Şimdi Ara

Uçakların kalkış hızı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
93.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gladiatör


    quote:

    Orjinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    ASLINDA CONCORDE'NİN DÜŞME SEBEBİ SİSTEMLERİNDEKİ VEYA YAPISINDAKİ TASARIM HATASINDAN KAYNAKLANMIYORDU!SADECE TALİHSİZLİKTİ!KALKIŞTA İNİŞ TAKIMINDAN AYRILAN BİR PARÇANIN ÖNCE LASTİĞİNİ DAHA SONRA MOTORUNU PARÇALAYARAK İNFİLAKETMESİNE NEDEN OLMUŞTU!BUNU DA DAHA SONRA İNİŞ TAKIMLARINA VE MOTORLARA TAKILAN İLAVE KORUMA İLE HALLETMİŞLERDİ YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM!FAKAT NE YAPTILARSA VAZGEÇİREMEDİLER!ZATEN TURBOJET OLMASINDAN DOLAYI BELLİ SAATLER DIŞINDA UÇUŞLARI YASAKTI NORMALDE!ÇÜNKÜ TURBOJET MOTORLAR İNANILMAYACAK DERECEDE ÇOK SES ÇIKARIRLAR!TURBOFAN'LARIN İKİ KATI ORTALAMA!BU KAZA DA TEDAVÜLDEN KALDIRILMALARINA ZEMİN HAZIRLADI
    YAZIK OLDU!!!!Bİ EFSANEYİ YOK ETTİLER!!!!




    +1

    Ayrıca Concorde 'nin kaldırılmasında etkili faktörlerden biride uçak üretimi yapan firmaların ve ülkelerin tekel olma istekleri.Başta Amerika Concorde çıktığı günden beri ona karşı tavır aldı.Mesela Bufallo çiftliklerinin üzerinden geçen Concorde'lar yüksek ses nedeniyle hayvanların ölümüne sebep oluyomuş (Amerika Öyle diyo) ve busebeple Concorde'lerin belirli saatlerde iniş kalkış yapmasını şart koşmuştur.
    KOBE-DJ 'nin de dediği gibi ATATÜRK HAVALİMANI'NA bir kere gelmişti.Çalışanlar pamuk dağıtmışlardı kulaklarını tıkamaları için.Bu uçakların iniş ve kalkış yapabilmeleri için uzun pistlere ihtiyaç var her piste inemiyolar.

    İşte Concorde'un Özellikleri

    Motor üreticisi: Rolls Royce

    Motor tipi: 593 tipi dört Snecma Olympus

    Uçuş yüksekliği (max) : 60 bin feet (18 bin metre)

    Yolcu sayısı: Kabine göre 100-144

    Sürati (maksimum): Saatte 2200 km. (2 mach)
    Hadi iyi akşamlar.




    +1

    İngiliz havayolları, Concorde uçaklarıyla Londra-New York seferlerini haftanın yedi günü gerçekleştiriyordu. Londra-New York arası üç saat sürerken bu uçuşa katılmanın kişi başı bedeli ise yaklaşık 11 bin dolar tutuyordu. Concorde'lar Paris-New York arasını 3.5 saatte uçabilirken, bu mesafe normal yolcu uçaklarında ancak 7.5 saatte alınabiliyordu.bu yüzden hep maceraperest zenginlerin ulaşım aracı oldu!!!!!!!!

    Ayrıca CONCORDE Ses duvarını ilk kez 1 Ekim 1969'da aştı, 4 Kasım 1970'de 102. uçuş denemesinde ses hızının iki katına ulaştı(2 mach). İlk ticari uçuşunu ise 1976'nın Ocak ayında yaptı yanlış hatırlamıyorsam.




  • vay bee
    neymiş bu concorde ler. ses hızının iki katı ne demek yav , peeeeeeh
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bekir__

    vay bee
    neymiş bu concorde ler. ses hızının iki katı ne demek yav , peeeeeeh



    SES DUVARI DA NEYMİŞ KEVGİRE ÇEVİRİYOR!ŞİMDİ İSE MÜZEDE YATIYOR VE HİÇ Bİ SORUNU YOKKEN!!!!!!ZENGİNLERİN KAZADAN SONRA CONCORDE'DEN KORKMASI,AMERİKA'NIN UÇAĞA KARŞI TUTUM,UÇUŞUNA GETİRİLEN YASAK,SES HIZINI GEÇİŞTE ÇIKARDIĞI YÜKSEK SES ÜZERİNE SADECE OKYANUS ÜZERİNDE VE YÜKSEK İRTİFALARDA,SES HIZINI GEÇMESİNE İZİN VERİLMESİ,YÜKSEK BİLET FİYATLARI(11.000 DOLAR)!!!!!UÇAĞI ÖYLE Bİ DURUMA DÜŞÜRDÜ Kİ KENDİ BAKIM MALİYETİNİ VE DEPOSUNU DOLDURMA ÜCRETİNİ BİLE KARŞILAYAMADI SEFERLERİ İLE!!!!!!!VE İLK ÖNCE AIR FRANCE SONRA BRITISH AIRWAYS UÇAKLARINI SEFERLERDEN KALDIRIP MÜZEYE GÖTÜRDÜ!!!!!!!




  • Normalde 750 - 900km/s cruise hızı olan bir uçak, 220km/s hıza ulaştığında yerden havalandıracak kadar lift kuvvetini toplayabilmektedir.

    Kanat yapısına göre değişen bu durum, ağır tonajlı yükler kaldıran geniş kanatlı Antonovlarda 140km/s de oluyor.

    Avcı uçakları ve F-16 lar ise çok daha düşük hızlarda havalanabiliyorlar. ki bu uçak gemilerindeki sapan mekanizması ile kısacık güvertede kalkış yapabilmeleri için şart.. 100ü gördükleri an kalkıyorlar.

    Özellikle karasal kısa kalkışlarda Bu hıza daha kısa zamanda ulaşmak için savaş uçaklarına eklenen J.A.T.O. (Jet Aided Take-Off / Jet Destekli Kalkış) geçici roket motorları da bu hıza daha kısa sürede ulaştırmak ve 50metre gibi kısa pistlerde uçakları kaldırmak için, ağzına kadar silah ve mühimmat dolu bir uçağı o kadar kısa sürede kaldırmak için sadece 350kg lık bir itiş gücü uygularlar.. Bu da 50 metrede 80km/s edinmeye yetiriyor.


    Yani uzun lafın kısası, uçağın ağırlığı , kanat yapısı ve motor gücüne göre değişir..




  • Bir bilgide benden olsun uyuşturucu yetiştirilen ülkelerde uyuşturucu kaçakçıları küçük uçaklara zulaladıkları uyuşturucuları ormanlıka landan kaldırıken uçağı sağlam bir şekilde bağlarlar motorlar maksimum devirini aldıktan sonra ipleri keserler bu da uçağın hızlanmak için ihtiyacı olan uzun pist yerine ufacık bir alandan talkmasına yardımcı olur.Bu uçaklar gidecekleri yere mümkün olukca düşük irtifada giderler radarlar tarafından aldgılanmamak için.
  • zortttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
    beyler uçaklar zorlasa kassa max kaç hıza ulaşır
  • hava şartlarına ve rüzgara göre değişir. airbus a320 280 km civarında bir hızla kalkıyor
  • 5 senelik hort
  • cessna lar 120 130 la havalanabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatalstroke21

    zortttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
    beyler uçaklar zorlasa kassa max kaç hıza ulaşır

    mach 2 hıza ulaşıldı concord larda ama kaza neticesinde seferlerden kaldırıldılar o da yaklaşık 680 m/s o da 2450 km/ saat e tekabül ediyor
  • hiç merak ettinizmi arkadaşlar . uçak yerden ayrılırken nasıl bir hareket yapıyorda burnu havaya kalkıyo
  • merak ettik kanatlardaki paneller mi diyim bilmiyırum. O paneller yukarı doğru kalkınca uçağın burnu havaya kalkıyo klasik sistem .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KOBE-DJ aka GRYPHON

    T.Ederim arkadaşlar.Pilot değilim Uçak Bakım Teknisyeni'yimPilotların işi gereği uçağın teknik yapısıyla ilgilenmiyorlar.Onların alanı uçuş kompartmanındaki verilere göre güvenle seyir etmek bildiğiniz üzere.Bizimse Uçağın A'sından girip Z'sinden çıkmak.
    Meraklı olan ve sorusu olan arkadaşlara tecrübe ve bilgilerim doğrultusunda aydınlatmaya çalışıyorum

    dizanteri
    Evet B707'ler çok güzel uçaklardır.Ama B707 ile ses hızına ulaşabilseydin, o uçak ile ses duvarına çarpıp şu anda yaşamıyordun çünkü 1 mach hızı geçmen gerekirdi.Ve bunu başaran tek yolcu uçağı delta kanatlı supersonic CONCORDE'lardı hastasıyım o uçakların ses hızını geçiyorlar.Ama talihsiz son kazasından sonra uçuşları yasaklandı!Yazık ettiler yaaaa!X(]


    Ses hızını aşan bir uçak daha vardı yolcu uçağı olarak.
    Rus yapımı Tupolev Tu 144.
    hatta Türkçe Wikipedia da Concorde tan 2 ay önce prototipinin uçtuğu yazılıyor..

    Yerli araç kullan Türkiye kazansın,bizim insanımız kazansın..
    http://otolist.blogspot.com
    http://otorama.blogspot.com




  • CONCORDE'ların uçuşlarının kaldırılmasının sebebi yaptığı kaza değil, operasyonel maliyetleridir. Böyşe bir mantık olsaydı bütün uçak modelleri yasaklanmıştı bugüne kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sumer32

    hiç merak ettinizmi arkadaşlar . uçak yerden ayrılırken nasıl bir hareket yapıyorda burnu havaya kalkıyo

    Tahminimce kuyruk kanadı kullanılarak uçağın burnunu hareket ettiriliyor. Hatta bunu kağıttan yapacağınız bir uçakta deneyebilirsiniz. Kağıt uçağın arka kanat uçlarını hafif yırtın ve yukarı bükün uçurun. Sonra uçları tersine bükün uçurun. Durumu daha rahat kavrayabilirsiniz.
  • aklı olan ucarmı ya :P

    uçağı aşırı seviyorum sims oynuyorum ama asla binmem sürekli ucak kazaları izliyorum 40 yıllık plotların bile uçağı düşüyor evet risk hayat risk farkındayım ama bana göre değil.

    ben bişey merak ediyorum ucak kazalarına bakıyorum ve hiç birinin kesin sebebi yok ? bu kara kutular acaba ksin sebep için değilmi ? 1 adet uçak kazası görmedimki şu yüzden düşmüştür yazsın ya ben tuafım yada insanlar tuaf! ayrıca aağıdaki kazayı inceliyorum bir cep telefonu uçağı düşürebiliyorsa neden önlem yok ? ben 6-7 defaz mecburen bindim hiç birinde ne arama ne bişe ypmadılar kendim kapamıstım telimi.

    ısparta uçak kazası
    http://istanbul.indymedia.org/comment/369503



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi virtualdjcubase -- 8 Mart 2012; 18:10:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: virtualdjcubase

    aklı olan ucarmı ya :P

    uçağı aşırı seviyorum sims oynuyorum ama asla binmem sürekli ucak kazaları izliyorum 40 yıllık plotların bile uçağı düşüyor evet risk hayat risk farkındayım ama bana göre değil.

    ben bişey merak ediyorum ucak kazalarına bakıyorum ve hiç birinin kesin sebebi yok ? bu kara kutular acaba ksin sebep için değilmi ? 1 adet uçak kazası görmedimki şu yüzden düşmüştür yazsın ya ben tuafım yada insanlar tuaf! ayrıca aağıdaki kazayı inceliyorum bir cep telefonu uçağı düşürebiliyorsa neden önlem yok ? ben 6-7 defaz mecburen bindim hiç birinde ne arama ne bişe ypmadılar kendim kapamıstım telimi.

    ısparta uçak kazası
    http://istanbul.indymedia.org/comment/369503

    hiçbirinin kesin sebebi yok olur mu? nereden duydunuz bunları?

    nat geo.'da belgesel dizi var. uçak kazaları. her kazadan sonra sebebini bulana kadar araştırıp, hataları varsa düzeltiyorlar hep. Uçak endüstrisi hep böyle ilerlemiş.




  • kardeş alaksız olcak ama soracak kimsem yok malum :)

    acaba aşağıdaki videoda pilot özel eğitimli imiş de özel eğitimli olmasaydı yeni pilot olsaydı gerçekten uçak kaza geçirebilr miydi sizce ?

  • Özel eğitimli dediği açıklamada adamlar pilotlarımız bu gibi durumlar için özel eğitimler alıyor demiştir medya da bunu ooo şansa düşmemişler adam sırf bu konuya özel eğitim görmüş diye saptırmışlardır. Yoksa bütün pilotlar bu gibi durumlar için eğitilir zaten yoksa 1 haftada pilot olurdu insanlar. Her türlü şarta ve duruma göre özel eğitim alıyorlar.
  • çok güzel bir sims.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.