Şimdi Ara

Uçak Mühendisliği (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
51.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki Uçak ya da Havacılık Elektrik-Elektroniği mezunlarının İngiltere'de master yapmak kaydıyla avrupa ya da amerika'da iş bulma olasılığı nedir ?
  • fransa havayollarında çalışırsan başbakandan fazla maaş alırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan_hzl


    quote:

    Orjinalden alıntı: ata_1923

    arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..

    Nedense biz sadece Aselsan, Roketsan, TAI'ye girebiliyormuşuz gibi bir önyargı oluşmuş. Kaç tane tanıdığınız Havacılık ve Uzay Müh. var acaba?



    hasan naber ya hayırlı olsun, darısı bizim başımıza inşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasan_hzl


    quote:

    Orjinalden alıntı: ata_1923

    arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..

    Nedense biz sadece Aselsan, Roketsan, TAI'ye girebiliyormuşuz gibi bir önyargı oluşmuş. Kaç tane tanıdığınız Havacılık ve Uzay Müh. var acaba?


    hasan naber ya hayırlı olsun, darısı bizim başımıza inşallah

    Sağoalsın. Bekleriz seni de yanımıza




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan_hzl


    quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasan_hzl


    quote:

    Orjinalden alıntı: ata_1923

    arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..

    Nedense biz sadece Aselsan, Roketsan, TAI'ye girebiliyormuşuz gibi bir önyargı oluşmuş. Kaç tane tanıdığınız Havacılık ve Uzay Müh. var acaba?


    hasan naber ya hayırlı olsun, darısı bizim başımıza inşallah

    Sağoalsın. Bekleriz seni de yanımıza

    derslerden fırsat yok yaw, uğraşıoz:)

    bölüme gelmiyorsun galiba artık:) neredesinki, pmdende atablrsn:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baycan87 -- 5 Aralık 2009; 17:11:59 >




  • merhaba arkadaşlar ben de bu bölümü okumak istiyorum ama birkaç sorum olacak;
    1)sizce ytü mekatronikmi yoksa burasımı daha avantajlı?
    2)burayı okumak için yüksek resim çizme kabiliyetine sahip olmak gerekirmi?( bilgisar devrinde biraz saçma bir soru ama sormak istedim çünkü çizimim berbattır)
    3)bu bölümün yurtdışı olanakları ve maaş durumu nasıldır?

    cevaplayacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lnx=1

    fransa havayollarında çalışırsan başbakandan fazla maaş alırsın


    Acaba ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sayeh-eh Khodah


    quote:

    Orijinalden alıntı: lnx=1

    fransa havayollarında çalışırsan başbakandan fazla maaş alırsın


    Acaba ?






    Daha fazla kazanırsın dememiş ki, daha fazla maaş alırsın demiş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barış Can


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sayeh-eh Khodah


    quote:

    Orijinalden alıntı: lnx=1

    fransa havayollarında çalışırsan başbakandan fazla maaş alırsın


    Acaba ?






    Daha fazla kazanırsın dememiş ki, daha fazla maaş alırsın demiş...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata_1923

    arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..

    Banada fanezi gibi geliyor.Sonu atom mühendisliği olmasında.Üniversitede matematik dersini bize atom mühendisi veriyor oldukça zeki bir ton sertifikalara sahip biri ne işi var üniversitede ders veriyor diye düşünüyorum.Daha önce komisyonda çalıştığı söyleniyor.Kendisine soramıyorum neden burada diye ters anlar dersten geçemeyiz.
  • türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.
  • Küçüklüğümden beri orayı istiyorum bende.. ODTÜ Havacılık ve Uzay.. Çok güzel bi bölüm tavsiye ederim gerçekten...
  • Benim açmayı düşündüğüm konu açılmış bile 1 yıl sonra bende geleceğim ya ankaraya yada istanbula
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey

    türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.

    Uzman konuşuyor dinleyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable


    quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey

    türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.

    Uzman konuşuyor dinleyin.


    arkadaşım uçak mühendislerinin yaptığı da bir nevi makine mühendisliği ülkemizde.Maalesef türkiye'de doğru dürüst mühendislik olmadığından bu böyle.Boeing tasarımı felan yapamassın burada.Uçağı da dokundurtmazlar sana.Yapacağın şey kontrol,bakım tarzı şeyler onları da teknisyenlerin çoğu hallediyor zaten.Sen onların başında beklersin,formları imzalarsın bi de ara sıra uçak firmalarıyla irtibatı sağlarsın felan.Bi makina mühendisi uçak mühendisinin yerini çok rahat alır türkiye'de.Bunun yanında makina mühendisliğinde iş bulma imkanın kat kat artar(iyi ünilerde tabi).Ha ben idealistim illa uçak mühendisi olucam dersen o zaman aselsan,roketsan tarzı yerlere girmeye kasacaksın.Oralar da işin sağlam.Ancak bir çalışan ile kavga edersen işten çıkarılıyomuşsun diye duymuştum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey


    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable


    quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey

    türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.

    Uzman konuşuyor dinleyin.


    arkadaşım uçak mühendislerinin yaptığı da bir nevi makine mühendisliği ülkemizde.Maalesef türkiye'de doğru dürüst mühendislik olmadığından bu böyle.Boeing tasarımı felan yapamassın burada.Uçağı da dokundurtmazlar sana.Yapacağın şey kontrol,bakım tarzı şeyler onları da teknisyenlerin çoğu hallediyor zaten.Sen onların başında beklersin,formları imzalarsın bi de ara sıra uçak firmalarıyla irtibatı sağlarsın felan.Bi makina mühendisi uçak mühendisinin yerini çok rahat alır türkiye'de.Bunun yanında makina mühendisliğinde iş bulma imkanın kat kat artar(iyi ünilerde tabi).Ha ben idealistim illa uçak mühendisi olucam dersen o zaman aselsan,roketsan tarzı yerlere girmeye kasacaksın.Oralar da işin sağlam.Ancak bir çalışan ile kavga edersen işten çıkarılıyomuşsun diye duymuştum

    Boş zamanında TAI, Roketsan, TEI'ye bir uğramanı tavsiye ederim. Ne iş yapıyormuşuz bakalım. Öyle kulaktan dolma bilgi almak için değil bizzat gözünle görmek için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_hzl -- 22 Ocak 2010; 18:48:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasan_hzl

    quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey


    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable


    quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey

    türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.

    Uzman konuşuyor dinleyin.


    arkadaşım uçak mühendislerinin yaptığı da bir nevi makine mühendisliği ülkemizde.Maalesef türkiye'de doğru dürüst mühendislik olmadığından bu böyle.Boeing tasarımı felan yapamassın burada.Uçağı da dokundurtmazlar sana.Yapacağın şey kontrol,bakım tarzı şeyler onları da teknisyenlerin çoğu hallediyor zaten.Sen onların başında beklersin,formları imzalarsın bi de ara sıra uçak firmalarıyla irtibatı sağlarsın felan.Bi makina mühendisi uçak mühendisinin yerini çok rahat alır türkiye'de.Bunun yanında makina mühendisliğinde iş bulma imkanın kat kat artar(iyi ünilerde tabi).Ha ben idealistim illa uçak mühendisi olucam dersen o zaman aselsan,roketsan tarzı yerlere girmeye kasacaksın.Oralar da işin sağlam.Ancak bir çalışan ile kavga edersen işten çıkarılıyomuşsun diye duymuştum

    Boş zamanında TAI, Roketsan, TEI'ye bir uğramanı tavsiye ederim. Ne iş yapıyormuşuz bakalım. Öyle kulaktan dolma bilgi almak için değil bizzat gözünle görmek için.






    john coffey arkadaş biraz bilinçsiz, meslek tanımlarını,uçak mühendisinin ne iş yaptığını bilmyior,olsun o da öğrenir yakında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baycan87


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasan_hzl

    quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey


    quote:

    Orijinalden alıntı: Reasonable


    quote:

    Orijinalden alıntı: John Coffey

    türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.

    Uzman konuşuyor dinleyin.



    arkadaşım uçak mühendislerinin yaptığı da bir nevi makine mühendisliği ülkemizde.Maalesef türkiye'de doğru dürüst mühendislik olmadığından bu böyle.Boeing tasarımı felan yapamassın burada.Uçağı da dokundurtmazlar sana.Yapacağın şey kontrol,bakım tarzı şeyler onları da teknisyenlerin çoğu hallediyor zaten.Sen onların başında beklersin,formları imzalarsın bi de ara sıra uçak firmalarıyla irtibatı sağlarsın felan.Bi makina mühendisi uçak mühendisinin yerini çok rahat alır türkiye'de.Bunun yanında makina mühendisliğinde iş bulma imkanın kat kat artar(iyi ünilerde tabi).Ha ben idealistim illa uçak mühendisi olucam dersen o zaman aselsan,roketsan tarzı yerlere girmeye kasacaksın.Oralar da işin sağlam.Ancak bir çalışan ile kavga edersen işten çıkarılıyomuşsun diye duymuştum

    Boş zamanında TAI, Roketsan, TEI'ye bir uğramanı tavsiye ederim. Ne iş yapıyormuşuz bakalım. Öyle kulaktan dolma bilgi almak için değil bizzat gözünle görmek için.






    john coffey arkadaş biraz bilinçsiz, meslek tanımlarını,uçak mühendisinin ne iş yaptığını bilmyior,olsun o da öğrenir yakında


    arkadaşım ben uçak mühendisinin ne iş yaptığını gayet de biliyorum tanıdıklarım da var önemli olan Türkiye'de ne iş yapabildiği.Zaten ülkemizde hakkıyla mühendislik yapılmıyor.Daha kalifiye diye teknisyen yerine mühendisler işe alınıyor ne de olsa işsiz mühendis kaynıyo ülke.Benim burda kasttettiğim eğer çok idealist değilseniz ben geleceğimi garantiye almak istiyorum,iş yelpazemi artırmak istiyorum diyorsanız onun yerine makina mühendisliğini(itü,odtü,ytü özellikle) tercih etmenin daha mantıklı olduğudur.Ha tercih yine insanın kendisini ilgilendirir.Burada kesinlikle uçak mühendisliğini küçümsediğim felan anlaşılmasın.




    Bana kulaktan duyma bilgilerle gelme diyorsanız alın size bir itü uçak mezununun düşünceleri:

    ...Yukarıda ki uçakmı makinamı konusu birdaha dönmek istiyorum ben çünkü çok önemli bir karar aslında. yukarıda söylediğim gibi kesinlikle itü makina derim 6 yıllık uçak fakültesi deneyimimden sonra. Ben 2. ve 3. senemde makina bölümünden benle aynı dönemden olan bir arkadaşla oda arkadaşlığı yapmış biri olarak iki bölüm arasındaki eğitim kalitesi ve zorluğu hakkında çok kesin gözlemler yapmış biriyim. Genelde ikinci sınıf ve üçüncü sınıf dersleri bu bölümler için ortak olduğundan çoğu zaman birbirimizin durumunu biliyorduk...

    En basitinden bir termodinamik, ısı geçişi, akışkanlar, mukavemet gibi bu bölümlerin ortak ve baba derslerinin işleniş ciddiyeti iki bölüm arasında çok ama çok farklı. Bir kere makinadaki tüm bu baba derslerde her ders quiz olur yoklama yerine geçer ve derse gitmezsen kalırsın, 3 vize olur, ödev kesin olur en az 3-4 tane, genelde proje olur ve çan eğrisine bakılmaksızın 40 yada 50 gibi geçme sınırları olur, finale girebilmek için şartlar olur ödevleri yapmak, projeyi yapmak gibi yani dersi geçmek için gerçekten efor sarfedip ortaya birşey koyman gerekir. Uçak bölümünde ise bu olay çok daha rahattır yoklama olmayan dersler olur, yoklama olanlarda ise bir şekilde yoklamayı halledersin bir kaç ders dışında yoklama sorun olmaz birileri senin yerine imza atar. Ödev olayı yine birkaç dikkat eden hoca dışında ortak yapılır. Vizeler bir en fazla iki tane olur, quizler olursada 4-5 tane olur, proje genelde bu derslerde olmaz, ayrıca sınav soruları olarak karşılaştırırsak uçak bölümünde birazcık daha basit olur bu ortak derslerin sınavları. Yani özetlemek gerekirse makinada geçkmek için sarfettiğiniz minumum efor ile uçakta rahatlıkla BB gibi bir not alabirsiniz.

    ...iş bulma açısındandan da itü makinadan mezun olduğunuz taktirde makina hocaların korumaya çalıştığı o stantart sayesinde tüm eski mezunlar ve piyasa tarafından ciddiye alınırsınız. Yani bu adam bu bölümü bitirdiyse birşeyler biliyordur derler sizin için. Geçen sene Ford gebze taraflarındaki yeni açtığı yeni tesise 50 tane İTÜ makina mezunu aldı. Bu Fordun ve piyasanın İTÜ mezunları hakkındaki düşüncesini ortaya koymak açısından çok güzel bir örnek.

    Eğer ortalama bir uçak mühendisi ve ortalama bir makina mühendisi makina mühendisi arayan bir yere başvurursa kesinlikle işi makina mühendisi alır. Her ikisininde kendini eşit geliştirdiği ve eşit donanıma sahip olduğu göz önüne alınsa bile bu seçiim pek değişmez.

    Havayoları için değinecek olursak makine mühendisleri de hava yollarında çalışabiliyorlar. Birtek havayolu firmalarının teknik müdürlük ve mühendislik müdürlüğü pozisyonları için uçak veya uzay mühendisi olma şartı aranıyor. Havayollarında yapılan mühendislik bakım mühendisliği çerçevesinde olur ve uçak mühendisliği eğitimi için aldığınız çoğu bilgiyi bu sektörde aktif olarak kullanmassınız Yeni bir uçak mezunun havayollarında işe başlaması adeta yeni bir eğitime başlaması gibidir. Aldığınız uçak mühendisliği eğitimi sizi bu yeni eğitim için sadece daha kolay eğitilebilir kılar çünkü uçakla ilgili kavramlara daha aşinasınızdır. Bu konudan sonra daha ayrıntılı bahsedeceğim ama şimdilik şunu söylmek gerekirse eğer müdür olma hedefiniz yoksa havayolları için bir makine mühendisinden 4-5 aylık iş tecrübesi kadar öndesiniz. Makine mezunu olarak müdür olma imkanınızsa zaten o konuma gelirken birşekilde gerçekleştirmeniz gereken yüksek lisans sayesinde gerçekleşebilir. Şu anda staj yaptığım havayolunda bir makina mühendisi çalışmakta. Hatta cnn türk te yayınlanan bir tv program var iş başvurumuydu neydi, programda bir patron ve 3 iş başvurusu yapmış aday konuk oluyo programa ve program sonunda patron adaylardan birisini işe alıyor. Bu programın bir bölümünde pegasus havayolları başkanı ali sabancı katıldı aday olarakta 2 uçak mezunu bir tanede istanbul üniversitesi makina mezunu olup itü uçakta yüksek lisans yapan bir aday katıldı programa. Program sonunda ali sabancı işe istanbul(teknik olmayan) üniversitesi makina mezunu olan adayını aldı.

    Uçak mühendisleri için mesleklerini tam anlamıyla yapabilecekleri yerler tai tei gibi direk uçak üretimi üzerine yoğunlaşmış bir elin parmağını geçmeyen mekanlar. Buralar için ise eğitim sürecinizde kendinizi bazı konularda geliştirmeniz lazım. Ben bölüme girerim bir şekilde bitirim derseniz bölümü bitirirsiniz ama bu tarz mekanlar için gerekli donanıma sahip olmadan mezun olma gibi durumunuz olabilir. Yine makine mühendisi olarakta bu mekanlarda çalışma imkanınz var.

    Yani özetlemek gerekirse uçak bölümünün size sağlayıpta makinanın sağlayamadığı sadece birkaç seçenek var iş piyassında. Bu seçeneklerden yararlanabilmek içinde uçak bölümündeki eğitiminiz sırasında biraz kendinizi zorlayıp farklı alanlarda kendinizi donanımlandırmalısınız.

    eğer rahat, kendinizi çok kastırmadan bir bölüm bitirmek istiyorsanız uçağı yazın ama iş imkanı konusunda dar bir yelpazeden seçim yapmak zorunda kalırsınız bunu unutmayın.

    Eğer iyi ve adamakıllı bir eğitim almak istiyorum ve bunu şansa bırakmak istemiyorum diyosanız makinayı yazın. Kendinizi geliştirmek için çok çaba harcamanıza gerek yok çünkü zaten bölümü bitirebilmek için harcadığınız çaba sizi iyi bir noktaya taşıyacaktır.


    Akademik düşünüyorsanız iş biraz değişiyor. Uçakta bu konuda en az makina kadar iyi. Akademik bir gelecek düşünüyosanız zaten normalden fazla çalışmanız gerekiyor ve bu çalışmayla uçakta da kendinizi geliştirebilirsiniz. Uçak fakültesi labratuar bakımından en az makina kadar iyi, çoğu öğretim elemanı yurtdışında yüksek lisans doktara yapmış refarans konusunda seçeneğiniz bol olur. Akademk alan olarak uçakta bol çalışma alanı var illaki birine ilgi duyarsınız. Ama akademik kariyer isteğinizin çok kuvvetli olması durumunda bu seçeneği kullanın derim çünkü hani akedemikte düşünebilirim gibi tam oturmamış bir kararla bu bölüme gelirseniz sonradan fikir değiştirip zararlı çıkabilirsiniz ama dediğim gibi akamik anlamda iyi bir fakülte uçak.




  • uçak mühendisliğinden bi arkadaşım bana otomobil sektöründe çalışacağını söylemişti ne kadar doğru bilemiycem
  • 9.sınıf öğrencisiyim, bu bölümü istiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.