu.Yorumunuz için teşekkürler, ancak mümkünse sorduğum sorunun cevabına ihtiyacım var özellikle..
    ---------------------------------------------------
    yukardaki soruyu IV MURATMI SORDU.?yazık zamanıma.




  • bilgin, karşındakinin anladığıile sınırlıdır
  • Yokuş aşağı boşta inmek pek tavsiye edilmiyor anlaşılan.

    Peki düz yolda gidiyorsunuz.Vites 2'de ve devir 3000'i geçiyor vitesi 3'e atmanız lazım.Fakat tam da kavşağa yaklaşmışsınız.Yani vitesi 3'e atmaya değmeyecek kavşakta fren yapıp sağa döneceksiniz.Eee 2. viteste de devam ettikçe motor bağırmaya başlıyor.Bu tür durumlarda 3'e atmaktansa boşa atıp motorun bağırmasını susturmak ve kavşağa da ulaşmak doğru olur mu? (Vites rakamlarını örnek olarak verdim..)

    Viraja girerken araç illaki viteste olmalıdır. Aracın bağırmasını engellemek için bir üst viteste tutmak yeterlidir.Ancak tam viraja girerken aniden vites küçültmek araca patinaj veya savrulmaya geçmesi için fırsat verir .bu nednele vites küçültme işi viraja gelmeden tamamlanmış olmalıdır.

    Bir diğer soru.Uygun viteste gidiyorsunuz.Az sonra döneceksiniz ve yavaş yavaş fren yapmaya başladınız (debriyaja basmadan sadece frene bas çek bas çek şeklinde kademeli hız düşürür gibi).Hızınız azalmaya başladı.Kavşağa iyice yaklaştınız artık hızınızın iyice azalması lazım.Halen debriyaja basmadan sadece fren yaparsanız araba titreyecek veya stop edecek.Bunu engellemek için debriyaja da basmak gerek.


    Bu durumda ayağı debriyajda basılı bekleterek debriyaj + fren yapmak mı daha iyi
    evet debriyaj ve frene basmak daha iyi.

    yoksa artık kavşağa geldik sayılır, debriyajda da basılı beklemek iyi olmaz, zaten hızımız azalmış artık vitesi boşa alıp debriyaja basmaksızın fren yaparak kavşağı dönmek mi daha iyi olur?

    debriyaja basmak vites geçişleri için zorunlu bir harekettir. Zaten vites küçültürken veya virajdan çıktıktan sonra basacaksanız , girmeden önce basmak aracı anlık olarak hızlandıracağı için hızı kontrol edecek kadar frene basmak ve viraja girme anında frene basıldığında debriyaja basılmamış olması tercih edilmelidir.nedeni kompresyondan ve yol tutuş hakimeyetinden yararlanmaktır. uzun lafın kısası araç titremeye başlıyor ise debrijaya basmak veya gaza basmak arasında tercih yapılması gerekir. Aksi takdirde ben gaza basmayacağım diyorsanız (mesela yokuş aşagı tatlı viraj alışlarda) vites küçülterek tatlı dönüş yapılmalı ve dönüş esnasında frene basmadan dönme kabiliyetini yakalamak gerekir. Aksi takdirde araç savrulacaktır.

    Örneklendirerek net sormaya çalıştım, cevaplar da net olursa çok yardımcı olacak.Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    işallah sorularına istediğiniz gibi yanıt verebilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2009; 16:10:37 >




  • ALINTILAR .........rubens_tr.........YE AİTTİR.
    zaten yorumda yazmaya niyetli deyilim.
    siz zahmet edip cevapladınız.teşekkür sayın vezir
  • Ben Yokuş aşağı giderken zaten araba bir ivme kazanmış bari boşuna benzin harcamıyım diye boşa alıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orjinalden alıntı: quiet_dead

    yakıt olarak 0.2 lt filan yakıyor boşa atınca ama vitesteyken hiç bir pedala basmazsanız ozaman 0 lt yakar cut off devreye girer

    bence boşa atmaktansa cut offta gitmek daha iyi


    +1
    Boşa atmanın hiçbir faydası yok.Yakıt tasarrufu için en iyisi vitesteyken ayagını gazdan çekmek.



    kesinlikle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Patch


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orjinalden alıntı: quiet_dead

    yakıt olarak 0.2 lt filan yakıyor boşa atınca ama vitesteyken hiç bir pedala basmazsanız ozaman 0 lt yakar cut off devreye girer

    bence boşa atmaktansa cut offta gitmek daha iyi


    +1
    Boşa atmanın hiçbir faydası yok.Yakıt tasarrufu için en iyisi vitesteyken ayagını gazdan çekmek.



    kesinlikle



    Hazır konu yeniden gündeme gelmişken bir şey söyleyeyim bu yokuş aşağı boşa atma ile ilgili.

    Her zaman boşta giderken daha fazla yakacaksınız diye bir şey yok.

    Diyelim ki önüm açık,ileride kırmızı ışık falan da yok,yokuş aşağı iniyorum.

    Boşa atarsam yakıt tüketimi olacak,ancak yokuş aşağı hızlandığım için düzlükte daha fazla gideceğim.
    Viteste olursa yakıt tüketimi olmayacak,ancak yokuş aşağı hızlanmadığım/çok az hızlandığım için düzlükte daha az gideceğim.

    Yani bence her zaman yokuş aşağı viteste gitmek yakıt tüketimini azaltmaz.Yokuşta azalıyor;ama düzlükte de artıyor.

    Ben boşa atmam,aklıma geldi yazayım dedim.




  • otomatik vitesdede boşa almak çok sakıncalı
  • Arkadaşlar anlamadım şimdi yokuş aşağı boşa alalım mı? almayalım mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smoch -- 30 Ekim 2009; 17:15:55 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.