Şimdi Ara

TURBO HAKKINDA (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
7.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    ARKADASLAR DAHA ONCEDE BU KONUYU ACMISTIM AMA ISTEDIGIM YANITI ALAMADIM

    TURBOLU ARACLARDA NEDEN BELLI BI YOL KAT EDILDIKTEN SONRA STOP EDILMEDEN ONCE BELLI BIR SURE BEKLENIR VE NEDEN HIC BIR otoMOBIL

    URETICISI BUNU KULLANIM KILAVUZUNDA BELIRTMEZ


    Turbo sistemdeki pompa ve kompresörün yatakları motor yağı ile yağlanır. Motorun çalıştığı sürelerde turboda çalışır ve oldukça yüksek devirlede döner (motor devrine göre değişir). Siz motoru durdurduğunuz anda pompa ve kompresör duramaz fakat yatakların yağlanması durur. Yatakların yağsız olması aşınma yapacağı için uzun yoldan gelindiğinde ve özellikle ani gaz verip motorun stop edilmesi istenmez.
    Ayrıca bahsedildiği gibi kompresörün bastığı havanın yaratacağı ters kuvvetlerde oluşturur fakat yağlama daha önemli sorundur.




  • Merhaba,

    Bu konuya emek verip bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum.

    Bugün gerçekten enteresan bir bilgiye ulaştım. Muzaffer Bey (Best Servis).i arayıp aracım için (C5 1.6 Hdi) Dump Valve (Blow Off) uygulamasının reel olarak ne gibi fayda getireceğini sordum. Aldığım cevaba sevinip sevinemeyeceğimi bu işin uzmanları lütfen söylesinler ama ben aldığım bilgiyi şimdilik paylaşayım.

    C5 1.6 Hdi.de aynı zamanda bu Peugeot 407.de gaz kelebeği olmadığını dolayısıyla turboda hava sıkışması ve sıkışan havanın turbo pervanelerini ters yönde döndürmesi gibi bir durum söz konusu olmadığını ve yine dolayısıyla blow off uygulamasının ses haricinde hiçbir gereği olmadığını belirtti. Şimdi tüm bunlardan yola çıkarak bir servisi arayacağım. Niçin mi? Zamanında bana citroen.lerin turbo ömrünün fazla olduğunu söylemişlerdi ama bunu bilinçli olarak mı söylediler bilemiyorum. Gaz kelebeği yoksa turboda pervaneleri geri döndürecek bir etki yok mu? Bu durumda bizim arabalarımızda fabrika çıkışı bunu telafi edici bir sistem mi uygulanmış. Uygulanmışsa bu ne olabilir?

    Özellikle bu konunun uzmanı arkadaşlarla fikir telakkisinde bulunalım.




  • Arkadaşlar şimdi İstanbul.da bir servisi aradım. Bilgisizliğimi hoş görün bu konuda. Servis şefi arkadaş değil Citroenlerde hiçbir turbo dizelde gaz kelebeği olmadığını ifade etti. Şimdi burdan şu ifadeyi çıkarabilir miyiz? Hiçbir turbo dizelde blow off.a gerek gerek yoktur.
  • Doğrudur, dizellerde gaz kelebeği yoktur. Emilen ve sıkıştırılan havanın üzerine püskürtülen yakıtın miktarı değiştirilerek kontrol sağlanır.

    Buradan hareketle bir blow-off valfin ses dışında bir getirisi olmadığı sonucuna ulaşılabilir.
  • evet en doğru cevap,
    Turbonun arızalanması tamemen yağlama hatasından kaynaklanmaktadır.Yağlama için motorda kullandığınız yağ kullanıldığı için,
    1-motor yağı üst sınıf veya kitapçıkta önerilen olmalıdır.
    2-motoru aniden kapattığınız inertia (atalet)nedeniyle hızlanmış turbo kanatçıkları yağsız kalmakta ve oluşan ısı nedeniyle yatatkları aşınmaktadır.

    turbonun terse dönmesi konusu hiç aklıma yatmadı.Yüksek devir dçnen turbolarının kanatçıkları ve devirde hava basması için özel olarak aşırı kıvrık durumda tutulmaktadır.

    yani sakın evlerdeki havalandırma pervaneleri ile turboyu kıyaslamayın.Çok teknik bir konu olduğu kafanızı şişirmemek için , böyle bir şekli almış pallerin ters tarafa dönme durumu olamıyacaktır.
    Özetle ev havalandırma pervanesi kanat sayısı ve şekli itibariyle ters hava verilişinde dönebilir ancak turbo dönmemek için direnir(detay konu için akışkanlar mekaniği konularına bakınız)


    quote:

    Orjinalden alıntı: eskimo16

    quote:

    ARKADASLAR DAHA ONCEDE BU KONUYU ACMISTIM AMA ISTEDIGIM YANITI ALAMADIM

    TURBOLU ARACLARDA NEDEN BELLI BI YOL KAT EDILDIKTEN SONRA STOP EDILMEDEN ONCE BELLI BIR SURE BEKLENIR VE NEDEN HIC BIR otoMOBIL

    URETICISI BUNU KULLANIM KILAVUZUNDA BELIRTMEZ


    Turbo sistemdeki pompa ve kompresörün yatakları motor yağı ile yağlanır. Motorun çalıştığı sürelerde turboda çalışır ve oldukça yüksek devirlede döner (motor devrine göre değişir). Siz motoru durdurduğunuz anda pompa ve kompresör duramaz fakat yatakların yağlanması durur. Yatakların yağsız olması aşınma yapacağı için uzun yoldan gelindiğinde ve özellikle ani gaz verip motorun stop edilmesi istenmez.
    Ayrıca bahsedildiği gibi kompresörün bastığı havanın yaratacağı ters kuvvetlerde oluşturur fakat yağlama daha önemli sorundur.







  • sizin bu sözünüzü ''ASIL GÜÇ BİLGİDEDİR''
    ve vermiş olduğunuz bilgileri takdirle karşılıyor aramıza hoşgeldiniz diyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    BAŞIMA GELENİ ARAŞTIRDIM. Son aldığım bilgileri paylaşıyorum.
    Nedenleri:
    1. Uzun bakım aralıkları: Türkiye şartlarında her yağınız ve bakım aralıklarınız ne olsun 10 binde bir bakım yaptırınız.
    2. Motorun kirlenmesi: Türkiye'de hala kaliteli adı altında, kükürtlü veya pis mazot satılması sonucu motor ve püskürtme sistemlerinde kurum(carbon) oluşması
    3. Turbolu motor kullanmayı bilmemek: Motor soğukken asla max.beygir gücü ile belirtilen yüksek devirlerde kullanılmaması, durdururken mutlaka rölantide biraz çalıştırılması,
    4. Motoru devirsiz kullanmak: max tork devri(benimki 2000d/dak) ve max beygir gücü devri(benimki 4000d/dak.) arasında kullanmak zarasız. (altında kurumu hızlandırıyor, üstünde turboyu zorluyor)
    ÇÖZÜMLER:
    1. 10 binde bir bakıma sokun.
    2. Motora en geç 60 binde bir kurum temizleme işlemi(carbon clean) yaptırın. Ben geçen hafta yaptırdım. Arabam adeta yeniden doğdu. Yakıt %20 azaldı, performans arttı, gürültü azaldı. Bosch servisteki fiyatı 60 lira.
    3. Özellikle kışın birden gaza basıp gitmeyin, ısınana kadar, 2000-2500 devirde kullanın. Durdurmadan önce araçın içinden, bagajdan alacaklarınızı alın, sonra durdurun.
    4. Kullandığınız aracın max tork ve beygir ürettiği devirleri mutlaka öğrenin. 4000 devir 5nci viteste zaten 150 km/sa civarı hıza denk geliyor. Zaten çok gerekmeyen bir durum.
    5. Aracınızda kullanılan dizel püskürtme sistemi ve turbonun markasını öğrenin. Servisler önce bunu garantiye sokmak istemeyecektir. 2, 3 ve 4ncü maddeyi öne sürerler. Mücadele edin garantiye sokmaya çalışın. Yine olmazsa aracınızda kullanılan püskürtme ve turbo markalarının servislerine başvurun. İyi bildiğiniz turbo ve dizel ustası da olabilir. Ustalar her zaman size servisten daha iyi ve ucuz hizmet vereceklerdir. Onların uzmanlık alanı odur zaten.
    Ben kendi aracımda bunların hepsini öğrendim. Püskürtme sistemi Delphi marka. Ustasını da buldum. Adamda tüm ölçüm cihazları var. 10 dk. içinde enjektör, pompada sorun var mı ölçebiliyorlar.

    Şimdi arabama gönül rahatlığıyla biniyorum. Çünkü gerçekten az yakıyor, çok donanımlı ve çok tatmin edici bir çekişi var, ****nin.... Vazgeçemiyorum.
    ASIL GÜÇ BİLGİDEDİR. ARIZASIZ GÜNLER DİLİYORUM.




  • bu konu hakkında teknik açıklamaları ''TURBO LAG'' başlığı altında bulabilirsiniz.ben size sevdiğim bir siteden olayı özetleyen kopya yapıyorum.maalesef ingilizce.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger
    http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Lag_System

    Turbos
    First built in 1925 by Swiss engineer Alfred Buchi, a turbo is normally driven from the exhaust gasses. The faster the exhaust gas passes through one side of the turbo, the faster the impeller spins and the more air it can force in to the intakes. This is the source of "turbo lag". When you put your foot down, the engine spools up and produces more exhaust pressure, which spins the turbo and accelerates the incoming air. The lag is the time between putting your foot down and the exhaust gasses getting up enough pressure to make a difference. The advantage of a turbo over a supercharger is that the turbo essentially runs on "waste product". The exhaust leaves the car anyway, so why not make use of it on the way out? A turbo can spin up to 150,000rpm and because it's in the exhaust flow, can reach 800°C in some cases.
    The picture here shows a cutaway of a typical turbo. The exhaust gasses flow through the brown section at the back, passing over the blades of the centrifugal turbine and turning the shaft connected to the centrifugal intake compressor in the silver section.

    Anti-lag systems
    As I mentioned above, turbo lag is an omnipresent problem. Anti-lag systems help to minimise this by keeping a turbo spinning whilst the throttle is closed - a condition which would normally make the turbo spool down. Anti-lag works by bleeding a little air past the throttle and dumping unburned fuel into the turbine housing to keep it spinning. When the power is required, the initial spool-up is already done and the turbo can provide power more quickly, with reduced lag. ALS can add over 200°C to the temperature of the turbo forcing it up over 1000°C.

    Dump valves
    Most turbo cars have dump valves in the intake system. This is a spring-loaded pressure-release valve. Because of turbo lag, you can take your foot off the accelerator intending to slow down, but the turbo can still be spooling up because of the lag. When this happens, the pressure in the intake manifold rises rapidly because the turbo is now trying to jam more air into the engine than it can handle. When the pressure gets to a certain point, the dump valve pops open and relieves the pressure. It's what gives that satisfying "pffssshhhhhhh" sound when you rev a turbo engine with the car standing still.



     TURBO HAKKINDA


     TURBO HAKKINDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Nisan 2007; 14:30:23 >




  • AKLIMA BİR FİKİR GELDİ.

    Ben de asıl sorunun yağdan ve yağsız kalmaktan kaynaklandığını düşünerek bir fikir atıyorum ortaya. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek turbo sistemine yeni bir eklenti yapılsa, motor durduktan sonra turbo duruncaya kadar aküden aldığı elektrikle çalışan minik bir yağ pompası konsa, bu pompa turbo durunca dursa ne iyi olur de mi? Kanımca bu, 'motoru durdurma' sorununu ortadan kaldırır. Biz de gönül rahatlığıyla arabamızı stop edebiliriz.
    Bu konuyu internetten turbo ve araba üreten tüm firmalara yazacağım. Bence basit ve uygulanabilir bir mekanizma. Hatta sonradan da uygulanabilir diye düşünüyorum.
  • bu konuda yapılabilecek çok şeyler var ancak bilmeniz gereken en önemli şey problemin olmasının nedieni turbonun minik şaftını ana gövdede çalışmasını sağlayacak klasik rulman kullanamamamızdandır.Çünkü eğer bir şeyi 80000 devir üstünde çevirmek isterseniz klasik rulman teknolojisi buna dayanabilecek bir tasarım yapamamıştır.(bazı istisnaları vardır ancak bu rulmanlar çok özeldir ve çok pahalıdır.) bunu çözümü de rulmansız yağlama basıncı ile çalışan dahiyane bir çözüm olan YAĞLI YATAK teknolojisidir.burada sistem çalışan ve duran 2 metal yüzey arasında bulunan çok ince yağ filmi ile kaydırılmaktadır.yani yağ basıncı düştüğünde veya bir şekilde çok daha hızlı çevrildiğinde yağ filmi (çok çok ince)kaybolmakta ve metal metal sürtünmesinden dolayı yatak (turbo yatağı)sarmaktadır.Buna neden olan şey de turbonun eksoz kısmındaki aşırı ısıdan ve eksoz gazının ısısından kaynaklanmaktadır.Sıcaklık ile yağ iyice akıcı hale gelmekte ve yağlama özelliğini kaybetmektedir.

    Çözüm zor değildir.Turbo yağlamasını farklı yüksek kalitede yağ ile yapmak ve bunun kendi alt sistemlerini yağ soğutma ve pompasını koymak kesin çözümdür.

    Ancak dizel motorlarda eksoz gazı sıcaklığı benzinli motorlar kadar yüksek olmadığı için şu ana kadar bunu değerlendiren firma görmedim(belki mercedes, BMW ,ısuzu yapmış ise bilemem)
    fakat benzinde eksoz çıkışı sıcaklığı 1000 dereceleri bulmaktadır ve bu turbonun eksoz tarafında ciddi tehjlikeler oluşturmaktadır.Motor devri yüksek olduğu zaman yağ basıncı da yüksek olacağı için yağlamada ve yataklamada problem çıkmamakta ancak devir düştüğü ve halen yüksek hızla dönen turbonun yağlanması için gereken miktar ve sıcaklıkta yağ olmadığı durumlarda (motou stop etme ) bu ciddi problemlere neden olmaktadır.

    unutmamız gerekn ilke şudur;
    eğerr bir yerin soğutulması isteniyorsa veya sabit sıcaklıkta kalması(ikisi de aynı şeyler) soğutma sıvısı (yağ ,su gaz ,hepsi aynı işlev içindir) sıcaklığı ile akış debisi önem arz etmektedir.Çünkü themodinamik yasalarına göre ısı tranferinin ana parametreleri bunlardır. Birini kontrol edip diğerini kontrol edemezseniz soğutma (ısı transferi) yapamazsınız.bütün mesele buradadır.Bu açıklama bütün soğutma sistemlerinin belkemiğini oluşturmaktadır.Detaya inmek istemiyorum ancak üçüncü parametrede kullnılan soğutma sıvısının veya gazının karakterik entalpi denilen özelliğidir. ortaokullardaki macit formülünü hatırlayın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    AKLIMA BİR FİKİR GELDİ.

    Ben de asıl sorunun yağdan ve yağsız kalmaktan kaynaklandığını düşünerek bir fikir atıyorum ortaya. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek turbo sistemine yeni bir eklenti yapılsa, motor durduktan sonra turbo duruncaya kadar aküden aldığı elektrikle çalışan minik bir yağ pompası konsa, bu pompa turbo durunca dursa ne iyi olur de mi? Kanımca bu, 'motoru durdurma' sorununu ortadan kaldırır. Biz de gönül rahatlığıyla arabamızı stop edebiliriz.
    Bu konuyu internetten turbo ve araba üreten tüm firmalara yazacağım. Bence basit ve uygulanabilir bir mekanizma. Hatta sonradan da uygulanabilir diye düşünüyorum.





  • bu problemin en kolay çözümü turbo timer denilen ve aracınıza sonradan eklenebilen bir çözümdür.Sistem siz kontagı kapattıktan sonra devreye girip turbo sıcaklığına bakıyor ve hafızasındaki programdan rölantide motor kaç saniye çalışır ise problem çıkmayacağını hesaplıyor.Siz aracınızı park edip arabayı kitliyorsunuz ancak sistem aracınız rölantide turbo timerın hesapladığ ısüre kadar çalıştırmaya devam ediyor. Aynen esjki şahinlerde kontak kapattıktan sonra radyatör fanının belirli bir süre çalışması gibi , düşünün.

    Ben bu sistemi Subaru STI sahibi bir arkadaşımda gördüm, aslında araç normal WRX idi ancak tuning yaparak aracı bir canavara dönüştürmüştü (300 beygir üstündeydi), turboya binen aşırı yükler için bu turbo timer da beraberinde kit olarak gelmekte , Kontağı kapatıp biz giderken araç 1 dakika kadar arkamızdan çalışıp durmakta idi ,sonra geri sayım bitiyor ve araç stop ediyor.>Meraklısı için japon yan sanayi firmasının ismini öğrenebilirim.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_timer


    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    AKLIMA BİR FİKİR GELDİ.

    Ben de asıl sorunun yağdan ve yağsız kalmaktan kaynaklandığını düşünerek bir fikir atıyorum ortaya. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek turbo sistemine yeni bir eklenti yapılsa, motor durduktan sonra turbo duruncaya kadar aküden aldığı elektrikle çalışan minik bir yağ pompası konsa, bu pompa turbo durunca dursa ne iyi olur de mi? Kanımca bu, 'motoru durdurma' sorununu ortadan kaldırır. Biz de gönül rahatlığıyla arabamızı stop edebiliriz.
    Bu konuyu internetten turbo ve araba üreten tüm firmalara yazacağım. Bence basit ve uygulanabilir bir mekanizma. Hatta sonradan da uygulanabilir diye düşünüyorum.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    AKLIMA BİR FİKİR GELDİ.

    Ben de asıl sorunun yağdan ve yağsız kalmaktan kaynaklandığını düşünerek bir fikir atıyorum ortaya. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek turbo sistemine yeni bir eklenti yapılsa, motor durduktan sonra turbo duruncaya kadar aküden aldığı elektrikle çalışan minik bir yağ pompası konsa, bu pompa turbo durunca dursa ne iyi olur de mi? Kanımca bu, 'motoru durdurma' sorununu ortadan kaldırır. Biz de gönül rahatlığıyla arabamızı stop edebiliriz.
    Bu konuyu internetten turbo ve araba üreten tüm firmalara yazacağım. Bence basit ve uygulanabilir bir mekanizma. Hatta sonradan da uygulanabilir diye düşünüyorum.



    Motor durduğunda elektrikli bir yağ pompası devreye gireceğine motorun kendi yağ pompası mekanik değil de elektrikli yapılsa bir timerla geciktirilebilinirdi. Aslında ben bu elektrikli pompayı daha önceden otomotiv firmalarının kullanmasını da bekliyordum. Fakat daha güçlü alternatör yapma zorunluluğu olacağından dolayı yapmadıklarını düşünüyorum.
    Diğer bir alternatif çözümde hidrolik bir akümülatör kullanmak. Motor stop etiği anda kompresörün yaratmış olduğu basınçlı hava yardımı ile bu akümülatördeki yağlama yağı compreseör yataklarına gönderilerek yağlama devam ettirilebilinir.




  • güzel çözüm
    son model mercedes , BMW araçlarını incelemek lazım, belki bu tür koruyucu sistemler kullanmış olabilirler.Eskiden mercedes 10 senede bir değişiklik yapardı şimdilerde her 2 senede bir majör değişiklikler yapıyorlar motorda.Bu işe para ve emek ayıranlar genelde almanlar (AR-GE), amerikalılar flaan sonradan ticari boyuta geçince denenmiş sistemi araçlara ekleyiveriyorlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: eskimo16


    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    AKLIMA BİR FİKİR GELDİ.

    Ben de asıl sorunun yağdan ve yağsız kalmaktan kaynaklandığını düşünerek bir fikir atıyorum ortaya. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek turbo sistemine yeni bir eklenti yapılsa, motor durduktan sonra turbo duruncaya kadar aküden aldığı elektrikle çalışan minik bir yağ pompası konsa, bu pompa turbo durunca dursa ne iyi olur de mi? Kanımca bu, 'motoru durdurma' sorununu ortadan kaldırır. Biz de gönül rahatlığıyla arabamızı stop edebiliriz.
    Bu konuyu internetten turbo ve araba üreten tüm firmalara yazacağım. Bence basit ve uygulanabilir bir mekanizma. Hatta sonradan da uygulanabilir diye düşünüyorum.



    Motor durduğunda elektrikli bir yağ pompası devreye gireceğine motorun kendi yağ pompası mekanik değil de elektrikli yapılsa bir timerla geciktirilebilinirdi. Aslında ben bu elektrikli pompayı daha önceden otomotiv firmalarının kullanmasını da bekliyordum. Fakat daha güçlü alternatör yapma zorunluluğu olacağından dolayı yapmadıklarını düşünüyorum.
    Diğer bir alternatif çözümde hidrolik bir akümülatör kullanmak. Motor stop etiği anda kompresörün yaratmış olduğu basınçlı hava yardımı ile bu akümülatördeki yağlama yağı compreseör yataklarına gönderilerek yağlama devam ettirilebilinir.




  • gayet açıklayıcı bir bilgi.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

     TURBO HAKKINDA


    Hepimizin bildiği gibi turbo belli bir devirden sonra çalışmaya başlar. Bunun nedeni motorda yanma sonucu oluşan gazların tazyiğidir... yani egzosa giden hava turboyu döndürecek,turboya bağlı pervanede hava filtresinden gelen havayı motora yüksek bir tazyikle gönderecektir...

    Ancak burda sorun şudur... Turbo elektronik olarak çalışan bir parça olmayıp fiziksel olarak gelen havayla dönecek ve bu dönüş sürdükce motora hava basmaya devam edecektir...ancak motor yüksek hızda uzun süre kullanılıp biranda durduğunda(motorun yüksek devirde çalışması turbonunda son derece yüksek hızda çalıştığı ve motora hava göndermeye devam ettiği anlamına gelir) turbonun dönüşü motora hava basmaya devam edecktir ve motor stop ettiği için bu hava gidecek yer bulamayıp tekrar turbo pervanesinin üstüne gelecek ve sistemi ters yönde döndürmeye başlayacaktır... yani çalışmayan vantilatörün önüne çalışan bir vantilatör koyduğumuzda çalışmayan vantilatör ters yönde dönmeye başlarya o mesele işte turbo sistemi sadece düz yönde çalışmak üzere tasarlandığı için bu ters çalışma turbo sistemine zarar verecekdir...eğer yüksek devirde uzun süre kullandıktan sonra arabayı 1-2 dak rolantide çalıştırırsam , egzos gazının basıncının düşeceğinden dolayı turbo ,bu 1dak içinde duracak ve motora hava göndermeye çalışmayacakdır...dolayısıyla temiz hava tarafında kendine doğru bir geri akım oluşmasıda söz konusu olmayacakdır...

    peki sen 150 yle gitmiş 10 saatlik yolculuk yapmışsın evine gelirken 2 adet trafik ışığında durmuşsun... şimdi rolantide çalıştırmaya gerek kaldımı artık? kalmadı dimi zaten trafik ışığında durdun... turbon durdu..

    Ama bu yolculuğunun ortasında durup benzin alıyorsun ozaman 1-2 dakka durda turbonun motora gönderdiği hava motorda kullanılsın ve o bölgedeki basınç azalsın...sonra al benzinini dimi kardeşim

    kafanızı yeterince karıştırmadıysam bir daha anlatıyim





    quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    ARKADASLAR DAHA ONCEDE BU KONUYU ACMISTIM AMA ISTEDIGIM YANITI ALAMADIM

    TURBOLU ARACLARDA NEDEN BELLI BI YOL KAT EDILDIKTEN SONRA STOP EDILMEDEN ONCE BELLI BIR SURE BEKLENIR VE NEDEN HIC BIR OTOMOBIL

    URETICISI BUNU KULLANIM KILAVUZUNDA BELIRTMEZ






  • ustanın adını yerini yurdunu yazda, insanlarımı 6bin küsür vereceğine binküsürle halletsinler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    BAŞIMA GELEN BİR OLAY....
    57000 Km.de aracım rölantide aşırı bir beyaz duman attı, gaz yemez oldu ve stop etti. (Bunların hepsi bir dakikada oldu ve bitti. Daha önce ise sabahları ilk çalıştırmada normalden fazla bir şekilde beyaz duman atmaya başlamıştı, 60 binde söylerim diye düşünüyordum.) Aracı çekici ile servise götürdüm. Servis turbonun milinin kırıldığını, bunun ancak yağdan olabileceğini söyledi. Bakımlarımı ispat ettim. Yağdan olduğundan vazgeçtiler. Kullanımdan dediler. Çok zorlamışsın dediler. Aracın garantisi yok. Süre olarak 7 ay önce bitmişti. Mafraf 6771 ytl. Tüm bakımlarını yaptırdığım için ticari katılım ortaklığı indirimi uyguladılar(%40). Son tutar 4381 ytl. Çıngar koptu. Sef, müdür, müşteri hizmetleri heryeri aradım. 4000 ytl'ye indiler. Aracımı servisten aldım. Bir tanıdık vasıtasıyla özel ustaya gittim.
    Usta motorunu boşuna indirmişler(1800ytl) ve gereksiz yere parça değişimi yazmışlar(1200ytl) dedi. Pazarlığımı yaptım: parçalar senden olmak üzere, 350 ytl'ye bu aracı çalıştırırım dedi. Servisin 3300 ytl dedigi turboyu(piyasada orjinali 2700ytl, ithal 500 ytl) 350ytl'ye kaza yapmış araçlardan sağlam parça alıp satan bir bir hurdacıdan buldum. Diğer parcalar da(triger seti dahil, yağ, antifiriz vb) hepsi 650 ytl ödedim. Hem 60 bin bakım tamam hemde arıza. toplam fatura 1350 ytl.
    BU TURBO BÖYLE LANET BİR ŞEYMİŞ İŞTE... BİLMEYENLER ÖĞRENSİN.
    ARABA: RENO MEGAN 2 1.5 DCİ 2004 MODEL.
    KEŞKE TURBOSUZ DİZELLER OLSA...





  • aracının marka modeli nedir?


    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    BAŞIMA GELENİ ARAŞTIRDIM. Son aldığım bilgileri paylaşıyorum.
    Nedenleri:
    1. Uzun bakım aralıkları: Türkiye şartlarında her yağınız ve bakım aralıklarınız ne olsun 10 binde bir bakım yaptırınız.
    2. Motorun kirlenmesi: Türkiye'de hala kaliteli adı altında, kükürtlü veya pis mazot satılması sonucu motor ve püskürtme sistemlerinde kurum(carbon) oluşması
    3. Turbolu motor kullanmayı bilmemek: Motor soğukken asla max.beygir gücü ile belirtilen yüksek devirlerde kullanılmaması, durdururken mutlaka rölantide biraz çalıştırılması,
    4. Motoru devirsiz kullanmak: max tork devri(benimki 2000d/dak) ve max beygir gücü devri(benimki 4000d/dak.) arasında kullanmak zarasız. (altında kurumu hızlandırıyor, üstünde turboyu zorluyor)
    ÇÖZÜMLER:
    1. 10 binde bir bakıma sokun.
    2. Motora en geç 60 binde bir kurum temizleme işlemi(carbon clean) yaptırın. Ben geçen hafta yaptırdım. Arabam adeta yeniden doğdu. Yakıt %20 azaldı, performans arttı, gürültü azaldı. Bosch servisteki fiyatı 60 lira.
    3. Özellikle kışın birden gaza basıp gitmeyin, ısınana kadar, 2000-2500 devirde kullanın. Durdurmadan önce araçın içinden, bagajdan alacaklarınızı alın, sonra durdurun.
    4. Kullandığınız aracın max tork ve beygir ürettiği devirleri mutlaka öğrenin. 4000 devir 5nci viteste zaten 150 km/sa civarı hıza denk geliyor. Zaten çok gerekmeyen bir durum.
    5. Aracınızda kullanılan dizel püskürtme sistemi ve turbonun markasını öğrenin. Servisler önce bunu garantiye sokmak istemeyecektir. 2, 3 ve 4ncü maddeyi öne sürerler. Mücadele edin garantiye sokmaya çalışın. Yine olmazsa aracınızda kullanılan püskürtme ve turbo markalarının servislerine başvurun. İyi bildiğiniz turbo ve dizel ustası da olabilir. Ustalar her zaman size servisten daha iyi ve ucuz hizmet vereceklerdir. Onların uzmanlık alanı odur zaten.
    Ben kendi aracımda bunların hepsini öğrendim. Püskürtme sistemi Delphi marka. Ustasını da buldum. Adamda tüm ölçüm cihazları var. 10 dk. içinde enjektör, pompada sorun var mı ölçebiliyorlar.

    Şimdi arabama gönül rahatlığıyla biniyorum. Çünkü gerçekten az yakıyor, çok donanımlı ve çok tatmin edici bir çekişi var, ****nin.... Vazgeçemiyorum.
    ASIL GÜÇ BİLGİDEDİR. ARIZASIZ GÜNLER DİLİYORUM.




  • arada bir yerde okudum. rolantideki egzoz gazı bence turboyu döndürmeye yeterli değildir demiş bir arkadaş. Hayır yeterlidir. Motorun çalıştığı her an turbo devrededir. "turbo belli bir yerde devreye girmez turbo herzaman devrededir."
    bilinenin aksine turbo devreye girmek yerine çok zorlamalı durumlarda devreden cıkar.(her otomodilde değil) araç devri aşırı yükseldiğinde, yani turbonun egzoz salyangozu aşırı bir basınç aldığında turbo pervanelerine bağlı olan mil, kamyon vs. gibi büyük turbolu araçlarda 75.000, küçük binek tarzı araçlarda dakikada 300.000 devire ulaşmaktadır.Bu sırada turbonun emme salyangozuna bağlı olan sarı parça

    (adı şu anda aklıma gelmedi ama v ile başlıyor bi arkadaş yazarsa güzel olur) , devreye girer. peki bu nasil olur?
    hava filtresinden alınıp pistonlara yöneltilen soguk hava miktarında artış olduğu zaman, ki bu artış artık piston için fazla olur.(fabrika değerleri) Bu sarı parçamızın üzerinde bir hava kanalı vardır ve salyangoz içine girer. bu hava kanalından aşırı hava emen parçamız alt tarafta egzoz salyangozuna bağlı bir kapağı açıp kapatır.bu kapak devreye girdiğinde turbo artık daha az hava ile besleneceğinden daha az hava emer ve pistonların üzerine daha az üfleme yapar. yağlama sistemi motor devrinde çalıştığından dolayı, devri düşen turbo şiddetle yağlanır ve rahatlar.

    Bu yağlama borularıda çok önemlidir.bu borular genelde turbo gövdesine ve miline yüksek basınçlı yağlama yapabilmek için dar olurlar. aynı bahce sularken hortumun ağzını sıkmanız gibi. bu yüzden arac durduktan hemen sonra stop edilirse bu borulardaki yağ aşırı sıcak ve şiddetli olduğundan, ve yağlama sistemi durduğundan, boru içerisindeki yağ boruyu tıkayabilir. buda bir sonraki çalıştırmanızda yağlamanın yetersiz olması ve turbo milinin yatak sarması,burçlar,milin kırılması,hatta kopan pervane parçalarının motora ulaşmasına bile neden olabilir.ki bir audi ile bunu yaşadık.bu yüzde aracı durdurduğunuz zaman biraz beklemenin kimseye bir zararı olmaz. ve özellikle çoğu insanda vardır. gaza sonuna kadar basip aracı öyle durdururlar.bunuda yapmayın.
    Aracınızın daha güvenli olması hertürlü ayrıntıya bakar.




  • Dump Valve'in faydaları?

    * Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

    * Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.
    * Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlarmışmışmış aslında çok güzel birşey gibi ama kanıtı varmı?

    Yaklaşık bir aydır bu konuyu araştırıyorum ''dump valve'' dizellerde kullanılan bir aparatmış, aslında bildiğimiz geri dönüş valfi sisteminin (çekvalf) aynısıdır demek yanlış olmaz. Turbo olayına gelince bende 180 hp 2.0 vw t5 var bu uygulamayı yaptırmayı düşündüm fakat çok çelişkili yorumlara rastladım. Kimisi turbo yağ kusar ve motoru batırır dedi kimi faydası olmaz dedi , benzinliler hakkında bilgim yok ama dizele hiç bir yararı yokmuş sadece turboyu soğutuyor ve turboyu geç yavaşlatıyor. Bunuda nereden anladım diye sorarsanız turbo hortumunua gaz verip bırakınca hortumun sertleştiğini farkettim yani tahliye olmuyor gibime geldi eğer içerideki hava bir yerlere tahliye oluyorsa ozaman hortumdaki basınç niye arkadaşlar? Nedersiniz dump valveyi taktırırsam yanlış yapmış olurmuyum.

     TURBO HAKKINDA


     TURBO HAKKINDA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cançevik -- 16 Ocak 2011; 0:18:27 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.