Şimdi Ara

Türkiye SAAB'a talip...!!!!! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
1
Favori
10.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Bence almayalım. Yoksa o güzelim SAAB Sap olacak. Nasılmı?

    Baz donanımlı boş Saab;
    Sadece sağ ön tavan tutamağı
    Işıksız torpido gözü
    Bagajda S arması
    Kapaklı jantlar
    Kumaş koltuklar
    Plastik kapı içleri
    Elle manual ayarlı aynalar
    Manual arka camlar
    ABS opsiyonel
    ESP en full pakette opsiyonel

    Aynı böyle üretilir SAAB.

    Azıcık mantık be kardeşim!

    Çinliler Volvo'yu alınca S60'ı 1 yıldız bile alamayan diğer çinli araçlarına mı benzettiler?

    Kaldı ki o beğenmediğiniz kuş serisi yok sattı bu ülkede. Nabza göre şerbet diye birşey var..
    ----------------------

    Saab bence devlet tarafından geçici olarak alınıp, halka açık bir holdinge satılabilir. Böyle bir durum olursa ben de şirketin ortağı olmak istiyorum ve benden 10bin TL çalışır




  • eğer alınırsa (ki düşük bir ihtimal).umarım koç bu markayı mundar etmez.
    zamanında şahini doğanı avrupa araç fiyatından satmıştı millete. eğer saabın şu anki kalitesinde araç üretirlerse fiyatların çok fazla fark edeceğini sanmıyorum. belki vergi indirimiyle falan bir nebze fark eder yoksa koç milletimizi sömürmeyi iyi bilen bir şirket. şu anki 9-3 ün 9-5 in yarı fiyatına falan satılcağını hayal etmeyin derim. koç asla böyle bir şey yapmaz yerli araba der milletin milliyetçi duygularını sömürür yüzde 300 karla satar aracı.

    eğer ucuz fiyata satarsada muhtemeln kalitesi çok çok düşük olup ordan burdan çalarak satar.

    hadi bakalım hayırlısı...
  • Saab'ı kim alırsa alsın üretim İsveç'te olmayacak bu kesin, 3500 işçinin işten çıkartılma maliyeti de olacak işin içinde.. Ben alınmasını isterim, fakat maliyet hesabı çok iyi yapılmalı, bir de şunu unutmamak lazım, hadi yeni fabrika kuruldu, yan sanayi tedarikçilerle anlaşıldı, üretime başlandı (nerden baksak minimum 2 yıl), bu süre zarfında da firma sürekli zararda olacak ve yeni modellerin üretimi için yüz milyonlarca euro kaynağa ihtiyac olacak, yeni modeller üretilebilsin ki, rekabet edebilsin; yoksa elde patlayacaktır.. Bu işten alnının akıyla çıkabilmesi için risk edilebilecek en az 4-5 milyar dolar paraya ihtiyac var bence.
  • Saab'ın alınması güzel olur fakat firmanın yok edilmek istenen ününü lekeyecek yaptırımlardan kaçınılmalı ve binirliğinin arttırılması tanıtımlara önem verilmeli, gerekirse tamamem yerli olma iddasında farklı marka aynı üretim hattında çıkabilir. Eğer gerçekleşirce sancılı ama doğru şeyler yapılırsa sonucu güzel olur. Hayali bile güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altunay2

    eğer alınırsa (ki düşük bir ihtimal).umarım koç bu markayı mundar etmez.
    zamanında şahini doğanı avrupa araç fiyatından satmıştı millete. eğer saabın şu anki kalitesinde araç üretirlerse fiyatların çok fazla fark edeceğini sanmıyorum. belki vergi indirimiyle falan bir nebze fark eder yoksa koç milletimizi sömürmeyi iyi bilen bir şirket. şu anki 9-3 ün 9-5 in yarı fiyatına falan satılcağını hayal etmeyin derim. koç asla böyle bir şey yapmaz yerli araba der milletin milliyetçi duygularını sömürür yüzde 300 karla satar aracı.

    eğer ucuz fiyata satarsada muhtemeln kalitesi çok çok düşük olup ordan burdan çalarak satar.

    hadi bakalım hayırlısı...

    Fabrika buraya geldiğinde yerli araçlar için vergi indirimi söz konusu fiyatlarda indirim olur büyük ihtimal koç'a hepimiz laf söylüyoruz ama zamanında Şahin, Doğan satmasaydı bu ülke insanı araba sahibi olmazdı o zamanlarda..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Saab'ı kim alırsa alsın üretim İsveç'te olmayacak bu kesin, 3500 işçinin işten çıkartılma maliyeti de olacak işin içinde.. Ben alınmasını isterim, fakat maliyet hesabı çok iyi yapılmalı, bir de şunu unutmamak lazım, hadi yeni fabrika kuruldu, yan sanayi tedarikçilerle anlaşıldı, üretime başlandı (nerden baksak minimum 2 yıl), bu süre zarfında da firma sürekli zararda olacak ve yeni modellerin üretimi için yüz milyonlarca euro kaynağa ihtiyac olacak, yeni modeller üretilebilsin ki, rekabet edebilsin; yoksa elde patlayacaktır.. Bu işten alnının akıyla çıkabilmesi için risk edilebilecek en az 4-5 milyar dolar paraya ihtiyac var bence.

    saab ın güncel modelleri var, sıfırdan model ve arge yapmaya gerek yokki.. sıfırdan fabrika kurmayada gerek yok var olan fabrika bir şekilde pekala taşınabilir. güncel modellerini üretmek için 2 yıl gibi bir süreye ihtiyaç yok yani boştan yere uzun süre zarar etmez. 3500 kişinin iflasını veren şirketten alacakları yoksa ödemeleri fazla tutmaz diye biliyorum tabi hukukçu arkadaşlar daha iyi bilirler ayrıca işçi ve arge mühendis v.s. bir çoğu işinde devam edecektir. güncel modelleri TÜrkiye'de üretilip ucuz olarak satılsa yurt içinde rekabet edememe gibi durumu söz konusu değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Aralık 2011; 18:54:27 >




  • zannetmiyorum.
  • Şunu da unutmamak lazım, yerli otomobil projesinde önem verilen segment B segmenti, Albea, symbol, nam-ı diğer B+ ya da C olduğu arada kaynayan Linea tarzı bir otomobil üretmek. Bu da Saab 9-3 altyapısıyla olacak iş değil. 3500kişi T.C. vatandaşı da değil, 3-5 kuruş tazminatla olmaz bu iş tahminimce. Lojistikti, servis ağıydı, tedarikçilerdi vs derken bu iş 2 yılı geçtim 3-4 yılda bile yapsalar tebrik ederim
  • bu iş yaş arkadaş
  • koç o desteklemeleri ve indirimler her türlü sömürmesini bilecektir. evet tabi ki fiyat eski fiyatlrına oranla fark edecektir. ama ben bunun çok da fazla olacağını sanmıyorum. ki olmazda. temsilen: x markasının a kalite aracı 50 binden satılıyor. saabda (şayet koç yada başka türk şirketi alırsa) a kalite aracı 25 bine mal ediyor. satış rakamı 30 bin olması gerekir ve beklenir. ama koç bunu minimum 40-45 binden satar. ucuz olur mu olur. ama öyle ahım şahım bir indirim yada ucuzluk olmaz. yerli malı diye bir kaç milliyetçi reklamlar satar milletimize.
  • Hadi bakalim, insallah aliriz.
  • Saab ın satılması sırasında "fiyat artırıcı" pompalama bir haber olabilir.Zaten tüm cevapları okuduğumda bir yer de "isveçteki büyükelçiliğe böyle bir şeyin "saabı alın" teklifinin geldiği elçiliğin de Türkiyedeki yetkililere durumu götüreceklerini okudum..
    Alınması bence doğru..ama bu işi 40 kişilik bir ekip oturacak profesyonel bir ekip her şeyini tartışacak 50 düşünüp 1 iş yapacak..
    Bu işler bir kişinin aklı ile çözülmez..
    Saab ın marka değeri düşmüş olsa bile yeniden doğumlar her zaman vardır ve en iyisidir..
  • Doğruysa sevindirici bir haber.
  • Doğru olmasını can-ı gönülden istediğim haber... 0'dan işe koyulup ATILGAN'larla bilmemnelerle yola çıkacağımıza Saab olsun daha iyi. Önemli olan kurucusu değil bence, sermayenin kimde olduğu.
  • Koç grubu tüyleri yolunacak kuş arıyor heralde kendine Koç grubu alırsa hayatta yaklaşmam, kapısının önünden bile geçmem. Yıllarca bu millete tenekeleri araba diye itelediler, saab markasını da kendilerine benzetirler.


    Kim alırsa alsın ama koç almasın, söz veriyorum fiyatı ne olursa olsun 5 sene içinde ben de saab alırım. Komple satın alın şu markayı, ha gayret
  • doğru olmasını çok isterim.
  • saab'ı türkiye'den sabancı alırsa "saabancı" diye değiştirsinler. saabsa falan diye uğraşmasınlar.
  • Umarım doğrudur adım ve somut adımlar bir an önce atılmaya başlanır. Bizde yerli otomobilimize kavuşmuş oluruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Saab markası devam eder, aynı altyapı ile 2. marka yaparız.

    Audi, VW gibi.



    Katılıyorum.

    Saab yine Saab olarak kalsın sadece daha düşük segmentler için alt firma yapılsın. Saab'dan Şahin, Doğan ayarında araç çıkarsa gerçekten rezillik olur.

    9-3 ve 9-5 serisi üretilmeye devam edilsin. Birde yanına ekonomik B sınıfı, ekonomik C sınıfı ve hafif ticari çıkarsınlar süper olur.

    böyle olmazsa olmaz zaten. saab 9-3 ü türkiyede üretseler maliyet 30 bin tl yi geçecektir. vergisi vs.. derken yine pahalı bir araç olacak fakat cok kaliteli olacaktır. ayrıca haberde geçen yazıda saabı kim alırsa alsın üretimin isveçte devam edemeyeceği söylenmiş. doğru. İsveç ten türkiyeye çelik gönderseler yine maliyetli olacak. Saab eğer saab olarak türkiye'ye gelecekse tamam. Ama Saab şahin olacaksa, çok dandik araçlar üreteceksek Saab'ın alınmasına karşıyım. eğer bunu yaparsak Saab'ın adını lekeleriz. Bırakalımda Saab efsane olarak ölsün ya da efsane geri dönsün. Bu bizim işimiz değil, GM'nin bunu geliştirmesi gerekiyordu. Ben çok üzülüyorum Saab'ın gitmesine. İsveçli dünya kral'ına yazık oldu..

    yanlıs anlamayın ama saabın adını lekesek nolacak ki, ha olsun kaliteli olsun o ayrı, ama efsane kalınca bize bi faydası olacak mı,
    +bi saab vardı diye kim hatırlıcak batmıs markayı 50 yıl sonra ama
    ayrıca yanlış hatırlamıyorsam bu saabın daha önceden forumda konusu acılmıstı alınsa keske diye aynı olay ordada dönüyodu sonra çinliler mi aldı dediler simdi tekarr görünce sasırdım




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.