Şimdi Ara

Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'deki tablo yanıltıcı. Hibrid dediğiniz araçların çoğunda küçük bir akü var 5-10km den öteye faydası yok. Bunlar aslında elektrikli değil bildiğiniz benzinli araçlar. Hibridleri çıkarınca geriye hiç kalıyor.

  • Şarz dolum istasyonu yok ki gayet normal Türkiye de satışların bu kadar düşük olması.
  • bizde yaygınlaşmasına daha var.

  • kadirirdem kullanıcısına yanıt
    Biz bi 40 sene geriden geldigimiz icin acele etmeyin.2060a ne kaldi😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault un yeni otomobili tam 400 km tek şarj .. Geldiğinde yapıştır gitsin normal otomobile benzin parası dayanmaz ..

  • Maaş ile çalışan gariban kadar vergi vermeyen, 30 yıldır evini işini kurup hala para kazanamıyorum diye ağlayan taksici esnafına ÖTV indirimi yap, yediği ekmekten içtiği suya kadar, kullandığı elektrikten dağıtım bedeli gibi sapıkça vergi ödeten vatandaşa el salla. Bu ülke gelişmez maalesef. Ha nasıl gelişir birisinin oğlu distribütör olur elektrikli araç markasının baba baba!! para kazanmam lazım der, hemen istasyonlar açılır hızlı şarj için, bir gecede KHK ile ÖTV'ler KDV'ler indirilir yürüyen yürür bu yollarda bizde arkasından baka dururuz....

  • Hibrit ve Elektrikli araçların pilleri biribinden farklı.
    "Çok kabaca" iki tip pil var ;
    Bir tanesi çok hızlı şarj olabilirken,diğeri için aynı durum söz konusu değil.
    Ancak hızlı şarj olanın çok çabuk bitmesi gibi bir sorunu varken, uzun sürede şarj edilebilen pil türü ise
    daha uzun menzil erişimine olanak sağlıyor.
    Bu yüzden hibrit araçların "sadece elektrikli" menzilleri çok düşük ( genelde max. 4-5 km gibi), buna rağmen içten yanmalı motorların en fazla yakıtı tükettikleri ve en verimsiz oldukları zaman aralığı olan, ilk ve ara hızlanmalarında gereken güçlü tork desteğini verebildikleri için dur-kalk trafiğinde büyük yakıtı ekonomisi sağlıyabiliyorlar. Bu sebeple birçoğunun şehir içi yakıt tüketimleri, şehir dışı tüketiminden düşük (!)

    Bu gıcık fizik kimya problemini çözmek için ortaya karışık iki pile sahip araçlar yola çıkmaya başladı. Hatta eski Toyota piriuslara ABD de modifiye yapan firmalar türedi, Hibrit araca bir de şebekeden şarj imkanı veren pil eklemesi yapıp yakıt ekonomisini nirvanaya çıkartıyorlar. Youtube da bununla ilgili birçok zihnisinir projesi görebilirsiniz.

    Son bilgi olarak, gerçek dünya testinde birçok araç pili sanıldığından daha dayanıklı çıktı, özellikle ABD de taksi hizmeti verip milyon km yol yaptığı halde pilleri hala verimli çalışan araçlar çoğnlukta. Yani birgün 2. El hibrit araç almayı düşünürseniz bunun pili eski, şimdi yeni pil acaba kaç paradır sorusunu çok kafaya takmaya gerek yok.

    Aşagıdaki örnekte sadece ve paralel pil hücre bağlantısı ile hibrit ve %100 elektrikli araç pil farkına bir örnek görebilirsiniz. ( kapasite ve discharge oranlarına dikkat)
    Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savascantek -- 13 Şubat 2017; 0:42:31 >




  • ne kadar cahil cahil yorumlar var yahu okurken gözlerim kanadı.

  • Zaten böyle kısa vadede yaygınlaşması beklenemez herhalde ama geliştirmeler yapılırsa hem fiyat hemde km bazında niye olmasın. Mesela araç bir şekilde güneşten de enerji alıp onu depolasa iyi olur.
  • Barış Manço kullanıcısına yanıt
    Sizinle aynı fikirdeyim. Yaygınlaşma için zamana ihtiyaç duyuyor.
    Bu arada konu ile en büyük sorun pil. Kore ve japon teknolojisinde büyük yarış var. Bakalım hangisi galip gelecek.
    Subaru G4e diye bir prototip yaptı, arabadaki pil teknolojisi birim başına tam iki kat enerji depoluyor. LG Kimya laboratuarlarında da lithium-manganese spinel diye bir pil yaptılar tam 40 yıl ömrü var.

    Güneşten enerji depolama işine pil sorunundan bile geç çözüm geleceğine inanıyorum.(araçlar için)
    Kendi enerjisini güneşten üreten birisi olarak, mevcut panel verimliliği ile ticari hale gelmesine çok zaman var.

    En mantıklısı çatı gibi çok geniş bir yüzeye panelleri dizmek, yoksa arabanın tamamını panel kaplasak , solar hücreleri de uydulardaki gibi %30 verimlilikte olsa bile , sabahtan akşama kadar depoladığı enerji ile 1-2 km yol ancak gidilir.

    Güneş paneli için gerçekten yüzey alanı ve güneş ışığını görme açısı Çok önemli, açı tutmayınca verim çok dramatik düşüyor.
    Yerli araç çıktığında verginin çok düşeceğine inanıyorum. Sağdan soldan toplama olsa bile ortada bir proje var ve birşey hiçbirşeyden iyidir. Umarım Devrim arabası gibi ölü doğmaz da bizler de araba için avrupalılara, japonlara, yakıt içinde araplara para vermekten kurtuluruz




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.