Şimdi Ara

Uçakların kalkış hızı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
93.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herzaman gördüğümüz yolcu uçaklarının acaba pistten kalkış anındaki hızı nedir? Bilen var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Uçakların Kalkış Hızı

    Bir uçağın kalkış hızı, uçağın türüne, ağırlığına, hava koşullarına ve pistin uzunluğuna bağlı olarak değişir.

    Yolcu Uçakları

    • Tipik olarak, yolcu uçakları deniz seviyesinde 250-300 km/s (160-190 mil/sa) hızda kalkış yaparlar.
    • Bazı daha büyük yolcu uçakları, örneğin Boeing 747 veya Airbus A380, 350 km/s (220 mil/sa) kadar yüksek hızlarda kalkış yapabilirler.

    Kalkış Hızını Etkileyen Faktörler

    • Uçağın Ağırlığı: Daha ağır uçaklar, daha fazla kaldırma kuvveti üretmek için daha yüksek hızlarda kalkış yapmaları gerekir.
    • Hava Koşulları: Rüzgarın yönü ve hızı, uçağın kalkış hızını etkileyebilir. Karşı rüzgar, kalkış hızını azaltırken, arkadan esen rüzgar kalkış hızını artırabilir.
    • Pistin Uzunluğu: Kısa pistler, uçakların daha yüksek hızlarda kalkış yapmalarını gerektirebilir.

    Uçak Kaç Km Hızla Kalkar?

    Uçağın kalkış hızı değişkendir, ancak yolcu uçakları genellikle 250-300 km/s (160-190 mil/sa) hızla kalkış yaparlar. Daha büyük uçaklar daha yüksek hızlarda kalkış yapabilirken, hava koşulları ve pistin uzunluğu gibi faktörler de kalkış hızını etkileyebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 300-400 KM ARASI
  • vay be bu ne ya gerçekten uçuyomuş yani
  • boşuna uçak dememişler

  • Take-off hızı ağırlık,zemin durumuna,verilen trimlere göre değişir.Fakat ortalama 108-167 knots hızla kalkar.Bu da km cinsinden 216-335 km/h hıza eşdeğerdir.
    Cruise uçuşta ise A340-321-320-310 VE B737-400-800 450 knots(900 km/h) hızla uçarlar.
    Canavarlarım benim
  • bu 900 havadakş hızı dimi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    bu 900 havadakş hızı dimi.


    Evet havadaki hızı ama tabi bu hızda duruma göre değişebilir.900 de limtlenmiştir.tabi bunlar Kobe_DJ 'nin dediği gibi THY ve diğer özle şirketlerin sahip olduğu yolcu uçakları için verilen değerler.Bu arada Kobe verdiğin bilgiler için sağol ben vakit bulup foruma giremedim.Hepsi doğru değerler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    hızı hissettirmeyen araçlar
    5 yıl önce açıldı
    lastik hız sınırları
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ucak kalmak için bukadar hızlı peki ruzgara karsı bundan daha fazla hızla kalkması gerekmez mi?
    ozaman ne olacak....
  • selam millet

    uçağın kalkışı esnasında relative wind yani uçağın karşıdan aldığı hava akımı(rüzgar) hızı ne kadar güçlüyse uçağın havada tutunmasını o kadar kolatlaştırır.Dolayısıyla böyle durumda yakıt tasarrufu sağlamak ve kanadın üzerinden geçen hava filelerinin kanattan erken ayrılmasını engellemek için uçağın hızı daha önceden otoriteler tarafından belirli değerlere uçuş mürettebatı tarafından düşürülür.Böylece kalkış ve uçuşta maksimum performans sağlarız.Tabi bu hava akışının belirli limitleri vardır.Çok rüzgarlı havalarda uçaklar "no go" durumnda olurlar.Çünkü rüzgarın hızı çok şiddetliyse ve yan rüzgarlar çok güçlüyse uçak havada tutunamayacak ve stall'a girecektir.

    Uçağın arkasından gelen hava akımı kuvvetli ise yine daha önceden belirlenmiş limitler doğrultusunda en iyi yakıt tasarrufu ve en iyi kalkışı sağlamak üzere uçağa hız verilir.Havanın hızı kanattan ayrılınca o ters akışı yener ve türbülans önlenmiş olur.

    Aslında daha anlatacağım bir sürü parametre var ama onlar biz uçak teknisyenlerini ilgilendiren spesifik konular olduğundan,hem sizin için gerkesiz hem de kafanızı karıştırabilir.Umarım Salihli arkadaşımın sorusuna açıklayıcı şekilde cevap verebilmişimdir.




  • sizden bir ricam var arkadaşlar.Konu dağnıklığı olmasın diye msjlarınızı uçaklarla ilgili olan topic'imize atın lütfen.T.Ederim
  • mmmm
    Pilotuz galibaaa
  • E artik bu konu bi kere acilmis burda devam edelim. Ben dubai den Istanbula ucarken ucakta cok guzel bir sistem vardi. Emirates in bir ucagi sanirim 707 idi. Her an ucagin hizini gosteren bir monitor vardi koltugun onunde. Kalkis aninda ki hizimiz 180 km id. Cruise hizimiz ise bir ara akdenizde iken 1024 km ye vardi. Biraz daha zorlasalar ses hizini gececektik.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON


    selam millet

    uçağın kalkışı esnasında relative wind yani uçağın karşıdan aldığı hava akımı(rüzgar) hızı ne kadar güçlüyse uçağın havada tutunmasını o kadar kolatlaştırır.Dolayısıyla böyle durumda yakıt tasarrufu sağlamak ve kanadın üzerinden geçen hava filelerinin kanattan erken ayrılmasını engellemek için uçağın hızı daha önceden otoriteler tarafından belirli değerlere uçuş mürettebatı tarafından düşürülür.Böylece kalkış ve uçuşta maksimum performans sağlarız.Tabi bu hava akışının belirli limitleri vardır.Çok rüzgarlı havalarda uçaklar "no go" durumnda olurlar.Çünkü rüzgarın hızı çok şiddetliyse ve yan rüzgarlar çok güçlüyse uçak havada tutunamayacak ve stall'a girecektir.

    Uçağın arkasından gelen hava akımı kuvvetli ise yine daha önceden belirlenmiş limitler doğrultusunda en iyi yakıt tasarrufu ve en iyi kalkışı sağlamak üzere uçağa hız verilir.Havanın hızı kanattan ayrılınca o ters akışı yener ve türbülans önlenmiş olur.

    Aslında daha anlatacağım bir sürü parametre var ama onlar biz uçak teknisyenlerini ilgilendiren spesifik konular olduğundan,hem sizin için gerkesiz hem de kafanızı karıştırabilir.Umarım Salihli arkadaşımın sorusuna açıklayıcı şekilde cevap verebilmişimdir.



    ii bilgi wermişin bea helal olsun




  • MüThİş
  • T.Ederim arkadaşlar.Pilot değilim Uçak Bakım Teknisyeni'yimPilotların işi gereği uçağın teknik yapısıyla ilgilenmiyorlar.Onların alanı uçuş kompartmanındaki verilere göre güvenle seyir etmek bildiğiniz üzere.Bizimse Uçağın A'sından girip Z'sinden çıkmak.
    Meraklı olan ve sorusu olan arkadaşlara tecrübe ve bilgilerim doğrultusunda aydınlatmaya çalışıyorum

    dizanteri
    Evet B707'ler çok güzel uçaklardır.Ama B707 ile ses hızına ulaşabilseydin, o uçak ile ses duvarına çarpıp şu anda yaşamıyordun çünkü 1 mach hızı geçmen gerekirdi.Ve bunu başaran tek yolcu uçağı delta kanatlı supersonic CONCORDE'lardı hastasıyım o uçakların ses hızını geçiyorlar.Ama talihsiz son kazasından sonra uçuşları yasaklandı!Yazık ettiler yaaaa!X(]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 3 Mayıs 2006; 10:29:55 >




  • Harbi ya Concorde'lar süperdi.Tasarımıda müthişti.Ama bunada titanik gibi düşmez dediler.nooldu düştü.
  • ASLINDA CONCORDE'NİN DÜŞME SEBEBİ SİSTEMLERİNDEKİ VEYA YAPISINDAKİ TASARIM HATASINDAN KAYNAKLANMIYORDU!SADECE TALİHSİZLİKTİ!KALKIŞTA İNİŞ TAKIMINDAN AYRILAN BİR PARÇANIN ÖNCE LASTİĞİNİ DAHA SONRA MOTORUNU PARÇALAYARAK İNFİLAKETMESİNE NEDEN OLMUŞTU!BUNU DA DAHA SONRA İNİŞ TAKIMLARINA VE MOTORLARA TAKILAN İLAVE KORUMA İLE HALLETMİŞLERDİ YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM!FAKAT NE YAPTILARSA VAZGEÇİREMEDİLER!ZATEN TURBOJET OLMASINDAN DOLAYI BELLİ SAATLER DIŞINDA UÇUŞLARI YASAKTI NORMALDE!ÇÜNKÜ TURBOJET MOTORLAR İNANILMAYACAK DERECEDE ÇOK SES ÇIKARIRLAR!TURBOFAN'LARIN İKİ KATI ORTALAMA!BU KAZA DA TEDAVÜLDEN KALDIRILMALARINA ZEMİN HAZIRLADI
    YAZIK OLDU!!!!Bİ EFSANEYİ YOK ETTİLER!!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KOBE-DJ aka GRYPHON -- 2 Mayıs 2006; 14:22:42 >




  • Gercekten degerli bilgiler.. Tesekkurler KOBE-DJ aka GRYPHON . Concordelarin herkesin oldugu gibi ben de hastasiydim. Birebir gormeyi cok isterdim fakat sanssizlik anca Concorde`a malzeme tasiyan TIR`ini gorebilmistim:) o bile heyecanlandirmisti:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuuberk

    Gercekten degerli bilgiler.. Tesekkurler KOBE-DJ aka GRYPHON . Concordelarin herkesin oldugu gibi ben de hastasiydim. Birebir gormeyi cok isterdim fakat sanssizlik anca Concorde`a malzeme tasiyan TIR`ini gorebilmistim:) o bile heyecanlandirmisti:)




    Çok t.ederim arkadaşım!Uçaklara ilgisi olan herkese yardımcı olmak ve kafasındaki sorulara cevap vermek amacındayım!Umarım beklediğim ilgiye ulaşırız
    bu mesleğin dışında olup parçasını taşıyan tırı görmekte bi şans tabi!!!!!!Ben bir kez birebir görmüştüm hayran kalınmaycak gibi değildiZtn bir kez gelmişti Atatürk Hava Limanı'na!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    ASLINDA CONCORDE'NİN DÜŞME SEBEBİ SİSTEMLERİNDEKİ VEYA YAPISINDAKİ TASARIM HATASINDAN KAYNAKLANMIYORDU!SADECE TALİHSİZLİKTİ!KALKIŞTA İNİŞ TAKIMINDAN AYRILAN BİR PARÇANIN ÖNCE LASTİĞİNİ DAHA SONRA MOTORUNU PARÇALAYARAK İNFİLAKETMESİNE NEDEN OLMUŞTU!BUNU DA DAHA SONRA İNİŞ TAKIMLARINA VE MOTORLARA TAKILAN İLAVE KORUMA İLE HALLETMİŞLERDİ YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM!FAKAT NE YAPTILARSA VAZGEÇİREMEDİLER!ZATEN TURBOJET OLMASINDAN DOLAYI BELLİ SAATLER DIŞINDA UÇUŞLARI YASAKTI NORMALDE!ÇÜNKÜ TURBOJET MOTORLAR İNANILMAYACAK DERECEDE ÇOK SES ÇIKARIRLAR!TURBOFAN'LARIN İKİ KATI ORTALAMA!BU KAZA DA TEDAVÜLDEN KALDIRILMALARINA ZEMİN HAZIRLADI
    YAZIK OLDU!!!!Bİ EFSANEYİ YOK ETTİLER!!!!




    +1

    Ayrıca Concorde 'nin kaldırılmasında etkili faktörlerden biride uçak üretimi yapan firmaların ve ülkelerin tekel olma istekleri.Başta Amerika Concorde çıktığı günden beri ona karşı tavır aldı.Mesela Bufallo çiftliklerinin üzerinden geçen Concorde'lar yüksek ses nedeniyle hayvanların ölümüne sebep oluyomuş (Amerika Öyle diyo) ve busebeple Concorde'lerin belirli saatlerde iniş kalkış yapmasını şart koşmuştur.
    KOBE-DJ 'nin de dediği gibi ATATÜRK HAVALİMANI'NA bir kere gelmişti.Çalışanlar pamuk dağıtmışlardı kulaklarını tıkamaları için.Bu uçakların iniş ve kalkış yapabilmeleri için uzun pistlere ihtiyaç var her piste inemiyolar.

    İşte Concorde'un Özellikleri

    Motor üreticisi: Rolls Royce

    Motor tipi: 593 tipi dört Snecma Olympus

    Uçuş yüksekliği (max) : 60 bin feet (18 bin metre)

    Yolcu sayısı: Kabine göre 100-144

    Sürati (maksimum): Saatte 2200 km. (2 mach)
    Hadi iyi akşamlar.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.