Şimdi Ara

Unity acemilerine tavsiyeler (Tecrübe içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
889
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Oyun geliştirme işine yeni giren/gireceklere naçizane tavsiyelerimi sunmak istiyorum

    2.5 yıldır Unity üzerinde çalışıyorum. Ondan öncede 2 yıllık bir c# ve etiket dilleri tecrübem vardı. Size vurgulamak istediğim önemli şeyler var.

    Lafı uzatmadan geçeyim meseleye.

    1- OYUN GELİŞTİRME İŞİ, EKİP İŞİDİR.

    Bakın bunu herkes söyler. Bu işe girerken bende bu cümleyi çok duydum. Ama dedim ki "ya bunlar loserler ya"

    Şaka bir yana ne denmek istediğini kavrayamamıştım,kavramak istemiyordum.

    Bu yolda karşımızda en büyük engel "Modeller ve Animasyonlar"dır. Bu sıkıntı hazır modeller kullandığınız ilk 1 2 ay içinde hissedilmez.

    Kendime "Olsun hazır modeller satın alırım" dedim durdum. Öylede yaptım. Bugüne kadar geliştirmdiğim 20'den fazla küçük/orta seviyeli oyunlar, hep hazır modeller ile yapıldı. Bu oyunların hiçbiri 5 para kazandırmadığı gibi, modeller için yüzlerce dolar para harcadım. Daha pluginler için harcadıklarımı da saymıyorum. Ha burada bana asıl koyan şey, hazır modellerin hiçbir zaman KAFANIZDAKİ KURGUYA,ORTAMA,KARAKTERE uymaması. Örneğin siz kafanızdaki kahramanı hiçbir zaman bulamıyorsunuz. Bana kimse assetlerden veya 3d bloglardan bahsetmesin...OLMUYOR... Modelleri editlemek için mail attığınızda çoğu zaman iplenmiyorsunuz. Türkiye'deki 3d artistler zaten fiyattta uzaya çıkmış...
    Basit bir pelerin için 700 liradan aşağı isteyen yok.

    2- Kolay yoldan başarı beklemeyin... Bu iş sandığınızdan çok daha zor. Çok fazla umudunuz kırılacak,hazır olun.

    Sonuç:

    Tavisyem programlamayla birlikte en azından model yapmayı öğrenin. Rig ve animasyon işini hazır (mixamo gibi) halledebiliyorsunuz ama modeller Fuse kullansanız bile kafanızdakine uymuyor.
    Ekip kurabilecekseniz programlama yetecektir.
    Ancak yalnızsanız benim gibi, modelleme bilmeden başarıya ulaşmanız zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hello men -- 17 Temmuz 2017; 19:32:19 >







  • Tavsiyeler programcılık geneli için de geçerli şeyler. 1- Gerçekleştirmek istediğiniz programın bir kısmını hazır ürün olarak alırsanız onu programın yapısına uydurmak için bir yığın çaba harcarsın, ancak yine de tam oturmaz. 2- Çok basit bir program için dahi bazen 10'larca iterasyon gerekebiliyor. orta caplı bir programda 100'lerde iterasyon kaçınılmaz oluyor. Bir de bazen bir sorunu çözme umuduyla aynı şeyi ikinci kez denerken Einstein'ın "aynı hatayı iki defa yapamazsın, ikinci kez denediğin hata değil, tercihtir" sözü aklıma gelir hep.



    Onun dışında animasyon filmcilik alanına giren farklı bir alan, oyun yapımcısının onu bir profesyonele bırakması kulağa mantıklı geliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: revivo72

    Tavsiyeler programcılık geneli için de geçerli şeyler. 1- Gerçekleştirmek istediğiniz programın bir kısmını hazır ürün olarak alırsanız onu programın yapısına uydurmak için bir yığın çaba harcarsın, ancak yine de tam oturmaz. 2- Çok basit bir program için dahi bazen 10'larca iterasyon gerekebiliyor. orta caplı bir programda 100'lerde iterasyon kaçınılmaz oluyor. Bir de bazen bir sorunu çözme umuduyla aynı şeyi ikinci kez denerken Einstein'ın "aynı hatayı iki defa yapamazsın, ikinci kez denediğin hata değil, tercihtir" sözü aklıma gelir hep.



    Onun dışında animasyon filmcilik alanına giren farklı bir alan, oyun yapımcısının onu bir profesyonele bırakması kulağa mantıklı geliyor.

    Hocam professiyonel birine bırakmak tabiki en sağlıklı karar ama bu ülkeede bırakamazsınız. Bir avuç modelleme yapan adam var, ufak bir şeye yüzlerce lira istiyorlar. Ha parası varsa Assassin'in yapımcısını da bulur ama ben para basmayan insanlar için söyledim. Tabi illaki parası olmasına gerek yok,tanıdık olur ve tanışır ; bulur sanatçıyı. Ben burada hazır modeller ile bir yere varılmadığını ve en azından ortalama seviye modelleme bilgisinin kazanılmasını gerektiğini vurguluyorum,en azından Türkiyede




  • Oyunun illa 3d olacağını kim söyledi? Veya ileri seviye de modelleme ve animasyonlara sahip olması gerekitğini? bknz: Hocus, Gram Games oyunları vs vs
  • Unity ile uğraşırken ben de aynı buhranları yaşadım. Önce karakteri modelleyeceksin, sonra texture giydireceksin, kıyafet giydireceksin, rigleyeceksin, animasyon ekleyeceksin, sonra ev, bina, şehir, çevre derken bir de işin programlama kısmı var. Gözümde büyüttüm, büyüttüm, dağ oldu. Dedim ki 3 boyutlu oyun yapmak benim işim değil, ekip işi. 2 boyutlu düşünmeye başladım.



    Sonra düşündüm ki ben Asassins Creed gibi bir oyun yapamam. Arada sinematikler, diyaloglar, konuşmalar vb... Bu işler yüzlerce belkide binlerce çalışanı olan oyun firmalarının işi. Ama bir de MMO tarzı oyunlar var. Karakter robot gibi duruyo, konuşurken yazılar çıkıyo. Demek ki ben oyunundaki diyalogları bu şekilde yapıcam. Çünkü tek kişiyim. Haddimi nerede bileceğim öğrendim. Mesela Mass Effect gibi rol yapma oyunları var. Bunlarda da diyaloglar aynı. Alt yazılarla diyalogları halledebilirim. Ee geriye ne kaldı? Karaktere yürüme, koşma efekti olsun, eğer olursa da konuşurken suratı oynayacak animasyon eklersem daha güzel olur. Ha bir de seslendirme olayı var. Ama ben bununla da uğraşamıycam. İşi altyazılarla halledicem.



    Ee bakıyoruz bir Rust oyunu var Unity ile yapılmış. Hayatta kalma oyunu. Ama bu oyun online bir oyun olduğu için bu tarz da beni aşar. Oyuncuları barındıracak server masrafı falan, bunlar şirket işi. Online bir oyun da yapamayız. Ama survival bir oyun online olmazsa kim oynar?



    Peki survival bir oyuna hikaye katsak nasıl olur? Hah işte benim yapacağım da tam olarak bu. Hem hayatta kalma, crafting olacak, hem oyunda Npc'ler olacak, hem görev sistemi olacak, hem de hikaye olacak. Görevler de git ordan iki dal odun kes, üç tane böğürtlen topla, sonra level atla şeklinde sıkıcı olmayacak. Laf olsun torba dolsun, görev yap level atla şeklinde olmayacak. Bana düşen şehirleri binaları inşa etmek, ki karakter modelleme kadar zor değildir, karakterlere kıyafet giydirmek, ki bu da çok kolay, basit animasyonlar sahip basit modeller üzerinden giderek farklı karakterler oluşturmak. Tek başıma yapabileceğim bu.



    Unity ile bişeyler yapmak isteyen kişi önce haddini bilecek, ne yapıp yapamayacağını bilecek. Ama ümitsizliğe kapılmayacak. Hayal gücü ile çok büyük işler yapılabilir. Koca şirketlerin yaptığı, çok güzel grafikler ama saçma sapan konulu oyunlar arasından sıyrılmak hayalgücüyle belki mümkün olur. Ama çok sabır ve uğraş lazım. Orası ayrı konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.