Şimdi Ara

ustaca park etme teknikleri.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
2
Favori
113.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne hikmetse bu kadın sürücüler hata yaptıklarının farkında olmazlar... erkeklerde hata yapıyor. ama diycekler ki şimdi bizim kaza oranımız sizinkinden düşük. elbet düşük olur. kadın sürücü oranı ile erkek sürücü oranı bir mi?
  • sol şeritte 70 le giden bir bayan yüzünden kaza yapıyordum...selektör ve ardından korna ile ikaz etmeme rağmen yaklaşık 30 sn sonra algılayıp orta şeride geçen sürücü geçtikten sonra elindeki cep telefonunu sallayarak laf etti...laf ederken arada telefonu kulağına götürüp (dudak okudum) "1dk canım " diyordu...bunu yapan 30 lu yaşlarda oldukça bakımlı bir kadındı...arabasıda 307 idi...

    diğer taraftan teyzem zamanında direksiyon hocalığı yapmış usta bir şoför.O kullanırken dikkatle izlerdim hep...ve istanbul içinde saatlerce yol almamıza rağmen 1 sefer bile bize çalınan bir korna olmamıştı...

    şimdi genelleme yapmak yanlış diyor herkes...tabi verdiğim örnekteki gibi istisnalar var...ama lütfen inad etmesin kimse...bayan sürücülerin internette park edişlerinden tutun, yaptıkları kazalara; dahada önemlisi kaza nedenlerine kadar neler neler dolaşıyor...takla atmış bi araçtan sağ kurtulan, araçtan çıkarılır çıkarılmaz eline ayna alıp makyajını tazeleyen bir erkek olamaz

    bayanların "hataları kabullenmeme" konusunun temelinde ise yapılan "genellemeye karşı çıkma" güdüsüdür...

    saygılar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mr.big

    sol şeritte 70 le giden bir bayan yüzünden kaza yapıyordum...selektör ve ardından korna ile ikaz etmeme rağmen yaklaşık 30 sn sonra algılayıp orta şeride geçen sürücü geçtikten sonra elindeki cep telefonunu sallayarak laf etti...laf ederken arada telefonu kulağına götürüp (dudak okudum) "1dk canım " diyordu...bunu yapan 30 lu yaşlarda oldukça bakımlı bir kadındı...arabasıda 307 idi...

    diğer taraftan teyzem zamanında direksiyon hocalığı yapmış usta bir şoför.O kullanırken dikkatle izlerdim hep...ve istanbul içinde saatlerce yol almamıza rağmen 1 sefer bile bize çalınan bir korna olmamıştı...

    şimdi genelleme yapmak yanlış diyor herkes...tabi verdiğim örnekteki gibi istisnalar var...ama lütfen inad etmesin kimse...bayan sürücülerin internette park edişlerinden tutun, yaptıkları kazalara; dahada önemlisi kaza nedenlerine kadar neler neler dolaşıyor...takla atmış bi araçtan sağ kurtulan, araçtan çıkarılır çıkarılmaz eline ayna alıp makyajını tazeleyen bir erkek olamaz

    bayanların "hataları kabullenmeme" konusunun temelinde ise yapılan "genellemeye karşı çıkma" güdüsüdür...

    saygılar...




    işte çok doğru bir yorum...




  • almisiniz yine elinize zurnanizi caliyonus kendi capinisda size sisin gibilere laf anlatabilene ask oLsun
  • Arka tekerlek park ettiğniz zaman nerede olması gerekiyorsa oraya gelene kadar direksiyonu kırmadan geri geri yanaştıktan sonra,
    Direksiyonu tam kırarak arabayı içeri sokarak en rahat şekilde park edebilirsiniz.

    Unutmayın, arka teker park sonucunda nerede olacaksa oraya gelene kadar ön tekerler düz olacak şekilde geri geri yanaşın.

    Yukarıda güzel bir şekil çizilmiş.
    Lakin şekil 2 ve 3'te ön tekerler düz olmali daha doğrusu direksiyon düz olmalı.
    Arabanın kıçı içeri direne kadar şekil 2 ve 3 te olduğu gibi geri geri girin.
    Arabanız yüksek ise, arka teker kaldırıma hafifçe çarpana (değene) kadar girdin.
    10 cm kadar ileri çıkın.
    direksiyonu tam kırıp arabanın burnunu içeri sokun.

    pear etmeye başlamadan önce gireceğiniz yere iyice bakın. direk mantar taş vb olmadığından emin olun.
    Ve unutmayın. hiç bir zaman erinmeyin. arkada ne olduğundan emin değilseniz inip kontrol edin.
    Tecrübelerle sabittir. Pek çok arabanın kapısın veya kapısının altını ezmiş binlerce direcik vardır...

    arz ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 11 Haziran 2007; 23:44:21 >




  • aynen öyle...Kesinlikle inip bakmalı..yada park kontrol taktırmalı araçlara...o kısacık direkleri görmediğimiz için anca ses geldikten sonra frenliyebiliyoruz...

    birde park ederken fazla gaz vermemeli...park etme ile ilgili değil ama bi çok insan aragaz vererek park ediyo..arabayı park ettiği alan egzos dumanına boğuluyor...

    saygılar.
  • mr.big neden ozelden msj attin simdi yazdiklarin cok mu onemli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selin--

    almisiniz yine elinize zurnanizi caliyonus kendi capinisda size sisin gibilere laf anlatabilene ask oLsun



    bu senin içinde geçerli. umarım farkındasındır....
  • Bayanların çoğu heyecandan saçmalıyolar.Beceriksizlikten yada salaklıktan değil.Ama bazıları da varki umursamaz umursamaz araba sürüyolar yollar kendilerininmiş gibi.İşte bu beni deli ediyo.
  • Bugün Maslak'ta makas atan 25-30 yaşlarında bir hanımefendi gördüm.Her ne kadar makas atmak iyi olarak nitelendirilebilecek bir hareket olmasa da en azından doğru düzgün araba kullanmayı bilmeyen birinin yapamayacağı türden bir hareket olduğundan dolayı hanımefendiyi içten içte tebrik ettim.Ta ki günün geri kalan 100-150 km'lik yol dilimine girene kadar.Sol şeritte arkasına düğün halayı yapan mı istersin,aklına bir yere uğramak geldiği anda beyninden o düşünce geçtiği salisede anında ayağına sinirlerle emir iletip olduğu yerde frene asılıp duran mı istersin,daha örnek çok.
    Demek istediğim insan tam genelleme yapmamak lazım diyecekken envai çeşitte antitez çıkıyor karşısına.
    Benim savım şu,bayanlarda genel semptom iki işi bir arada yapamamak.Bir örnek daha,bugün Carrefour'dan aldığım hafıza kartının sipariş ettiğim telefona uymadığını öğrendim gibi danışmaya geri döndüm.İade etmek için gerekli masaya başvurdum.Yetkili hanımefendi,önündeki karttan ve faturadan bilgileri okuyarak iade formunu doldurmakla mükellef.Ne talihsizliktir ki telefon geldi,ve hanımefendi tabiri caizse kilitlendi.Türlü mimikler ve tepkilerle "hanımefendi şu soyadımı da yazın ben gideyim" diyorum ama neye yarar.Allah tarafından 10 dakikayı geçmeden görüşme bitti ve belgeyi aldım.Ama yanıma mı kalır,fırçayı ya yedim.
    "Beyefendi iki işi birden yapamayız,görüyorsunuz telefon var!"

    Baktım ki çok şey yazmışım ama yazarken insan farketmiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selin--

    mr.big neden ozelden msj attin simdi yazdiklarin cok mu onemli


    pfff

    ne sandın ? heyecanlandın tabi hemen...

    ben burada gereksiz polemik oluşturmamak için orada karşılık verdim...ama sen buraya taşıyarak ne kadar yol kat ettin tartışılmaz bile...
    hadi bakalım...

    bu arada benim kullandığım bir park yöntemi :

    kaldırıma yanaşırken sağ dikiz aynası kullanmak , tabi net görüş için dikiz aynasını biraz yere doğru çevirmek gerekli...elektrikli dikiz aynası olan araçlar için büyük rahatlık, yada Caddy gibi büyük dikiz aynası olan

    tabi en önemlisi tecrübe ve kullanılan aracı tanımamızdır bende önceki arkadaşlarında söylediği gibi...

    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 12 Haziran 2007; 20:20:31 >




  • Evet aynalar çok önemli.Sağ ve sol aynaların iç kısımlarından tekerlek köşelerini,dikiz aynasından ise arkadaki aracın kaputunun ucunu gördüğünüzde en ideal bakış açılarında demektir bana göre.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SLMVER

    bi kere arabanı çok iyi tanıman gerek hangi tekerin nereye bastığını koparta uzunluğunun ne kadar olacağını arabanın genişliği ne kadar bunları iyi bilmen gerek bizim fiaat doblo var zaten arkaya bakma gibi bi şansın yok gözüm kapalı girerim desem yeridir tam bi arabalık yere tek seferde kocaman dobloyu milimetrik park ediyorum babam şaşırıyo



    ben işim gereği bu kamyoneti kullanıyorum her gün. okmeydanının dar sokaklarında bu kamyonete park bulmak büyük işkence. ama çok şükür daha bırakın kazayı aracı bir yerlere sürttürmedim bile.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SISU -- 13 Haziran 2007; 17:04:42 >




  • Gec de olsa genel olarak bana yazilanlara cvp vermek istiyorum arkadasim site'da tartismayi sen baslattin (o kendini bilio,nickini anmaktan hoslanmiyorum ! ) sonrada kalkmis tartisma olmasin die ozeline msj attim diosun herneyse bundan sonra senden hicbisekilde ne olumlu ne de olumsuz msj istemiyorum ister genel alanda ister ozel msj da olsun,ben buraya bildiklerimi paylasmak bilmediklerimi de ogrenmek icin geliyorum umarim anlamissindir ! (gec cvp verme nedenim msj yazmak istedigimde ( bu foruma cvp yazabilmek icin 2 haftalik uye olmaniz gerekli ) iletisi almamdir )...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selin-- -- 14 Haziran 2007; 22:00:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: trapezoid

    anlatılmaz yaşanır


  • Parktroniksiz jipi park etmek... Geriye donüp baksan zaten arabayı göremezsin,aynadan baksan koca kasadan nereyi göruceksin

    Asıl zorluk parktroniksiz jiplerde bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    peki park ederken niçin önce arabanın arkası park edilecek yere yanaştırılır?


    Manevra kabiliyeti ön tekerleklerdedir, arka tekerlekler sabittir...

    Eğer direk ön tarafı yanaştırırsak sabit arka tekerlekler dışarı doğru kalır, manevra yapması gereken ön tekerlekler ise içeride kalır... Bu durumda arabayı toparlamak için (park alanının genişliğine göre) çok defa ileri-geri gidip, bol direksiyon manevrası yapmak gerekir...

    Fakat önce arabanın arkasını park edilecek yere yanaştırırsak sabit arka tekerlekleri park halinde duracağı yere baştan yanaştırmış oluruz, dışarıda kalan ön tekerlekleri de bir direksiyon manevrası ile içeriye rahatça toplarız...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pulstar

    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    peki park ederken niçin önce arabanın arkası park edilecek yere yanaştırılır?

    Fakat önce arabanın arkasını park edilecek yere yanaştırırsak sabit arka tekerlekleri park halinde duracağı yere baştan yanaştırmış oluruz, dışarıda kalan ön tekerlekleri de bir direksiyon manevrası ile içeriye rahatça toplarız...


    Buna katılmakla beraber yokuşlarda park ederken mümkün mertebe arabanın burnu yukarı bakacak şekilde park edersek hem daha kolay olur hemde debriyaj baskı balatasını aşındırmamış oluruz.

    Birde park edilecek yere gelmeden önce arkada trafik varsa dörtlü flaşörler yakılarak arkadaki sürücünün rahat park etmeniz için mesafe bırakması sağlanabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı:Pulstar

    Manevra kabiliyeti ön tekerleklerdedir, arka tekerlekler sabittir...

    Eğer direk ön tarafı yanaştırırsak sabit arka tekerlekler dışarı doğru kalır, manevra yapması gereken ön tekerlekler ise içeride kalır... Bu durumda arabayı toparlamak için (park alanının genişliğine göre) çok defa ileri-geri gidip, bol direksiyon manevrası yapmak gerekir...

    Fakat önce arabanın arkasını park edilecek yere yanaştırırsak sabit arka tekerlekleri park halinde duracağı yere baştan yanaştırmış oluruz, dışarıda kalan ön tekerlekleri de bir direksiyon manevrası ile içeriye rahatça toplarız...





    quote:

    Orjinalden alıntı: devrim1972

    EN KOLAY PARK SEKLI GERI GERI OLANDIR BUNUN ICIN :
    1-HANGI YONE YANASIYORSAN, ORADAKI AYNAYI ARKA TEKERI GORECEK SEKILDE AYARLARSAN
    2-YANINDAKINE, IN ASAGI DA BANA GEL GEL YAP DERSEN
    3-YAN DUKKANLARIN VITRIN CAMLARINDAN KOPYA CEKERSEN
    4-MALA GELSIN CANA GELMESIN, DIYEREK HEM KENDI ARABANA HEM DE DIGER ARABAYA UFAK DARBELERLE DOKUNARAK MANEVRA YAPARSAN
    5-NE UGRASCAM BUNLARLA, BODOSLAMA KALDIRIMA CIKARIM, YAYADAN, YURUYENDEN BANA NE DERSEN
    6-DORTLULERI YAKARIM, YOLUN ORTASINA CEKERIM, ISIM BITINCE DE GELIR, UZARIM, KORNAYA BASAN OLURSA, NE VAR KARDESIM? 5 DAKKA ISIMIZ VARDI...DERSEN

    ARABANLA ILGILI HIC PARK SORUNU YASAMAZSIN
    :)




    ben de bu (1) tekniği kullanıyorum. sedan bir araba olduğu için park biraz sorun oluyor. par edeceğim yere geri geri giriyorum. ondan sonra da ön tarafı düzeltince iş tamam oluyor. bir de sağ dikiz aynam sağ arka tekere göre ayarlı olduğu için gayet rahat ediyorum park ederken. size de tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.