Şimdi Ara

TÜMOSAN, kendi geliştirdiği iki dizel motoru duyurdu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
1
Favori
3.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ya şu "otomobil yapamıyoruz daha bunları nasıl yapalım" mantığını hiçbir zaman anlayamadım.

    Bmc zırhlı araçlar için güç grubu ihalesini aldı o da birkaç seneye bir şeyler çıkarır.

    Tümosan'ın madem böyle projeleri vardı ne diye gidip Altay tankı ihalesine atladı önce bu motorları ortaya çıkarsaydı. Zırhlı araç, otobüs minibüs kamyon, denizcilik gibi alanlarda bunları kullanırdık motorlar kendilerini kanıtlardı eksik gedik ne varsa çözer yolumuza devam ederdik bu aradan elde edilen birikim ile 1500 beygire geçerdik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun güzel bir gelişme...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_virüs

    Ya şu "otomobil yapamıyoruz daha bunları nasıl yapalım" mantığını hiçbir zaman anlayamadım.

    Bmc zırhlı araçlar için güç grubu ihalesini aldı o da birkaç seneye bir şeyler çıkarır.

    Tümosan'ın madem böyle projeleri vardı ne diye gidip Altay tankı ihalesine atladı önce bu motorları ortaya çıkarsaydı. Zırhlı araç, otobüs minibüs kamyon, denizcilik gibi alanlarda bunları kullanırdık motorlar kendilerini kanıtlardı eksik gedik ne varsa çözer yolumuza devam ederdik bu aradan elde edilen birikim ile 1500 beygire geçerdik.



    Kolay mı o işler? Temelleri zamanında atılmalı, geçmiş hükümetlerin ve otomobil üreten sanayicimizin edindiği bilgiyi pratiğe dökmesini beklerdik. Çinlileri görmüyor musunuz, abd'nin ürettiği uçağı nasılda kopyaladılar!! Tümosan altay tankında takıldı, sebepte teknoloji satın almak istediğinde, bu motoru ülke sınırları dışında kullanamazsın dediler. İnsanımızda sabır diye birşey yok bunu yorumlardan da görüyoruz, Tümosan olur başkası olur, destek şart..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidrojennn

    quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın


    quote:

    Orijinalden alıntı: r0ket

    Tüm dünya dizelden koşarak uzaklaşıyor bizimkiler dizel motor üretme peşinde.



    Azıcık çağı yakalayın bilader ne bu 50 yıl geriden geliyonuz. Dizel yapacağına elektrikli yap da adam yerine koyalım. Çağın gerisinde kalmış terkedilen bi teknolojiyede zaten anca biz yatırım yaparız.

    Dünyada kamyon, traktör gibi tork isteyen motorların şu an için dizel olduğunu bundan sonra bilin lutfen

    sana katılıyorum. dizel motorlarda mazot pistonlarla sıkıştırılıp patlatıldığı için daha çok ısı meydana gelir, bu yüzden yüksek torka sahiptirler. yüksek torka sahip araçlar hız yapmaz ama çekiş gücü kuvvet momenti çok yüksek olur. bu arkadaşlar bunu bilmiyorlar. dizel motoru kötüleyen arkadaşlara sormak lazım hiç benzinli iş makinası, tank, askeri araç, otobüs, otobüs kamyon, traktör, biçerdöver vinç v.b. görmüşler mi?

    M4 shermanlar savaş sırasında hızlı üretilebilmesi için jet motoru kullanıyordu,

    Sonuç, yanan tankçılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eAkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: GreyParrot


    quote:

    Orijinalden alıntı: r0ket

    Tüm dünya dizelden koşarak uzaklaşıyor bizimkiler dizel motor üretme peşinde.



    Azıcık çağı yakalayın bilader ne bu 50 yıl geriden geliyonuz. Dizel yapacağına elektrikli yap da adam yerine koyalım. Çağın gerisinde kalmış terkedilen bi teknolojiyede zaten anca biz yatırım yaparız.

    Kim uzaklaşıyork dizelden, dizelin verdiği kuvveti hangi motor veriyor söyleyinde bilelim.

    Enerji nakli sıkıntısı olmasa elektrikli motorlar bir çok disiplinde otto motorlarının anasını ağlatır.
    Bu devirde otto motorlarını savunmak çok anlamsız. Geleceği göremiyor musunuz?

    Bak görseldeki iki motor (otto ve elektrikli) hemen hemen aynı gücü üretiyor. Buradan farkı anla. Yetmezse anlatırız

    TÜMOSAN, kendi geliştirdiği iki dizel motoru duyurdu


    Görsel dediğin gibi "aynı güçteki iki (biri dizel diğeri elektrikli) motoru" mu temsil ediyor yoksa jeneratörü mü?




  • Bir yerlerden başlamak gerek...ilk once birseyler uretebileceksin sonra bunu geliştireceksin yani evet iyi bu bir başlangıç ancak kat edilmesi gereken cok yol var..
  • Daha iyilerini De yaparlar inşallah bir yapan birde yapamayan vardır yapana helal olsun

  • Ama bunun motörü yerli değil (!) :D
    Vatana millete hayırlı uğurlu olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Elm -- 1 Nisan 2017; 1:23:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eAkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: GreyParrot


    quote:

    Orijinalden alıntı: r0ket

    Tüm dünya dizelden koşarak uzaklaşıyor bizimkiler dizel motor üretme peşinde.



    Azıcık çağı yakalayın bilader ne bu 50 yıl geriden geliyonuz. Dizel yapacağına elektrikli yap da adam yerine koyalım. Çağın gerisinde kalmış terkedilen bi teknolojiyede zaten anca biz yatırım yaparız.

    Kim uzaklaşıyork dizelden, dizelin verdiği kuvveti hangi motor veriyor söyleyinde bilelim.

    Enerji nakli sıkıntısı olmasa elektrikli motorlar bir çok disiplinde otto motorlarının anasını ağlatır.
    Bu devirde otto motorlarını savunmak çok anlamsız. Geleceği göremiyor musunuz?

    Bak görseldeki iki motor (otto ve elektrikli) hemen hemen aynı gücü üretiyor. Buradan farkı anla. Yetmezse anlatırız

    TÜMOSAN, kendi geliştirdiği iki dizel motoru duyurdu




    Elektrik Motorları, dizel motorlara göre tabiki çok verimlidir.

    Fakat araç motorlarının şu an için içten yanmalı motor olmasının nedeni. Araç üzerinde yakıtın kolayca tasinmasidir. Batarya teknolojisi geliştikçe elektrikli araçlarda gelisecektir. Ama zaman alır.

    Dizel motorların devri kapandı denilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir sorum olacak beyler, ciddi manada bilgisi olan biri aydınlatırsa sevinirim.

    İçten yanmalı motorların dizaynı ve çalışma prensibini makine mühendisliğinde öğretiyorlar. Teknik bilgisini bilmemize rağmen neden seri üretimine geçemiyoruz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muten Roshi

    Bir sorum olacak beyler, ciddi manada bilgisi olan biri aydınlatırsa sevinirim.

    İçten yanmalı motorların dizaynı ve çalışma prensibini makine mühendisliğinde öğretiyorlar. Teknik bilgisini bilmemize rağmen neden seri üretimine geçemiyoruz?

    işin mühendislik kısmı çok detaylı bilgi gerektiriyor, yani her bir parçasının özel olarak tasarım edilmesi ve üretilmesi gerekiyor, onun için ne lazım?:
    çok sağlam alimunyum ve çelik alaşım/döküm bilgisi lazım, metalurji’de teknolojik bir alt yapı lazım. çok uzun bir deneme yanılma süreci lazım, politik/ekonomik istikrar lazım, projelerin adam gibi yönetilmesi lazım...
  • cengiz7 kullanıcısına yanıt
    Altay Tankının, K-2'nin kopyası olduğunu size kim söyledi bilmiyorum ama Güney Kore'nin Rotem firmasından sadece teknik destek aldık. K-2 Tankından elde ettikleri tecrübelerin bir kısmını bizimle paylaştılar. Birde 120/L55 topun Türkiye'de üretilebilmesi için Rotem'den teknoloji transferi yaptık. Bunun dışında Güney Kore'den alınan veya K-2'den kopyalanan bir şey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 1 Nisan 2017; 8:3:30 >
  • Keşke Altay motorunuda uretebilselerdi :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tümosan bu güç aralığındaki motorlarını traktörlerde kullaniyordu zaten ve motor olarak başarılı bir markaydı Tümosan traktörlerin aktarmadaki çıkan sorunlari ve konforun hiç olmayışı nedeniyle pazar payindan bir nh kadar yer alamiyor

  • esasli E kullanıcısına yanıt
    İs makinalarinda bir motor yapilir enjektor pompa değerleri turbo basıncı oynanarak farklı güçler alınır yani her model için farkli motor gelistirilmez



    Bu motorlarda 1980 li yillarda çıkan türk fiat traktörlerin alt yapısınisi kullanmakta o yillarda erkunt ve tümosan fiat a ust kapak blok vs üretimi yaparken sanırım belli lisanslari aldi uzun yıllardirda gerçekten yerli sifatiyla uretim yapan bir firma tumosan

    Erkunt ise perkins motorlari ile traktor üretmekte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne güzel yapmakla başlayın birşeyler üretin daha iyileri zamanla gelecek zaten başlamak önemli
  • Ahmet Bey, açtığınız konuda bazı hatalar mevcut. Öncelikle Tümosan'ın geliştirdiği 4 silindirli 4.5 Litre ve 6 silindirli 6.8 Litre motorlar 155 - 1000 Beygir arasında değişen güçler üretiyor. Siz bu motorların 45 – 185 beygir arasında güç ürettiğini yazmışsınız ama bunlar Tümosan'ın hali hazırda ürettiği 4 ve 6 silindirli dizel motorlardan alınan güçler. Bunların dışında bir de sıralı 4 silindir 5.2 Litre ve sıralı 6 silindir 7.8 Litre motorlar üzerinde çalışıyorlar. 9 litrelik motor üzerinde çalıştıklarını ilk defa sizden duyuyorum.

    TÜMOSAN, kendi geliştirdiği iki dizel motoru duyurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 1 Nisan 2017; 12:28:31 >




  • referandumdan önce geliştirilen motorlara bir yenisi daha katıldı. güzel resim geliştirmişler
  • Çöp

  • hala motor yapmaya çalışıyoruz, araba falan yapmaya çalışıyoruz ya.
    gidin bilişime, teknolojiye yüklenin. çağ bilişim çağı.
    betona para döküp övündüğün tek şey binalar, köprüler. çok ihtiyacımız varmış gibi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.