Şimdi Ara

V.I.P Taksi geliyor... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
6.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Garip bir ülkedeyiz.

    Belediye rant oluşturur. Dükkân kiraya verir, hem de 49 yıllık kontratla. Piyasadan çok daha uygun paraya...Hatta kaldırımın üstüne büfe kondurur. Tam karşısındaki yüksek kiralı bakkalın ekmeğine ortak eder.

    3 kuruş paraya taksi, dolmuş, otobüs hattı dağıtılır. Sonra bunlar kıymete biner. Artık bazı insanlar evlerinden çıkmadan, emek harcamadan, kafa patlatmadan tatlı hayat yaşamaya başlarlar. Bundan sonra bu hayat bu vatandaşların ve çocuklarının doğal hakkıdır. Bu hakka dokunmaya kalkarsan...Mesela dolmuş hattına rakip otobüs falan koyarsan, hemen taşlar ,sopalar...


    Küçük bir şehir olan , Balıkesir'de bile taksi dolmuş ve minübüs hatları 600 000 lirayı bulmuş durumda. O taksi-dolmuşların plakasını belediye 500 liraya vermişti diye hatırlıyorum. Kampüs hattında plaka sahibi arkadaşım var. Ömrü okey masasında taş dizmek ve bira içmekle geçti. Ama sadece şanslı olduğu için, 6 yıl tıp okumuş adamdan çok kazanıyor. Hem de 60 İQ'luk performansla...Klimasız, turşu bidonu gibi J10'la.

    Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam bir zamanlar, İstanbul Taksiciler Odası Başkanı hapisteyken , tekrar seçilmişti. 200-300 hattı var diye bir haber de hatırlıyorum. Şu an kim başkan bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FehreR

    zengin var zengin var bazılarına göre haklısınız bazılarına gore yanlıs düşünüyorsunuz bunu sizde farkındasınızdır emınım her neyse.

    hayır hepsi için geçerli, mutlaka her zengin varlığını bir şekilde hayrına değerlendirmeli..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Garip bir ülkedeyiz.

    Belediye rant oluşturur. Dükkân kiraya verir, hem de 49 yıllık kontratla. Piyasadan çok daha uygun paraya...Hatta kaldırımın üstüne büfe kondurur. Tam karşısındaki yüksek kiralı bakkalın ekmeğine ortak eder.

    3 kuruş paraya taksi, dolmuş, otobüs hattı dağıtılır. Sonra bunlar kıymete biner. Artık bazı insanlar evlerinden çıkmadan, emek harcamadan, kafa patlatmadan tatlı hayat yaşamaya başlarlar. Bundan sonra bu hayat bu vatandaşların ve çocuklarının doğal hakkıdır. Bu hakka dokunmaya kalkarsan...Mesela dolmuş hattına rakip otobüs falan koyarsan, hemen taşlar ,sopalar...


    Küçük bir şehir olan , Balıkesir'de bile taksi dolmuş ve minübüs hatları 600 000 lirayı bulmuş durumda. O taksi-dolmuşların plakasını belediye 500 liraya vermişti diye hatırlıyorum. Kampüs hattında plaka sahibi arkadaşım var. Ömrü okey masasında taş dizmek ve bira içmekle geçti. Ama sadece şanslı olduğu için, 6 yıl tıp okumuş adamdan çok kazanıyor. Hem de 60 İQ'luk performansla...Klimasız, turşu bidonu gibi J10'la.

    Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam bir zamanlar, İstanbul Taksiciler Odası Başkanı hapisteyken , tekrar seçilmişti. 200-300 hattı var diye bir haber de hatırlıyorum. Şu an kim başkan bilemem.

    Hocam 10 numara tespitler yapmışsın bravo (J10 lar bir yana Magıruslar ayrı bir olay. yani 2 basamak çıkıp da neden kambur vaziyette seyahat ediyoruz, tek basamak yapında kambur gitmeyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Garip bir ülkedeyiz.

    Belediye rant oluşturur. Dükkân kiraya verir, hem de 49 yıllık kontratla. Piyasadan çok daha uygun paraya...Hatta kaldırımın üstüne büfe kondurur. Tam karşısındaki yüksek kiralı bakkalın ekmeğine ortak eder.

    3 kuruş paraya taksi, dolmuş, otobüs hattı dağıtılır. Sonra bunlar kıymete biner. Artık bazı insanlar evlerinden çıkmadan, emek harcamadan, kafa patlatmadan tatlı hayat yaşamaya başlarlar. Bundan sonra bu hayat bu vatandaşların ve çocuklarının doğal hakkıdır. Bu hakka dokunmaya kalkarsan...Mesela dolmuş hattına rakip otobüs falan koyarsan, hemen taşlar ,sopalar...


    Küçük bir şehir olan , Balıkesir'de bile taksi dolmuş ve minübüs hatları 600 000 lirayı bulmuş durumda. O taksi-dolmuşların plakasını belediye 500 liraya vermişti diye hatırlıyorum. Kampüs hattında plaka sahibi arkadaşım var. Ömrü okey masasında taş dizmek ve bira içmekle geçti. Ama sadece şanslı olduğu için, 6 yıl tıp okumuş adamdan çok kazanıyor. Hem de 60 İQ'luk performansla...Klimasız, turşu bidonu gibi J10'la.

    Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam bir zamanlar, İstanbul Taksiciler Odası Başkanı hapisteyken , tekrar seçilmişti. 200-300 hattı var diye bir haber de hatırlıyorum. Şu an kim başkan bilemem.

    Özet: buna şans diyoruz




  • altur gibi torpilliler bu işe girecekse 2.0 motorlu araçlara bir dafaya mahsus!! ötv muafiyeti ya da indirimi getirirler
  • gene birileri para kazanacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucan_kasap

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: ucan_kasap

    Ben bu işe girdim eskiden korsan durak işletiyordum. Hem m.köy hem bakırköy'de 2 durak sahibiydim. Valla bir bakıma çok güzel oldu Thy gidememe sorunu olmuyor bağlanma riski tamamen kalktı ortadan taxiyle hemen hemen aynı fiyatlara taşıtmama rağmen insanlar genede bizi tercih ediyor temiz güvenli ve konforlu bir hizmet sonuçta Araçlar chevrole cruze 2.0 cc 2013 model sıfır km 25 araçlık filo ile yapılabiliyor oh mis

    2.000 lirayla size ortak olayım hocam

    Yüzde kaç hisse düşer

    4 trilyon luk bir yatırım hesap et konuşalım :D asdfasdfsadf

    araç lazım olduğunda tlf veya linkin varmı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Garip bir ülkedeyiz.

    Belediye rant oluşturur. Dükkân kiraya verir, hem de 49 yıllık kontratla. Piyasadan çok daha uygun paraya...Hatta kaldırımın üstüne büfe kondurur. Tam karşısındaki yüksek kiralı bakkalın ekmeğine ortak eder.

    3 kuruş paraya taksi, dolmuş, otobüs hattı dağıtılır. Sonra bunlar kıymete biner. Artık bazı insanlar evlerinden çıkmadan, emek harcamadan, kafa patlatmadan tatlı hayat yaşamaya başlarlar. Bundan sonra bu hayat bu vatandaşların ve çocuklarının doğal hakkıdır. Bu hakka dokunmaya kalkarsan...Mesela dolmuş hattına rakip otobüs falan koyarsan, hemen taşlar ,sopalar...


    Küçük bir şehir olan , Balıkesir'de bile taksi dolmuş ve minübüs hatları 600 000 lirayı bulmuş durumda. O taksi-dolmuşların plakasını belediye 500 liraya vermişti diye hatırlıyorum. Kampüs hattında plaka sahibi arkadaşım var. Ömrü okey masasında taş dizmek ve bira içmekle geçti. Ama sadece şanslı olduğu için, 6 yıl tıp okumuş adamdan çok kazanıyor. Hem de 60 İQ'luk performansla...Klimasız, turşu bidonu gibi J10'la.

    Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam bir zamanlar, İstanbul Taksiciler Odası Başkanı hapisteyken , tekrar seçilmişti. 200-300 hattı var diye bir haber de hatırlıyorum. Şu an kim başkan bilemem.

    Bilinçsizce yaparsanız şans, bilinçli yaparsanız geleceği görmek denir..
    Nüfusun hızla arttığı yerlerde nelerin prim yapacağı az çok bellidir.. Örneğin şehrin genişlediği yöndeki bir arsayı alırsanız, zamanla oranın da şehir olacağı bellidir.. Ama yok arsa yerine iPhone alırsanız birkaç yıl sonra çöp olur..

    Benim rahmetli babamın işten çıkış parasıyla taksi plakası aldığı dönemde (1979) arkadaşları aynı parayla buzdolabı ve televizyon almış.. Biz küçükken televizyonu sokaktan milletin penceresinden içeri bakarak seyrederdik.. şimdi o kişilerin "vay efendim üç kuruşa taksi aldı zengin oldu" demeye hakkı var mı? Bence yok..

    Fırsatı kaçırmadınız.. Halen ortalık arsa dolu, tarla dolu.. Taksi plakası sahiplerini eleştiren arkadaşlar buyursunlar alsınlar gayet ucuza..
    Satıp parasını yemeden 30 yıl sabredebilecekler mi bakalım..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • djoz kullanıcısına yanıt
    Arsa ,tarla işi ayrı...Gerçi orada da geçmişte ,büyükşehirlerde dönmüş işler pek de ahlaki değildir de neyse...

    Fakat benim anlattığım olayların yaşandığı yer olan Balıkesir'deki durum başka. O taksi dolmuş plakalarını herkes alamadı diye biliyorum. Sadece bir kişinin 50 plaka aldığını duymuştum. Taksi dolmuş nedir bir kere? 5 kişi kucak kucağa , daha askerliğini yapmamış bir apaçinin aracında.

    Bahsettiğim minübüs hatları derseniz, ayrı hikaye...Sen devlet yurdunu, şehrin bir tarafına 5 km uzağa, kampüsü ise tam tersi yöne 26 km uzağa kurarsan...Oraya okumaya gelmiş garibanları da peşkeş çekersin. Bir anda düne kadar o arazide inek güdenler ağa olur.

    Denetim de yok nasılsa...İlk duraktan silme doldururlar, yapış yapış...Yolda beklersin, o araba dolacak da hareket edecek diye. Sonra mecburen ayakta gidersin.
  • Taksicilerin kurduğu "tekel" bir yerde bozulunca keyifleri kaçmış anlaşılan...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende345 kullanıcısına yanıt
    Peşkeş çekme konusunda size katılıyorum..

    Bizim istanbulda da halk otobüsleri hep bitlislilerin elinde.. Zamanında ihaleye başkalarının giremediği açık..

    Hatta paranın kaynağı konusunda da "bi çuval toz, bi otoboz" diye ünlü bir laf vardır..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksi helikopterde devreye girmişti artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Fazlasıyla yerinde bir karar.

    Haftada ortalama 1-2 defa taksi kullanırım.Şimdiye kadar sadece 1 tane insan evladı taksiciye denk geldim.

    Umarım taksicilik işi toptan şirketlerin tekeline girer.Bir hizmet standartı olur hiç olmazsa.

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk kez haberim oldu bundan,

    30 kişi birleşip v.i.p taşımacılık yapabiliyoruz yani,

    gece taksimde beklerken taksicilerden dayak yemeyelim sonra

    veya akşam Leventte plaza çıkışını beklerken taksicilerin pek iyi şeyler düşüneceğini zannetmiyorum
  • Taksiciler bunları sonuna kadar hak ediyor. Şu İstanbulda yaklaşık 18000 yasal taksi varmış toplasan 1000 tanesi adam gibi adamdır. Hala görüyoruz kısa mesafede veya sıkışık trafikte taksicileri. Adamlar gecenin bir yarısı sokaktasın ve kısa mesafe diye seni arabasına almıyor. Sonra Taksiciler odası diyor ki almayanı şikayet edin. Hepsini ettik ne değişti? Geçenlerde adamlar Manciniyi almadılar ortaköye gidecek diye trafikten dolayı. Yine Gürkan Uygun tv de gözler önünde kısa mesafe gidecek diye kaç taksi kaçırdı. Korsan çıkıyorsa talep olduğu için çıkıyor. Talep görmeyen birşey bu kadar yaygınlaşamaz. Talep görme sebepleri de bana göre ;

    1 nispeten daha ucuz olması.
    2 Sarı taksilere oranla çok daha nazik olmaları.
  • djoz kullanıcısına yanıt
    Eski yıllarda geleceği öngörüp yatırım yapmış bireyleri suçlamaya kimsenin hakkı yok elbette. Hem 18000 bin plaka olsa 17000i bireyler olsa da 1000 tanesi gıdıklılar olsa. O zaman kimsenin bu işe diyeceği birşey olmaz. Sizin aldığınız zamanlarda bu şekilde alanları sayısı toplamın % kaçıdır diye merak ettim. Bence çok değildir ve esas rantı götüren yine gıdıklılardır. Sorun da burada. Taksici dediğimiz bize trafikte zulmeden adam bu gıdıklılara her ay 4000 TL hava parası yetiştirmek zorunda olan kişi. Hem trafikte zulme uğruyoruz, hem de taksi müşterisi olarak da uğruyoruz. Bunun bir şekilde değişmesi lazım. Kiraya üst limit getirilmeli. Sürücüler zaten alem, rehabilite edilmeliler. Araçlarda kamera olmalı ve diğer sürücüler görüntülü ispatla taksicilerin yaptıklarını sadece onların bulunduğu puanlamalı bir ceza sistemine işlettirebilmeliler. Ceza, korku kültürü gibi değil de aktif denetleme diyelim buna, belli puanı dolduran araç bir gün yatsın mesela.

    Kiraya üst limit gelse plaka fiyatları düşer. 200 tane aracı bir kişi çalıştıramayacağı için de çalıştıracak insanlara devretmek zorunda kalır.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.