Şimdi Ara

Uçak fabrikaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ''Türkiye’de hayırsever bir işadamı tarafından 1936 yılında kurulan ilk uçak fabrikası, İsmet İnönü’nün cumhurbaşkanlığı döneminde CHP tarafından çeşitli bahanelerle kapatıldı.'' Karaktersiz habercilik anlayışı olan bir sitenin kullandığı ibare. Konuyu sürekli particiliğe getirerek insanları ayrıştıran ve yandaş kelimesini kullandığın zaman alınan bir gazetecilik, habercilik anlayışı. Gelin doğrusunu öğrenelim.


    Ataürk'ün 1924 Meclis açılış konuşmasında hava kuvvetlerinin önemine değinmesiyle başladı aslında herşey. 1925 te Türk Tayyare Cemiyetini (THK) kurdu ve 1935 te 'Türk çocuğu, her işte olduğu gibi havacılıkta da en yüksek düzeyde, gökte, seni bekleyen yerini az zamanda dolduracaksın' demişti. Havacılık eğitimi için yurtdışına eğitim alması için öğrenciler gönderdi. Nutuk un telif gelirini bu kuruma bağladı. 1925 te TOMTAŞ bakanlar kurulu kararıyla kuruldu. Aksaklıklar olsa da 1930 da Kayseri uçak fabrikası tam üretime başladı. 1926-1942 arasında 212 adet uçak üretildi. 1932 de Eskişehir Tayyare Tamir fabrikası kurulduğunda da yönetimde Mustafa Kemal Atatürk vardı. Ülke kalkınırken güzel şeyler yapılırken Atatürk ün adını ağzına almaya çalışanlar, olumsuz bir durumda suçu CHP ve kendilerince muhalif gördükleri kesime atıyorlar. Truman doktrini ve Marshall planları sonucunda ekonomik olarak ABD gücünü üstünde hisseden Türkiye baskılar sonucu bedava uçak ve karşılıksız para için fabrikalarını kapattı. Kapanması tabi kötü bir şey kesinlikle ama bunu siyasi bir argüman olarak kullanıp insanları yanlış bilgilendirmek daha kötü. çeşitli bahane yazılmış ilk cümlede çeşitli bahane açıklamasını düzgün yap. Hayırsever bir işadamı diyorsun ve 1936 tarihini veriyorsun detayını ver ki insanlar doğruyu öğrensin. Demem o ki Türkiye de havacılık sanayi Atatürk ün teşvik, yönlendirme, maddi ve manevi destekleriyle açılmıştır. Ama şu soruyu sorun kendinize 3 yaşında yeni kurulmuş bir devlet uçak fabrikası kuruyor, aldığı yanlış kararlar sınucu fabrikayı kapatıyor. 100. yaşına merdiven dayamış Türkiye Cumhuriyeti neden bu fabrikayı tekrar çalışır hale getiremiyor. kapatanı eleştirmek artık yersiz fakat açmayanı eleştirmek bence tartışmaya daha açık bir konu. Yerli araba konusunu kaç yıldır duyuyoruz ve elimize ne geçti biraz da bunu sorgulayın. O parti bu parti önemli değil. Ülkeye kim katma değer katarsa başımızın üstünde yeri var ama yıllardır böyle bir yönetim göremedik. Her zaman daha iyisine ulaşmamız dileğiyle.








  • keşke uçak fabrikaları açılıp arttırılsa.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.