Şimdi Ara

Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
4.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bende Skoda Fabia 1,0 tsi araç var, 2017 model. Kullanım kitabına göre vw 508 onaylı yağ gerekiyor. Bu yağ da 0w20'ye karşılık geliyor. Lakin yetkili servisler dahil, özel servisler bile 5w30 yağ koyuyor. Mersin'de yaşıyorum ve 0w20 yağ koymayı tercih ediyorum. Daha önce yazıldığı üzere 0w20 5w30'a göre yakıt ekonomisi sağlıyor. Ek olarak 0w20'nin partikül oluşturma değeri 5w30'a göre daha az. Bu da uzun vadede motorun kurumlanmasının önlenmesinde faydalı olabilir. 1,0 tsi gibi yüksek basınç altında çalışan; krank yatağı, piston ile silindir gömleği arası boşluğu standart araçlara göre daha az olan motorlara 0w20 koymak gerekli diye düşünüyorum. Zaten üretici de 0w20 koyun diyor.

    Sizinki çok daha yeni üretilmiş,güncel bir motor.Küçük hacimli ve yeni teknoloji barındıranda bir motor aynı zamanda,bizimki o kadar yeni değil,2006'da revize edilmiş 2011'e kadar da öyle gelmiş bir motor,hatta 2016'ya kadar da öyle gitti sanırsam yurtdışındaki ülkelerde hem kasa hem motor olarak bu araç.Taş gibi motor tabiri caizse,ama ilkel Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? Bu motor için üretici ille de 0w-20 şart koşmuyor,zaten kitapçıkta iki tane seçenek var şu şekilde;


    Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ?



    Baktığımız zaman *1 ibaresi ikisinde de var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 28 Nisan 2021; 10:6:18 >




  • 125 bin km boyu 10W40 çevirdikten sonra 5W30 geçilir ama 0W20 ye geçmeye tereddüt ederdim ben sanki ya. Ha illaki yapacaksam da önce engine flush yapar sonra karteri söker temizletip ardından kaç litre lazımsa 2 katı yağ ve 2 adet yağ filtresi alırım ilk 0W20 yağı koyar yağ filtresini değiştirir 15 dk çalıştırıp tekrar yağı ve yağ filtresini değiştiririm. 2 kez viskozite değiştirmem gerekse böyle yapardım bam güm değiştirmezdim. Zaten yarı sentetikten tam sentetiğe geçtiniz bir kez daha viskozite düşerse içerde kalan eski yağ ne kadar az olursa o kadar iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ değişimini kendiniz yapın Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? 

    ben öyle yapıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRAGILE

    yağ değişimini kendiniz yapın  

    ben öyle yapıyorum.

    Kesinlikle en iyisi hocam,kendime ait bir aracım olsa idi muhakkak öyle yapardım,öyle yapıyordum da Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? Aile aracı olunca o kadar da söz geçiremiyorum,sadece bilinçlendirebiliyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    125 bin km boyu 10W40 çevirdikten sonra 5W30 geçilir ama 0W20 ye geçmeye tereddüt ederdim ben sanki ya. Ha illaki yapacaksam da önce engine flush yapar sonra karteri söker temizletip ardından kaç litre lazımsa 2 katı yağ ve 2 adet yağ filtresi alırım ilk 0W20 yağı koyar yağ filtresini değiştirir 15 dk çalıştırıp tekrar yağı ve yağ filtresini değiştiririm. 2 kez viskozite değiştirmem gerekse böyle yapardım bam güm değiştirmezdim. Zaten yarı sentetikten tam sentetiğe geçtiniz bir kez daha viskozite düşerse içerde kalan eski yağ ne kadar az olursa o kadar iyi

    Bu gerçekten çok kötü oldu ya,hadi yağı geçtim bilinçli ellerde bakımı yapılsın diye yıllarca yetkili servise verdik böyle bir manzara hoş olmadı,sırf ucuz diye ucuz yağ kullanmak.Bir aile aracımızda daha aynı şey var,yetkili servis 10w-30 koyuyor ona da örneğin.Aracı ben genellikle gezmek için kullanıyorum,hafif offroad yapıyorum,sıkıştırıyorum.Bendeyken yağını suyunu muhakkak kontrol ederim bu işlere kalkışmadan önce,geçen hafta yağına bakmıştım hafiften kararmış lakin hala full çizgisindeydi.Yani herhangi bir yağ yakımı olmamış ilk defa 5w-30 konulmasına rağmen,bu da güven verdi açıkçası 0w-20 için ama,şimdi yukarıda belirttiğim kullanımlar içinde 0w-20 nasıl olur acı bir tecrübe de yaşamak/yaşatmak istemem Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 28 Nisan 2021; 10:31:38 >




  • 10/40 kalın, 5/30 çok daha idealdir. bulunduğunuz yerdeki iklime göre ve kullanım kılavuzundaki şartlara/kodlara göre motor yağı tercihi yapabilirsiniz.


    140 bin km motor için çok yüksek km değil bana göre.

  • Ustalar çok sinirleniyor farklı yağ isteyince fakat kitapçığına göre koymak en doğrusu. Özellikle araç düşük km ise kitapçığa göre uygun sıcaklıklarda çalışabilecek en ince yağı seçin. Dükkana arabayı çekince bakmadan 10 40 kutsunu alıp yaklaşıyor arabaya sonrada inatlaşıyor yok bundan başka olmaz diye.

  • Sanayide fiyatlar nasıl düşüyor zannediyorsunuz? Tabi bu fiyatlar yetkili servislere de baskı oluşturuyor, halkın istekleri ile kavga edemezsin. Şu anda iki tane sadece yağ bakım faturasını sokaktaki vatandaşa gösterilim ( sadece yağ ve filtre) her 10 kişiden 9 tanesi pahalı olana ki yetkili servis fiyatı olacak haliyle diyeceği cevap kazık, bu fiyata yapılır mı vs vs.


    Diyebilirsin ki niye yetkili servise gidiyorum çoğu kişi yine sadece garantide başım ağrımasın diye gidiyor garantisi biten her 3 müşteriden 1 tanesi ki garantisi biten ve belli yaşın üstündeki araçların yetkili servis fiyatları da ciddi indirimlidir servise gitmeye devam eder ta ki araç 6-7 yaşına gelene kadar. Bu yaştan sonra zaten her 10 araçtan 1 tane belki o da yetkili servise giriş yapar.


    Kısacası vatandaş tek kriter olarak nerede ucuz oraya yaptırma yöneliminde olduğu müddetçe sanayici de en ucuz yağı koyar geçer. Çünkü usta bilir ki fiyatı yüksek dese müşteri o esnada birşey demese bile içinde eee ben niye o zaman servise değil buraya geliyor der ve bir daha bana gelmez der. Usta da haklı gerçekten de müşterinin çoğu gelmez, servise de gitmez tabi başka bir ustaya gider.


    Zaten ustanın kemik diyebileceğimiz bilinçli müşteri kitlesi vardır ki bunlar filtreyi de yağı da en kaliteli alır gelir. Usta da bilir bu kişileri.


    @s,w,a,t





  • Sanayideki ustaların büyük bir bölümü cahil, ilkokulu bitirmiş hiçbir baltaya sap olamamış sanayiye çırak olarak başlamış ustasından ne gördüyse devam ettiriyor. Çok çok iyi ustalarda var fakat %10 bile değildir sayısı.

    Genelde biz parçaları alıp kendimiz periyodik bakımı gerçekleştiriyoruz. Çok zor değil eli anahtar tutan ve müsait yeri olan herkes yapabilir. YouTube da zaten onlarca video mevcut birçok aracın bakımı için.

    Hadi bunlarla uğraşamam diyorsanız parçaları ve yağı kesinlikle kendiniz alın öyle gidin ustaya. Sanayideki ustalar daha fazla kâr etmek için en ucuz filtreleri ve noname yağları kullanırlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne ustası ya, çoğu kan emici.

  • Konuya güncel atayım,araç hala bizde ve son yağ bakımını tamamen Filtron filtrelerle (Mann bulunmadığı için) ve kendi aracımda da kullandığım Liqui Moly Molygen 5W30 ile yaptım.10W-40’ı araçtan tamamen çıkarmak için hem 15 dk engine flush yaptım,hem Motul 5W30 ile 30 dk çalıştırıp tekrar flush ile durulattım,sonra bu yağı koydum.

    Yemin ediyorum motorun sesi azaldı,sarsıntısı azaldı.Önceden rölantide titreten motor artık hiç titremiyor,anında devir çevirmek istiyor.Allah sanayideki ustaların tercihine düşürmesin,atmosferik motor diye 10 40 ı anında çakıyorlar.Bütün bunlar bir yana,arabanın yakıt tüketimi de düştü,gerçekten farkediliyor.Terios’un bakımlarını yıllardır 7500 km’de bir yaptırdığımız için muhtemelen sorun olmadı motor için,ancak 5W30’la çok daha rahat çalıştığını kesinlikle söyleyebilirim.

    0W20 yağ koymadım araç 160 bin kmlere dayandığı için,zaten yeni nesil Toyota motorları gibi 0W20’yi şart koşmuyor kullanım kılavuzu.Molygen 5W30 zaten en ince 5W30 yağlardan,100 derecede 10,8 lik bir akışkanlığa sahip,Motul Eco-nergy’de bu 10,1,Shell Helix Ultra’da 12,2 küsürdü sanırsam.Şu an Accent Blue 1.4 kullanıyorum,80 bin kmden fazladır da Molygen kullanıyorum bu yüzden Terios’ta bu yağı kullandım,gerçekten çok başarılı ve memnun kaldığım bir yağ oldu her iki araçta da.

    Bir arkadaşımın Yaris’ine de ne yazık ki aynı muamele yapılmış,daha 40 bindeki 1NR-FE motora 10W40’ı koyup üstüne bakımsız bırakmışlardı,onda da kullanım kılavuzundan hareketle Liqui Moly Special Tec AA 0W-20 ve Mann yağ filtresi kullanarak bakımını yaptık,cidden motorun sesi soluğu,devirlenişi değişiyor.Yağ tüketimi ne kadar olacak merak ediyorum,ancak 15 bini Low çizgisinin altına düşmeyecek şekilde çıkarabiliyorsa sorun olmayacaktır bence.Özetle geçen bu kadar yıldan sonra özellikle yağ konusunu derinlemesine araştırarak aslında ne kadar önemli olduğunu ve yetkili servislerde dahil Türkiye’de bu işin ne kadar ihmal edildiğine de şahit oldum.Siz siz olun her zaman kullanım kılavuzunda yazan bilgilere göre hareket edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 1 Temmuz 2023; 17:16:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    Ben de bir tık ilerisini söyleyeyim. Suzukinin 0w16 veya 0w20 koy dediği swifte yetkili servis 5w30 koymuş. Bir sene sonra bakımını kendim yaptırıp 0w20 koydurdum. Dediğiniz gibi hem sarsıntı azaldı hem de performansı arttı. Allah bunların belasını versin tek cümle


    Ankarada aksu madeni yağ var, motul yetkili satıcısı aynı zamanda. Bakım yaptırmayı düşünen varsa öneririm, hem düzgün esnaf hem de ilgili. Forumda da biliniyor. Kendisi de 0w20 koyalım diye dönüş yapmıştı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 118bindeki lpgsiz 2010 honda city'e aldığımızdan beri mobil1 0w40 kullanıyorduk son bakımda motul ecolite 0w20 döktüm alt devirdeki serilik değişti motor sesi aynı dikkatimi çeken şey önceleri 5500 de vtec açarken şu an 5000 devirde vtec açması oldu son bakımda mobil 1 varken eksiltme yapmıştı motula geçince bu sorun ortadan kalktı onu da burada belirteyim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Hocam insanlar ve servisler o kadar cahil ki,inanılmaz seviyede bilgisizlik var bu konuda.Örneğin,bazı motorların bütün iç aksamları 0W20 ile çalışması için üretiliyor çeşitli sebeplerden dolayı,yani bu bir tercih değil zorunluluk oluyor,bunun için ilk tercih mutlaka 0W20 olmalı diyor misal Toyota,adamlar kullanım kılavuzuna baya yazmış 5W30 da bir süre olur ama sonraki bakım mutlaka 0W20’ye geri dönün diye.Bizim araçta iki yağ ile de çalışmaya uygun olduğu,soğuk iklimlerde 0W20’nin daha iyi ve rahat çalıştırmaya yaradığı yazılmış konuya atmıştım kullanım kılavuzu kesitini,bu sebeple 5W30’dan devam ettim çünkü 0W20 şart olmadığı için yaşadığım iklimi gözetebildim yağı koyarken.Bizim servisler 0W20 diye yağ mı olur bizim iklime uygun değil vs deyip 5W30 koyuyor,eski nesil motorlara 10-40 koymakla aynı şey oluyor.Gerçekten bu motorları kendi elimizle yıpratıyoruz başka bir şey değil,yetkili servislere de güven kalmadı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Yağ ince geldiği için yağ basıncı bir tık arttıysa eğer daha erken devirde açması normal,aynı şey bizim araçta da oldu.Bizim motorda tek VVT-i fazı bulunuyor ve ben de 5W30’dan sonra daha erken açıldığını hissediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    Ustalar yine de baya evrilmisler.

    10w 40 'tan kurtulmuş 5w 30 a dönmüşler Uzun zaman sonra 0w-20'ye geçiş ? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.