Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (96. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
403.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok faydalı bi topik olmuş
    çok teşekkrler.emeğine sağlık
  • OBK hocam özlettin valla!!!
  • Selamün Aleyküm OBK Hocam

    Öncelikle size böyle faydalı bilgileri biz bilmeyenlere sabır gösterip güzel ve insancıl bir şekilde anlattığınız için teşekkür ederim.sorularımı vakit ayırıp cevap verebilirseniz çok mutlu olurum.

    1. aracım 2011 model renault megane hb dinamik versiyon 1.5 dci 105 hp 240 torku var daha 4700 km de 5000 km de yağ değişimi yapın demişssiniz forumda,şimdi sizin söylediğinizi yapıcam fakat nasıl yağ ve ne marka önerirsiniz bu aracıma.istanbulda yaşıyorum bu arada tam sentetik vs hangi marka en kaliteli bu şekilde cevaplarsanız çok sevinirim

    2.aracımın eller serbest özelliği var(kartsız aracımı çalıştırıp kartsız stop edebiliyorum)ve aynı zamandada(kartsız kapılar kilitleniyor ve açılıyor)size sorum şu dizel araçlarda kontağı yarım açıp ışıkların sönmesini beklemeden aracı çalıştırmayın diyorlar benim kontağı yarım yapmam için kartı yuvasına takmam lazım peki ben böyle yaparsam aracımın kartsız çalıştırma özelliği saçma olmamışmı yada bu benim aracımda gerekli değilmi yada renault bu durumu nasıl aştı bir bilginiz varmı kartlı sistem renaultlarda.

    3. 205-60-16 inç lastiklerim var bu arabanın lastik basınçları ne olmalıdır önler ve arkalar farklımı.

    4. aracımı hep sakin kullanırım 2000 devir yada maks. 2500 devir arasında kullanırım yakıt ortalamam 5.0/100 km ile 5.7/100 km arasında olur genellikle.sabah arabayı çalıştırdıktan sonra 30 sn beklerim akşamda stop ederken 15-20 sn arası beklerim.bu şekilde kullandığım için aracımda hiç bir sıkıntı olmayacağını düşünüyorum daha başka şeyler önerirmisiniz yapmam gereken.

    5. aracımın abs freni en ufak frenlerde hemen devreye giriyor min.30 maks. 50 km normal frenlerde be kupkuru yolda kayma bile yapıyor buzlu yolmuş gibi sizce nedendir.

    sorularım çokluğundan dolayı özür diliyorum sizden yinede cevap bekliyorum Allaha emanet olun




  • 2006 model 1.9 lt 86 hp transporter im var buna baya yaygınlaşmaya başlayan box yada çip uygulaması yapsam motora bir zarar verirmiyim
    box ile 200nm tork tan 270 e 86 hp de 109 hp ye çıkacağını iddia ediyor firmalar ve bu değerlerde araca zararı olmadığını yakıtta 100-110 km nin altındaki hızlarda seyrederken tasarruf sağlanacağını istenirse aracın ecusuna yazılımla daha fazla güçlendirileceğini fakat bu durumda aracın motorunun yıpranma ömrünün kısalmasına neden olacağı bilgilerine sahip oldum bu konuda bildiklerinizi ve tavsiyenizi belirtirmisiniz
  • başlık içinde arattırdım ama bulamadım... aşağıda verdiğim linkteki nar gibi şey turbo mu acaba?

    http://www.youtube.com/watch?v=Aws4lQBd6ic
  • CEVAP?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardbody -- 5 Şubat 2011; 1:47:22 >
  • Sayın OBK hocam,
    Bu forumda gerçekten çok yararlı bilgileri paylaşıyor ve bizlere yardımcı oluyorsunuz.Allah sizden razı olsun.
    Ben VW 1,2 tsi jetta üzerinde yoğunlaşmış durumdayım.Kafama takılanlar;
    1-Bu motor 4 kişilik bir aileyi ülkemiz yollarında yolda bırakabilir mi,hele dik yokuşlarda sorun yaşatır mı,bu gibi durumlarda aracı ne şekilde kullanmalıyız.
    2-İlk kez turbolu kullanmam söz konusu olduğundan önceleri aracı 1550-4100 bandında mı vites değiştirmek doğru olur.
    3-Yoğun trafikte 1.vites sorun olur mu,özellikle manuel için,
    4-Test sürüşünde alışık olmadığımdan gaz pedalına fazla bastım sanırım içeri turbo sesi geldi.Bu hep böyle gürültü verecek midir.
    5-Bu motorun kalorifer sistemine etkisi nasıldır.

    Forumda daha çok turbo dizel sorularını gördüğümden yazıyorum.Selam ve dua ile.
  • teşekkürler.
  • araç üreticileri, kullanıcıların yanlış yada hatalı kullanımlarını hesap ederek araç üretirler...
    Yani , bizim dikkat etmemiz gereken hassas kullanım detaylarını ,zaten onlar bildkleri ve tahmin ettikleri için araçlarıda üretim aşamasında zaten önlemler alınmıştır.
    Bozulsaydı benim kullandığım araçlar bozulmuştu yada arkadaşlarımın kullandığı araçlar.Çünkü çoğu kez buz gibi havada sabah daha, motor dinlenik ve soğukken bile marşa basar , gazı kökler basar giderdik.Hiç te motor da yada turbolarda bir hasar, şikayet gelmedi...
    Ne yani, bir sabah acil bir işiniz çıktı , bu hastanız da olabilir, çalıştırdınızı arabayı, aman biraz bekliym motor ısınsın, sonra yolda turbo murbo arızalanır yolda kalırım endişesi ile mi araba kullanacağız...Boş verin ya bunları, kullanın gitsin, her cansızın tamiri mümkün, siz kendinize ve sevdiğiniz canlılara dikkat edin, cansız şeylere bu kadar değer vermeyi bırakın.
    Bence bu kadar da ince hesap , ince ayar yapıp ta kasmayın.İstediğiniz gibi kullanın araçları ama düşük devirli kullanmayın derim.Çok aşırı yüksek devir de kullanmayın ama arada bir gerekiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbilen

    araç üreticileri, kullanıcıların yanlış yada hatalı kullanımlarını hesap ederek araç üretirler...
    Yani , bizim dikkat etmemiz gereken hassas kullanım detaylarını ,zaten onlar bildkleri ve tahmin ettikleri için araçlarıda üretim aşamasında zaten önlemler alınmıştır.
    Bozulsaydı benim kullandığım araçlar bozulmuştu yada arkadaşlarımın kullandığı araçlar.Çünkü çoğu kez buz gibi havada sabah daha, motor dinlenik ve soğukken bile marşa basar , gazı kökler basar giderdik.Hiç te motor da yada turbolarda bir hasar, şikayet gelmedi...
    Ne yani, bir sabah acil bir işiniz çıktı , bu hastanız da olabilir, çalıştırdınızı arabayı, aman biraz bekliym motor ısınsın, sonra yolda turbo murbo arızalanır yolda kalırım endişesi ile mi araba kullanacağız...Boş verin ya bunları, kullanın gitsin, her cansızın tamiri mümkün, siz kendinize ve sevdiğiniz canlılara dikkat edin, cansız şeylere bu kadar değer vermeyi bırakın.
    Bence bu kadar da ince hesap , ince ayar yapıp ta kasmayın.İstediğiniz gibi kullanın araçları ama düşük devirli kullanmayın derim.Çok aşırı yüksek devir de kullanmayın ama arada bir gerekiyor...




    Dostum, işte bunun için soruyoruz zaten.Çünkü ben şahsen daha önce turbolu araç kullanmadım.Kullananlardan da öğrenmek istiyorum nelere dikkat edilecek diye.
    Sonuçta araç bir cansızdır doğru, ama o kadar emekle kazanılan bir parayı da kimse araştırıp sorgulamadan vermez değil mi.İyi forumlar.




  • OBK Hocam bu kadar faydan oldu bu foruma. Sorulara cevap vermek bir yana, nasılsın, iyi misin? Vefa sadece İstanbul'da bir semt değil diye düşünenlerden birisi olarak iki kelam et be hocam...:))
  • Paylaşımlar için teşekkürler

    Turbo araçlar yokuş aşağı viteste 0 litre mi yakar? Bende hep minumum 2lt yakıyor. Boşta daha fazla yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Paylaşımlar için teşekkürler

    Turbo araçlar yokuş aşağı viteste 0 litre mi yakar? Bende hep minumum 2lt yakıyor. Boşta daha fazla yakıyor.


    Dostum selam,

    Enjeksiyonlu motorlarda cut-off sistemi olduğundan ayak gazdan çekildiğinde sistem yakıt akışını bir süreliğine kesip önce içerdeki mevcut fazla enjekte edilmiş yakıtı kullanıyor. Bize de bu 0 lt olarak görünüyor.

    Sistemdeki yakıt bitince viteste giderken zaten araç tekerleklerden gelen güçle devir çeviriyor olduğu için stop etmeyeceğinden 0 lt değil de 0.5 - 1 lt gibi değerler çıkıyor. çok düşük bir miktar yakıt kullanıyor.

    Senin araçta minimum 2 lt yakması, bizim Bravoların yol bilgisayarının minimum 2 lt değerini göstermesiyle ilgili.


    Boşta daha fazla yakar senin de tespit ettiğin gibi. O zaman araç stop etmesin diye normal bir oranda yakıt kullanır.


    Bunların aracımızın turbo olmasıyla bir alakası yok yani. Tüm yeni nesil araçlarda aynı bu.


    Kolay gelsin.



    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Paylaşımlar için teşekkürler

    Turbo araçlar yokuş aşağı viteste 0 litre mi yakar? Bende hep minumum 2lt yakıyor. Boşta daha fazla yakıyor.


    Dostum selam,

    Enjeksiyonlu motorlarda cut-off sistemi olduğundan ayak gazdan çekildiğinde sistem yakıt akışını bir süreliğine kesip önce içerdeki mevcut fazla enjekte edilmiş yakıtı kullanıyor. Bize de bu 0 lt olarak görünüyor.

    Sistemdeki yakıt bitince viteste giderken zaten araç tekerleklerden gelen güçle devir çeviriyor olduğu için stop etmeyeceğinden 0 lt değil de 0.5 - 1 lt gibi değerler çıkıyor. çok düşük bir miktar yakıt kullanıyor.

    Senin araçta minimum 2 lt yakması, bizim Bravoların yol bilgisayarının minimum 2 lt değerini göstermesiyle ilgili.


    Boşta daha fazla yakar senin de tespit ettiğin gibi. O zaman araç stop etmesin diye normal bir oranda yakıt kullanır.


    Bunların aracımızın turbo olmasıyla bir alakası yok yani. Tüm yeni nesil araçlarda aynı bu.


    Kolay gelsin.



    Haluk




    Haluk hocam bilgilendirme için çok teşekkürler




  • herkeze slm. ben 4 aylık kiacı olarak, tecrübeli kiacılara ve bilen arkadaşlara birşey danışmak istiyorum. buralarda okuyorum hep ama bu motor yağı konusunda tam net bi sonuca varamadım. kimi tam sentetik iyidir, kimi yarı sentetik diyor. yer sakarya iklim koşulları normal, aşırı soğuk yada sıcak olmuyor. aracımın yağ değişimini servis 7500km yazmış ve bitmek üzere. 10.000 - 15.000 km gidecek bir yağ yokmu? okuyoruz 10.000den önce yağ değişen yok gibi. :) aracımın şuanki km:54.000 bana bir yağ türü önerirseniz şimdiden teşekkür ederim (Cerato 2006 1.5 advance)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sozmert

    herkeze slm. ben 4 aylık kiacı olarak, tecrübeli kiacılara ve bilen arkadaşlara birşey danışmak istiyorum. buralarda okuyorum hep ama bu motor yağı konusunda tam net bi sonuca varamadım. kimi tam sentetik iyidir, kimi yarı sentetik diyor. yer sakarya iklim koşulları normal, aşırı soğuk yada sıcak olmuyor. aracımın yağ değişimini servis 7500km yazmış ve bitmek üzere. 10.000 - 15.000 km gidecek bir yağ yokmu? okuyoruz 10.000den önce yağ değişen yok gibi. :) aracımın şuanki km:54.000 bana bir yağ türü önerirseniz şimdiden teşekkür ederim (Cerato 2006 1.5 advance)



    Castrol edge turbo diesel 5/30 veya mobil tam sentetik 5/30 kullanabilirsiniz.aslında servis en iyisini yapıyor ama siz bu yağlar ile bakımı 10 bin km. ye çekebilirsiniz.
  • Merhaba verdiği değerli bilgilerden dolayı O.B.K. hocama ve diğer katısı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim. Bir çok değerli bilgi edindim.

    1.4 tce 130 bg Megane III 2010 model aracım var genel olarak aracımdan memnunum. Ancak uzun zamandır araştırmama rağmen cevap bulmadığım bir kaç husuu var tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

    -İlk defa benzinli turbo motor kullanıyorum. İlk başlarda hızlanma çekiş bana yeterli geliyordu ancak şimdi daha fazlasını istiyorum. Ayrıca 190 Nm lik tork sanırım az. Bunun için chiptunning yapmak istiyorum , bu uygulamadan sonra değerler yaklaşık olarak 160 bg 250 nm değerlerine çıkacak , ancak bu aracın ecu su hala çıkmamış yeni nesil beyin kullanılıyor bilgisine ulaştım bu doğrumudur , ayrıca bu araçta güvenli chip modifiyesinin sınırları nedir

    -Daha önceki atmosferik motorlu araçlarıma hep kutu dışı direkt hava filtresi takıyordum. Hani performans açısından pek bir şey vermiyordu lakin sesi fena değildi motor sesi ekzost sesinden hep daha hoş gelmiştir bana . Ancak bu yeni aracımda bunun nasıl yapılacağını çözemedim. İnternetten bazı kutu içi seçenekleri buldum

    http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?273489-Clio-Dynamique-SX-1.2-TCE-100-air-filter
    http://www.renaultfanclub.com/mck-motorsport/5803-k-n-kutu-ici-hava-filtresi-kangoo-megane-fluence-tum-yeni-kasalar-115-tl.html
    http://www.hepsiburada.com/Liste/ProductDetails.aspx?categoryid=20006391&productid=otelf7409

    kesin olmamakla birlikte bazı yazılarda turbolu araçlara kutu içi veya kutu dışı direkt hava filtre uygulamasının zararlı olduğu giren toz parçacıklarını tribüne zarar vereceği hususu belirtiliyordu. Ayrıca atmosferik araçlarda olduğu gibi güzel bir ses almakta mümkün değilmiş.




  • güzel paylaşım teşekkürler
  • Turbonun dönüşünü egzos gazı basıncı yerine farklı bir tahrikle sağlamak mümkünmü. Gücünü akuden alan bir elektrik motoru yada direk motora kayışla tahrik etsek bu lagdadn kurtulamazmıyız. Böylece motorun egzos sistemide rahatlamış olmazmı. Elektik tahriki için enerjiyi güneşten bile alabiliriz aslında.
    Saygılarımla.
  • Yazı gülzede çok uzun okuyamadım kısaca sormak istediklerim boşa atabilirmiyiz her vitesde zorlama sınırımız ne kadar olmalı vites değiştirme devri kaç olmalı,
  • 
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.