Şimdi Ara

TÜRKİYE'YE ÖZEL FİYAT BELİRLEYEN MARKALAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar mesajı Volvo bölümünde cevap olarak yazmıştım fakat konunun sadece Volvo'yu ilgilendirmemesi ve benim önemsediğim bir konu olduğu için buraya da yazmaya karar verdim. Aşağıdaki örneklerde 1.6 lt motor hacmine kadar olan marka ve modellerinin Almanya-Türkiye fiyat karşılaştırmalarını yaptım ve kendimce yorumladım. Sizlerinde katkı ve düşüncelerini bekliyorum.

    1) Ford Mondeo 1.6 lt 120 ps trend manuel Almanya = 45000 TL TR = 47500 TL ( euro = 1.98 olarak hesaplanmıştır.)
    2) Ford Focus 1.6 TDCI 109 ps titanium manuel almanya = 46000 TL TR = 43000 TL
    3) Opel Astra 1.4 140 ps Sport manuel Almanya = 46000 TL TR = 45300 TL
    4) VW Golf 1.4 TSI 122 ps Highline manuel Almanya = 44300 TL TR = 48200 TL
    5) VW Passat 1.4 TSI 122 ps Comfortline manuel Almanya = 53200 TL TR = 56600 TL
    6) Volvo S40 1.6 D2 baz donanım Almanya = 48000 TL TR = 50000 TL

    7) Volvo S60 T4(1.6 lt) baz donanım Almanya = 59000 TL TR = 75000-80000 TL ( Forumdaki arkadaşların bayilerden aldığı bilgiler)
    8) Audi A3 1.4 TSI ambition manuel Almanya = 49000 TL TR = 62000 TL
    9) Mercedes C 180 (1.6 lt) baz manuel Almanya = 63800 TL TR = 76500 TL

    10) Volvo S60 D3 baz otomatik Almanya = 66800 TL TR = 89000 TL
    11) BMW 320D 184 ps baz otomatik Almanya = 72200 TL TR = 83000 TL

    Benim bu örneklerden çıkardığım sonuçlara gelirsek:

    1) ilk 6 maddedeki marka ve modeller arasında anlamlı fiyat farkı yok diyebiliriz. Özellikle Ford ve Opel'i tebrik etmek gerekiyor.
    2) Volvo S40 ile S60 aynı vergi diliminde olmasına rağmen Almanya ve Türkiye arasındaki fiyat farklarında uçurum var.
    3) 7.,8. ve 9. maddedeki premium markaların Almanya ve Türkiye arasındaki fiyat farkları çok fazla. Almanya'daki vatandaş full golf yerine 2-3 bin euro daha verip full Audi A3 alabilirken Türkiye'deki vatandaşın 7 bin euro vermesi gerekiyor. veya 122 ps comfortline passat yerine 3 bin euro daha verip 180 ps Volvo S60 alabilirken Türkiye'de en az 10 bin euro vermesi gerekiyor. Sonuç olarak premium markalar Türkiye'de kendini daha premium hissediyor ve hissettiriyorlar.
    4) 10 ve 11. maddedeki örnekleri vermemin nedeni ise Volvo S60 dizel otomatiğin Almanya'da BMW 320 dizel otomatikten 6000 TL ucuza satılmasına rağmen Türkiye'de 6000 TL fazlaya satılması. Tamam Volvo da premium bir marka fakat bence hala bir BMW değil. Almanya fiyatlarıda bunu gösteriyor zaten.
    5) Forumda VW ve Doğuş Otomativ'in fiyat politikası çok eleştiriliyor ancak fiyatlar gösteriyorki model bazında 3-4 bin TL fark var. Burdaki asıl önemli olan nokta Almanya golf- TR golf ve Almanya passat- TR passat arasındaki fiyat farkı orantılı ve 3-4 bin TL. Volvo da ise S40 lar arası fiyat farkı 2 bin TL iken S60 lar arası fiyat farkı 15-20 bin TL. Bu nasıl bir orantısızlıktır ben anlayamadım.

    Arkadaşlar bazılarınız yazdıklarımı saçma bulabilir ancak ben bazı markaların Türkiye'ye özel fiyat belirlemesini ve Türk Halkını enayi yerine koymasını hazmedemiyorum.







  • Sen ayni sensin ama ayda [uydumuz olan ay] kac kilo geliyorsun ?

    Acliktan olmek uzereyken, 1 tas yemege nelerini verirsin ? Evde kendin pisirdigin yemege kac para verirsin ?

    Ayni sucuk ekmek Bursa merkezde 3 lirayken, dagin basinda neden 10 lira ?

    Bir bayan bir erkege cirken gelirken neden baskasinin hayatinin kadini oluyor ?

    Otomobiller peynir degil, ki peynirin de sucuk ekmeginde fiyati satildigi yere gore degisiyor

    Firmalar bu arbaya bukadar demir bu kadar plastik gitti kar oranimizda %35 ee ne etti ? 40 lira hadi satalim demiyor

    Satabilecekleri ne yuksek fiyattan satarlar arabalarini, bildigin acik arttirma gibi, arabalarin fiyatini piyasa belirler, piyasanin seklini ise otomobil firmalari

    Sonuc olarak, calsitigin kadar harcarsin, fiyatlara kahabat bulup somurtmayin, calisin en kral arabaya binin bunun tek yolu bu




  • bmw için fiyat farkı değerlendirmesi ne derece doğru olur bilemem. fuarda incelediğim bmw lerin üzerinde "TÜRKİYE PAKETİ" diye bi ibare yer alıyordu ve fiyatı o an fuarda gördğün arabadan ucuzdu ancak donanımı biraz kısıtlıydı sanırsam. Donanım listeside verilmişti normal olarakta getirtiliyor istenirse bmw si olanlar daha net cevaplar verebilir
  • @drchtygn
    bilgiler için teşekkürler.

    @drahte 1905
    Serbest piyasa koşullarını anlatmışsınız güzel ama "Sonuç olarak, çalıştığın kadar harcarsın, fiyatlara kabahat bulup somurtmayın, çalışın en kral arabaya binin bunun tek yolu bu " sözünüze hiç katılmıyorum. Burada bunun yerine şu olmalıydı: "Sizi yolmak isteyen firmaların ürünlerinin muadilleri piyasa koşullarında mutlaka vardır, eğer fırsatınız varsa bunlara yönelin"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosan

    @drchtygn
    bilgiler için teşekkürler.

    @drahte 1905
    Serbest piyasa koşullarını anlatmışsınız güzel ama "Sonuç olarak, çalıştığın kadar harcarsın, fiyatlara kabahat bulup somurtmayın, çalışın en kral arabaya binin bunun tek yolu bu " sözünüze hiç katılmıyorum. Burada bunun yerine şu olmalıydı: "Sizi yolmak isteyen firmaların ürünlerinin muadilleri piyasa koşullarında mutlaka vardır, eğer fırsatınız varsa bunlara yönelin"


    Muadil vardir dogru ama oburunu alana yolunuyor demek biraz yanlis. Onu alan adamda o arabanin o parayi hakkettigini dusunuyor ve muadilinin dandik bir mal oldugunu dusunuyor. Buyuk ihtimal o da enayiler 40 bin lira verip dandik araba aliyorlar ben 5 bin daha fazla verip iyisini aliyorum diyordur.

    Calisma fikir verme acisindan guzel fakat Almanya yerine baska ulke konuldugunda sonuclar farkli olacaktir. O yuzden diyemeyiz ki VW kazikliyor Ford ucuza satiyor.

    Bu arada Almanya da Astra Golften pahali. Baya ilginc geldi bana. Opel Almanyanin tofasidir falan deniyordu forumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 29 Kasım 2010; 5:18:21 >




  • Sayın drchtygn,
    emek verip özenle hazırladığınız yazı için teşekkürler. Bu forumlar sizin gibi insanların yüzü suyu hürmetine okunuyor. Hiç bir veri olmadan "cart cart" atanların değil.

    Yazınızdan Volvo ve Mercedes'in yanında bir miktar da Vw grubunun kazık fiyata mal satmaya çalıştığı açıkça görülüyor.
  • Çok güzel bir araştırma ve paylaşım teşekkürler.

    standart donanım paketlerinde araçlar karşılaştırılabilir yine de Almanya ve TR'de aynı isimlendirilmiş bile olsa detayda donanım farkı olup olmadığını kontrol etmekte fayda var.

    Ford Opel vb için yukarıda yazdığım geçerli bile olsa Mercedes BMW için TR distribütörünün talebi doğrultusunda hazırlanmış paketler getiriliyor ve bu tüketici talebi doğrultusunda genellikle almanyadaki baz pakete kıyasla epey donanımlı. Mesela BMW'lerin çok büyük çoğunluğu TR'de otomatik vitesli, deri koltuklu, sun-rooflu satılıyor. O nedenle bu markalarda fiyat kıyaslaması yaparken donanım konusunda daha da dikkatli olmak gerekiyor. Farkın açılması bundan kaynaklı olabilir.

    Yine de, farkın sebebi bu olsa bile bence distribütör, düşük donanımlı ve uygun fiyatlı versiyonları getirmediği için eleştirilebilir. Bütçesi doğrultusunda tüketiciler, deri koltuk sun rooflu bir opel yerine kumaş koltuklu normal tavanlı bir bmw'yi tercih edebilirler. Bu şans tanınmalıdır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yalniz BMW ile ilgili dikkatinizi cekmek isterim listedeki tum araclar 1.6 ve alti motorlu iken Bmw 2.0 motor. Bu da cok buyuk bir vergi farki demek. Aradaki fark az bile sayilir.

    Bi de mesela C180 64 bin TL olsa ust modeller ile arasinda ucurum oalcak vergi farki yuzunden ve onlar satilamayacak. O yuzden 2.0 ve ustu motorlara fazla vergi alinmasi sadece o motorlari degil 1.6 lari bile dolayli yoldan etkiliyor. Aynen Drahte`nin dedigi gibi firmalar o pazarin kosullarina gore fiyat belirliyorlar maliyete gore degil.
  • açıkça görünen o ki maliyete göre satış yapılmıyor.herkes neye yedirebilirsem o fiyata satayım derdinde.forum da a4 1.4 gelecegi yazılıyor böylece düşük ötv diliminden yararlanacak bu otomobil. acaba aradaki ötv farkı vatandaşa yansıyacak mı ? ben hiç sanmıyorum farkın büyük kısmı doguş a gidecektir.
  • 2.0 ve üstü motorlu araçları karşılaştırma yapmasanız daha iyi. Çünkü 2.0 ve üstü araç alırken neredeyse aynından bitane de devlete alınıyo ülkemizde e doğal olarak avrupayla çok fark oluyo
  • Ülkemizdeki baz donanımlara baz dediğimize bakmayın. Almanya'nın baz donanımı koltuk, direksiyon, vites kolu ve tüm güvenlik donanımları şeklinde oluyor. Türkiye'deki konfor donanımlarını orada opsiyonel olarak alıyorsunuz. O yüzden benzer donanımlara sahip olunca ilk 6'daki araçlar arasındaki farkın Almanya fiyatları lehinde açılacağını düşünüyorum.
    7-8-9'daki modeller de ilk 6'daki gibi boş donanımlarla satılıyorlar baz olarak, onlara da benzer donanımları eklerseniz fiyat farkı düşecektir.
    BMW 3 Serisi'ndeki farklılık da öncelikle vergi sistemimiz kaynaklıdır. Onun dışında Türkiye Paketi adlı bir donanımla geliyorlar Türkiye'ye o donanıma Almanya'da baz diyemezsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    Bu arada Almanya da Astra Golften pahali. Baya ilginc geldi bana. Opel Almanyanin tofasidir falan deniyordu forumda.


    Opel'in Tofas olmasi garip degil, olmasi gereken durumdur. Kimilerinin atladigi nokta da VW'nin de aslinda Opel/Tofas'in yaninda Röno oldugu (Renault degil, yerli mali Röno) gercegidir.

    Sizin ozelinizde demedim... O cumle dikkatimi cekti sadece.
  • Avrupa'da 100 otomobil sahibinden belkide sadece 1 tanesi sahip olduğu marka için fanatik yapar, diğerleri sadece ihtiyacını karşılamak derdindedir.

    bizde ise 100 kişiden en az 99 u sahip olduğu markanın fanatikliğini yapar,
    ve birde "küçük emrah" misali ezik ruh yapısına sahip bir millet olduğumuz için paramızla hava atmak çabasına gireriz ve kalite veya fiyat/performans kıyaslaması yapmadan alabileceğimiz en pahalı şeyi almak derdine düşeriz,
    1000tl maaşlı birinin 1500tl lik cep telefonu taşımasının başka bir açıklamasıda yoktur,

    yani neticede o fiyatlar serbest piyasa koşullarında talep doğrultusunda belirleniyor,
    yani edende biziz bulanda biziz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Sen ayni sensin ama ayda [uydumuz olan ay] kac kilo geliyorsun ?

    Acliktan olmek uzereyken, 1 tas yemege nelerini verirsin ? Evde kendin pisirdigin yemege kac para verirsin ?

    Ayni sucuk ekmek Bursa merkezde 3 lirayken, dagin basinda neden 10 lira ?

    Bir bayan bir erkege cirken gelirken neden baskasinin hayatinin kadini oluyor ?

    Otomobiller peynir degil, ki peynirin de sucuk ekmeginde fiyati satildigi yere gore degisiyor

    Firmalar bu arbaya bukadar demir bu kadar plastik gitti kar oranimizda %35 ee ne etti ? 40 lira hadi satalim demiyor

    Satabilecekleri ne yuksek fiyattan satarlar arabalarini, bildigin acik arttirma gibi, arabalarin fiyatini piyasa belirler, piyasanin seklini ise otomobil firmalari

    Sonuc olarak, calsitigin kadar harcarsin, fiyatlara kahabat bulup somurtmayin, calisin en kral arabaya binin bunun tek yolu bu



    Alakası yok dağıtıcı firmalar eğilimleri biliyor fiyatını ona göre yazıyor.


    forumdan bir arkadaş şöyle demişti

    alamanyada kilosu 3 lira olan ve 3.25 olan elmalar var
    burada da 3 olan 3.5 liraya 3.25 olan 5 e satılıyor durum bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emr256 -- 29 Kasım 2010; 20:32:49 >




  • premium markaların avrupa baz donanımları türkiye donanımlarından çok düşük baz donanım s60 bile birçok opsiyonu türkiye'de standart sunuyor.
  • Arkadaşlar donanımlar birebir aynı olmasa da yakın donanımdaki araçları karşılaştırdım. BMW 320 D ile Volvo S60 D3 ( 2.0 lt 163 ps) örnekleri vermemin nedenini 4. madde de açıkladım zaten. oradaki amaç Almanya'da Volvo S60'ın BMW 320D den daha ucuz olmasına rağmen Türkiye'de daha pahalı satılmasına dikkat çekmekti. Vergi dezavantajına rağmen 320D Türkiye fiyatı çok uygun aslında.

    ''drahte 1905'' arkadaş aydan,dünyadan,yerçekimi kuvvetinden bahsetmiş. Ben 78 kg ağırlığındayım. Eğer ayda 13 kg(1/6 sı) geliyorsam sorun yok demektir. Ancak 60 kg birisi ayda 10 kg gelmesi gerekirken 13 kg geliyorsa işte orda bir sorun vardır. Aslında saatlerce uğraşarak açtığım konuyu bu 2 cümle çok güzel özetliyor.

    3 liralık malı 4 liraya alınca bazı insanlarda nasıl bir tatmin duygusu oluşuyor anlamış değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    XXX



    Alakası yok dağıtıcı firmalar eğilimleri biliyor fiyatını ona göre yazıyor.

    forumdan bir arkadaş şöyle demişti

    alamanyada kilosu 3 lira olan ve 3.25 olan elmalar var
    burada da 3 olan 3.5 liraya 3.25 olan 5 e satılıyor durum bu


    Forumdan bir arkadasinsoyledigi dogru benimkimi yanlis ? Ben bir sure bir alman firmasi icin fiyatlandirma departmaninda calistim [otomobil degil ama benzer sektor]

    Fiyatlari, stock durumumuz, hedef satisimiz, rakiplerin fiyatlari, pazardaki yerimize gore belirliyorduk

    Hayatimda bir urunun maliyetini ogrenemedim, ki ogrenemezsin, maliyet hesabi yapilmaz, en basiti elektornik klima daha ucuz bir donanim iken nasil daha pahaliya satiliyor ?

    Deri koltugun bir maliyeti var, uretimi uzatma suresi var, luks oldugu icin satisi uzatma suresi var bunlarin faizi var, elinizdeki deri miktari belli, bu ortamda opsiyon donanimlari bile oyle bu arabaya su kadar deri gitti diye hesap edilmiyor, birak arabanin fiyatini donanimlarin fiyati dahi bu donanima ihtiyaci olan adam bu donanima kac para verir diye hesaplanir



    quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn

    ''drahte 1905'' arkadaş aydan,dünyadan,yerçekimi kuvvetinden bahsetmiş. Ben 78 kg ağırlığındayım. Eğer ayda 13 kg(1/6 sı) geliyorsam sorun yok demektir. Ancak 60 kg birisi ayda 10 kg gelmesi gerekirken 13 kg geliyorsa işte orda bir sorun vardır. Aslında saatlerce uğraşarak açtığım konuyu bu 2 cümle çok güzel özetliyor.



    Gereklilik YOK iste bunu anlamiyorsun, malin degerini sen ben belirleriz, bukadar basit prim eden kizin pesinden herkez kosar olay ayni bu farki yok

    Golf dedigin araba Almanyada farkli Turkiyede farkli, arabalar 1 e 1 ayni olsun ama arabalar ulke gecince farklilasiyor

    Beauty lies in the eyes of the beholder, yani guzellik bakanin gozundedir, yani malin fiyatini ona bakanlar belirliyor

    Simdi AUDI ulkeye gelecek TT kotasini %20 asagi ceksin TT fiyatlari yukselir, ee iki durumda da TT ayni TT, ikiside 3 liralik TT AMA bir durumda ulkeye senede 400 tane giriyor bir durumda 500 tane VE biri 3 liradan biri 3.2 liradan satilicak ne is ?

    E olmadi dedigin, neden ayni TTyi farkli fiyatlardan sattik ? Ya ABD'de adamlar bunu acik acik yapar, GTR R35 ler ulkeye ilk geldiginde 10.000 dolar etiket fiyati ustune satilan bir GTR bulmak cok uygun idi, bildigin hava parasi veriyorsun bayiye, MSRPnin 20K ustune satilan arabalar gordum, aynisi Mustang Gt500KR dede oldu piyasa zorluyor seni ya, fabrikanin koydugu fiyatin ustune bile cikabiliyor bayi, sen hala 3 kurusluk araba nasil 4 kurusa satilir de

    4 saat icinde MSRP+ 8.000 dolara satilan GTR'lar tek tek satildi, 4 saat icinde ya, satilmadi yani kapisildi, e bu GTR'lar ayni GTR neden fiyatlari farkli ?

    Ya daha bunu cozemiyorsunuz, bence arabalarin neden bazi durumlarda daha pahalandiklarini anlamaya calismayin cunki bu kafa ile bu luks arabalardan biri arasinda tercih yapmak icin sansinizin epey yagver gitmesi lazim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 29 Kasım 2010; 23:43:42 >




  • Fiyatlandırma konusunda aynı şeyleri söylüyoruz zaten

    Benim karşı çıktığım durum çalışın en iyisini alın fiyat sorgulaması yapmayın demenizedir.

    Şu an Volvo'nun yaptığı, yarın Doğuş 1.4 Audi A4 getirdiğinde yapacağı kabul edilebilir bir durum değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER

    Fiyatlandırma konusunda aynı şeyleri söylüyoruz zaten

    Benim karşı çıktığım durum çalışın en iyisini alın fiyat sorgulaması yapmayın demenizedir.

    Şu an Volvo'nun yaptığı, yarın Doğuş 1.4 Audi A4 getirdiğinde yapacağı kabul edilebilir bir durum değil


    Tabii ki sorgulamak lazim ama sorgulamanin kaynagi baska ulke olmamali. Turkiydeki diger araclarin fiyatlari olmali. Mesela yeni 1.4 A4 e rakip olan bir arac 80 bine satiliyorsa adam neden vergisi dusuk diye A4 u 60 bine satsin ki o da 80 ne satar. Bu durumda yapilacak karsilastirma size gore hangisi o fiyati hak ediyorsa onu almaktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre BİÇER

    Fiyatlandırma konusunda aynı şeyleri söylüyoruz zaten

    Benim karşı çıktığım durum çalışın en iyisini alın fiyat sorgulaması yapmayın demenizedir.

    Şu an Volvo'nun yaptığı, yarın Doğuş 1.4 Audi A4 getirdiğinde yapacağı kabul edilebilir bir durum değil



    Ozaman sunu soylim, diyelim bu arabalar 2011'de geldiler, hem bir 1.8 hemde bir 1.4 aldik diyelim 2013 yilinda saticaz

    Arabalarimiz bire bir ayni arabalar, donanimi rengi kmsi ayni

    Sence hangisi aldigin fiyata gore yuzde olarak daha aasgiya satilir Turkiyede ? 1.4 mu ? 1.8 mi ?

    Tabikide 1.8 daha cok deger kaybedicektir, ha tamam Audi A8 alsak o cok cok daha deger kaybedicek arabalar pahalandikca daha cok deger kaybeder

    Ama budaki durum onun ustunde bir kayip olucaktir, hatta belki 1.4u 1 ayda satarken 1.8i 2-3 ayda satacagizdir

    Hal boyleyken, 1.4 kucuk olmasina karsin tartida pahaliya geliyor iste o yuzdende sifir fiyati sisiyor ama bunu firma degil sen ben yapiyoruz




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.