Sayısız arama yaptıktan sonra sorunu çözmekten ziyade daha başka sorunlara sebebiyet veren teknik ekiple ve günlerdir yaşadığım ve hala yaşamakta olduğum Türk Telekom Evde İnternet rezaletini anlatacağım. Belki bir şekilde görürler de onarımı verdikleri sözün aksine bu sefer gerçekten hızlı yaparlar. Öncelikle belirtmek isterim ki benim problemim kesinlikle müşteri hizmetleriyle değil, fakat işin o boyutundan kaynaklanan iletişim kopukluklarını da anlatacağım. Kendilerinin sadece aracı olduğunu ve oluşan sorunda rollerinin olmadığını kendilerine de belirttim, benim sıkıntım şirket politikaları ve onarıma gelen ekip ile ilgili (şayet geldiyse). İlk gün: Altyapı sıkıntısından kaynaklı 16mbps ADSL internet paketi kullanmaktayım ve bu internet için 90TL ücret ödüyorum. 7 gün önce upload hızımın 0.6 ve download hızımın 7 olmasından dolayı müşteri hizmetlerini aradım, şikayetimi belirttim. Bana download hızında problem olduğunu fakat upload hızının tamamen normal olduğunu söyledi müşteri hizmetleri. 'İnternetten baktığımda sitelerinde 16'ya 2 upload verdiklerini' söyledim. Buna cevap olarak da altyapımın en fazla 0.8'i desteklediğini ve 0.5 civarının normal olacağı cevabını aldım. "Tamam" dedim, download hızı için onarım talebi oluşturduk. Bana da 2gb internet kullanmam için hediye gönderdiler (kullanamadım) Şikayetten sonra: Şikayetten belli bir süre sonra bana onarımın gerçekleştirildiği ve arızanın devam halinde kendilerine ulaşmam gerektiğini belirten bir mesaj geldi. Bir hız testi yapayım dedim, 7 olduğu için şikayet açtığım download hızım 3.5'e düşmüş. Aradım, tekrardan talep oluşturdum ve telefondaki bir diğer müşteri hizmetlerine alabileceğim en fazla upload hızını sordum; "2mbps upload hızını sisteminiz destekliyor" dedi, ben de "E bir öncekinde 0.8 demiştiniz?" dediğimde de "arkadaşımız yanlışlık yapmıştır" cevabını aldım. Dedim o zaman bana geçici olarak 4.5G üzerinden internet temin edin, işlerimi öyle halledeyim. Müşteri hizmetleri de beyfendi "kendisinin elinde olsa temin edeceğini fakat kurallar gereği temin edemediğini" söyledi (Şirket prosedürlerine kızmamın sebebi bu) Onarımdan sonra 2mbps upload alacağımın düşüncesiyle irdelemeden beklemeye başladım. İkinci Şikayetten Sonra: Yine aynı "onarıldı" mesajı geldi, hızımı bir test ettim 2-3 civarında download alıyorum ve son onarımdan sonra bağlantı kopması problemi başladı. Şuan yazarken bile bağlantım kopuyor. Her 5 dakikada bir internet gidip geliyor. Aradım, dedim böyle böyle, daha kötü oldu. Bir şikayet daha oluşturuldu. Dedim ki "ben kullanmadığım internete para mı vereceğim? 6 gündür kullanamıyorum, böyle giderse iptal ettireceğim. Parayı da geçtim, bütün işlerim aksıyor ve bana ne teknik birimden dönüş yapılıyor ne yetkili biri ile görüşüyorum", müşteri hizmetleri bir başka arkadaş da "akşam 10'a kadar onarım süresinin dolması için müsaade edin, akşam 10'dan sonra size teknik ekip dönüş yapar ya da siz arayın görüştürelim" dedi. "Tamam" dedim, idare ettim bir şekilde. Teknik birimle görüşme/6. gün Aradım telefonla akşam 10 gibi, dedim böyle böyle, "bana teknik birimi bağlayacaktınız, bağlayın lütfen". Bunu diyince de bir başka müşteri hizmetleri çalışanı "corona nedeniyle evde çalıştıklarını ve yetkili birime bağlama imkanlarının olmadığını" söyledi, "ben yardımcı olayım" dedi. Dedim ki "Her aradığımda farklı bir şey duyuyorum, internet hızım için farklı bir şey, arızam için farklı bir şey, teknik birimle konuşma konusunda farklı bir şey söylüyorsunuz". Bu m.h. çalışanı ile de internet hızımdan altyapıma kadar her şeyi tekrar konuştuk, kendisi arızamdan beri konuştuğum müşteri hizmetleri arkadaşlar arasında -ki çok fazla görüşme yaptım, bunlar hatırladıklarım- olayları en net açıklayandı. Download'da 16 paketimin olduğunu ve 14-15 almam gerektiğini, upload'da da 0.8 alabileceğimi söyledi. Dedim ki paketim "16 download'ı destekliyorsa neden bu paketin içeriği olan 2 upload'u desteklemiyor?", bunun sorununun adsl altyapısı olduğunu söyledi fakat aldığım cevap benim soru işaretimi gidermedi. Tekrardan arıza talebi ve aciliyet belirttik, sorunların tekrar üzerinden geçip not düştük ve görüşme sonlandırıldı. Bugün/7. gün: 7 gün bitti, bana ne bire bir dönüş yapıldı ne de onarım için birisinin geldiğini gördüm. Hala daha 5 dakikada bir internetim gidiyor ve 7mbps diye şikayet ettiğim download'um 1 civarlarında sürünüyor. Tüm yüklemelerim aksadı, kendilerinden kaynaklanan bir soruna rağmen Türk Telekom şirketi bana dalga geçer gibi 2GB internet gönderdi (gönderdiği hattımı da kullanmayı bıraktığımdan erişim sağlayamadım). Şundan eminim ki başka internete geçebiliyor olsaydım onarımı ilk günde halleder, iptal etmemem için önüme çeşitli imkanlar sunarlardı. Fakat superonline'ı aradığımda bile "Port yok, tek seçeneğiniz türk telekom" cümlesini duyduğumdan ve Türk Telekom'da bunu bildiğinden ne sorunumla ilgileniyor ne de benimle irtibata geçiyor. 8 gün önce çektiğim videonun yüklemesini hala gerçekleştiremedim, tüm takvimim aksadı ve bunun sorumlusu Türk Telekom rezaletini olabildiğince duyurmak, bir ihtimal bu sayede çözüm bulmak istiyorum. Sizlerde konuyu okuyup yukarı çıkmasını sağlarsanız sevinirim, aklınız varsa Türk Telekom'dan uzak durun. |
Bildirim