Şimdi Ara

Uçak dümdüz gidince niye dünyadan dışarı çıkmıyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
2
Favori
4.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • merak ettim zeka yaşınız 6 filan mı?



    hani ciddiye alıp yazıyorum, Uçak dikine gökyüzüne doğru ilerlemesi lazım ki dunyadan çıkabilsin. yani uçak ilk kalkışta burnu havaya kaldırıp aynı şekilde hiç indirmeden devam etmesi lazım ki çıksın, ki o da imkansız bir noktadan sonra yukarı çıkamaz.

  • Hocam bir lastiğin ucuna bağlı bir ağırlığı çevirdiğinizi düşünün. Ağırlık ne kadar hızlı giderse o kadar uzaklaşır sizden eğer lastiğin tutamayacağı kadar hızlanırsa lastiği koparıp dediğiniz gibi düz gider. Bu örnekteki lastiği yer çekimi gibi ağırlığı da uçak gibi düşünebilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aga herkes pilot olmuş uçak uçuruyor laa ne işin var dışarıda gir içeri gir..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dünya düz olsa çıkardı kullandığın resim hatalı dünyanın şekli bu:

    Uçak dümdüz gidince niye dünyadan dışarı çıkmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uçaklar benoulli ilkesine göre uçar. Atmosfer akışkandır. Yeryüzünden yukarıya çıktıkça azalır, ve uçağın hızı ilke gereği uçağın kanatları gerekli basınç farkını oluşturamaz. ve limitli bir irtifada seyredebilir. dolayısıyla uçak düz bir yörünge yerine eğrisel bir yörüngede uçarlar. Ayrıca irtifa artıkça yakıt için gerekli oksijen de azalır, bu da motorların gücünü yani uçağın hızını düşürür, yükselmek için hız gereklidir.
    Lise 10. sınıfta Fizik derslerinde bu konu öğretilir.


    Not: Merkezkaç kuvveti diye birşey yoktur. Buradaki kuvvet kütleçekim kuvvetidir.( F=G.mM/d2)

    son olarak galileo galilei 400 yıl önce dünyanın yuvarlaklığını söylemiş, başına gelmeyen kalmamıştır. Eğer bir teleskop alıp gözlem yaparsan gök cisimlerinin nasıl yuvarlak olduğunu kendi gözünle görebilirsin.(bu arada yıldızlarda yuvarlaktır:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Düz dünyacılara göre uçaklar okadar ile gitmez buzulların arasındaki bölge olan dünya da amerikadan cine giderken okyanus kullanılmaz mesela direk uzatırlar yola halbu ki soldan daha kısa geliyor. Düz dünyacı olduğumdan değil soldan gitmemelerinin başka sebepi var ama onların teorisi böyle.
    (Gitmeme sebebi örneği:Avrupa amerika yolunda da atlas okyanusundan geçilmez direk çünkü yakıt ikmali rüzgar ve acil durumda inilecek biryer yoktur biraz üstten gecerler)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uçak tam çıkacakken pilot uçağın burnunu aşaya basıyor o yüzden pilotlar var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUTURS

    Bu mesaj silindi.

    Az bilinen efsane duyarlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyanın yer çekimi merkezi baz alınarak uçar, yer çekimi ve havanın kaldırma kuvveti eşit duruma geldiğinde uçak havada kalır.

    Elinize bir ip alın ucuna cisim bağlayıp dairesel çevirin. Uçakta benzer kuralla uçar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • unraveling kullanıcısına yanıt
    Evli barklı çocuklu adamın ben. Ergen ergen konuşma sığır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çünkü yer çekimi diye bişey var. Uçak belirli bir yükseklikte seyrediyor. Yani kalkış tırmanma sekansı bittikten sonra hani hosteslerin servise başladığı aralık o esnada Türkiye üzerinden geçerkende 10.000 feette Türkiyeyi geçtikten sonra İran'da da 10.000 feette Pakistanda da aynı feette Çinde de aynı feette. Japonya'da inecekse alçalır devam edecekse Japonya üzerinden de aynı feette geçer sonra pasifik ve Amerika da böyle devam eder. Yani aslında uçaklar ters parabol şeklinde uçar. Yani yüksel düz git sonra in şeklinde bir rota çizmez. /¯¯¯¯¯\ böyle bir rota değil yani. Aslında bu birazda büyüklük ve kütle ile alakalı. Mesela söylediğin şeyi dünya değilde ayda denesen mümkün olabilir. Çünkü büyük birşeyin çekim alanı daha büyüktür. Rakamlarla konuşalım.

    Dünya yerçekimi: 9.807 m/sn² çap 12.742 km çevresi:40.075 km

    Ay: 1,62 m/sn² Dünyanın 6 da 1 i Fen bilgisi dersinden hatırlayın. Dünyada 60 kiloysan Ayda 10 kilo

    çap: 3.474,2 km çevresi:10.921 km

    Mars: 3,711 m/sn² çap:6.779 km 21.344 km


    Yer çekimi en büyük olan gezegen Jüpiterdir 24,79 m/sn² çapı 139.820 km. Çevresi 439.264 km. Yani Jüpiterde dünya ile aynı irtifada seyretmek isteyen bir roket uçak en az 2.5 kat daha fazla yakıt harcamalı. Atmosferinden çıkmak için var sen düşün. Yer çekimi en düşük olan ise 3,7 m/sn² ile Merkür çapı da en küçük olan gezegen 4.879,4 km ile yine Merkür.Çevresi 15.329 km. Merkürde bu iş teorik olarak mümkün olabilir. Ayda da mümkün olabilir. Fakat pratikte nasıl olur bilemem. Atmosfer Dışından gelip düz geçmek ayda ve Merkürde zor olmaz. Fakat içinden kalkıp düz geçip gitmek saatte 900 km hızla giden bir araç için yerçekiminden kurtulmak hiçte kolay olmaz. Son olarak gezegen değil ama Plütonda şansımızı demeyelim.

    Plüton yerçekimi: 0.62 m/sn² Çap: 2.376,6 km çevresi 7.232 km. Plütondan geçen bir uzay aracı yolcu uçağı kadar irtifada seyrederek Plütonun çekim alanına kapılmayıp belki Hafif bir sapmayla geçip gidebilir.


    Şimdi bende bir soru sorayım. Kuzey yarım küreden kalkıp Güney yarım küredeki bir yere giden veya tam tersi yönde giden bir uçak niye ekvatorda çakılmıyor? Uçak dümdüz gidince niye dünyadan dışarı çıkmıyor 

    Enine düz gidince çıkması gerekiyorsa boyuna gidince ekvatorda çakılması lazım değil mi? Niye çakılmıyor? Bu arada ekvator demişken dünyanın geoit yapısından dolayı kutuplarda yerçekimi 9.807 m/sn² den daha fazladır yani yer çekimi daha fazladır. Ekvatorda ise daha azdır. Bu yüzden dünyadaki fırlatma üslerinin çoğu ekvator çizgisinde veya yakınındadır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.