Şimdi Ara

Türkiye SAAB'a talip...!!!!! (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
1
Favori
10.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Türkiye SAAB'a talip...!!!!!


    bu fırsat her zaman ele gelmez kaçırılmamalı..
  • inş. alan koç olmaz yoksa fiyatlar konuştuğumuz gibi olmayabilir millet 60 bine razıyken daha fazla fiyat çekebilir.

    düz mantık 56 bine full bravo 43 bine linea 34 bine albea satan koç acaba saab gibi güzel,kaliteli,prestijli bir aracı kaça satar?

    gerçi daha almadan fiyat olayına girmek nekadar dogru oda tartışılır sonuçta direk türkiyede üretilmez kanımca yavaş yavaş kaydırma yapılır vs. vs.

    alınmasını istiyorum ama koç araya girsin istemiyorum:D
  • Sahapsız SAAB'a SAAB olmalıyız.
  • Arkadaşlar bu haberler gerçekten güzel ve insanı heveslendiriyor. umarım olumlu sonuçlanır. gm saabı çinlilere satmak istemiyor çünkü onlar teknoloji patentleri ile istiyor. biz ise yine muhtemelen markayı alsak bile teknolojiyi gm lisansıyla kullanırız. ama yinede markanın sahibi olmak çok önemlidir. ve teknolojide değişimi yayaşca sağlayabilirsiniz. bunun yanında bu tanınmış markaya kendi ekleyeceğimiz ekonomik modeller ve çeşitlemelerle destekleyebliriz. yurtdışına çıktığımızdada bizim için kolaylığı "türklerin arabası bu adı neydi yaa" gibi bir konuşmadansa "saab bu... türkler satın almış buda çıkardıkları ilk model fena değilmiş" şeklinde konuşmalar olacktır. aradaki nüans farkıysa marka bilinirliği olacaktır.

    Devletin vereceği desteğe gelirsek, devlet asla "bu benim aracım buna ötv, vergiyi az uygulayacak %10 olacak, diğerlerine ötv vergi aynı olacak" diyemez. uluslar arası ticaret ve rakabet anlaşmaları var. burada sanayi bakanınında açıkladığı gibi teşvik yan sanayici ve üreticiye getirilecek, bu sayede maliyetler düşürülerek aracın baz fiyatı düşürülmeye çalışılıp hem iç, hem dış pazarlarda avantaj kazanmaya çalışılacaktır. saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notredame_kamburu -- 21 Aralık 2011; 1:46:03 >




  • bence asıl fırsat 2009da opelin zayıfladığı dönemdi ama tabi geçti artık, kaçan balık büyük olur :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Şu an Saab'ın Türkiye fiyatlarına baktım. En ucuz araç 99 Bin TL olarak gözüküyor. 99 Bin TL'lik aracı 20 Bin TL'ye satabilirseler bence tutar.

    bence hükümet ithalatçıları ters köşe yapicak 1.0 motorla üretilecek yerli araç.

    sonra bir kanun çıkarıcaklar 1.0 altı araçlarda ötv yüzde sıfır 15 bine modern toros satacaklar .

    başka türlü satmazlar şu geliştirlen hbo muydu neydi motor 1.0 altı zaten.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar vergi indiriminden bahsetmişiniz ama bildiğim kadarıyla gümrük birliğini anlaşmasından sonra yerli-ithal araçlara uygulanan vergi oranı aynı...
    yani saabı ben aldım bu araç benim haydı halkım bu araçtan vergi almıyorum gibi haksız rekabet oluşturacak kararlar alınamıyor bu anlaşma ile....
    daha bilgili arkadaşlar iyice aydınlatırlar konuyu...



    onun yolunu bulur hükümet .

    1755 cc üretir


    1754 ile 1756 cc arası ötv kdv sıfır der.


    çok güzel araçlar saablar görsel olarak.türkiyede tutmamasının tek nedeni yatırım eksikliği servis bayi ve tanıtım olsa kesinlikle tutardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 21 Aralık 2011; 1:58:35 >




  • Türkiye Saab'ı alsın ne olacak ki biz 88 doğana 8binlira veren bir milletiz konfor sağlamlık kalite güven önemli değil bizim için satabilelim yeter arabayı binmek yerine satmak için alan insanlarız saab yerli olursa ve şu anki kalitesinde üretilirse de kimse saab almaz. bizim ülkemizde tutulmayan ve tutulan arabalara bir bakın lütfen şu gün 80bin lirayı arabaya verecek herhangi biri gidip de saab almaz bizde volvo almaz mazdanın yanından geçmez.
  • Ne güzel yahu , Koç devlet desteğiyle kredi alıp Saab'ı bünyesine katacak , Türkiye'ye bir başka montaj fabrikası kuracak , bizde ne güzel yerli malı var diye sevineceğiz. Gerçekten reklam herşey bu dünya da bu mantıkla bakarsak Albea ve Linea'da gayet yerli arabalar.
  • hadi inşallah güzel bir gelişme olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hıdıır

    Türkiye Saab'ı alsın ne olacak ki biz 88 doğana 8binlira veren bir milletiz konfor sağlamlık kalite güven önemli değil bizim için satabilelim yeter arabayı binmek yerine satmak için alan insanlarız saab yerli olursa ve şu anki kalitesinde üretilirse de kimse saab almaz. bizim ülkemizde tutulmayan ve tutulan arabalara bir bakın lütfen şu gün 80bin lirayı arabaya verecek herhangi biri gidip de saab almaz bizde volvo almaz mazdanın yanından geçmez.

    Eğer alınırsa Türk insanın bütçesine uygun 20-30 bin lira arası teşvikli modeller cıakcağını düşünüyorum.
  • Alınması bence sıfırdan başlamaktan daha mantıklı ve az maliyetli, az zaman kayıplı olacaktır..

    Marka saab olarak devam eder, modeller ise mete, bahadır, noyan vb isimler olur..

    Özel sektör yerine devlet tamamiyle sahiplense daha iyi olur malum ülkesi yerine kendi cebini düşünen büyük holdinglerden insafiyet, samimiyet beklenmez, beklenmemelide..

    Know-how ille birlikte saabın fabrikaları 2012 yazına kadar kocaeli tarafına taşınır hızlı bir şekilde ama çok hızlı yoksa 2013 ü bulur..

    Ardından sağlam bir tasarım ekibi getirilir yada saabın son ekip aynen getirilir..

    Konuşulacak çok şey var konu acaip derin, hayırlısıyla olurda bizde burda fikirlerimizi istişare eder devlete bir şekilde iletiriz..

  • wagon'a bak be

     Türkiye SAAB'a talip...!!!!!
  • Saab'ın araçları konsept tasarım gibi İyi düşünülmeli ve faydalı olacaksa alınmalı bence. Başımıza dert açacaksa kalsın. Veyaz firmayı komple yok edecek şeyler yapacaksak hiç almayalım.
  • bu türden devir işlemlerinde şirket iflas etmiş dahi olsa belirli şartlarla devredilir mesela saabın şu an ürettiği araçlardan daha kalitesiz firma imajını zedeler nitelikte kısaca 'ucuz' modellerin üretilemeyeceği şartı koşulur. nasıl ki ibm pc üretim bandını lenovoya satarken yeni üretim çizgilerini belirlemişse bunda da aynı şey olacaktır. batmış dahi olsa sonuçta mahalle bakkalı devralmıyorsunuz. bu yüzden ben fluance tarzında üretimlerle karşılaşacağımızı düşünmüyorum. olsa tabi ki de muhteşem olur ama bunun yerine şu güzelim ötv biraz zayıflatılsa canım ülkemin güzel vatandaşlarından kesilen haraçlar düşürülse insanlar saablara zaten binebilecekler. illa araba üretilecekse de öz sermaye ile sıfırdan başlanıp artan tecrübe ile üretilmesi daha güzel olacaktır düşüncesindeyim. mühendisimiz var ustalarımız var para babalarımız da var bu gün geely gibi bir araba yapamayacak kapasitede değiliz hele ki bir çok büyük motor üreticisine motor bloğu dökebilen ve bu blokları işleyip montaja hazır hatasız hale getirebilen erkunt benzeri şirketlerimiz varken.

    kimse zorluğundan filan bahsetmesin araba üretme işinin yüz yıllık şirketlerle yarışalım denmiyor zaten, uzay mekiği üretmek gibi de değil bu gerçekten kolay yapılamaz bir tarafı yok kimsenin enkazını devralmaya gerek de yok. bu gün her üniversite güneş arabası hidrojen arabası insansız hava aracı yapmaya çalışan ve çok da güzel başarılı olan öğrencilerle dolu iken o adamları isin pasın içinde 1000 lira maaşla mühendis kandırmacası tecrübe kandırmacası ile çalışmaya terk etmek saabı almaya çalışan şirketlerin ayıbıdır. koç kendi bünyesindeki otomobil fabrikalarında bizim gençlerin staj yapması için bin tane referans yüz tane torpil arayacağına akademisyenlerden öğrenci isteyip yetiştirsin 5 sene sonra da araba yapın bu ülkeye desin bakalım bir ford focus bir renault fluance üretmek için 100 sene geçmişe gerek yok.




  • eger alınırsa ki bence alınacak yarı kamusal olacaktır ..koç ya da başka bir şirketin alması çok önemli değil yeter ki alınsın 5 yılda saab ülkemizde büyük bir pazar payına sahip olacaktır..

    mesela ben 3 yıl sonra imkanlar oluşursa bir bmw düşünürken kararımı hemen değişirim
  • Hadi inşallah haber doğrudurda şu ülkemde artık şeytanın bacağını kırar .
  • Saab markası sadece sağlamlığıya ünlüdür. Yoksa ne motor teknolojisi ne de yeni teknolojiler konusunda gelişmiş bir marka değil...Buna rağmen yüksek fiyatlara satılınca volvo ezdi resmen Saab'ı... Saab'ın teknolojisinden faydalanalım dyen arkadaşlar olmuş ama bunun için koca fabrikayı ki iflasın eşiğinde almaya gerek yok sadece 1 arabanın şasesi sökülüp bileşenleri incelense aynı sağlamlığa yakın bir üretimi kendimiz sıfırdan ara mal ithal etmeden yapabiliriz...
    Yıllarca trafik kazalarında can kayıplarına sebep oldu bu şahinler bakın kaza haberlerine hep kağıt gibi buruluyordu araçlar açıkçası motor teknolojisi zayıf bir aracı birde maaliyetten kısmak için şahin sağlamlığında şase ile üretseler 20.000 lira bile olsa almam...

    İlla alınacaksa öreneğin ISUZU dizel konusunda çok iyi japonlar da benzinli motor konusunda,Almanlarından gelişmiş teknolojileri var bunları harmanlayacak bir otomobili sıfırdan daha düşük maaliyetlerle üretmedikten sonra hangi marka alınırsa alınsın iş yapamaz...

    Gerçi şu da var maalesef bizim insanımız herşeyin önce parasına bakıp aldığı için kaliteye önem vermediği için dacia gibi tenekeler peynir ekmek gibi satılıyor...Bu aracı ithal edeceğimize aynı teknolojiyi daha makul bir fiyata yapıp sadece iç pazara sürsek satış rekoru kırar.Ama tabi yurt dışına ihracatı unutmak lazım belki bazı gelişmemiş ülkelere satabiliriz...

    Hedefi iyi belirlemek gerekir kalitli bir aracı muadillerinden %10,%20 daha ucuza satmak ve yurtdışına da ihraç etmek mi yoksa, sadece basit bir araç üretip, dacia,symbol,albea,fluence gibi çok satan araçların yerine bu kendi aracımızı satıp iç piyasaya ağırlık verip ihracata ağırlık vermemek mi ? benim tercihim 1.si olurdu.




  • Konuyu görünce önce asparagas haberdir dedim, ama görünen oki olabilirliliği yüksek. Ama umarım olursa dahi, KOÇ almaz !!! zamanında sağ dikiz aynasını dahi opsiyonel satanlar, güzelim saab'ı ne hale getirip satarlar düşünmek dahi istemiyorum. İnşallah başkası alır BMC dahi alsa, saab ve bizler için en hayırlısı olur




    edit:imlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tigerson -- 21 Aralık 2011; 4:52:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre492

    Su anki satış fiyatina takilmanin alemi yok, isvecte saab fabrikasında çalışan eb düşük isci 3-4 bin euro maas alıyordur, nakliyesi var, TC'de ki vergi politikasi zaten belli bu araba TC'de üretilebilirse maliyet 30 bin lira yi gecmez aynı donanım ile 45-50bine sat, ama zihniyetin değişmesi gerekiyor, yerli üretim yapandan ÖTV alma bakalım iç piyasa nasıl coşuyor,baglayici gumruk birliği anlasmalaru var ama yerli üretim yapan farklı şekillerde desteklenebilir, rekabet edemeyen TC'de bir kuruş yatırımi olmayan VW grubu başta olmak üzere ithal markalar rekabet edebilmek icin yatırım yapmak zorunda kalabilir, sonuç olarak cari açığın azalir, işsizlik azalır, vatandaşın ucuz kaliteli araca biner, ve daha da ongurulmeyen bir sürü faydası olur. Tc genc nüfus ve büyük pazar, yabancılar yiyecegine bizde kalsin. Volvo Çinlilere satıldığında cok uzulmustum inşallah bu sefer akıllı ve hızlı davranıriz.

    işsizlik önemli derece azalır. otomotiv gibi yan sanayi, servis - bakım v.s. birçok yan dala ihtiyaç duyduğundan ülkenin her yerinde yeni servisler ve bir çok fabrika açılacak bir çok insan iş sahibi olacak. bu servisler kurulurken yurt içinden alınan parçalar, servis araçları v.s. olacak. devlet bunlardan kdv alacak, işletmelerden kazanacak bir çok gelişme olur. aynı zamanda yurt içinde kendi kaynaklarımızla üretilen bir malı yurt dışına pazarlayabilecez, yurt dışından alınan araçlar azalacak cari açıkta büyük düşme söz konusu olabilir. devlet bu sefer kaz gelecek yerden tavuk esirgemezse ekonomi için çok iyi gelişmeler olabilir önümüz 10 yıl içinde. sıfırdan otomobil üretelim diyen arkadaşlar bir düşünsünler. bindiğimiz, etraftaki bir çok markanın araçları onyıllarca gelen tecrübe ile bu haldeler. sıfırdan bir araç üretmek için milyarlarca tl yatırım yapmak gerekir. motor zaten başlı başına arge gerektiren mevzu. bunun yürür aksamı var güvenliği var var oğlu var. gözümünüzün önündeki metal yığını aslında çok büyük arge çalışmaları sonucu üretiliyor. ilk başta b - c ve hafif ticari üretmek bile çok büyük zaman ve para demek. hazır teknolojisi üretilmiş bir araç daha mantıklı geliyor. elbet bununda zorlukları vardır araştıran arkadaşlar varsa aydınlatsınlar.




  • 1999 Model 9-5 3.0 Turbo bir SAAB kullanıyordum. Aracıma hangi arkadaşım binse şaşırıyordu. Aracıma binen arkadaşlarımda lüks denilen BMW, Mercedes vs. gibi araçlar var ve hepsinin dediği kelime benim arabadan farkı yok hatta daha iyi. Aracın motoruda çok iyidi arkadaşlarım yine motora hayran kaldı. Yılına göre donanımlı bir araçtı. Araç 3 ay önce satıldı. Şimdi yeni 9-5 çok güzel hatta yeni 4 çeker sistemi üretmişler SAAB'ın USA sitesine girerseniz orada animasyonu var nasıl çalıştığını anlatıyor eğer SAAB'ı alırsak bir tane 4 çeker SAAB almak istiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.