uçak yakıt ikmali?



-
-
İşin garibi uçağa yıldırım düşse de bir şey olmuyor ama arabaya düşse kül olurdu. Çünkü uçakta paratoner var. Kısaca gerekli emniyet tedbirleri alınmıştır, takma kafana.
-
Arabanın motorunu kapatman şart değil ama kapatılması öneriliyor.
Şahsen ben çok defa stop etmeden benzin aldım.
-
ben şart diye bildim çünkü ne kadar yakıt almaya gitsek stop ediyoruz, etmezsek pompacı stop ettirtiyor. Arabaya yıldırım düşse kapılar kapalıysa sıkıntı olmuyor Faraday kafesinden dolayı. Yanlış mı biliyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abingasi -- 26 Mayıs 2021; 11:12:18 > -
Bazı yerlerde stop ettiriyorlar ama ettirmeyen de var hocam, o kadar da şart değil motoru stop etmek.
-
Aslında mantıken araçta da aynı sistem olduğu için araçta da kapatmaya gerek yok ama kapatılmasının sebebi de güvenlik. Uçakta bunu uygulanamayacağı için mecburen o şekilde yapılıyor. Yakıtı uçakta da otomobilde de depoya dolduruyorsunuz ve bir mekanizma ile yakıt motora gönderilip orada ateşleniyor. Baktığınızda aslında motor açık bile olsa siz aslında depodaki yakıtın miktarını artırıyorsunuz. Arabalarda da dediğiniz gibi yıldırımın araca zarar vermesini engeleyen sistemler oluyor. Hatta daha yeni örnek bir video görmüştüm, direkt bu konuya değinmişler. Araca yıldırım düşüyor ve hiçbir şey olmuyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: trkgncrAslında mantıken araçta da aynı sistem olduğu için araçta da kapatmaya gerek yok ama kapatılmasının sebebi de güvenlik. Uçakta bunu uygulanamayacağı için mecburen o şekilde yapılıyor. Yakıtı uçakta da otomobilde de depoya dolduruyorsunuz ve bir mekanizma ile yakıt motora gönderilip orada ateşleniyor. Baktığınızda aslında motor açık bile olsa siz aslında depodaki yakıtın miktarını artırıyorsunuz. Arabalarda da dediğiniz gibi yıldırımın araca zarar vermesini engeleyen sistemler oluyor. Hatta daha yeni örnek bir video görmüştüm, direkt bu konuya değinmişler. Araca yıldırım düşüyor ve hiçbir şey olmuyor.
Aynen bir yandan havada yakıt ikmali bildiğim kadarıyla ticari ve sivil havacılıkta yaygın değil. Stratejik ve taktiksel gerekçelerden ötürü yalnızca askeri havacılıkta uygulanıyor. Askeri pilotlar vatanları için havada yakıt ikmalinden ötürü alev almayı göze alabilirler ve ayrıca onların gerektiğinde fırlatma sistemleri ve paraşütleri var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
yolcu uçaklarında olmaması gayet doğal çünkü kalkış iniş yerlerinde hatta her havalimanında yakıt arabaları uçakları dolduruyor. Böyle bir ihtiyaçları yok. Bazı uçaklar okyanus ötesi için özel yapılıyor yakıt havada kalma vs. Ayrıca yakıt ikmali yapan sadece jet svaş uçakları değil dünyanın en büyük kargo uçağı (abd ye ait) da havada yakıt alıyor.
-
Sadece askeri uçaklarda olan bir şey. Zaten sorduğun soru bisiklet de iki tekerli motorsiklet de iki tekerli, neden ikisi de aynı hızda gidemiyor gibi bir şey. Dünyanın en büyük kargo uçağı Antonoc An-225, Ukrayna’ya ait ve askeri amaçlarla kullanılmıyor.
Onun dışında çoğu askeri uçakta (nakliye dahil) havada yakıt ikmali için donanım bulunuyor. Ama bu kabiliyete sadece belli sayıda ülke sahip.
Japonya’dan Berlin’e ağır yük taşırken sivil uçak belki Almatı’da durup yakıt ikmali yapabilir ama askeri uçakta bu ihtimal her zaman bulunmuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bisiklet ve motosiklet örneği abes kaçmış. Antonov dan sadece 1 tane var. Bahsettiğim kargo uçağından filolar oluşmuş.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X