Şimdi Ara

Türkiye ile Rusya otomobilde ortak oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yerli otomobil konusunda Türk girişimcilerden beklediği ilgiyi göremeyen hükümet rotasını yurtdışına çevirdi.


    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı'nın kapsamlı teşviklerine rağmen girişimcilerin adım atmadığı yerli otomobil üretimi konusunda Türkiye'nin partneri Rusya olacak.

    Üst Düzey İşbirliği Konseyi (ÜDİK) toplantısı için bulunduğu St.Petersburg'da Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile ortak basın toplantısı düzenleyen Başbakan Erdoğan, 'Enerjide en büyük ortağımız' dediği Rusya ile müşterek otomobil konusunda adım atacaklarını söyledi.

    Erdoğan, 35 milyar dolar olan toplam ticaret hacminin 2020'de 100 milyar dolar olarak hedeflendiğini kaydetti. Erdoğan ilgili arkadaşların çalışmaları ve girişimcilerin katkıları ile bu hedefe ulaşabileceklerini söyledi.
    RUSYA'NIN YERLİ OTOSU LADA

    1966 yılında otomobil üretimini başlatan Lada, Rus şirketi Avtovaz tarafından üretiliyor.

    Türkiye'ye 1986 yılından itibaren bir Anadolu Grubu kuruluşu olan Çelik Motor Tic. A.Ş tarafından ithal edilmeye başlanan Lada, büyük bir ilgi ile karşılanmış ve 1989-1993 yılları arasında üst üste en çok satılan ithal otomobil olma başarısını yakalamıştır.

    Kaynak

    Tofaş!tan kurtulduk derken lada ile çağ atlayacağız galiba umarım bu haber doğru değildir.



    _____________________________
    BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR.

    ''Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür".




  • Şimdi burda anlamadığım yerli otoyu lada mi yapacak , yoksa biz direk onların ürettiklerini buraya getirip yerli diye mi satıcaz ? ( ne hallere geldik ya )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ladayı reno almadı mı Putin ne alaka??

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Ladayı reno almadı mı Putin ne alaka??


    Renault %25 hissesini aldı.
    _____________________________
    BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR.

    ''Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür".
  • Türkiye'de fabrikaları yok daha....
    _____________________________
    2012 latitude 1.5 dci executive-beyaz
  • Bence iyi olur ladanin araclari saglamdir iyi bir tasarim ve donanimla guzel araclar cikabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • iyi de rusyayla yapacağımız ortaklığın fiattan veya renaulttan ne farkı olacak?

    yeni türk markası çıkaramadığımız sürece hepsi aynı kapıya çıkmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bunu bilmeyen toplumları koyun gibi güderler &gt;&gt;https://www.youtube.com/watch?v=w_ybzC2wP7Q
    FES TÜRK ŞAPKASI DEĞİLDİR. Naomi Klein - ŞOK DOKTRİNİ Mutlaka okumalısın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lada ile altyapıyı kurup bağımsız üretime yavaş yavaş geçersek güzel olur. Lada motor konusunda güvendiğim bir marka, bütçe olarak düşük ve günümüzde standartları yakalamış sayılır.
    _____________________________
  • Lada xray'i burada üretsinler, gayet de hoş olur

     Türkiye ile Rusya otomobilde ortak oluyor
    _____________________________
  • Şaka gibi bu, hükümet Ladayla ortak iş pişireceğine,teknoloji üreten büyük üreticilerle (Honda, Renault, Ford......vb) olan mevcut işbirliğini geliştirseymiş ya, yukarıda yazılanlara katılıyorum, ülkemizdeki global üreticiler varken Lada ile uzay aracı üretsinler artık (!)
    _____________________________
  • Güzel konseptler yaptılar son zamanlarda, ciddi adımlar atılırsa neden olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bazı insanlar onları dinlemediğim için bana kızıyorlarmış galiba , ya da öyle bir şeydi tam dinlemedim.
  • Bu yerli otomobil karsan la veya otokarla filan neden ortak uretilmiyor? Tamam ortak üretim yapalım ladayla ama işin muhendisligine biz de katkıda bulunalım. Direk platformu alıp motoru alıp montaj yapmanin bizi çabuk gelistirebilecegini sanmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapsınlar valla hiç zaman kaybetmeden mevcut aracı satar lada ya geçerim
  • "Türk girişimcilerden beklediği ilgiyi göremeyen hükümet.."

    komedi bir açıklama, ankara'lı firma Ertex var.
    Neden desteklenmiyor, hayret bir olay.
    _____________________________
  • Birazda lada ya bineriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Vide, deus ultionum, vide, videns omnia!
  • quote:

    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı'nın kapsamlı teşviklerine rağmen girişimcilerin adım atmadığı..


    Bu ne demek? Neden konu girişimcilerin üzerine suç şeklinde atılıyor?

    Bakanlığın "kapsamlı" dediği aynı teşviklerle Doğuş ve Volkswagen'e de yatırım için baskı yapılmıştı, onlarda yanlış hatırlamıyorsam "teşvikleri öyle güzel hazırlamışlar ki, ancak Passat'ı, o da motor&şanzıman dahil Türkiye'de üretirsek teşviklerden faydalanabiliriz" gibi bir açıklama yapmışlardı.

    Otomotiv yatırımlarıyla ilgili hükümetten birisi ağzını açsa aklıma şu haber gelir hep.
    Fabrika Çekler'e gitti, bize kapasite artırımı sözü kaldı

    O dönem başbakan çıkıp rest çekmişti, "bizim kimseye teşvik verme gibi bi durumumuz yok, gitsinler istedikleri yerde yapsınlar" diye.. Çok değil 3 yıl sonrasında da bize niye yatırım yapmıyorsunuz diye ağlamaya başladılar.

    Bu konunun 2 bacağı var,

    1. Global firmaların Türkiye yatırımları
    2. Türk bir firmanın sıfırdan yatırımı (yeni bir marka ile)

    1. maddede Türkiye alarm veriyor. 10 yılı aşkın süredir Türkiye'de sıfırdan hiç bir yatırım yapılmadı, sadece mevcut firmalar kapasite arttırımına gitti. Yani bugünkü Türk otomotiv sanayisi Fiat/Ford/Renault'nun 1960-70'li yıllardaki yatırımlarıyla, 1990'lı yıllardaki Toyota/Hyundai/Honda yatırımlarından ibaret. Eğer bu gidiş devam ederse yeni bir fabrikanın daha kurulması imkansız. Çünkü global firmalar hükümete güvenmiyor, samimi bulmuyor. Bununla birlikte Doğu Avrupa ülkelerine karşı kozumuz olan maliyet avantajımızı da hızla kaybediyoruz.

    2. madde ise Türkiye için bir fantezi. Dünyada köklü markaların tek tek iflasını açıkladığı bir dönemden geçerken, kim 5 milyar $ civarında bir parayı bu işe gömebilecek? Tofaş senede 250-300 bin araba üretiyor, 3'te 2'sini ihraç ediyor, pazarda 2 milyondan fazla Fiat araç var, onlara servis ve yedek parça hizmeti veriyor. Tüm bu büyük cironun içinde yılda 200-250 milyon dolar kâr ediyor. Sıfırdan bir firma kurulsa, ilk yıllar kâr etmesi bile mucize olur. E peki hangi çılgın onlarca yıl boyunca amorti edemeyeceği bir yatırımı yapabilecek Türkiye'de? Koç mu, Sabancı mı? Ya da yeni nesil müteahhit milyarderler mi? Çalık mı? Kim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Integrale -- 25 Kasım 2013; 15:58:05 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Integrale

    quote:

    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı'nın kapsamlı teşviklerine rağmen girişimcilerin adım atmadığı..


    Bu ne demek? Neden konu girişimcilerin üzerine suç şeklinde atılıyor?

    Bakanlığın "kapsamlı" dediği aynı teşviklerle Doğuş ve Volkswagen'e de yatırım için baskı yapılmıştı, onlarda yanlış hatırlamıyorsam "teşvikleri öyle güzel hazırlamışlar ki, ancak Passat'ı, o da motor&şanzıman dahil Türkiye'de üretirsek teşviklerden faydalanabiliriz" gibi bir açıklama yapmışlardı.

    Otomotiv yatırımlarıyla ilgili hükümetten birisi ağzını açsa aklıma şu haber gelir hep.
    Fabrika Çekler'e gitti, bize kapasite artırımı sözü kaldı

    O dönem başbakan çıkıp rest çekmişti, "bizim kimseye teşvik verme gibi bi durumumuz yok, gitsinler istedikleri yerde yapsınlar" diye.. Çok değil 3 yıl sonrasında da bize niye yatırım yapmıyorsunuz diye ağlamaya başladılar.

    Bu konunun 2 bacağı var,

    1. Global firmaların Türkiye yatırımları
    2. Türk bir firmanın sıfırdan yatırımı (yeni bir marka ile)

    1. maddede Türkiye alarm veriyor. 10 yılı aşkın süredir Türkiye'de sıfırdan hiç bir yatırım yapılmadı, sadece mevcut firmalar kapasite arttırımına gitti. Yani bugünkü Türk otomotiv sanayisi Fiat/Ford/Renault'nun 1960-70'li yıllardaki yatırımlarıyla, 1990'lı yıllardaki Toyota/Hyundai/Honda yatırımlarından ibaret. Eğer bu gidiş devam ederse yeni bir fabrikanın daha kurulması imkansız. Çünkü global firmalar hükümete güvenmiyor, samimi bulmuyor. Bununla birlikte Doğu Avrupa ülkelerine karşı kozumuz olan maliyet avantajımızı da hızla kaybediyoruz.

    2. madde ise Türkiye için bir fantezi. Dünyada köklü markaların tek tek iflasını açıkladığı bir dönemden geçerken, kim 5 milyar $ civarında bir parayı bu işe gömebilecek? Tofaş senede 250-300 bin araba üretiyor, 3'te 2'sini ihraç ediyor, pazarda 2 milyondan fazla Fiat araç var, onlara servis ve yedek parça hizmeti veriyor. Tüm bu büyük cironun içinde yılda 200-250 milyon dolar kâr ediyor. Sıfırdan bir firma kurulsa, ilk yıllar kâr etmesi bile mucize olur. E peki hangi çılgın onlarca yıl boyunca amorti edemeyeceği bir yatırımı yapabilecek Türkiye'de? Koç mu, Sabancı mı? Ya da yeni nesil müteahhit milyarderler mi? Çalık mı? Kim?

    Analiz çok iyi tebrikler
    _____________________________
    BEDAVA PEYNİR SADECE FARE KAPANINDA OLUR.

    ''Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür".




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.