Şimdi Ara

Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • inan kıraç Karsan'ın çoğunluk hissesine sahip olmasına rağmen, ortağıyla arasının bozuk olduğu için, başka bir şirket kurarak Karsan'ı TOGG'a dahil etmemiştir.

    peki TOGG için Karsan neden bu kadar önemliydi?
    çünkü içlerinde en deneyimlisi Karsandı!
    yine Karsan'ın kendi tasarım stüdyosu olan, Kocaeli merkezli Hexegan tasarım stüdyosu vardır. (çoğunluk hissesi nahum kardeşlerin) bu tasarım stüdyosu, italyan tasarımcı Umberto Palermo'ya destek vermiş, prototip yaparak İtalya'ya da göndermiştir!
    bu Umberto efendi kendi arabası için nasıl bir tabir kullanıyor diye baktım: "design made in torino" yani tanıtırken sadece torino tasarımlı demiş. iş ahlakı olsa gerek!



    bizim 'yerli araba' diye tabir edilen araç, baştan sona İtalyan. ama yanlış anlaşılmasın pininfarina tasarımı olmasını eleştirmiyorum, aksine akıllıca buluyorum. ama kızdığım nokta aracın baştan sona İtalyan olması, milleti yalan dolanlarla kandırmaları, ve yerli aracı en yerli yapabilecek Karsan'ın saf dışı bırakılması.
    zaten yerli araba isteniyor olsa "Karsan V1"in üretimine destek çıkılırdı. sadece 250 milyon dolar gibi bi parayı bulmuş olsalar, Karsan V1 şuan satışa sunulmuş olacaktı. ama amaç yerli malı değil, başka birşey.
    inşallah ben yanılıyorumdur. üretime geçerde en az %30luk yerlilik oranı bile olsa ben şahsen takdir ederim. ama 2022'de satışa çıkacağı büyük bir hayal!

    birde yarım saatlik dolum iddiası var! ama bana hiç inandırıcı gelmedi! eğer bu gerçek ise yurtdışı'nda büyük yankı uyandırır.

    📌
    edit: yazdıklarımı yanlış anlayanlar, anlamayanlar var!
    dışlanan babayiğit inan kıraç değil, bu işlerde tecrübesi olan "Karsan" ve Karsan'ın diğer ortaklarıdır! inan kıraç, kıraça holdingle (Karsan'ın dahil olduğu ve diğer ortakların da olduğu şirket) bu konsorsiyuma girmemiş, yeni şirket kurarak (kök grubu) girmiştir. böylece Karsan'ı ve Kıraça holding de ki ortağını ekarte etmiştir. yani hem togg'un hemde kendi ayağına sıkmıştır. zira Karsan'da görev alan ekip Türkiye'de ki en tecrübeli ve işi vilen ekiptir. Anadol'u kuran, çalışan ve daha sonra Ford'da büyük işler yapmış ekiptir. yine Karsan'ın Hexagon stüdyosu ise, aşağıdaki resimlerde açık ve nettir! 📌


    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması

    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması



    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması
    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması
    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması

    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 28 Aralık 2019; 23:5:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Başlıktaki yalanı neresinden tutsan elinde kalıyor

    TOGG YÖNETİM KURULU

    Rıfat Hisarcıklıoğlu (TOBB - TOGG Yönetim Kurulu Başkanı)

    Tuncay Özilhan ( Anadolu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı )

    Taha Yasin Öztürk ( TOGG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı )

    Kamilhan Süleyman Yazıcı ( Anadolu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Bülent Denkdemir ( TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    İnan Kıraç ( Kök Grup - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Okan Baş ( Kök Grup - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Ahmet Akça (Turkcell - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Osman Yılmaz ( Turkcell - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Ahmet Nazif Zorlu ( Zorlu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Bekir Cem Köksal ( Zorlu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    kaynak:
    https://www.cnnturk.com/turkiye/turkiyenin-otomobili-tanitiliyor-5-babayigit-sahnede

    Şimdi dışlandı diye YALAN söylediğin adam 5 babayiğitden biri olarak sahneye çıkıyor tanıtımda .Şimdi nasıl dışlanmış neden bu yalanı söyleme gereği duydun ??

    Acaba Karsan başka ortakları olduğu için mi KÖK grup olarak girdi.Hatta yönertim kurulunda KÖK gruptan 2 üye var.

    Arkadaşlar böyle haberler adamlar çok çıkacak odatv vs..
  • Önemli olan yerli marka yaratmak. Mercedes bugün renaulttan motor alıyor. Yüzde yüz alman markası mı oluyor? Geçiniz bunları, takılmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hep yanlış şeylere takılıp yanlış şeyleri eleştiriyorsunuz. Tasarım önemli değil en azından iç pazarda önemli değil. Bu araç güvenli olsun, kaliteli olsun ve alınabilir olsun gerisi İtalyan yapmış İngiliz yapmış önemli değil. Kare gibi bir araç olmadıktan sonra şekilli şuküllü araçlara gerek yok.

    Yalnız benim dikkatimi çeken şey bu araç 400 beygir ile tanıtılmış Güney Kore'de. Bugün bakıyoruz 200 ve 400 beygir versiyonları var. Bu 400 olması tesadüf mü ? Yoksa bunun yürüyenini de mi hazır alıyoruz ??

    Tasarım gram umrumda değil ama motorunu bataryasını yürüyenini biz yapmıyorsak işte o zaman yazık olur. Madem bu şekilde yapacaktık komple SAAB'ı alabilirdik veya herhangi bir markayı direk alıp hazırdan başlardık. Marka yaratmak konusuna katılmıyorum. Marka yaratmak için köklü bir geçmiş lazım. Elektrikli araç yapıp önemli olan marka yaratmak diye bir şey olamaz. Senin otomotiv tarihin kaç senelik ki ? Kaç tane tamamen yerli üretimin var ??

    Bu aracın servis ağı yok, yurt dışındakilerle başa çıkabilecek bir fiyatı var mı ona bakacağız. Yurt dışındaki adam 100 euro ucuz diye bunu tercih etmez. Atıyorum Ford'un elektrikli aracı varsa onu alır. Senin onlarla başa çıkman için çok daha ucuza sunman lazım ki milleti alıştır.

    Bunu da önce kendi halkınla başlayarak yaparsın. Elektrikli yerine LPGli olsaydı halkımız kullanabilseydi sonra elektrikli de üretirdik. Yine 4.5 G den falan 5 G atlama mevzusu var. Bu işler adım adım olur. Age of Empires'ta hile kodu yazıp son çağa gelmeye benzemez yani. Önce temelini atarsın sonra işi kavrarsın, insanlar güvenir ve marka olursun.

    Kendi halkını hedef almayan bir markanın geleceği olamaz




  • Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması
  • Elektrikli yerli otomobil hakkında enteresan bir bilgi.

    60 KW/h gücündeki bir elektrik motorunu, ortalama bir hızda, 400 - 500 Km boyunca çalıştırabilecek Lityum - İyon pilinin bu günkü maddi değeri 87 bin dolardır.
    Bu günkü kur ile 518,520.- TL değerindedir.

    Sadece Pil.

    alıntıdır..
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    eğer yurtdışı pazarı hedefleniyorsa kimin tasarladığı önemli. yurtdışında Türk tasarımı dendiğinde kimse bakmaz, ama Pinifarina tasarımı dendiğinde herkes bi dönüp bakar. ama yurtiçi dediğiniz gibi önemli değil. keşke hexagon tasarlasaydı iç pazar için kafiydi.

    benim eleştirim, o tasarlamış bu tasarlamışdan ziyade, prototipe hatta seri üretileceği iddia edilen araçların çok yüksek bir oranını yapmayacak olmamız. bence pininfarina'nın diğer araçlarıyla güç benzerliği tesadüf olamaz! aynı araçlar, aynı ekipmanlar.

    zaten bu yerli diye anılan araçları, sözüm ona 2022'de 5000 adet üreteceklermiş, zaten bu araçları da halka satmayacaklar. yani diyorlar ki; "önce bi bakalım, eğer olumlu dönüşler alırsak, vaad ettiğimiz yerli şeyleri, asıl seri üretime saklıyoruz" demek istiyorlar. zaten asıl seri üretim (eğer ağır bir ekonomik, iç kargaşa veya siyasi kriz çıkarsa, araç zaten hikaye olacak) yani normal halkın, herkesin alabilmesi ise en iyi ihtimalle (asıl vaad edilen araçların) 2025 yılını bulacağı söyleniyor, işin uzmanları tarafından. yani siz bu koşullarda, çoğu şeyin muğlak olduğu böyle bir durumda, 5000 adetlik bir üretim için macera ararmısız? bence aramazsınız. her şeyi dışardan alır önünüzü görmeye bakarsınız.

    Saab demişken, malum zatlar Saab'ın isim hakkını bile aldık demişlerdi. acaba yurtdışı pazarı için Saab ismini kullanırlar mı? bence bir sürpriz olabilir, çünkü bu araçların iç piyasa için pahalı olması bence bir ipucu veriyor. ayrıca Saab'ın üretim lisansları alan bir diğer üretici, Çin'de "Nevs 93" adı altında satışa sundu. zaten Saab 9-3'ün aynısı. biz ise Cadillac kasa tipini kullanıp, biraz da değiştirip, Saab ismiyle de satışa sunacaktır. (sanırım) yani anlatmak istediğim, Çinli "93" ismini sahiplenmiş, eğer elinde olsa Saab ismini de alır kullanırdı. Çinlileler bu tarz bir dış pazar hamlesini es geçmezlerdi.


    Türkiye'den İtalya'ya gönderilen prototip (yanlış okumadınız) ve en babayiğit'in TOGG'dan dışlanması

    birde bu yarım saat şarj ile 500 kilometre mevsuzu var, eğer bu gerçek ise, sadece bu özellik için bile araba üretilir. çünkü bu özellik diğer hiç bir üreticide yok. (ama elin almanında, uzaya roket fırlatan tesla'da bile bu özellik yokken, bu teknolojilere daha dün başlamış bizde olacağının iddiası bariz yalan gibi duruyor)

    velhasıl, son sözlerinize katılıyorum, keşke iç pazara öncelik verilseydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 28 Aralık 2019; 22:58:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-13B66B2D0

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    https://twitter.com/srdrym/status/1210534003645800448

    Alıntıları Göster
    Cok teknolojik ve guvenilir bir kaynak. Hemen yayalim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 28 Aralık 2019; 20:59:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Cok teknolojik ve guvenilir bir kaynak. Hemen yayalim.

    Alıntıları Göster
    troll kaynak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben milletin şu zihniyetini hala çözemedim , başka markalarda başka ülkelerden parça alıyor , ulan bu adamlar o parçaları zaten üretebiliyor kendilerinde zaten bu imkan var, ancak bu adamlar ülkelerinde yerli araba markasıyız gurur duyun bizle demiyor. Veya benzeri bir slogan atmıyor.
    Biz imkan olmadığı için dışarıdan alıyoruz ve yerli diyoruz şu ince çizgiyi görmek bu kadar zor olmamalı...
  • Başlıktaki yalanı neresinden tutsan elinde kalıyor

    TOGG YÖNETİM KURULU

    Rıfat Hisarcıklıoğlu (TOBB - TOGG Yönetim Kurulu Başkanı)

    Tuncay Özilhan ( Anadolu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı )

    Taha Yasin Öztürk ( TOGG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı )

    Kamilhan Süleyman Yazıcı ( Anadolu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Bülent Denkdemir ( TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    İnan Kıraç ( Kök Grup - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Okan Baş ( Kök Grup - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Ahmet Akça (Turkcell - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Osman Yılmaz ( Turkcell - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Ahmet Nazif Zorlu ( Zorlu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Bekir Cem Köksal ( Zorlu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    kaynak:
    CNN Türk
    ‘Türkiye’nin Otomobili’ tanıtılıyor! 5 Babayiğit sahnede…
    https://www.cnnturk.com/turkiye/turkiyenin-otomobili-tanitiliyor-5-babayigit-sahnede


    Şimdi dışlandı diye YALAN söylediğin adam 5 babayiğitden biri olarak sahneye çıkıyor tanıtımda .Şimdi nasıl dışlanmış neden bu yalanı söyleme gereği duydun ??

    Acaba Karsan başka ortakları olduğu için mi KÖK grup olarak girdi.Hatta yönertim kurulunda KÖK gruptan 2 üye var.

    Arkadaşlar böyle haberler adamlar çok çıkacak odatv vs..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 28 Aralık 2019; 21:42:41 >




  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    İnan Kıraç törende yoktu. Rahatsız oldugu icin gelememis!?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackal78

    İnan Kıraç törende yoktu. Rahatsız oldugu icin gelememis!?
    Kendileri yönetim kurulu üyesidir dışlanmamıştır..
  • Yalandır o, komple yalan

    Öyle olsa 500 km menzilli Tesla 150 bin dolardan başlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Ben dışlandı diye bir sey soylemedim. Törende bulundugunu soyledin ona istinaden cevap verdim.Olayin asli nedir bilgim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 28 Aralık 2019; 22:33:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Başlıktaki yalanı neresinden tutsan elinde kalıyor

    TOGG YÖNETİM KURULU

    Rıfat Hisarcıklıoğlu (TOBB - TOGG Yönetim Kurulu Başkanı)

    Tuncay Özilhan ( Anadolu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı )

    Taha Yasin Öztürk ( TOGG Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı )

    Kamilhan Süleyman Yazıcı ( Anadolu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Bülent Denkdemir ( TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    İnan Kıraç ( Kök Grup - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Okan Baş ( Kök Grup - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Ahmet Akça (Turkcell - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Osman Yılmaz ( Turkcell - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Ahmet Nazif Zorlu ( Zorlu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    Bekir Cem Köksal ( Zorlu Grubu - TOGG Yönetim Kurulu Üyesi )

    kaynak:
    https://www.cnnturk.com/turkiye/turkiyenin-otomobili-tanitiliyor-5-babayigit-sahnede

    Şimdi dışlandı diye YALAN söylediğin adam 5 babayiğitden biri olarak sahneye çıkıyor tanıtımda .Şimdi nasıl dışlanmış neden bu yalanı söyleme gereği duydun ??

    Acaba Karsan başka ortakları olduğu için mi KÖK grup olarak girdi.Hatta yönertim kurulunda KÖK gruptan 2 üye var.

    Arkadaşlar böyle haberler adamlar çok çıkacak odatv vs..
    yazdıklarımı yanlış anlamışsınız, tekrar okuyun. dışlanan babayiğit inan kıraç değil, bu işlerde tecrübesi olan "Karsan" ve Karsan'ın diğer ortaklarıdır! inan kıraç, kıraça holdingle (Karsan'ın dahil olduğu ve diğer ortakların da olduğu şirket) bu konsorsiyuma girmemiş, yeni şirket kurarak (kök grubu) girmiştir. böylece Karsan'ı ve Kıraça holding de ki ortağını ekarte etmiştir. yani hem togg'un hemde kendi ayağına sıkmıştır. zira Karsan'da görev alan ekip Türkiye'de ki en tecrübeli ve işi vilen ekiptir. Anadol'u kuran, çalışan ve daha sonra Ford'da büyük işler yapmış ekiptir. yine Karsan'ın Hexagon stüdyosunu ise yukarıda gösterdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nacila

    İkisi ayni şey mi? Birisi Ford bünyesinde bir markanin, ortak platformla üretilmiş bir otomobil. Öteki "Yerli, biz yapiyoruz" denilen bir otomobil.

    Mercedes motoru Renault'tan alir, ama kendi motoru da vardir. Kendi patenti, bilgi birikimi vardir.

    Yoksa ben basarim parayi fason araba ürettirir, üstüne de Bozkurt yazar salarim piyasaya yerli araba diye. Mesele bu değil işte.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.