Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
402.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vatoz00

    çok teşekkürler....

    Peki bi soru daha sorsam.....

    Bu sistemin basit bir halini yaptırsak.....

    Mesela aklıma şöyle bişey geldi......

    Hava girişiniin olduğu filtre bölümünde elektirkle çalışan bir pervane sistemi kurarak hava biraz daha basınçlı ve fazla hava girişi olabilecek düzen kursak. Maksat yakıtın daha verimli yanmasını sağlamak e biraz da performans olacak doğal olarak



     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI


    Böyle bir ürün var piyasada. Sizin söylediğiniz gibi elektrik motorlu. Ancak tabiki özellikle yüksek devirde yeterli basıncı veremez. Ama atmosferik motora katkı sağlayacağı muhtemel...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    Teşekkkürler paylaşım için:)

    Bir sorum olacaktı benim..Aracım turbo dizel motora sahip Megane 2 dci..Özellikle otoyolda uzun süreli olarak yüksek devir ve yüksek hızlarda giderken araçta turboyla alakalı bir sorun yaşar mıyız? Yani 150-160+ civarı hızlarla uzun süre seyretmek arcın turbosu ve bağlı ek aksamlarında sorun yaratır mı? Bir süre düşü hız - devir bandında kalarak bir rahatlatma yaratmak gerekir mi?


    Dci motorlarda turbo var mıydı ben comman rail çekişine sahip diye biliyordum da.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: [dodo]

    Öncelikle yazınıız için sonsuz teşekkürler..

    Fakat kafama takılan bir konu var, G. Punto 1.3 Mjet aracımızı genelde düşük devirlerle kaldırıyorum (1250 civarı) hatta bazende debriyajla kaldırıp sonra gaza basıyorum. Sürüş esnasında ise 2000 d/d den öncede gaza yüklenmiyorum.

    Böyle düşük devirlerle kaldırmanın bir zararı varmıdır?



    Eğer motoru tekleterek, yani rölanti devrinde kaldırıyorsanız, biraz devir yükseltmenizi tavsiye ederim.

    Yalnız kalkarken biraz gaz vermek yeterlidir.

    Burada önemli olan motor devrinde düzensizliğe sebep olabilecek, yani rölanti devrine veya altına düşürebilecek kalkışlardan kaçınmaktır.

    Zira mazot pompası, motordan aldığı güçle enjektörlere yüksek basınç uygular.

    Asıl kaçınılması gereken nokta, benzinli araçlarda sık yapılan, aracın düşük vites istemesine rağmen, yüksek viteste hızlanmaya çalışmaktır.

    eğer mazot pompasını zorlamıyorsanız, ve kalkış esnasında fazla gaz vermiyorsanız düşük devirde kalkılabilir. Ancak ben yinede en azından 1250-1400 devir civarlarında kavramanızı tavsiye ederim. Zaten hafif bir gazla bu deviri bulursunuz.

    Sürüş esnasında 2000 devirden önce tam gaz yapmamanız da doğru bir davranış.

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 21 Mart 2008; 22:17:34 >




  • Tabi ki dostum,common rail dizel motorlarda turbo var..İstersen common rail motorlar hakkında ufak bir araştırma yap,hemen hemen her marka bu teknolojiye sahip turbo dizel araçlar üretiyor :)

    Örn: Peugeot HDI,Renault DCI,Hyundai CRDI,Honda i-CDTI,Fiat JTD ve Multijet,Opel CDTI,Toyota D4D,Ford TDCI gibi


    quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    Dci motorlarda turbo var mıydı ben comman rail çekişine sahip diye biliyordum da.
  • Teşekkürler O.B.K.,Supercharger'ın mantığı biraz daha farklı ondan da bahsederseniz sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Teşekkürler O.B.K.,Supercharger'ın mantığı biraz daha farklı ondan da bahsederseniz sevinirim...


    Ben teşekkür ederim, vakit ayırıp okuduğunuz için.

    Vaktim oldukça başka başlıklar da açarım. Öncelikle yoğun olarak kullanılan aşırı besmele yöntemi turboşarj olduğu için böyle bir başlık açtım.

    Yakında farklı konulara da değinmeye çalışırım...

    İyi akşamlar...
  • Ellerinize sağlık, gerçekten çok başarılı bir yazı. Yorulana kadar okudum, sık kullanılanlara ekledim; daha sonra devam ederim.

    Gördüm ki, biz turbodizel aracmızı yanlış kullanmıyormuşuz.
  • elinize sağlık çok güzel olmuş
  • “turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
    “motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,

    1.yi devamlı uygularım arabayı durdurmadan önce mutlaka beklerim
    2.yi de keza 90 derece görmeden yüklenmem kızıma

    Ancak bunların teknik açıdan neden olduğunu iyi bilmiyordum

    Teşekkürler

    Faydalı bir topik olmuş
  • çok çok iyi bir konu olmuş üstlerde durması gerekli sürekli

    birde atmosferik motorlar ile ilgili birkaç yazı yazarsanız herkes anlamış olur eminim
    ben birçok teknik terimi anlamam çok ilgilenmediğim için
    ama sizin yazdıklarınız ciddi şekilde halka hizmet olmuş
  • Verdiğin yararlı bilgiler için teşekkürler, çok faydalı bir başlık olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ellerinize sağlık, gerçekten çok başarılı bir yazı. Yorulana kadar okudum, sık kullanılanlara ekledim; daha sonra devam ederim.

    Gördüm ki, biz turbodizel aracmızı yanlış kullanmıyormuşuz.


    Bilgi paylaştıkça artar efendim.

    Tüm arkadaşlarımızın bildiklerini paylaşması ümidiyle...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    “turbolu aracımı stop etmeden önce bekleyeyim mi?”,
    “motor soğukken en fazla kaç devire kadar çıkayım?”,

    1.yi devamlı uygularım arabayı durdurmadan önce mutlaka beklerim
    2.yi de keza 90 derece görmeden yüklenmem kızıma

    Ancak bunların teknik açıdan neden olduğunu iyi bilmiyordum

    Teşekkürler

    Faydalı bir topik olmuş


    Evet, çoğu kullanıcı en azından araçlarını biraz daha iyi tanımış olur.

    Sizin de belirttiğiniz gibi bilerek yapmak en iyisidir.

    Ben teşekkür ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    çok çok iyi bir konu olmuş üstlerde durması gerekli sürekli

    birde atmosferik motorlar ile ilgili birkaç yazı yazarsanız herkes anlamış olur eminim
    ben birçok teknik terimi anlamam çok ilgilenmediğim için
    ama sizin yazdıklarınız ciddi şekilde halka hizmet olmuş



    Üst konu olmasını ben de isterim. Tabi bu sizin istekleriniz ve yöneticilerin uygun görmesiyle olur.

    Tabi forum üyeleri bu konuyu en azından diğer magazinel konular kadar üst sıralarda tutarsa, daha fazla insan istifade eder...

    Ayrıca konu ile ilgili sorularınız da varsa elimden geldiğince, dilim döndüğünce yanıtlamaya çalışırım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sky_

    elinize sağlık çok güzel olmuş


    Saolun...


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Verdiğin yararlı bilgiler için teşekkürler, çok faydalı bir başlık olmuş



    Faydamız olmuşsa ne mutlu...
  • sıkılmadan hepsini okudum.çok faydalı bilgiler.teşekkürler.
  • bir soruda ben sorayım...

    ben arabayı çalıştırır çalıştırmaz yaklaşık 100 metrelik dik sayılacakbir yokuş çıkmak zorundayım,

    dizelde devirsiz çıkamıyorum araba çekmiyor, çok yüklenmekte istemiyorum araba daha soğuk durumda oluyor.

    Benzinlide 3000 devirde, dizelde ise 2000 devirde 1. viteste (yeterli hızı alacak mesafem olmadığı için genelde 2. viteste devir, benzindede, dizelde de çekiş bitecek kadar düşüyor) çıkıyorum,
    ama 1. vites kalkış için kullanılır mantığından çokta doğru yapıp yapmadığımı bilmiyorum.

    benim duruum için en doğru yöntem nedir?
  • bir soruda benden;

    turbonun ayrıca bir bakımı varmıdır.

    bu arada elinize sağlık çok faydalı olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giza -- 22 Mart 2008; 9:27:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: The_BUTZ

    bir soruda ben sorayım...

    ben arabayı çalıştırır çalıştırmaz yaklaşık 100 metrelik dik sayılacakbir yokuş çıkmak zorundayım,

    dizelde devirsiz çıkamıyorum araba çekmiyor, çok yüklenmekte istemiyorum araba daha soğuk durumda oluyor.

    Benzinlide 3000 devirde, dizelde ise 2000 devirde 1. viteste (yeterli hızı alacak mesafem olmadığı için genelde 2. viteste devir, benzindede, dizelde de çekiş bitecek kadar düşüyor) çıkıyorum,
    ama 1. vites kalkış için kullanılır mantığından çokta doğru yapıp yapmadığımı bilmiyorum.

    benim duruum için en doğru yöntem nedir?


    Durumunuzu anlıyorum.

    Öncelikle mümkün olduğunca yağ bakımlarınızı aksatmadan, kaliteli ve ilk çalıştırmada da koruma sağlayan yağlardan kullanın.

    Elinizden geldiğince motoru ısıtıp sonra yokuş çıkın. Burda kasıt 1 dakika civarıdır. Hava sıcaklığı 30 derece ve üstü ise daha da düşük süre yeterlidir.

    Gelelim vites seçimine,,

    Hangi vitesde gaza daha az basarak o yokuşu çıkabiliyorsanız o vitesi kullanın.

    1. vitesde 3000 devirde gaza az basarsanız yine turbo türbinleri fazla basınç üretmez.

    2. vitesde 2000 devirde bile eğer aracın o yokuşu çıkması için gaza fazla basıyorsanız turbo türbinleri yine yüksek basınçla hızlı devir yapar.

    Yani benim tavsiyem hangi viteste gaza az basarak çıkabiliyorsanız o vitesi kullanmanızdır.

    Yaşadığınız il çok soğuk değilse, özellikle bu aylarda ve sonrasında bu durum pek bir sorun oluşturmaz. Hava sıcaklığı yüksek olduğu için yağ viskozitesi zaten ideal değerine ilk çalıştırmadan çok kısa bir süre sonra ulaşır.

    Yalnız yukarıda belirtmeyi unutmuşum.

    Turboşarjlı araçlarda yağ değişimi atmosferik motorlardan çok daha önemlidir.

    Zira turbo türbinlerini birbirine bağlayan mil, ve türbinlerin içinde bulunduğu housing kısmının yağlaması motor yağı ile yapılır.

    Viskozitesini kaybetmiş yağ ilk önce turboya mil kestirir. Yani turboyu bozar...

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 16 Mayıs 2008; 12:47:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: giza

    bir soruda benden;

    turbonun ayrıca bir bakımı varmıdır.

    bu arada elinize sağlık çok faydalı olmuş.



    Teşekkür ederim..


    Turboşarjın sağlığı için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.

    Bunlardan en önemlisi yağlamadır.

    Motor yağı muhakkak zamanı geçirilmeden değiştirilmelidir. Motor eski yağdan zarar görmese bile turbo çok büyük zarar görür.

    Yağlamayı sağlayan yağ pompasına dikkat edilmelidir. Eğer yağlama düzensiz gerçekleşirse, yine turboşarjınız yağsız kalacak, ve büyük hasarlar oluşacaktır.

    Bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise hava filtresidir.

    Turboşarj sistemde sık karşılaşılan bir hasar ise emilen hava ile alınan parçacık, partikül, sinek vb. şeylerin hava filtresinde tutulamamasından kaynaklı emiş türbinine hasar vermesidir.

    Bunun için de araç, filtresiz, veya kötü filtreyle kullanılmamalıdır.

    Ayrıca rektifiye sonrası çapak temizliği çok iyi yapılmalıdır. Küçücük bir çapak tüm turbo türbinlerini dağıtabilir.

    eğer turboşarjın yağlama hortumları sökülüp takılmışsa, kesinlikle sıvı conta benzeri şeyler kullanılmamalıdır. Zira bunlar aradan kaçarak yağa karışıp, turbonun yağlamasını olumsuz etkileyebilirler.




    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 16 Mayıs 2008; 12:51:00 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.