Şimdi Ara

TURBO HAKKINDA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
7.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

     TURBO HAKKINDA


    Hepimizin bildiği gibi turbo belli bir devirden sonra çalışmaya başlar. Bunun nedeni motorda yanma sonucu oluşan gazların tazyiğidir... yani egzosa giden hava turboyu döndürecek,turboya bağlı pervanede hava filtresinden gelen havayı motora yüksek bir tazyikle gönderecektir...

    Ancak burda sorun şudur... Turbo elektronik olarak çalışan bir parça olmayıp fiziksel olarak gelen havayla dönecek ve bu dönüş sürdükce motora hava basmaya devam edecektir...ancak motor yüksek hızda uzun süre kullanılıp biranda durduğunda(motorun yüksek devirde çalışması turbonunda son derece yüksek hızda çalıştığı ve motora hava göndermeye devam ettiği anlamına gelir) turbonun dönüşü motora hava basmaya devam edecktir ve motor stop ettiği için bu hava gidecek yer bulamayıp tekrar turbo pervanesinin üstüne gelecek ve sistemi ters yönde döndürmeye başlayacaktır... yani çalışmayan vantilatörün önüne çalışan bir vantilatör koyduğumuzda çalışmayan vantilatör ters yönde dönmeye başlarya o mesele işte turbo sistemi sadece düz yönde çalışmak üzere tasarlandığı için bu ters çalışma turbo sistemine zarar verecekdir...eğer yüksek devirde uzun süre kullandıktan sonra arabayı 1-2 dak rolantide çalıştırırsam , egzos gazının basıncının düşeceğinden dolayı turbo ,bu 1dak içinde duracak ve motora hava göndermeye çalışmayacakdır...dolayısıyla temiz hava tarafında kendine doğru bir geri akım oluşmasıda söz konusu olmayacakdır...

    peki sen 150 yle gitmiş 10 saatlik yolculuk yapmışsın evine gelirken 2 adet trafik ışığında durmuşsun... şimdi rolantide çalıştırmaya gerek kaldımı artık? kalmadı dimi zaten trafik ışığında durdun... turbon durdu..

    Ama bu yolculuğunun ortasında durup benzin alıyorsun ozaman 1-2 dakka durda turbonun motora gönderdiği hava motorda kullanılsın ve o bölgedeki basınç azalsın...sonra al benzinini dimi kardeşim

    kafanızı yeterince karıştırmadıysam bir daha anlatıyim





    quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    ARKADASLAR DAHA ONCEDE BU KONUYU ACMISTIM AMA ISTEDIGIM YANITI ALAMADIM

    TURBOLU ARACLARDA NEDEN BELLI BI YOL KAT EDILDIKTEN SONRA STOP EDILMEDEN ONCE BELLI BIR SURE BEKLENIR VE NEDEN HIC BIR OTOMOBIL

    URETICISI BUNU KULLANIM KILAVUZUNDA BELIRTMEZ





    hemdinle çelişkiye düşmüşsün sebebini anlatmışsın amenne güzel ama yanlış yerler


    1-TURBO MOTOR ÇALIŞTIĞI SÜRECE ÇALIŞIR VE ASLA DURMAZ. İSTERSENİZ DENEYİN TURBONUN MANİFOLTA YADA İNTERCOOOLERA GİDEN HAVA BORUSUNU SÖKÜP ATMOSFERİK BASINCA TUTUN O ARACIN RÖLANTİ ÇALIŞMASI DENGESİZLEŞİR YANİ TURBO RÖLANTİDE DAHİ GÜÇ ÜRETİR AMA BASINCI AZ OLUR..

    2- IŞIKLARDA DURUNCA DURUYOR GEREK YOK DEMİŞSİN O ZAMAN SANA BİR SORU. BENİM EVİMİN 250 METRE ALTINDA IŞIK VAR VE GENELDE AKŞAM SAATLERİNDE GELLİNCE BUY IŞIKTA 70 SN BEKLEMEK ZORUNDA KALIYORUM VE SONRA HAREKET EDİP EVİMİN GARAJINA GİRİYORUM VE BU 250 M DE RAMPA RTIRMANIYORUM ŞİMDİ BEN BU 250 M DE DİZEL BİR ARAÇTA 3. VİTESE ÇIKIYORUM VE SONRA GARAJA GİRİYORUM VE TURBO AÇMIŞ OLUYOR KABA TABİRLE HADİ DİREK STOB EDİYİM NOLUICAK NASIOLSA IŞIKTA BEKLEDİM? BURDADA SANA KATILMIYORUM..


    3-BENZİNLİK İŞİNDE EĞER ESPRİ YAPMADIYSAN TABİKİ BEKLİYECEKSİN BEKLEMEDEN STOP ETMEK YİNE HASARA YOL AÇAR. BUDA BUDUR....




  • Fiatci kardeş rölantideki eksoz basıncının turboyu döndürmeye yettiğini sanmıyorum. Ki benim arabamda turbo basınç göstergesi de var, 2000rpm e kadar ibre hiç oynamıyor. Zaten mantıken de paller yavaş dönüyor olsa da basınç üretmesi pek mümkün gözükmüyor... Işık konusunda ise ışıklardan eve kadar arabayı sıkıştırıp yüksek devirlerde kullanıyorsan mutlaka hemen stop etmek sorun olacaktır ancak normal şehiriçi kullanımında sorun olacağını sanmıyorum. Zaten "stop etmeden bekleme" tavsiyesi uzun süreli yüksek basınçlı kullanımlar için yapılıyor (yüksek süratli otoban kullanımları, yüksek devirli sürekli hızlanmalar gibi). Ben denemedim ancak Onno ustaya birisi mektupta Forester S Turbo ile otobanda uzun süreli tempolu sürüşten sonra durup kaputu açtığında manifoldun kızarık olduğunu yazmıştı, o da normal demişti... Neticede belki şehiriçi kullanımından sonra beklemek gereksizdir ancak arabayı parkedip, kemeri çıkarıp toparlanana kadar çalışır halde tutmakda da sakınca olmasa gerek. "İçinizden 1den 10a kadar sayıp stop edebilirsiniz" deniyor, o kadar da zor değil.

    kecekece kardeş, makina mühendisi felan değilim ancak okuduklarımdan, araştırdıklarımdan yola çıkarak tamamen doğru olduğuna inandığım yorumlar yapabilirim.
    1. Hızlanmak istediğinde hangi arabada olursan ol yüksek viteste düşük devirde hızlanmak doğru vites/doğru devirde hızlanmaktan hem motoru daha yorucu hem de daha fazla yakıt yakmana sebep olur. Doğru vites doğru devir malum tork devri. Kesinlikle vites düşürüp hızlanmak çok daha iyi ve ekonomik. Teknik açıklamada yapılabilir aslında ama zaten bildiğin şeylerdir, düşük devirde daha az torkun var ve sen arabayı hızlandırmaya çalışıyorsun... 260nm olan söyledğin tork her devirde değildir. Max torku verdiği devirde oluşan ekstra (overboost dolayısıyla sanırım) torktur. Turbo devrede değilken o torku vermesi zaten mümkün değil, önce turbo girecek, max tork devrinde ekstradan o torku verecek sana.

    2. Sabit hızlı sürüşlerde tabii ki en düşük devir ve turbonun devrede olmaması en ideali. Tabi sabit sürüş derken rüzgar direncine karşı sabit 190-200le gitmeyi kastetmiyorum :)

    Bunlara %100 güvenebilirsin, hatta denemesi bedava :) Ben denedim, şöyleki arabayı otomatik vites modunda kullanırken sakin kullanıyorum, o da vitesleri ona göre erken büyütüyor. Belki bilirsin YRV Turbo'nun son vitesi olan 4.vitesi çok uzun, 2000devirde 100le felan gidiyorsun. Mesela E5den Acıbadem yokuşunu çıkarken hızlanmak istersem gaza fazla basıyorum, otomatik şanzıman algılayıp vites küçültene kadar kasıyor biraz. Yani önce 2000li devirlerden hızlanmaya çalışıyor, daha çok basarsam vites ufaltıyor. Bunun yerine manuel moda alıp vites düşürme işini arabayı hızlandırmadan hemen önce yaparsam hem daha rahat hızlanıyor, hem de daha az yakıyor. Tabii olayı abartmadan, devri çok yükseltmeden vites büyütmeyi unutmamak lazım.

    Aslında temel şu "gaz pedalına hangi viteste daha az basıyorsan o viteste daha az yakıyorsundur". Gerçekten düşük devirde arabayı hızlandırmaya çalışırsan gaz pedalına daha çok basmak zorunda kalıyorsun.


    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skd -- 1 Şubat 2007; 18:37:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: skd

    Fiatci kardeş rölantideki eksoz basıncının turboyu döndürmeye yettiğini sanmıyorum. Ki benim arabamda turbo basınç göstergesi de var, 2000rpm e kadar ibre hiç oynamıyor. Zaten mantıken de paller yavaş dönüyor olsa da basınç üretmesi pek mümkün gözükmüyor... Işık konusunda ise ışıklardan eve kadar arabayı sıkıştırıp yüksek devirlerde kullanıyorsan mutlaka hemen stop etmek sorun olacaktır ancak normal şehiriçi kullanımında sorun olacağını sanmıyorum. Zaten "stop etmeden bekleme" tavsiyesi uzun süreli yüksek basınçlı kullanımlar için yapılıyor (yüksek süratli otoban kullanımları, yüksek devirli sürekli hızlanmalar gibi). Ben denemedim ancak Onno ustaya birisi mektupta Forester S Turbo ile otobanda uzun süreli tempolu sürüşten sonra durup kaputu açtığında manifoldun kızarık olduğunu yazmıştı, o da normal demişti... Neticede belki şehiriçi kullanımından sonra beklemek gereksizdir ancak arabayı parkedip, kemeri çıkarıp toparlanana kadar çalışır halde tutmakda da sakınca olmasa gerek. "İçinizden 1den 10a kadar sayıp stop edebilirsiniz" deniyor, o kadar da zor değil.

    kecekece kardeş, makina mühendisi felan değilim ancak okuduklarımdan, araştırdıklarımdan yola çıkarak tamamen doğru olduğuna inandığım yorumlar yapabilirim.
    1. Hızlanmak istediğinde hangi arabada olursan ol yüksek viteste düşük devirde hızlanmak doğru vites/doğru devirde hızlanmaktan hem motoru daha yorucu hem de daha fazla yakıt yakmana sebep olur. Doğru vites doğru devir malum tork devri. Kesinlikle vites düşürüp hızlanmak çok daha iyi ve ekonomik. Teknik açıklamada yapılabilir aslında ama zaten bildiğin şeylerdir, düşük devirde daha az torkun var ve sen arabayı hızlandırmaya çalışıyorsun... 260nm olan söyledğin tork her devirde değildir. Max torku verdiği devirde oluşan ekstra (overboost dolayısıyla sanırım) torktur. Turbo devrede değilken o torku vermesi zaten mümkün değil, önce turbo girecek, max tork devrinde ekstradan o torku verecek sana.

    2. Sabit hızlı sürüşlerde tabii ki en düşük devir ve turbonun devrede olmaması en ideali. Tabi sabit sürüş derken rüzgar direncine karşı sabit 190-200le gitmeyi kastetmiyorum :)

    Bunlara %100 güvenebilirsin, hatta denemesi bedava :) Ben denedim, şöyleki arabayı otomatik vites modunda kullanırken sakin kullanıyorum, o da vitesleri ona göre erken büyütüyor. Belki bilirsin YRV Turbo'nun son vitesi olan 4.vitesi çok uzun, 2000devirde 100le felan gidiyorsun. Mesela E5den Acıbadem yokuşunu çıkarken hızlanmak istersem gaza fazla basıyorum, otomatik şanzıman algılayıp vites küçültene kadar kasıyor biraz. Yani önce 2000li devirlerden hızlanmaya çalışıyor, daha çok basarsam vites ufaltıyor. Bunun yerine manuel moda alıp vites düşürme işini arabayı hızlandırmadan hemen önce yaparsam hem daha rahat hızlanıyor, hem de daha az yakıyor. Tabii olayı abartmadan, devri çok yükseltmeden vites büyütmeyi unutmamak lazım.

    Aslında temel şu "gaz pedalına hangi viteste daha az basıyorsan o viteste daha az yakıyorsundur". Gerçekten düşük devirde arabayı hızlandırmaya çalışırsan gaz pedalına daha çok basmak zorunda kalıyorsun.


    Saygılar...



    ilk olarak marşa basıpta motoru çalıştırdığın andan itibaren turbo döner. bu sebeple motora fazladan hava gitmektedir ha bu nedir basıncı düşüktür. deneyeceksen saan en güzel yolunu söylüyorum turboyla manifolt bağlantısını kes motorun çalışmasını gözlemle. karışım gelen türbülansa göredir. yani turbo her devirde rölentide dahi olsa basınç verir ha senin gmstergenin göstermeye başlaması turbonun kendini toplayıp tam basınçla çalışması sırasında olur. göstergede bunu görürsün. buna turbo açma derler işte....


    gelelim onno usta bilgilerine. açıkçasıo benim onun yazılarına güvenim yok şimdi bunları yazmıyım burada ben onun yerine fabrika kataloklarını dikkate alırım ve 1-2 dakika gibi sürler denir denir...


    diğer sorunlarının cevabıda zaten yazımda var..




  • Fiatcı ... edindiğim bilgiler tamamen teorik yani arabam turbo ama pratik olarak turbonun çalışışını görmedim... Eğer bu işin içindeysen elbette benden daha bilgilisin ama turboyu araştırırken hiçbir zaman turbochargerın belli bir devirin altında çalıştığından bahsedildiğine şait olmadım... Yani hiçbir turbo belli bir devirin üstüne çıkılmadan çalışmaz diye biliyorum... (VGT) sistemini bunun dışında tutuyorum...Birde süperchargerlı turbolar gücünü krankmilinden aldığı için motorun çalışmasıyla birlikte devreye girerler...bunlar da hariç...

    Yani burda turbochargerın çalışmasından kastımız intercoolera yüksek basınç gönderecek ve basıncın geri tepecek kadar kuvvetli olduğu durumlar yani türbünün kendi çapında dönmesinin elbette bir zararı olmaz..

    Yokuş çıkma meselesinde sana katılıyorum..Ancak kitapcıklarda insanların %99'unun evlerine gitmeden önce yokuş çıkmayacağı düşünülerek şehir içi kullanımda rolantide çalıştırılmasını tavsiye etmiyorlar...




  • kecekece kardeş, makina mühendisi felan değilim ancak okuduklarımdan, araştırdıklarımdan yola çıkarak tamamen doğru olduğuna inandığım yorumlar yapabilirim.
    1. Hızlanmak istediğinde hangi arabada olursan ol yüksek viteste düşük devirde hızlanmak doğru vites/doğru devirde hızlanmaktan hem motoru daha yorucu hem de daha fazla yakıt yakmana sebep olur. Doğru vites doğru devir malum tork devri. Kesinlikle vites düşürüp hızlanmak çok daha iyi ve ekonomik. Teknik açıklamada yapılabilir aslında ama zaten bildiğin şeylerdir, düşük devirde daha az torkun var ve sen arabayı hızlandırmaya çalışıyorsun... 260nm olan söyledğin tork her devirde değildir. Max torku verdiği devirde oluşan ekstra (overboost dolayısıyla sanırım) torktur. Turbo devrede değilken o torku vermesi zaten mümkün değil, önce turbo girecek, max tork devrinde ekstradan o torku verecek sana.

    2. Sabit hızlı sürüşlerde tabii ki en düşük devir ve turbonun devrede olmaması en ideali. Tabi sabit sürüş derken rüzgar direncine karşı sabit 190-200le gitmeyi kastetmiyorum :)

    Bunlara %100 güvenebilirsin, hatta denemesi bedava :) Ben denedim, şöyleki arabayı otomatik vites modunda kullanırken sakin kullanıyorum, o da vitesleri ona göre erken büyütüyor. Belki bilirsin YRV Turbo'nun son vitesi olan 4.vitesi çok uzun, 2000devirde 100le felan gidiyorsun. Mesela E5den Acıbadem yokuşunu çıkarken hızlanmak istersem gaza fazla basıyorum, otomatik şanzıman algılayıp vites küçültene kadar kasıyor biraz. Yani önce 2000li devirlerden hızlanmaya çalışıyor, daha çok basarsam vites ufaltıyor. Bunun yerine manuel moda alıp vites düşürme işini arabayı hızlandırmadan hemen önce yaparsam hem daha rahat hızlanıyor, hem de daha az yakıyor. Tabii olayı abartmadan, devri çok yükseltmeden vites büyütmeyi unutmamak lazım.

    Aslında temel şu "gaz pedalına hangi viteste daha az basıyorsan o viteste daha az yakıyorsundur". Gerçekten düşük devirde arabayı hızlandırmaya çalışırsan gaz pedalına daha çok basmak zorunda kalıyorsun.


    Saygılar...




    HOCAM ÇOK SAĞOL,AÇIKLAMALARIN GAYET MANTIKLI.AMA SONUNDA ÇELİŞKİYE DÜŞMÜSSÜN.DÜŞÜK DEVİRDE DAHA ÇOK BASMAK ZORUNDA KALIYORSUN GAZA AMA MOTORU DA AZ DÖNDÜRÜYORSUN.VİTES DÜŞÜP DEVİR YÜKSELTTİĞİNDE İSE ,DAHA AZ SÜRE GAZA BASIYOR ANCAK,DAHA AZ SÜRE DE OLSA MOTORU DAHA FAZLA DÖNDÜRÜYORSUN
    İŞTE HANGİSİ,BUNA CVP ARIYORUM.SAĞLIKLI YANMA DEDİĞİMİZ OLAY HANGİSİNDE GERÇEKLEŞİR,HANİ ÇİĞ ATIYOR DİYORUZ YA YAKITI.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol

    Fiatcı ... edindiğim bilgiler tamamen teorik yani arabam turbo ama pratik olarak turbonun çalışışını görmedim... Eğer bu işin içindeysen elbette benden daha bilgilisin ama turboyu araştırırken hiçbir zaman turbochargerın belli bir devirin altında çalıştığından bahsedildiğine şait olmadım... Yani hiçbir turbo belli bir devirin üstüne çıkılmadan çalışmaz diye biliyorum... (VGT) sistemini bunun dışında tutuyorum...Birde süperchargerlı turbolar gücünü krankmilinden aldığı için motorun çalışmasıyla birlikte devreye girerler...bunlar da hariç...

    Yani burda turbochargerın çalışmasından kastımız intercoolera yüksek basınç gönderecek ve basıncın geri tepecek kadar kuvvetli olduğu durumlar yani türbünün kendi çapında dönmesinin elbette bir zararı olmaz..

    Yokuş çıkma meselesinde sana katılıyorum..Ancak kitapcıklarda insanların %99'unun evlerine gitmeden önce yokuş çıkmayacağı düşünülerek şehir içi kullanımda rolantide çalıştırılmasını tavsiye etmiyorlar...




    BUNU SANA BASİT Bİ MANTIKLA ANLATIYIM. İŞİM GEREĞİ BOL MİKTARDA TURBOYLA HAŞIR NEŞİRİM. MOTOR RÖLANTİDE ÇALIŞIRKEN EGSOZDAN GAZ ÇIKIYOR DİMİ? EVET BU GAZ TURBONUN GÜÇ ÜNİTESİ DEDİĞİMİZ EGSOZ MANİFOLTU ÜSTÜNDEKİ PALLERİ DÖNDÜRÜYOR DOLAYISIYLA HAVA PALLERİDE DÖNÜYORVE MOTORA ATMOSFERİK BASINÇTAN FAZLA YANİ EKSTARADAN AZDA OLSA BİŞR HAVA GİDİYOR.BUNU ANLAMAK İÇİN DEDİĞİM TESTİ YAPARSAN ÇOK BASİT MATIKTA ÇÖZERSİN.KISACASI DEDİĞİMİN YAZILDIĞINI BENDE GÖMRMEDİM ANCAK DURUM BUDUR SUPERCLARGERDA EĞER DEVRE KESİCİSİ YOSA MOTOR ÇALIŞIR ÇALIŞMAZ ÇALIŞIR TURBODA HA FARK NE OLUR? HANİ SEN DİYOSUN YA TURBONUN ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI YADA AÇMASI DİYE TURBONUN TAM ÇALIŞMA BASINICI GÖSTERMESİ İÇİN EGSOZ GAZININ FAZLALAŞMASI DOLAYISIYLA MOTOR DEVRİNİN BİR MİŞKTAR ARTMASI ŞART. HERKES BURDA YANILIYOR ASLINDA. SUPĞERCHARGER İSE DİREK GAZA BASATIĞINDA GÜCÜNÜ VEREBİLİYOR... SON IŞIK OLAYIYSA %99 DÜZ YOLDA DİYE BİR KANUN YOK. ADAM ARACI YÜKSEK DEVCİRDE KULLANIR YADA DİZELLERİN BAZILARINDA TURBO SİZİN TABİRİNİZLE 1500-2000 DEVİRLERDE AÇAR ADAM VİTES DEĞİŞİMİ İÇİN BUNUN ÜSTÜNE ÇIKAR BELKİ RAMPA AŞŞAĞI DAHİ BU TURBONUN YİNEBEKLEYEREK DURDURULMASI ŞARTTIR..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    BUNU SANA BASİT Bİ MANTIKLA ANLATIYIM. İŞİM GEREĞİ BOL MİKTARDA TURBOYLA HAŞIR NEŞİRİM. MOTOR RÖLANTİDE ÇALIŞIRKEN EGSOZDAN GAZ ÇIKIYOR DİMİ? EVET BU GAZ TURBONUN GÜÇ ÜNİTESİ DEDİĞİMİZ EGSOZ MANİFOLTU ÜSTÜNDEKİ PALLERİ DÖNDÜRÜYOR DOLAYISIYLA HAVA PALLERİDE DÖNÜYORVE MOTORA ATMOSFERİK BASINÇTAN FAZLA YANİ EKSTARADAN AZDA OLSA BİŞR HAVA GİDİYOR.BUNU ANLAMAK İÇİN DEDİĞİM TESTİ YAPARSAN ÇOK BASİT MATIKTA ÇÖZERSİN.KISACASI DEDİĞİMİN YAZILDIĞINI BENDE GÖMRMEDİM ANCAK DURUM BUDUR SUPERCLARGERDA EĞER DEVRE KESİCİSİ YOSA MOTOR ÇALIŞIR ÇALIŞMAZ ÇALIŞIR TURBODA HA FARK NE OLUR? HANİ SEN DİYOSUN YA TURBONUN ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI YADA AÇMASI DİYE TURBONUN TAM ÇALIŞMA BASINICI GÖSTERMESİ İÇİN EGSOZ GAZININ FAZLALAŞMASI DOLAYISIYLA MOTOR DEVRİNİN BİR MİŞKTAR ARTMASI ŞART. HERKES BURDA YANILIYOR ASLINDA. SUPĞERCHARGER İSE DİREK GAZA BASATIĞINDA GÜCÜNÜ VEREBİLİYOR... SON IŞIK OLAYIYSA %99 DÜZ YOLDA DİYE BİR KANUN YOK. ADAM ARACI YÜKSEK DEVCİRDE KULLANIR YADA DİZELLERİN BAZILARINDA TURBO SİZİN TABİRİNİZLE 1500-2000 DEVİRLERDE AÇAR ADAM VİTES DEĞİŞİMİ İÇİN BUNUN ÜSTÜNE ÇIKAR BELKİ RAMPA AŞŞAĞI DAHİ BU TURBONUN YİNEBEKLEYEREK DURDURULMASI ŞARTTIR...


    Kitaba baktım..evet gerçektende %1 lik kesimide göz önün de bulundurarak eğimli kullanımda 2 dakikalık süreyle rolantide çalıştırılması tavsiye edilmiş..Normal şehir içi kullanım için ise rolantiye gerek yok diyor...

    Peki sana şunu sorayım 100 le giderken arabayı yavaşlatıp durdurdum... 1. görüşe göre burda turbonun zarar görmesi basınçdan dolayı ters çalışması şeklinde... Peki şunu da söyleyebilirmiyiz?

    eğer ben turbo dönmekteyken motoru aniden stop edersem turbochargerın kirli gaz tarafındaki türbünü,turbodan geçip katalizöre gitmekte olan gazı geri çeker ve bu gaz turbo chargerla motor arasında bir dahaki çalışma periyoduna kadar bekler.. dolayısıyla burda gaz bulunması da turbo sistemine zarar verir diyebilirmiyiz? yoksa bu durum yalnızca hayal gücümün aşırı çalışmasının bir sonucu olabilirmi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rocapitol


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    BUNU SANA BASİT Bİ MANTIKLA ANLATIYIM. İŞİM GEREĞİ BOL MİKTARDA TURBOYLA HAŞIR NEŞİRİM. MOTOR RÖLANTİDE ÇALIŞIRKEN EGSOZDAN GAZ ÇIKIYOR DİMİ? EVET BU GAZ TURBONUN GÜÇ ÜNİTESİ DEDİĞİMİZ EGSOZ MANİFOLTU ÜSTÜNDEKİ PALLERİ DÖNDÜRÜYOR DOLAYISIYLA HAVA PALLERİDE DÖNÜYORVE MOTORA ATMOSFERİK BASINÇTAN FAZLA YANİ EKSTARADAN AZDA OLSA BİŞR HAVA GİDİYOR.BUNU ANLAMAK İÇİN DEDİĞİM TESTİ YAPARSAN ÇOK BASİT MATIKTA ÇÖZERSİN.KISACASI DEDİĞİMİN YAZILDIĞINI BENDE GÖMRMEDİM ANCAK DURUM BUDUR SUPERCLARGERDA EĞER DEVRE KESİCİSİ YOSA MOTOR ÇALIŞIR ÇALIŞMAZ ÇALIŞIR TURBODA HA FARK NE OLUR? HANİ SEN DİYOSUN YA TURBONUN ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI YADA AÇMASI DİYE TURBONUN TAM ÇALIŞMA BASINICI GÖSTERMESİ İÇİN EGSOZ GAZININ FAZLALAŞMASI DOLAYISIYLA MOTOR DEVRİNİN BİR MİŞKTAR ARTMASI ŞART. HERKES BURDA YANILIYOR ASLINDA. SUPĞERCHARGER İSE DİREK GAZA BASATIĞINDA GÜCÜNÜ VEREBİLİYOR... SON IŞIK OLAYIYSA %99 DÜZ YOLDA DİYE BİR KANUN YOK. ADAM ARACI YÜKSEK DEVCİRDE KULLANIR YADA DİZELLERİN BAZILARINDA TURBO SİZİN TABİRİNİZLE 1500-2000 DEVİRLERDE AÇAR ADAM VİTES DEĞİŞİMİ İÇİN BUNUN ÜSTÜNE ÇIKAR BELKİ RAMPA AŞŞAĞI DAHİ BU TURBONUN YİNEBEKLEYEREK DURDURULMASI ŞARTTIR...


    Kitaba baktım..evet gerçektende %1 lik kesimide göz önün de bulundurarak eğimli kullanımda 2 dakikalık süreyle rolantide çalıştırılması tavsiye edilmiş..Normal şehir içi kullanım için ise rolantiye gerek yok diyor...

    Peki sana şunu sorayım 100 le giderken arabayı yavaşlatıp durdurdum... 1. görüşe göre burda turbonun zarar görmesi basınçdan dolayı ters çalışması şeklinde... Peki şunu da söyleyebilirmiyiz?

    eğer ben turbo dönmekteyken motoru aniden stop edersem turbochargerın kirli gaz tarafındaki türbünü,turbodan geçip katalizöre gitmekte olan gazı geri çeker ve bu gaz turbo chargerla motor arasında bir dahaki çalışma periyoduna kadar bekler.. dolayısıyla burda gaz bulunması da turbo sistemine zarar verir diyebilirmiyiz? yoksa bu durum yalnızca hayal gücümün aşırı çalışmasının bir sonucu olabilirmi


    valla eğer doğru anladıysam sen egsoz gazının sıkışmasından bahsetmişsinde bu sıkışmazki turbo motor durduktan hemen sonra biraz daha devir atacağından bu gaz susturuculara yollanmış olur ordanda dışarı dışarı çıkmasa dahi sistem sopğuyunca yoğunluk farkından bu gazlar çıkacaktır. zararı o vermez zararı turbo büyük bir hızla dönerken bir anda motorun hava ihtiyacının kesilmesi yani motorun durdurulması sağlar.




  • fiatci kardeş biliyorsun mekanik basınç göstergeleri 0,1 barlık dilimlere sahip, ayrıca ibrenin en ufak hareketini de görebiliyorsun. Dediğin doğru olabilir, ki denediysen zaten doğrudur ama diyelim 0,05 barlık bir rolanti basıncının ne önemi ve ne faydası var ki? Yani varsa da güzel tabi :) Denediğine ve gördüğüne göre demek ki bir basınç oluyor gerçekten.

    kecekece kardeş eğer hızlanmak istiyorsan düşük devirde gaza daha fazla basmaktansa yüksek devirde arabayı hızlandırman daha az yakıt tüketecektir. Deneyerek görebilirsin. Zaten sadece birbirine kıyasla daha az yakar diyoruz. Tüketimi düşürmek için hızlanmaları düşük devirde çok yavaş olarak da yapabilirsin tabii ki. Benim bahsettiğim nispeten ani hızlanmalar... Hızını 90'dan 110'a çıkarmak istiyorsan ve sollama felan da yapmıyorsan çok hafif dokunuşlarla düşük devirde hızlanman daha az yakıt tüketecektir tabii ki...




  • teşekkürler
    benimde kafama bu yatıyor zaten
  • BAŞIMA GELEN BİR OLAY....
    57000 Km.de aracım rölantide aşırı bir beyaz duman attı, gaz yemez oldu ve stop etti. (Bunların hepsi bir dakikada oldu ve bitti. Daha önce ise sabahları ilk çalıştırmada normalden fazla bir şekilde beyaz duman atmaya başlamıştı, 60 binde söylerim diye düşünüyordum.) Aracı çekici ile servise götürdüm. Servis turbonun milinin kırıldığını, bunun ancak yağdan olabileceğini söyledi. Bakımlarımı ispat ettim. Yağdan olduğundan vazgeçtiler. Kullanımdan dediler. Çok zorlamışsın dediler. Aracın garantisi yok. Süre olarak 7 ay önce bitmişti. Mafraf 6771 ytl. Tüm bakımlarını yaptırdığım için ticari katılım ortaklığı indirimi uyguladılar(%40). Son tutar 4381 ytl. Çıngar koptu. Sef, müdür, müşteri hizmetleri heryeri aradım. 4000 ytl'ye indiler. Aracımı servisten aldım. Bir tanıdık vasıtasıyla özel ustaya gittim.
    Usta motorunu boşuna indirmişler(1800ytl) ve gereksiz yere parça değişimi yazmışlar(1200ytl) dedi. Pazarlığımı yaptım: parçalar senden olmak üzere, 350 ytl'ye bu aracı çalıştırırım dedi. Servisin 3300 ytl dedigi turboyu(piyasada orjinali 2700ytl, ithal 500 ytl) 350ytl'ye kaza yapmış araçlardan sağlam parça alıp satan bir bir hurdacıdan buldum. Diğer parcalar da(triger seti dahil, yağ, antifiriz vb) hepsi 650 ytl ödedim. Hem 60 bin bakım tamam hemde arıza. toplam fatura 1350 ytl.
    BU TURBO BÖYLE LANET BİR ŞEYMİŞ İŞTE... BİLMEYENLER ÖĞRENSİN.
    ARABA: RENO MEGAN 2 1.5 DCİ 2004 MODEL.
    KEŞKE TURBOSUZ DİZELLER OLSA...




  • benim aracın el kitabında da yazıyo uzun süreli çalışmadan sonra 1 dk rölantide çalıştırın diyo. ben kendimce şöyle bir yöntem buldum: ben eve varmadan bi yokuş tırmanıyorum 2.viteste yada 3.viteste 50km hızla falan. sonra hafif yokuş aşağı yol. işte orda ben vitesi boşa atıyorum ve araç evin önüne kadar boşta rölantide gidiyor sonra park yerine 1.viteste 1000 deviri geçmeden giriyorum. böylece ben hemen stop edebiliyorum. ama bu bana özel bir durum. herkesin böyle bir imkanı olmayabilir.

    benim kanımca turbo rölantideyken bile dönüyordur denemedim ama öyle tahmin ediyorum. çünkü egsozdan çıkan gaz tribünleri çevirerek çıkacaktır çevirmeden çıkması pek mümkün değil gibi.
  • bu dediğiniz parça turbo şarj dan başka bir seymi ?
    orj. turbo şarjın volvo s40 1.6 d deki değişim ücreti 2500 ytl bulmuyormuş bile
    gerçi o da çokda ne o öyle 4000 ytl
    komple turbo sistemimi değişecekti?
    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    BAŞIMA GELEN BİR OLAY....
    57000 Km.de aracım rölantide aşırı bir beyaz duman attı, gaz yemez oldu ve stop etti. (Bunların hepsi bir dakikada oldu ve bitti. Daha önce ise sabahları ilk çalıştırmada normalden fazla bir şekilde beyaz duman atmaya başlamıştı, 60 binde söylerim diye düşünüyordum.) Aracı çekici ile servise götürdüm. Servis turbonun milinin kırıldığını, bunun ancak yağdan olabileceğini söyledi. Bakımlarımı ispat ettim. Yağdan olduğundan vazgeçtiler. Kullanımdan dediler. Çok zorlamışsın dediler. Aracın garantisi yok. Süre olarak 7 ay önce bitmişti. Mafraf 6771 ytl. Tüm bakımlarını yaptırdığım için ticari katılım ortaklığı indirimi uyguladılar(%40). Son tutar 4381 ytl. Çıngar koptu. Sef, müdür, müşteri hizmetleri heryeri aradım. 4000 ytl'ye indiler. Aracımı servisten aldım. Bir tanıdık vasıtasıyla özel ustaya gittim.
    Usta motorunu boşuna indirmişler(1800ytl) ve gereksiz yere parça değişimi yazmışlar(1200ytl) dedi. Pazarlığımı yaptım: parçalar senden olmak üzere, 350 ytl'ye bu aracı çalıştırırım dedi. Servisin 3300 ytl dedigi turboyu(piyasada orjinali 2700ytl, ithal 500 ytl) 350ytl'ye kaza yapmış araçlardan sağlam parça alıp satan bir bir hurdacıdan buldum. Diğer parcalar da(triger seti dahil, yağ, antifiriz vb) hepsi 650 ytl ödedim. Hem 60 bin bakım tamam hemde arıza. toplam fatura 1350 ytl.
    BU TURBO BÖYLE LANET BİR ŞEYMİŞ İŞTE... BİLMEYENLER ÖĞRENSİN.
    ARABA: RENO MEGAN 2 1.5 DCİ 2004 MODEL.
    KEŞKE TURBOSUZ DİZELLER OLSA...





  • Corsa cdti in turbo şarj değişim ücretinide öğrendim oda orj. 1350 YTL işçilik dahil gibi bir fiyat verdiler Arıza yaptığı söylenen parça bu turbo şarj değilmi ? Enjektörler de arızalanabiliyor ama karbon clean yapılabiliyor oda yetmiyorsa tamir edilebiliyor diye biliyorum.

    Dayımın vw minibüsünün turbo şarjı dağılmıştı 2 sene önce 800 gibi bir rakama değiştirmişler ve özel tamircinin söyledikleri zamanından daha sık değiştirmesi gerektiği imiş 10 - 40 kullanıyordu Artık zamanını beklemem diyor gene 10 -40 kullanıyor ama daha sık değiştiriyor

    Taksici bir kuzenimde aynı konuya değiniyor ve yağı 10000 olmadan değiştir diyor Kullandığı taksi renault clio 1.5 dci en son sorduğumda
    260 bin i devirmişti hiç motor sorunu yaşamamış. Arabasını övüyordur diyemem çünkü araç kendinin değil

    Bence bu soruların temel sebebi tam sentetik yağ yerine yarı sentetik yağ kullanılması Banada servisimin söylediği tavsiye ederler ama asla 0-40 yerine 10- 40 yarı sentetik yağ kullanma turboya yazık olur (cdti corsa)


    Bekleme konusuna katılıyorum arabayı yorunca biraz beklemek faydalı olur diye düşünüyorum




  • Sık arıza yapan turbo parçasının ne olduğunu bilen yok galiba Fordun sitesinde yedek parça fiyatlarına baktım oradada en pahalı parça turbo şarj dı zannedersem daha pahalı bir parça yok.
    Birde arkadaşlar turbo dizeller çok güçlü diye 1 saat 4000 devirin üzerinde aracı kullanır yanı zorlarsanız turbo mil kesebilir 3500 devri uzun süreli geçmemek en ideali turbo ömrü açısından VW VOLT ta 1700- 3500 arası yeşil renkle işaretlenmiştir güvenli bölge olarak bilginize
  • Benim araba turbodizel. Vites değiştirdikten sonra, gazı köklememe rağmen araba hemen hızlanmıyor.. yani 1-2 saniye sonra hızlanıyor... Bunun normal bir durum olduğunu biliyorum sanırım teknikte buna turbo lag diyorlar... Merak ettiğim konu şu bu durum turbo dizellere mahsus bir durummu yoksa benzinli turbolardada bu lag oluyormu? Yani geç hızlanma turbonun bir özelliğimi (bellir bir devirden sonra aktif olduğu için) yoksa dizel yakıtının özelliğimi..
  • arkadaşım bu olay açıkçası beni fena korkuttu, böyle sorun çıkarıyorsa başlarım böyle dizele.dizelden soğumaya başladım. peki garantin devam etseydi turboyu ücretsiz değiştireceklermiydi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74

    BAŞIMA GELEN BİR OLAY....
    57000 Km.de aracım rölantide aşırı bir beyaz duman attı, gaz yemez oldu ve stop etti. (Bunların hepsi bir dakikada oldu ve bitti. Daha önce ise sabahları ilk çalıştırmada normalden fazla bir şekilde beyaz duman atmaya başlamıştı, 60 binde söylerim diye düşünüyordum.) Aracı çekici ile servise götürdüm. Servis turbonun milinin kırıldığını, bunun ancak yağdan olabileceğini söyledi. Bakımlarımı ispat ettim. Yağdan olduğundan vazgeçtiler. Kullanımdan dediler. Çok zorlamışsın dediler. Aracın garantisi yok. Süre olarak 7 ay önce bitmişti. Mafraf 6771 ytl. Tüm bakımlarını yaptırdığım için ticari katılım ortaklığı indirimi uyguladılar(%40). Son tutar 4381 ytl. Çıngar koptu. Sef, müdür, müşteri hizmetleri heryeri aradım. 4000 ytl'ye indiler. Aracımı servisten aldım. Bir tanıdık vasıtasıyla özel ustaya gittim.
    Usta motorunu boşuna indirmişler(1800ytl) ve gereksiz yere parça değişimi yazmışlar(1200ytl) dedi. Pazarlığımı yaptım: parçalar senden olmak üzere, 350 ytl'ye bu aracı çalıştırırım dedi. Servisin 3300 ytl dedigi turboyu(piyasada orjinali 2700ytl, ithal 500 ytl) 350ytl'ye kaza yapmış araçlardan sağlam parça alıp satan bir bir hurdacıdan buldum. Diğer parcalar da(triger seti dahil, yağ, antifiriz vb) hepsi 650 ytl ödedim. Hem 60 bin bakım tamam hemde arıza. toplam fatura 1350 ytl.
    BU TURBO BÖYLE LANET BİR ŞEYMİŞ İŞTE... BİLMEYENLER ÖĞRENSİN.
    ARABA: RENO MEGAN 2 1.5 DCİ 2004 MODEL.
    KEŞKE TURBOSUZ DİZELLER OLSA...





  • Ne yalan söyliyeyim bu olay beni de derinden sarstı ::))

    İlk işim ,toyotaya gidip 270 doları bayılıp garanti süresini 5 yıla çıkartmak olacak...

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    arkadaşım bu olay açıkçası beni fena korkuttu, böyle sorun çıkarıyorsa başlarım böyle dizele.dizelden soğumaya başladım. peki garantin devam etseydi turboyu ücretsiz değiştireceklermiydi?
    Orjinalden alıntı: csavas74




  • BAŞIMA GELENİ ARAŞTIRDIM. Son aldığım bilgileri paylaşıyorum.
    Nedenleri:
    1. Uzun bakım aralıkları: Türkiye şartlarında her yağınız ve bakım aralıklarınız ne olsun 10 binde bir bakım yaptırınız.
    2. Motorun kirlenmesi: Türkiye'de hala kaliteli adı altında, kükürtlü veya pis mazot satılması sonucu motor ve püskürtme sistemlerinde kurum(carbon) oluşması
    3. Turbolu motor kullanmayı bilmemek: Motor soğukken asla max.beygir gücü ile belirtilen yüksek devirlerde kullanılmaması, durdururken mutlaka rölantide biraz çalıştırılması,
    4. Motoru devirsiz kullanmak: max tork devri(benimki 2000d/dak) ve max beygir gücü devri(benimki 4000d/dak.) arasında kullanmak zarasız. (altında kurumu hızlandırıyor, üstünde turboyu zorluyor)
    ÇÖZÜMLER:
    1. 10 binde bir bakıma sokun.
    2. Motora en geç 60 binde bir kurum temizleme işlemi(carbon clean) yaptırın. Ben geçen hafta yaptırdım. Arabam adeta yeniden doğdu. Yakıt %20 azaldı, performans arttı, gürültü azaldı. Bosch servisteki fiyatı 60 lira.
    3. Özellikle kışın birden gaza basıp gitmeyin, ısınana kadar, 2000-2500 devirde kullanın. Durdurmadan önce araçın içinden, bagajdan alacaklarınızı alın, sonra durdurun.
    4. Kullandığınız aracın max tork ve beygir ürettiği devirleri mutlaka öğrenin. 4000 devir 5nci viteste zaten 150 km/sa civarı hıza denk geliyor. Zaten çok gerekmeyen bir durum.
    5. Aracınızda kullanılan dizel püskürtme sistemi ve turbonun markasını öğrenin. Servisler önce bunu garantiye sokmak istemeyecektir. 2, 3 ve 4ncü maddeyi öne sürerler. Mücadele edin garantiye sokmaya çalışın. Yine olmazsa aracınızda kullanılan püskürtme ve turbo markalarının servislerine başvurun. İyi bildiğiniz turbo ve dizel ustası da olabilir. Ustalar her zaman size servisten daha iyi ve ucuz hizmet vereceklerdir. Onların uzmanlık alanı odur zaten.
    Ben kendi aracımda bunların hepsini öğrendim. Püskürtme sistemi Delphi marka. Ustasını da buldum. Adamda tüm ölçüm cihazları var. 10 dk. içinde enjektör, pompada sorun var mı ölçebiliyorlar.

    Şimdi arabama gönül rahatlığıyla biniyorum. Çünkü gerçekten az yakıyor, çok donanımlı ve çok tatmin edici bir çekişi var, ibnenin.... Vazgeçemiyorum.
    ASIL GÜÇ BİLGİDEDİR. ARIZASIZ GÜNLER DİLİYORUM.




  • Ark lar bazı sorularım ve önerilerinize ihtiyacım var

    Bizim arkadaşın kartal ı var buna bir şekilde mod olayına girmek istiyoruz motor da.Turbo mu taktıralım yoksa değişik bir karbiretör le işimizi halledelimmi pls çabuk yardımlarınızı bekliyorum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.