Şimdi Ara

Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 17
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 5 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • PoloClassic75 (9 mesaj) tenekekutu (4 mesaj) facepunchS (4 mesaj) Fuji (2 mesaj) brkprlk35 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (22 mesaj) Mobil (7 mesaj) Mini (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bende Skoda Fabia 1,0 tsi araç var, 2017 model. Kullanım kitabına göre vw 508 onaylı yağ gerekiyor. Bu yağ da 0w20'ye karşılık geliyor. Lakin yetkili servisler dahil, özel servisler bile 5w30 yağ koyuyor. Mersin'de yaşıyorum ve 0w20 yağ koymayı tercih ediyorum. Daha önce yazıldığı üzere 0w20 5w30'a göre yakıt ekonomisi sağlıyor. Ek olarak 0w20'nin partikül oluşturma değeri 5w30'a göre daha az. Bu da uzun vadede motorun kurumlanmasının önlenmesinde faydalı olabilir. 1,0 tsi gibi yüksek basınç altında çalışan; krank yatağı, piston ile silindir gömleği arası boşluğu standart araçlara göre daha az olan motorlara 0w20 koymak gerekli diye düşünüyorum. Zaten üretici de 0w20 koyun diyor.

    Sizinki çok daha yeni üretilmiş,güncel bir motor.Küçük hacimli ve yeni teknoloji barındıranda bir motor aynı zamanda,bizimki o kadar yeni değil,2006'da revize edilmiş 2011'e kadar da öyle gelmiş bir motor,hatta 2016'ya kadar da öyle gitti sanırsam yurtdışındaki ülkelerde hem kasa hem motor olarak bu araç.Taş gibi motor tabiri caizse,ama ilkel Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? Bu motor için üretici ille de 0w-20 şart koşmuyor,zaten kitapçıkta iki tane seçenek var şu şekilde;


    Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ?



    Baktığımız zaman *1 ibaresi ikisinde de var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 28 Nisan 2021; 10:6:18 >




  • 125 bin km boyu 10W40 çevirdikten sonra 5W30 geçilir ama 0W20 ye geçmeye tereddüt ederdim ben sanki ya. Ha illaki yapacaksam da önce engine flush yapar sonra karteri söker temizletip ardından kaç litre lazımsa 2 katı yağ ve 2 adet yağ filtresi alırım ilk 0W20 yağı koyar yağ filtresini değiştirir 15 dk çalıştırıp tekrar yağı ve yağ filtresini değiştiririm. 2 kez viskozite değiştirmem gerekse böyle yapardım bam güm değiştirmezdim. Zaten yarı sentetikten tam sentetiğe geçtiniz bir kez daha viskozite düşerse içerde kalan eski yağ ne kadar az olursa o kadar iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ değişimini kendiniz yapın Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? 

    ben öyle yapıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAGILE

    yağ değişimini kendiniz yapın  

    ben öyle yapıyorum.

    Kesinlikle en iyisi hocam,kendime ait bir aracım olsa idi muhakkak öyle yapardım,öyle yapıyordum da Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? Aile aracı olunca o kadar da söz geçiremiyorum,sadece bilinçlendirebiliyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    125 bin km boyu 10W40 çevirdikten sonra 5W30 geçilir ama 0W20 ye geçmeye tereddüt ederdim ben sanki ya. Ha illaki yapacaksam da önce engine flush yapar sonra karteri söker temizletip ardından kaç litre lazımsa 2 katı yağ ve 2 adet yağ filtresi alırım ilk 0W20 yağı koyar yağ filtresini değiştirir 15 dk çalıştırıp tekrar yağı ve yağ filtresini değiştiririm. 2 kez viskozite değiştirmem gerekse böyle yapardım bam güm değiştirmezdim. Zaten yarı sentetikten tam sentetiğe geçtiniz bir kez daha viskozite düşerse içerde kalan eski yağ ne kadar az olursa o kadar iyi

    Bu gerçekten çok kötü oldu ya,hadi yağı geçtim bilinçli ellerde bakımı yapılsın diye yıllarca yetkili servise verdik böyle bir manzara hoş olmadı,sırf ucuz diye ucuz yağ kullanmak.Bir aile aracımızda daha aynı şey var,yetkili servis 10w-30 koyuyor ona da örneğin.Aracı ben genellikle gezmek için kullanıyorum,hafif offroad yapıyorum,sıkıştırıyorum.Bendeyken yağını suyunu muhakkak kontrol ederim bu işlere kalkışmadan önce,geçen hafta yağına bakmıştım hafiften kararmış lakin hala full çizgisindeydi.Yani herhangi bir yağ yakımı olmamış ilk defa 5w-30 konulmasına rağmen,bu da güven verdi açıkçası 0w-20 için ama,şimdi yukarıda belirttiğim kullanımlar içinde 0w-20 nasıl olur acı bir tecrübe de yaşamak/yaşatmak istemem Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 28 Nisan 2021; 10:31:38 >




  • 10/40 kalın, 5/30 çok daha idealdir. bulunduğunuz yerdeki iklime göre ve kullanım kılavuzundaki şartlara/kodlara göre motor yağı tercihi yapabilirsiniz.


    140 bin km motor için çok yüksek km değil bana göre.

  • Ustalar çok sinirleniyor farklı yağ isteyince fakat kitapçığına göre koymak en doğrusu. Özellikle araç düşük km ise kitapçığa göre uygun sıcaklıklarda çalışabilecek en ince yağı seçin. Dükkana arabayı çekince bakmadan 10 40 kutsunu alıp yaklaşıyor arabaya sonrada inatlaşıyor yok bundan başka olmaz diye.

  • Sanayide fiyatlar nasıl düşüyor zannediyorsunuz? Tabi bu fiyatlar yetkili servislere de baskı oluşturuyor, halkın istekleri ile kavga edemezsin. Şu anda iki tane sadece yağ bakım faturasını sokaktaki vatandaşa gösterilim ( sadece yağ ve filtre) her 10 kişiden 9 tanesi pahalı olana ki yetkili servis fiyatı olacak haliyle diyeceği cevap kazık, bu fiyata yapılır mı vs vs.


    Diyebilirsin ki niye yetkili servise gidiyorum çoğu kişi yine sadece garantide başım ağrımasın diye gidiyor garantisi biten her 3 müşteriden 1 tanesi ki garantisi biten ve belli yaşın üstündeki araçların yetkili servis fiyatları da ciddi indirimlidir servise gitmeye devam eder ta ki araç 6-7 yaşına gelene kadar. Bu yaştan sonra zaten her 10 araçtan 1 tane belki o da yetkili servise giriş yapar.


    Kısacası vatandaş tek kriter olarak nerede ucuz oraya yaptırma yöneliminde olduğu müddetçe sanayici de en ucuz yağı koyar geçer. Çünkü usta bilir ki fiyatı yüksek dese müşteri o esnada birşey demese bile içinde eee ben niye o zaman servise değil buraya geliyor der ve bir daha bana gelmez der. Usta da haklı gerçekten de müşterinin çoğu gelmez, servise de gitmez tabi başka bir ustaya gider.


    Zaten ustanın kemik diyebileceğimiz bilinçli müşteri kitlesi vardır ki bunlar filtreyi de yağı da en kaliteli alır gelir. Usta da bilir bu kişileri.


    @s,w,a,t





  • Sanayideki ustaların büyük bir bölümü cahil, ilkokulu bitirmiş hiçbir baltaya sap olamamış sanayiye çırak olarak başlamış ustasından ne gördüyse devam ettiriyor. Çok çok iyi ustalarda var fakat %10 bile değildir sayısı.

    Genelde biz parçaları alıp kendimiz periyodik bakımı gerçekleştiriyoruz. Çok zor değil eli anahtar tutan ve müsait yeri olan herkes yapabilir. YouTube da zaten onlarca video mevcut birçok aracın bakımı için.

    Hadi bunlarla uğraşamam diyorsanız parçaları ve yağı kesinlikle kendiniz alın öyle gidin ustaya. Sanayideki ustalar daha fazla kâr etmek için en ucuz filtreleri ve noname yağları kullanırlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne ustası ya, çoğu kan emici.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.