Şimdi Ara

Varlık ve Zaman vs. Gramotoloji

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Batı metafiziğini temelden sarsan bu iki eserden en beğendiğiniz hangisi çok merak ediyorum?

    Bence tabii ki her türlü Derrida>Heidegger.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Derrida deconstrucisttir pekala gene de asıl mevzu derridanın deconstrucizmi sadece izah edici bir yöntem çeşiti olarak benimseyip benimsemediğidir çünkü öyleyse kendilerine katılmıyorum.Çünkü benim için deconstrucizm aynı zamanda estetik bir moraldir.Diğer bir önemlilik taşıyan konu ise derridanın deconstrucizme hangi öncüllerle ulaştığı ve ardıllarını ne şekilde kurduğudur belki ardıllarına eristik yakıştırmasını yaptıktan sonra onaylayabilirim.Çünkü deconstruizm bunu gerektirmektedir lakin bunu yapmak içinde okuma yapmak şart.Yoksa her sakallıya dede diyorsun.Heidegger ise muhtemel olarak yapısalcıdır.Çünkü zamanı öncelemenin getirdiği sonuç hareketlerin öncül olmasıdır yani biçim ve idea değilde aksiyonlar üzerinden akıl yürütülür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 27 Şubat 2018; 22:58:8 >
  • 1) Varlık ve Zaman vs. Gramotoloji

    2) Ibn-i Arabi = Derrida

    3) Fususu'l Hikem = Gramatoloji

    4) Varlık ve Zaman vs. Gramotoloji

    5) Varlık ve Zaman vs. Gramotoloji = Varlık ve Zaman vs. (Gramotoloji = (Fususu'l Hikem))

    6) Varlık ve Zaman vs. Fususu'l Hikem = Heidegger vs Ibn-i Arabi

    Koskoca @Şeyh-i Ekber İBN-İ ARABİ (merhaba hocam) varken, hitlerci Heidegger de neyin nesiymiş Tabii ki Gramatoloji




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Derrida'nın deconstruction'ı sadece yöntem amaçlı kullanıp attığını düşünenlerdenim. Tabii sadece iki kitabını okudum ve anladığımdan emin değilim. (Ki derridaca düşünürken yazının sonsuz anlamı var) Gramotoloji kitabı yöntemi hakkında temel kaynak, okumadıysan oku bence, tam senlik gibi.

    Gelgelelim Heidegger'in felsefesi daha net ve bilindik olduğu için Varlık ve Zaman okuyunca biraz sıkıldım. Tarihselci, hermeneutik destruction'ı kullanıp varlıkla varolan ayrımını açması, bir soru üzerinden tüm sokrates sonrası felsefe geleneğini yıkması falan tabii ki çok iyi ama mesela hemen gramotoloji'nin ilk bölümünde dil için söylenen herşeyin ve fazlasının yazı için geçerli olduğunu söylemesiyle ve olayı çok farklı bir boyuta taşımasıyla Derrida okurken çok daha etkilendim ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1151292116 -- 28 Şubat 2018; 7:53:42 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ya gandalff sana nooldu? Senle daha önce de bozuşurduk Kafka, tasavvufçu ahlakı vs. konularında ama o zamanlar senin esprilerin, yazıların gayet iyiydi. Şimdi seni uzun bir aradan sonra okuyorum çok bozmuşsun. Bu girdi ne oğlum? Komik desen değil, bir mantığı var desen yok.

    Geçen sene bu kitabı foruma taşıyan bendim. Ama asla İbn Arabi'yle Derrida'yı aynı görmedim. Derrida'nın metafiziği reddi bazı müslüman tasavvufçular ve hristiyan mistikleriyle elbette benzeşiyor. Felsefe böyle birşey zaten. Değişen hiçbir şey yok. Kaçbin yıl önceki Aristo'nun metinleriyle mesela kıtacılardan Foucault'nun metinlerini oku, valla aynısı bir fark yok. Analitik felsefeyi pek sevmem ama din ve ahlak, adalet konularını biraz okurum. Ve hiçbir zaman öyle extreme, farklı birşeyle karşılaşmadım. Düşün düşün nereye kadar, hep aynı konular dönüp dolaşıyor.

    Yani Derrida'yla İbn Arabi'nin veya Sühreverdi'yle Heidegger'in benzer olması hiçbir anlam ifade etmiyor ki. Sadece batımerkezli insanlara bak bu buna benziyor belki okuyup seversin (hepsini kendi geleneği bağlamında değerlendirmeye dikkat et) diyerek ilgisini çekmesini sağlayabiliriz ama hepsi bu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tom.watsis

    Derrida'nın deconstruction'ı sadece yöntem amaçlı kullanıp attığını düşünenlerdenim. Tabii sadece iki kitabını okudum ve anladığımdan emin değilim. (Ki derridaca düşünürken yazının sonsuz anlamı var) Gramotoloji kitabı yöntemi hakkında temel kaynak, okumadıysan oku bence, tam senlik gibi.

    Gelgelelim Heidegger'in felsefesi daha net ve bilindik olduğu için Varlık ve Zaman okuyunca biraz sıkıldım. Tarihselci, hermeneutik destruction'ı kullanıp varlıkla varolan ayrımını açması, bir soru üzerinden tüm sokrates sonrası felsefe geleneğini yıkması falan tabii ki çok iyi ama mesela hemen gramotoloji'nin ilk bölümünde dil için söylenen herşeyin ve fazlasının yazı için geçerli olduğunu söylemesiyle ve olayı çok farklı bir boyuta taşımasıyla Derrida okurken çok daha etkilendim ben.

    O zaman derrida out arabi in Ettiği bir söz var ki hala unutamam sırf o bile yeter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tom.watsis

    Ya gandalff sana nooldu? Senle daha önce de bozuşurduk Kafka, tasavvufçu ahlakı vs. konularında ama o zamanlar senin esprilerin, yazıların gayet iyiydi. Şimdi seni uzun bir aradan sonra okuyorum çok bozmuşsun. Bu girdi ne oğlum? Komik desen değil, bir mantığı var desen yok.

    Geçen sene bu kitabı foruma taşıyan bendim. Ama asla İbn Arabi'yle Derrida'yı aynı görmedim. Derrida'nın metafiziği reddi bazı müslüman tasavvufçular ve hristiyan mistikleriyle elbette benzeşiyor. Felsefe böyle birşey zaten. Değişen hiçbir şey yok. Kaçbin yıl önceki Aristo'nun metinleriyle mesela kıtacılardan Foucault'nun metinlerini oku, valla aynısı bir fark yok. Analitik felsefeyi pek sevmem ama din ve ahlak, adalet konularını biraz okurum. Ve hiçbir zaman öyle extreme, farklı birşeyle karşılaşmadım. Düşün düşün nereye kadar, hep aynı konular dönüp dolaşıyor.

    Yani Derrida'yla İbn Arabi'nin veya Sühreverdi'yle Heidegger'in benzer olması hiçbir anlam ifade etmiyor ki. Sadece batımerkezli insanlara bak bu buna benziyor belki okuyup seversin (hepsini kendi geleneği bağlamında değerlendirmeye dikkat et) diyerek ilgisini çekmesini sağlayabiliriz ama hepsi bu.

    Harbiden öyle şimdilerde felsefe tarihi okuyorum iyi ki plotinos sudur teorisinden yararlanıyor.Bütün filozoflar ondan çalıp eklektikçe takılıyorlar bunu da geç aristonun erdem tanımı utanmasa trilyon yıl kalacaktı.Şükürler olsun ki reyiz gazali geldide rengimiz yerine geldi tahmin edeyim franzdan nefret ediyorsun




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Tabii ki Franzdan nefret ediyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tom.watsis

    Tabii ki Franzdan nefret ediyorum.

    Nasıl muhteşem franzdan nefret edebilirsin sen ! Nadide yazarımız kitaplarında topluma sesleniyor ve bunu da sistemin çarkına çomak sokarak yapıyor ona atıfta bulunarak o kadar makale yazılmış profesörlerin makaleleri hiçe sayasın diye mi kaleme alınmış ? Sen derhal git emparyalist ayn rand ve adam smith oku



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 28 Şubat 2018; 10:57:56 >
  • Beynim bi süre oksijensiz kaldı benim, o eski gandalff kalitesinden artık eser yok Dediklerin belki doğrudur çok bilmiyorum olayları sadece bu kitapları görmüşlüğüm var. Mesajımda bi eleştiri ironi alt mesaj yok eğer onları yanıtladı isen. Seni tekrar buralarda görmek güzel bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapı sokum konusu ilgimi çekmeye başladı.



    Mevcut bir kaideyi aslında başka bir kavramı ihdas adına oluşturma ve o esnada ustanın meşguliyetini anlatırken kavramı kaideden ayrıksı olarak farklı bir oz ile ifade etme hali bana kalırsa çalışıp boşa yorulmadığını ispat adına anlamlı olabilir.





    Bireysel olarak boşa çabanın aslında altının doldurulmuş olduğu ancak bu çabanın farklı kaideleri esas aldığını duşundurmek karşılaştırmalı olarak mevcudu ve oluşanı kıyas ettirme amacı beynin her iki tarafını da aynı zamanlı çalıştırma amacı olmalıdır.



    Beynin tam zamanlı olarak butunune hitap eden şey vites boşta giden aracın aslında motor gucu ile giden araçtan farkını anlatmak için bu şekilde davranıldığını ve bunlardan motor gucunun ( çalışma) denen şeyin aynı gibi gözüken iki eylemden farklı olduğunu ve daha sağlıklı olduğunu göstermektedir.



    Bu açıdan yapı sokuculer denen taifenin aynı amaca hizmet ederken farklı esas prensiplerini aynı zamanlı olarak beyne ve akledişe yazdıkları duşunulur.



    Kitapları okumadım bu konuda bilgim yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Aaaa hakikaten ha.. hocam var ya, aslında yapısöküm tam senin olayın ki. Hatta halihazırda aktif olarak yapıyorsun sen bunu direk.
  • benzemeleri aynı kaynaktan çıkmalarından olabilirler mi acaba.
    hep aynı konular da insanların temel sorunları onlardır belki de
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.