< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
TÜRK TELEKOM UPLOAD HIZLARININ ARTMASI PLANLANIYOR - 2023 (113. sayfa)



-
-
Modem arayüzünden dsl hat durumunuzu gösterebilirmisiniz, upload kaç olarak tanımlanmış belkide size 20 mbps tanımlamışlardır
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben sürekli bakıyorum saat başı:) 8192 kbps yazıyor up rate
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Modem arayüzünde 8 olupta hız testinde 20 çıkması imkansız hocam. Muhtemelen hız testi uygulaması hatalı sonuç veriyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Upload hızınız yükseltilmemiş 5 snde almış olduğunuz upload hızı miktarı o. Bufferbloat sorunu var hattınızda veya modeminizde yada test hatalı.
İstanbul - PremierDC sunucu seçimi yaparak test yapmanızı tavsiye ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RElS -- 19 Ağustos 2023; 12:31:10 > -
Hat zayıflamam 30.5 dB bide
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sizin iç hattı yeniletmeniz gerekiyor anlaşılan, modemi doğrudan ankastreye bağlayıp hat değerlerinizi ölçtürmeniz lazım bu zayıflamanın kaynağını bulabilmeniz için. Speedtestte bende denedim şimdi hatalı ölçüm yapıyor 4 mbps 6 mbps çıkardı upload. Waveform 9.5 mbps gösteriyor.
-
iç tesisat cat 6 hocam ama ev 2 senelik hat değerlerini ne kötüleştirebilir ki?
-
Kablonun kalitesi ve ek yapılmış olması, kablo uçlarının oksitlenmesi vs bir çok nedeni var. Dediğim gibi ankastreden ölçüm yaparak anlaşılabilir. Ankastreye gelen hatta zayıflama varsa ona yapabilecek birşey yok telekom insiyatifinde 30 db iyi olarak kabul ediyorlar kopma sorunu olmadığı sürece müdahale etmezler.
-
-
Bu tür bağlantılar hat zayıflaması oluşturabiliyor. Bant yerine yak1 - yak2 kullanılması lazım. Cat6 kablo var dediğin için kablo kesitleri farklı olduğundan buraya aslında RJ45 keystone - RJ45 bağlantısı yapıp modeme gelen kabloya R11 jakı çakarsan muhtemelen biraz iyileşme sağlanabilir.
-
Fotoğraflar için teşekkür ediyorum öncelikle.
Üstteki mesajımda bahsettiğim olayı daha basit ifade edeyim. Ferrari almışsın ama tüp taktırmışsın gibi düşün. Yani cihazın desteğinin önemi yok, Telekom ona ne tanımladı bunun önemi var. İkinci önemi olan konu ise şu, cihaz desteklese dahi bölgesel bazlı kapasite sebebiyle bazen cihazın desteklediğini tanımlayamıyorlar. Yani elinde 5 gigabit cihaz olsun, telekom buna bölgende max 1 tanımlayabiliyorsa geçmiş olsun. Olay bundan ibaret özetle. Yani sadece eldeki cihaz bazında destekliyor mu/desteklemiyor mu diye düşünmemek gerek. Telekom un bölgesel kapasitesi, ondan sonra uğradığı bir sürü pop noktaları, buralardaki kapasiteler vesaire çok uzun bir yol oluyor ve tüm bu adımlarda yeterli kapasitesinin olması önem arz ediyor.
Forumda en çok gördüğümüz şey şu mesela. Ulaşılabilir hızı 120 megabit ama 24 kullanıyor, üzerini talep ettiğinde Telekom bölgesel kapasite yetersizliği sebebiyle tanımlayamadığını belirtiyor. Yani bu da başka bir örnek birebir benzer olmasa da. Mesela ben ftth abonesiyim şu an yüz megabit kullanıyorum. İlerde bine geçmek istesem belki bana da kapasite şu an yok diyebilirler ve talebim reddedilebilir. Bunlar olmamış işler değil.
Yani her şey yolunda gider de, güneş dağların ardından doğarsa talep ettiğimiz hizmeti alabiliyoruz özetle. Yoksa yok.
-
Rica ederim bu arada. Ustam dediğim olay zaten 100 megabite kadar sınırlı olduğunu biliyorum söylemiştimde üst mesajda, konu zaten 100 üstü alabilmek değil amaç FTTB'de. Bölgedeki OLT'nin kapasitesini de zaten biliyorum ve buna uygun FTTH dönüşümde 1 gigabit ve hatta üstü hızlar için bile kişi bazında. Şuan da amaç 100/30 hız kullanabilmek ve bunun için 200'lük pakete geçiş yaptım upload'ın yükselmesi için de. Yoksa dediğim gibi 100 üstü alamayacağımı bu MDU'da biliyorum zaten ve razıyım ama H dönüşümünde bölgesel olarak kapasite sorunum da yok bunu da biliyorum
-
saha dolabından bina girişindeki ankastreye gelen bakır kablolar hasar görürse ve tüm binanın interneti kesilirse baştan kablo mu çekiyor telekom yoksa hasarlı yeri yak1 ile ek yapıp geçiyor mu? Benim kablolarda sorun var da telekom değiştirmiyor anladınız siz hocam illa bu yönteme mi başvurmak lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bakır kablolaya mesafe uzunsa ek yapılır, genelde telekom sıfır olarak değişime gitmez bakır ana kablolama da.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Little1_ -- 19 Ağustos 2023; 20:46:52 > -
Hocam saha dolabı ve bina arası 70-80 metre birden fazla yeri hasar görse kablolar zaten yer üstünden geliyor binanın arka tarafından duvarlarından dolanıp giriş kapısındaki kutuya. Bir değişse o kablolar 80 yerine 100 megabit göreceğiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bölge tam olarak neresi ve kabloda birden çok yerde mi hasar var ? Dolaba mesafeniz çok uzak değilmiş, telekom santraldeki tanıdıkla konuşulup halledilebilir onarımı için sıfır olarak.
-
O kablolar tamir edilemez şekilde hasar alırsa muhtemelen hiç onarmazlar, siz 1 yıl internetsiz kalırsınız, seneye Fiber çekerler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ek yapılır. Yak1 kullanan telekom personeli görmedim ben şuana kadar bantlayıp geçiyorlar hep. Diyelim hat kaliteniz kötüleşti yine baştan hat çekilmez hızınız uygun seviyeye düşürülüp hattınızdaki parazit azaltılır. Fiber gelmesi için aylar yıllarca beklersiniz artık şansınıza kalmış.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X