Şimdi Ara

UYGULAMA SİNAVİNDA DEBRIAJ VS.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. İlk uygulama sınavında dubaya çarptığım için ehliyet alamamıştım. Arabayı kaldırırken debriaj ayarını yapamıyorum. Debriyaji sonuna kadar basıp gaza basıyorum çok bağırıyor. Kavrama noktasını bulurken stop eder diye korkuyorum. Ayağımı yarım debriaj yapip gaza mi basayim yardımcı olur musunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Levs -- 10 Ocak 2015; 10:40:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ver gazi sonra debriyajdan cek ayagini. Gazi sabit tut debriyajdan agir agir cek araba misler gibi kalkar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaza basmadan önce debriaja sonuna kadar mı basayım yoksa ortalarda mı orayı tam yapamıyorum tarif eder misin
  • Hocam 2 parça olarak düşün 1 parçası boş en ilerideki hali 2nci parçası tutunacağı nokta ve sonrası kavrama noktasını anlamak için boş bir arazide dene arabanın devri düşer motor titrer bide debriyajın halinden anlarsın o andan sonra debriyajı bırakma hızın önemli.Terazi gibi debriyajı bırakırken aynı şekil hafif gaz ver.
  • 1- debriyaj sonuna kadar bas
    2- devriyaj sonuna kadar basiliyken gaza bas
    3- gazi sabit tut (2000-2500 devir arasinda)
    4- debriyajdan yavas yavas ayagini cek (gaz hala sabit)
    5- araba harekete baslayincaya kadar debriyajdan ayagini agir agir cekeceksin
    6- araba harekete basladigi yerde debriyaji sabit tut araba azicik gitsin
    7- arabanin harekete gectiginden emin oldugunda debriyaji birak ( yavas yavas birakirsan araba sarsmaz)
    8- sonrasinida yaparsin zaten

    Edit:kavrama noktasini bulabiliyorsaniz daha kolay olur sizin icin ancak bazi eski arabalarda debriyaj tam titremiyor bu oyle arkadaslar icin anlatimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tiemann -- 11 Ocak 2015; 17:46:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokusta kaldirma
    1 debriyaj fren basili
    2 debriyaj biraz cekerken gazi ver korkma bagirsin araba isi ne
    3 ustteki mesajla ayni sekilde. Ama bu sefer hareketi hizli yapmalisin araba geriye kacar yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sınava gireceğim arabada devir göstergesi yok malesef... Debriaja sonuna kadar basıcam sonra gaza biraz basıcam yavaş yavaş debriajdan ayağımı kaldırıcam araba hareket etmeye başladıktan sonra sesinden anlayıp debriajı bırakıp devam edicem anladım kardeşim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MONO APP(Qnb) [ANA KONU]
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Levs

    Sınava gireceğim arabada devir göstergesi yok malesef... Debriaja sonuna kadar basıcam sonra gaza biraz basıcam yavaş yavaş debriajdan ayağımı kaldırıcam araba hareket etmeye başladıktan sonra sesinden anlayıp debriajı bırakıp devam edicem anladım kardeşim

    Deviri gostermeyen arabami olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten devir göstergesi yok kurs hocasıda öyle dedi. Fiat Panda isterseniz bakabilirsiniz. Devir göstergesine bakmadan zor olacak işte




  • Ben debriaj ayarı için bu konuyu açtım. Devir göstergesi konusunda yalanda söylemiyorum kurstaki adam bile olmadığını söyledi.
  • Debriajden ayağımı çekerken gazıda aynı oranda mı vermem gerekiyor düz yolda kalkışta ?
  • debriyaja sondayken gaza basma. kendi arabanız varsa onda debriyaj kavrama noktasına çalış. kavrama noktasında ustalaşman gerek, hem kalkışlarda hem rampalarda çok işine yarayacak bir şey.

    debriyaja sonuna kadar bas. ayağını debriyajdan yavaş yavaş çek, direksiyon titremeye başlar motorun sesinden anlarsın zaten kavrama noktasını. o sırada yavaşca gaz vermeye başla aynı şekilde de debriyajdan ayağını yavaşca tamamen çek.

    rampada kalkışlarda ise debriyaj sonuna kadar fren ise geri gitmeyecek şekilde basılı iken ayağını debriyajdan yavaaş yavaş çekip kavrama noktasına geldiğinde ayağınızı frenden çekseniz bile geri gitmez araba, frenden ayağını çekip gaza bas.
  • "epitepsou"kardeşim dediklerin çok doğru ama ben kalkışlarda özellikle debriyaj sonuna kadar basılı fren az basılı debriyajı yavaş yavaş kaldırırken stop eder diye korkuyorum. Uygulama sınavında stop edince indiriyorlar. Debriyaj sonuna kadar basılı kalkarken ayağım frende, debriyajı biraz bıraktım titremeye başladı hızlı bir şekilde ayağımı frenden çekip gaza basmam gerekiyor sanırım
  • Beyler basit neyi tartışıyorsunuz bu kadar debrajdan ayağınızı yavaş yavaş çekerken kavrama noktasına gelince sabit kalacak ayağınız sonra çok az gaz vereceksiniz araba hareket edecek acele etmeyin araba 3 ya da 5 metre bırakın gitsin sonra biraz daha gaz verip 2. vitese geçersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar bugün sürüş yaptim meğer herşey kavrama noktasında bitiyormuş. Araba titreyince hem kendisi kalkıyor hemde yokuşta geri kaçmıyor. Hepinize çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Levs kullanıcısına yanıt
    Bro naptin gectin mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sınav 10 15 gün sonra kardeşim, bugün deneme için yoldaydım söylenenleri bir bir uyguladım ve sorunsuz bir sürüş oldu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.