Şimdi Ara

Uzun Yol için Scooter-Commuter-Cub?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
5.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun yolda hangisi daha kullanışlı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibo83 -- 7 Ocak 2017; 18:27:42 >



  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mersin böcek ilaçlama -- 9 Ocak 2017; 11:30:23 >
  • CUB zaten bırcok yonden kafadan elenmesı gereken bır sınıf.

    commuter yada scooter arasında ozellıkle maxı scooter uzun yolda daha avantahlı olacaktır.

    gerek vıtes ugrasısı olması gerek bagak hacmı ve tıtresım gıbı acılardan daha efektıf bır yolculuk yasanır scooter ıle.
  • Honda cb 125e kullandım (commuter)

    Kanuni Ronny kullandım (scooter)

    Mondial-Celik-Crypton kullandım (cub)



    Açıkçası Scooter daha konforlu rahat ama yokuş inerken vitesli gibi motor freni yok,Hani yokuşa göre 2 ile fazla fren yapmadan yokuştan inebilir siniz veya yokuşun dik olma açısına göre 2-3 vites ile çıkabilirsiniz ama scooter ile bu mümkün değil onda. Sormak istedim.
  • Bu yaz inşallah Mayıs gibi Bursa'dan-Gurcistan a gideceğim (tüm Karadeniz kıyıları gezmek dahil) veya

    Bursa dan Muğla-antalya-hatay tarafına
  • ibo83 kullanıcısına yanıt
    uzun yol için 200-250cc maxi scooter lazım. 125-150cc de olur ama yorucudur ve rahat edemezsiniz.
  • Bütçe 3000+max 6000tl

    Mayıs ta gezi planlıyorum.

    5 yer var gitmek istediğim.



    1) Bursa-Tekirdag merkez (yat limanı) askerlik yaptığım yeri sahil/yat limanı görmek istiyorum (198km)

    2)Bursa-Canakkale Şehitlik

    #Tecrube kazandıktan motor bakimlari yapıldıktan sonra (1000km sonrası)

    3)Bursa-Ege kıyısı (Muğla dahil) veya

    Bursa -Karadeniz kıyı boyu Gürcistan dahil gitmek istiyorum

    Tabi Türkiye Kıbrıs yaparım inşallah



    Tekirdağ-Canakkale hafta sonu 2 günlük zaman diliminde, Kıyı boyu gezi 2 haftalık yıllık izinde denemek istiyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Uzun yol için maxi scooter?
    2 hafta önce açıldı
    125cc Scotter Tavsiyesi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Katılıyorum. 250cc ideal.
  • 3000-6000 TL arası 200-250cc varmı titreşimi olmayan yada az olan Scooter/Commuter (vitesli)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Honda cb 125e kullandım (commuter)

    Kanuni Ronny kullandım (scooter)

    Mondial-Celik-Crypton kullandım (cub)



    Açıkçası Scooter daha konforlu rahat ama yokuş inerken vitesli gibi motor freni yok,Hani yokuşa göre 2 ile fazla fren yapmadan yokuştan inebilir siniz veya yokuşun dik olma açısına göre 2-3 vites ile çıkabilirsiniz ama scooter ile bu mümkün değil onda. Sormak istedim.

    motor freni scooter ile niye mümkün değil ?
  • ErkekAdamınNickiUzunOlur kullanıcısına yanıt
    Şuan kargo şirketinde motokurye yim.

    Çok dik yokuş rampalı yolları 1-2 vitesle çıkar yine inerken yolun durumuna göre fazla zorlamadan sıkıştırma yapmadan 2.vites ile motor freni ile iniyordum "Honda CB 125e" ile..

    Geçen arkadaşın kymco ile aynı dik yerden ineyim dedim resmen motor freni yapmadı her 3 saniyede bir ön arka kombine fren yaptım (hafifçe sık bırak) daha sonra komşuda Mondial vardı oda yokuş aşağı kendini kasmiyor yavaslamiyor su.



    Belki bakımları yapılmadı belki debriyaj balata bitti bitiyor olabilir.



    Ayrıca scooter balatasi nerdeyse ucuz modellerde her 1000-2000km bitiyor belli zaman sonra kayış değişmesi gerekiyor ama zincirde 30.000km debriyaj sıkmaya göre mesela bendeki Honda CB 125e debriyaj teli dahi 14.000 km de sorunsuz çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Şuan kargo şirketinde motokurye yim.

    Çok dik yokuş rampalı yolları 1-2 vitesle çıkar yine inerken yolun durumuna göre fazla zorlamadan sıkıştırma yapmadan 2.vites ile motor freni ile iniyordum "Honda CB 125e" ile..

    Geçen arkadaşın kymco ile aynı dik yerden ineyim dedim resmen motor freni yapmadı her 3 saniyede bir ön arka kombine fren yaptım (hafifçe sık bırak) daha sonra komşuda Mondial vardı oda yokuş aşağı kendini kasmiyor yavaslamiyor su.



    Belki bakımları yapılmadı belki debriyaj balata bitti bitiyor olabilir.



    Ayrıca scooter balatasi nerdeyse ucuz modellerde her 1000-2000km bitiyor belli zaman sonra kayış değişmesi gerekiyor ama zincirde 30.000km debriyaj sıkmaya göre mesela bendeki Honda CB 125e debriyaj teli dahi 14.000 km de sorunsuz çalışıyor

    peki scooterın viteste olduguna emin miydin ? be nde uzun süre pcx kullandım viteste rampa aşağı çok indim dediğin gibi bi problemle karşılaşmadım




  • ibo83 kullanıcısına yanıt
    bütçe 3-6 dedin bitirdin. Maalesef o fiyatlara 200-250cc bulsan da çok yıpranmış ve hurdaya yakın motordur. Yine o zaman 125-150cc vitesli bir motor bakacaksın anlaşılan. Temiz bir CBF150 veya YBR125 bulabilirsin o fiyatlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErkekAdamınNickiUzunOlur


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Honda cb 125e kullandım (commuter)

    Kanuni Ronny kullandım (scooter)

    Mondial-Celik-Crypton kullandım (cub)



    Açıkçası Scooter daha konforlu rahat ama yokuş inerken vitesli gibi motor freni yok,Hani yokuşa göre 2 ile fazla fren yapmadan yokuştan inebilir siniz veya yokuşun dik olma açısına göre 2-3 vites ile çıkabilirsiniz ama scooter ile bu mümkün değil onda. Sormak istedim.

    motor freni scooter ile niye mümkün değil ?

    Çünkü scooterda debriyaj yok. Motor freni vites küçültüldüğü zaman olur. Mesela sallıyorum 120'yle gidiyorsun. 6'dan tak diye düşürdün 4'e. O viteste dişlilerin artık kaldıramayacağı bir hızda oluyorsun otomatik. Motor mecburen kompresyon yapıyor ve hızı düşürüyor. Hatta deneyin 6'dan 2'ye falan düşürün abartı şekilde. Büyük ihtimal arka teker kitlenecektir kaydırmalı debriyaj yoksa motorda.



    Hazır konu açılmışken panik freni de anlatayım. Gidiyorsunuz yolda. Aniden karşına bir velet fırladı. Ne yapmak lazım? İdeali vites düşürüp sonra debriyajı salarak ön ve arka fren yapmaktır. Bunun için zaman yoktur ama o kısa zamanda. Adı üstünde panik fren. Debriyajı hemen salarsın. Arka tekerdeki gücü kesersin. Sonra da frenlere asılırsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TilkiyeYolGösterenAdam


    quote:

    Orijinalden alıntı: ErkekAdamınNickiUzunOlur


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Honda cb 125e kullandım (commuter)

    Kanuni Ronny kullandım (scooter)

    Mondial-Celik-Crypton kullandım (cub)



    Açıkçası Scooter daha konforlu rahat ama yokuş inerken vitesli gibi motor freni yok,Hani yokuşa göre 2 ile fazla fren yapmadan yokuştan inebilir siniz veya yokuşun dik olma açısına göre 2-3 vites ile çıkabilirsiniz ama scooter ile bu mümkün değil onda. Sormak istedim.

    motor freni scooter ile niye mümkün değil ?

    Çünkü scooterda debriyaj yok. Motor freni vites küçültüldüğü zaman olur. Mesela sallıyorum 120'yle gidiyorsun. 6'dan tak diye düşürdün 4'e. O viteste dişlilerin artık kaldıramayacağı bir hızda oluyorsun otomatik. Motor mecburen kompresyon yapıyor ve hızı düşürüyor. Hatta deneyin 6'dan 2'ye falan düşürün abartı şekilde. Büyük ihtimal arka teker kitlenecektir kaydırmalı debriyaj yoksa motorda.



    Hazır konu açılmışken panik freni de anlatayım. Gidiyorsunuz yolda. Aniden karşına bir velet fırladı. Ne yapmak lazım? İdeali vites düşürüp sonra debriyajı salarak ön ve arka fren yapmaktır. Bunun için zaman yoktur ama o kısa zamanda. Adı üstünde panik fren. Debriyajı hemen salarsın. Arka tekerdeki gücü kesersin. Sonra da frenlere asılırsın.

    kompresyona o kadar abartılı abanmak balataya yapacağın masraftan daha fazlasını alır cebinden uzun vadede...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    bütçe 3-6 dedin bitirdin. Maalesef o fiyatlara 200-250cc bulsan da çok yıpranmış ve hurdaya yakın motordur. Yine o zaman 125-150cc vitesli bir motor bakacaksın anlaşılan. Temiz bir CBF150 veya YBR125 bulabilirsin o fiyatlara.

    Japon almaya yetmez ise ; Yamaha-Honda-Suzuki

    Çinli; Mondial-Celik-Crypton iki vb almaya gerek yok



    Alternatif Hintli Tayland'lı lar;Hero-Bajaj-Tvs-Kymco-Sym
  • Oturuş tarzı, rüzgarlığın büyüklüğü ve bacakların rüzgardan korunması sebebiyle scooter uzun yol için her zaman daha konforludur.
  • Ben Kymco People Öne 125i aldım çok memnunum şiddetle tavsiye ederim. Her bakımdan çok iyi bir alet.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ibo83 kullanıcısına yanıt
    Yaman bir çelişki. Yokuş inerken skuturda da motor freni yeterli. Asıl msele cubların az yakması buyuk avantaj. Skuturda ise vites konforu var. Commutur da ise güç avantajı var. Ben İstanbul da KYMCO People One 125i skuturu seçtim. Ama gönlüm de cubda kalmadı değil.
  • nadirin71 N kullanıcısına yanıt
    Kargo'da çalışıyorum çok dik yokuş rampalı yerlerde inerken scooter motor freni çok çok az aynı yerden Commuter (ybr-cbf benzeri) inerken 2 viteste gaz vermeden fren yapmadan inebiliyorum ama scooter da malesef böyle değil..



    Motor tamircisi abi bu kadar olur çokta şey bekleme dedi yani vitesli Commuter-Cub gibi Kendini sıkmıyor!!



    Çünkü en güzeli ama tekerlek bisiklet tekeri gibi ince ve rüzgara karşı zayıf gibiler alırsam 110-125cc cub almam gerek tvs Yeni Yamaha crypton gibi (110cc)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.