Şimdi Ara

Türk mühendisten uzay ve havacılık sektöründe devrim yapacak jet motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türk mühendisten uzay ve havacılık sektöründe devrim yapacak jet motoru

    Berlin Teknik Ünivesitesi'nden Berkant Göksel'in öncülük ettiği bir mühendislik grubu uzay ve havacılık endüstrisinde devrim yapabilecek yepyeni bir motor geliştirdi. Berkant Göksel ve arkadaşlarının geliştirdiği plazma jet motorları, günümüz jet motorlarının aksine herhangi bir yakıt kullanmadan çok büyük boyutlarda itki kuvveti oluşturabiliyor.

     


    Yakıt yok, peki nasıl uçuyor?


      

    İlk olarak 1964 yılında Sovyet Rusya tarafından uzaya fırlatılan küçük uzay araçlarında kullanılan plazma iticileri, bugünkü geleneksel jet motorlarına pek benzemiyor. Normal jet motorları yakıt ve sıkıştırılmış havayı tutuşturarak itki kuvveti oluştururken; plazma iticileri bir füzyon reaktörünü yani yıldızlarda gerçekleşen reaksiyonları taklit ediyor. Argon veya hava gibi gaz moleküllerini sıkıştırıp plazma haline uyaran motorlar bu şekilde elektrik üreterek elektrik alanları oluşturuyor.



    Ayrıca Bkz.Türk savunma sanayiinin gözbebeği teknolojiler

    Bu ilginç konsepti temel alan plazma iticileri uzun bir süredir kullanılıyor olsa da iticilerin oluşturduğu itki kuvvetinin çok yüksek olmaması nedeniyle yalnızca bazı küçük uydu ve uzay araçlarında yer alabilmişti. Berlin Teknik Üniversitesi'nden Berkant Göksel'in araştırma grubu ise bu işi tersine çevirip çok büyük boyutlarda itici kuvvet oluşturabilen plazma jet motorlarını dünyada ilk kez geliştirmiş.



    New Scientist'e konuşan Göksel, araştırmalarının dünyada bir ilk olduğunu belirtirken,"Zemin seviyesinde hızlı ve güçlü plazma jet motorları üreten ilk ekip biz olduk. Geliştirdiğimiz motor saniyede 20 kilometre hızlara ulaşabilecek kapasitede." sözlerini kullanıyor.



    Göksel ve ekibinin önünde uzun bir yol var


    Berkant Göksel ve ekibinin geliştirdiği ilk örnekte 80 mm uzunluğunda mini-iticiler kullanılmış. Bu boyutlardaki iticilerle bir yolcu uçağının havalanabilmesi için aynı iticilerden yaklaşık 10.000 adet kullanılması gerekiyor, yani bu boyutlardaki bir uçak için fazlasıyla kompleks bir yapıdan bahsediyoruz. Ekibin geliştirdiği motorlar şu an için büyük uçaklara veya kargo roketlerine güç verecek yeterlilikte olmasa da Berkant Göksel henüz geliştirme sürecinin başlarında olduklarını ve ilk olarak 100-1000 aralığında mini-iticiyle havalanabilecek küçük uçaklarda test yapacaklarını söylüyor.



    Ayrıca Bkz.Solar Impulse 2'nin tarihi dünya turu sona erdi: İşte detaylar, videolar ve fotoğraflar

    Ekibin önündeki en büyük problemse şu an için plazmanın üretilmesi ve üretilen plazmanın saklanması için ihtiyaç duyulan bataryalar. Zira motorlarda kullanılacak olan bataryaların hem çok hafif hem de çok güçlü olması gerekiyor, ancak maalesef şu aşamada böylesine bir teknolojiye sahip değiliz. Göksel ve ekibi önlerindeki bu engelin enerji sektöründe gerçekleşmekte olan devrimlerle beraber çözüm bulacağına inanıyor.

     

    Sonuç olarak plazma jet motorları çok büyük bir potansiyel barındırıyor olsa da uzay ve havacılık sektöründe bir devrimi gerçekleştirmek için Berkant Göksel ve araştırmacı grubunun daha çok çalışmaları gerekecek.







  • Türk mühendisten uzay ve havacılık sektöründe devrim yapacak jet motoru
  • Yaptığımız yerli tankta motoru yapmayı unuttuğumuz iddia edilmişti bir ara..Bekleyelim bakalım.Bunda da jetin kendisini unutmuşlar denilebilir.Dikkatli olmakta fayda var.Bunların hepsini ve bor,toryum bilumum gereksiz uzmanıyla birlikte bir uçağa doldurucan ...O kadar yapamayız deniyor.Anlamıyorlar.Önüne yatılamayan tank yapsalar ya..Ya da sağır tank ..(Muhalefet parti liderinin koruma müdürü tanklara fısıldıyor da o bakımdan ..Sonra Hz. Musa gibi açılan geçitten geçiliyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ONIONBUD -- 22 Mayıs 2017; 18:43:2 >
  • bateriler ne editör kardeş

  • tamam da bundan bize ne almanlar sevinsin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zwanzig

    bateriler ne editör kardeş

    kafa gitmiş düzelttim
  • Havayı plazma haline getirir diyorda uzayda hava mı var ki? Mekiktekini kullanacak desek o da tükenecek elbet. Hamdolsun bugünde bilimi uyandırdım.

  • Memlekette mantık '' Açarım dükkanı, al gülüm ver gülüm '' olunca da ne kadar sevinsekte içten içe üzülüyoruz Türk mühendislerinin böyle işler başardıklarını gördüğümüzde.
  • Bu teknolojinin İyon İticilerinden farkı ne acaba?

    İyon iticilerde buna benzer bir sistem kullanılıyor itici gaz olarak xenon kullanıyor.

  • Tebrik ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • oo almanyanın üniversitesinde almanyanın imkanlarıyla yapmışlar as bayrakları as

  • Yürü be.
  • "plazma iticileri bir füzyon reaktörünü yani yıldızlarda gerçekleşen reaksiyonları taklit ediyor"

    ayiptir yaw. on binlerce kisinin okudugu bir haber sitesinde boyle vasat kalitesiz ceviri yapilmasi. okudugunuzu anlamiyorsaniz ceviri haber yapmayin. fuzyon reaktoru ne alaka. hanerin orjinal kaynaklarinda berkant goksel plazma jetinin yuksek elektrik ihtiyaci gelecekde kompak fuzyon reaktorleriyle karsilanabilir diyor. plazma jetinin calisma prensibinde fuzyon var demiyor. plazma jeti bazitce plazma haline getirilmis gazin elektrik alan ile cok hizli firlatilmasina dayaniyor. su an dawn uzay aracinda kullanilan bir sistem. dawn aracinin vesta ve ceres gibi birden fazla hedefe ulasabilmesini sagladi. berkant gokselin calismasi bunla dunyada ucabilcek gucte bir jet ucagi tasarlamak. cok daha verimli ve kolayca atmosferin uzerine ulasaip buyuk hizlarla seyahat edetbilcek bir jet planliyor. orjinal kaynaklarda guzel konsept cizimleride vardi.

  • "Berlin Teknik Üniversitesi'nde çalışan araştırmacı.." Şu faşist düşünce sistemini bir terk edelim Allah aşkına. Benim ülkeme hizmet etsin de kim olursa olsun. Elin Almanına Amerikanına hizmet eden Türk ün bize ne faydası var.

  • İlginizi çektiyse;
    https://www.linkedin.com/pulse/first-breakthrough-future-air-breathing-propulsion-systems-g%C3%B6ksel

    buradan daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 22 Mayıs 2017; 21:24:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    "plazma iticileri bir füzyon reaktörünü yani yıldızlarda gerçekleşen reaksiyonları taklit ediyor"

    ayiptir yaw. on binlerce kisinin okudugu bir haber sitesinde boyle vasat kalitesiz ceviri yapilmasi. okudugunuzu anlamiyorsaniz ceviri haber yapmayin. fuzyon reaktoru ne alaka. hanerin orjinal kaynaklarinda berkant goksel plazma jetinin yuksek elektrik ihtiyaci gelecekde kompak fuzyon reaktorleriyle karsilanabilir diyor. plazma jetinin calisma prensibinde fuzyon var demiyor. plazma jeti bazitce plazma haline getirilmis gazin elektrik alan ile cok hizli firlatilmasina dayaniyor. su an dawn uzay aracinda kullanilan bir sistem. dawn aracinin vesta ve ceres gibi birden fazla hedefe ulasabilmesini sagladi. berkant gokselin calismasi bunla dunyada ucabilcek gucte bir jet ucagi tasarlamak. cok daha verimli ve kolayca atmosferin uzerine ulasaip buyuk hizlarla seyahat edetbilcek bir jet planliyor. orjinal kaynaklarda guzel konsept cizimleride vardi.

    Haberde bir yanlışlık olduğunu düşünmüyorum hocam. Füzyon reaktörlerindeki gibi iyonize bir gaz, plazma kullanılıyor bunu anlatmak istedim. Motora füzyon reaktörü demiyorum elbette. Ayrıca Berkant Göksel'in "füzyon reaktörlerini enerji kaynağı olarak kullanabiliriz" cümlesinden böyle bir anlam çıkarmam pek mümkün değil sanırım. Plazma iticilerinin daha önce birçok uzay aracında kullanıldığını ancak büyük ölçekte kullanılması için yetersiz olduğunu ve berkant göksel'in de bunu tersine çevirebilecek bir motor geliştirdiğini de haberde yazmıştım zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LKLC -- 22 Mayıs 2017; 22:25:20 >




  • Türk mühendisten gelmesi Gurur verici Helal Olsun.

  • Milli tank Altay'a takacak dizelimiz yok daha
  • Adamı Türkiye'ye almazlar be. Ne demek "Yakıt Kullanmadan."
    Zaten en gelir getiren şey yakıt. Bi de kullanılmazsa, oradan elde ettikleri İçki, Sigara, Yol vergisi veya 10.000 Euroluk arabayı 500.000 TL yapma gibi şeylere aktarırlar...

  • bir günde keşke yabanci bilim adamlarinin İtü de boğaziçi ü. de vb de geliştirdikri bir şeylerin haberini görsek

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.