Şimdi Ara

Tüketici Hakları Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam,

    Başta televizyonlarda olmak üzere, elektronik ürünlerde çıkan sorunlara ilişkin tüketicilerin mağdur edilmesinden, hatta kandırılmasından gına geldi. Bu başlıkta, bu konuda yardımcı olabileceğim ve özellikle haklarınız konusunda farkındalık yaratabileceğim cevaplar sunabileceğimi düşünüyorum çünkü farkında olduğunuzdan çok daha fazla haklara sahipsiniz. Sadece yasal mevzuat fiiliyatta uygulanmıyor.

    Not: Bölüm uygun değilse farklı bir bölüme taşınabilir.



  • Bölüm Gayet Uygun, Kendinizi vasfınızı tanıtırsanız ve Konuyu takip edecekseniz ben de destek olmaya çalışırım herhangi bir sorun durumunda.

    Kolay Gelsin.
  • İnternet ve elektronik ürün alışverişinden nasibini almış bir tüketici ve aynı zamanda avukatım:)
  • Avukat bey,

    Mağazadan alınan bir TV'nin eve kurulumundan sonra yasal olarak cayma yada iade hakkımız mevcut mudur? Kanundaki yerini paylaşabilir misiniz?
  • Merhaba,

    Böyle bir yasal hakkınız yasada mevcut değil. Sadece mağaza kendi inisiyatifi ile böyle bir hak tanımış ise mümkün.
  • Merhaba, bir mağazadan taksitli laptop aldık, laptop'a windows 10 kurulumu yapılmadan anneme teslim edilmiş, laptop yanında da bir driver cd'si verilmiş, satış elemanı laptop ı kimin kullanacağını söylediğinde annemin kullanacak kişilerin yaşını söyleyince çalışan "o yaştaki biri gereken tüm şeyleri internetten ücretsiz bir şekilde indirir" deyip kurulum yapmadan sadece saniye süren bir işlemle bilgisayarı açarak anneme teslim ediyor. Bir hafta boyunca kullandık, kullanırken mouse hareketsiz kaldığında, youtube da video izlerken bir iki dakika aralıklarla IPOS cihaz hakkında uygulaması açılıyor ve uygulamada windows 10 tanıtılıyor bir hafta sonrasında da cihaz kapanıyor ve açılmıyor. bir gün açma tuşuna bastıgımda cihaz aygıt istiyor cd ya da usb yoluyla kurulum yapılması gerektiği yazıyor, böyle bir hata veriyor. bugün gidip satışı yapan elemanla konuştum kendisi kurulumu yapıp teslim ettiğini falan iddia ediyor, ne söylersem yalanladı ve ekip olarak "kanıtlayamazsın" deyip durdular, bunu en çok da şubenin müdürü yaptı. Bugün gittiğimde olay gerçekten çok farklı boyuta geldi, baya bir tartıştım açıkçası. kurulumu yaptığını iddia etti, ben de defalarca yapmadığını uygulamanın devreye girdiğini söyledim, en sonunda tamam ben kendi cebimden ödeyeceğim bilgisayarı servise götüreceğim dedi sekiz de gelip teslim alırsınız dedi. Sekizde tekrar gittiğimizde bilgisayarcıya götürdüğünü cihazın darbe aldığını, harddisk in yerinden oynadığını söyledi, siyah ekranda yazan ingilizce yazının harddisk hatasını olduğunu söylemiş bilgisayarcı ama ben o hataya internetten baktım kurulum için laptop aygıt bulamıyor tamamen ordaki yazan ingilizce hata bununla alakalı kendim gördüm bunu araştırdığım zaman. Şu an da sinirden hatırlamıyorum birçok şeyi fakat adamın her cümlesinde yalan söylediğini emin bir şekilde söylüyorum. Garantili ürünü direkt servise yollamak yerine kendisi tehlike yaratıp bilgisayarcıya götürüp bilgisayarı açtırmış, açtırılan ürün garanti kapsamı alanı dışında diye biliyorum. Size yazmam gereken bir sürü ayrıntı var aslında, fakat şu an da gerçekten sinirden hatırlayamıyorum. Bir laptop alırken aldığımız yer neresi olursa olsuno yerin kurulumu yapma zorunluluğu var mıdır? Kurulum yapmadan laptop ı müşteriye teslim etme gibi bir şey normal mi?

    Annem Laptop ı yanlış hatırlamıyorsam 10 ay taksit olarak 1600 tl ye satın almış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lllllıı -- 24 Ocak 2017; 11:15:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lllllıı L kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgiler oldukça tutarsız ve desteksiz, bu şekilde kime neyi nasıl ispat edersiniz bilemiyorum ama en azından o bahsettiğiniz hatanın bir resmini bile çekmediniz mi acaba? Madem bukadar tatsız noktalara gelmiş bir durum var ortada, nasıl olur da elinizde hiç bir bilgi belge resim vs olmadan ürün teslim edebiliyorsunuz onu hiç anlamadım.

    Neyse, sorunuzun cevabına gelecek olursak eğer, kurulumlar satış noktalarında yapılmaz, hangi marka ise o laptop, zaten fabrikadan üzerine imaj yüklü çıkar, satış aşamasında en fazla aktivasyon yapılır o kadar, o da zaten saatler süren bir iş değil, pc yi açar aktivasyon kodu girersiniz ürün artık o an itibariyle çalışma hayatına başlamış olur vs.

    Tabi bahsettiğim uygulamalar markaya modele firmaya ürüne göre ufak tefek değişiklikler gösterebilir lakin işleyiş kabaca bu düzendedir.

    Siz düşünebiliyor musunuz satış noktasında satış personelinin işi gücü bırakıp sattıkları laptopa işletim sistemi + sürücüler + program vs kurduğunu?


    NOT: ''kurulum için laptop, aygıt bulamıyor'' ifadesi doğrudur. Laptopu birey, kurulum yapılması gereken harddiskide aygıt olarak düşünün. Laptop kurulum yapmak istiyor ama aygıt bulamıyor yani hdd yi göremiyor


    NOT2: Satıcının ''parasını kendim verip bilgisayarcıya baktıracağım'' ifadesi bence tamamen samimiyetsiz br yaklaşım, yetkili servis varken SİZE ait bir ürünü normal tamirciye götürme hakkı yok. Ayrıca hdd arızasının tespiti için ürünün sökülmesine de gerek yoktu yani o işte bir iş var bence.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İş mahkemesi hakkında
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Orada,sinir anında bir anda çıktım mağazadan. Daha sonrasında,sakinleşince "adam zaten birkaç saat öncesinde söylediği sözleri bile, hayır söylemedim diyerek yalanlıyor" bu durumda nasıl laptop ı mağazada bırakıp da cıktım diye düşündüm zaten. Haklısınız bu şekilde kimseye hiçbir şeyi ispat edemem, karşı tarafın her cümlede yalan söyleyebilmesi de orada olan hiçbir şeyi kanıtlayamayacak olmamdan kaynaklanıyor zaten. O an akıl etseydim konuşmanın bile ses kaydı olabilirdi elimde. Şunu söyleyeyim. Kendisi ben cebimden vereceğim diyor, bilgisayarcıya yolluyor, sekizde gelin demişti ben yedi gibi gittim şu an da bilgisayarınıza format atılıyor daha gelmedi dedi. Sekizde gittiğimizde bana laptop ın harddiski laptop darbe aldıgı ıcın yerinden oynamış diyor. Kendisi neden direkt iki yıl garantili ürünü servise yollamıyor da mahalledeki bilgisayarcıya götürüp laptop ı açtırıyor. Şu anda laptop garanti kapsamı dışında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O işte bir iş var diyorsunuz, peki ben nasıl çözebilirim bu sorunumu? Cihazımı alalı 10 gün oluyor. Kanıtlayamadığım için tüm hata ben de evet, bir ses kaydı bir görüntü olması gerekiyor elimde haklısınız ama dediğim gibi o an insanın aklına gelmiyor. Adam yalan söyledikce ben gerildim zaten. Ben oraya laptop ı götürene kadar Laptop ın arkasındaki etiket sağlamdı, çalışan bilgisayarcıya götürmüş açtırmış laptop ı , şu an da o etiket yırtık bir şekilde duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lllllıı L kullanıcısına yanıt
    Rakamsal boyutu nedeniyle konuyu hakem heyetine taşıyabilirsiniz. Size ait bir ürünü sizin onayınız olmadan yetkili servis haricindeki bir yere vermeleri demek, tüm sorumluluğu kendi üstlerine alıyorlar demektir. Bana göre yapmanız gereken, o ürünün harddiskinin arızalı olduğuna dair size bir yazılı vermelerini sağlayıp, faturanızı, hdd nin bozuk olduğunu beyan eden bu belgeyi ve yaşadıklarınızı anlatan bir dilekçeyi (lütfen burada yazdığınız gibi karman çorman ve sinir ifade eden/içeren cümleler olmadan) ilçe hakem heyetine götürüp bir dosya numarası alınız, gerisi en geç 1 ay içerisinde hallolur zaten, madem etiketi açılmış hem de yetkili olmayan bir yer tarafından, o halde size yenisini vermeleri yolu açıktır bu işin.

    Tabi tüm bunlar şahsi düşüncelerimdir, uzman görüşü olarak kabul etmeyiniz lütfen.
  • Sizce teknik serviste bu hata tespit edilip rapor verilebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lllllıı L kullanıcısına yanıt
    Yetkili olmayan servislerin raporlarının geçerliliği nedir bunu bilemiyorum lakin kabul görmemesi lazım diye düşünüyorum. neticede öyle olsa ben gider amcamın oğlu tamirci sarı çizmeli mehmet ağaya istediğim şeyi yazdırırım raporunda

    Benim size ''yazılı belge alın'' dememdeki sebep, ürünü yetkili olmayan bir yere baktırdıklarını ispat edebilmeniz içindi
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Yetkili teknik servis demek istemiştim. İlginiz için teşekkür ederim. Avukat beyden de neler yapılması gerektiğiyle ilgili bilgi aldıktan sonra gerekli şeyleri yapacağım, şu an bilinçsizce davranıp olayın iyice karmaşık bir hale gelmesini istemiyorum. Tekrar teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lllllıı L kullanıcısına yanıt
  • Tüketicinin Korunması Hk. Kanun

    MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.



    MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

    ...

    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.



    Hiç uğraşmayın. İlçe tüketici hakem heyetinden, yukarıdaki maddeleri dayanak göstererek ayıptan bahsedip (disk arızası gibi) değişim isteyin. Bırakın onlar ayıpsız teslim edildiğini kanıtlamaya çalışsın. Onlar uğraşsın. Bu sırada laptop, içinin açıldığına ipucu verecek bir halde olmasın. Herhangi bir soruya da: "Bana bu şekilde teslim edildi" diye cevap verin. Başvuruyu da satın aldıktan sonra en geç otuz gün içerisinde yapın. Diğer türlü, yukarıdaki olayların içeriğinden bahsederseniz kaybedersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efemen -- 24 Ocak 2017; 18:41:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Çok özür dileyerek bir soru sormak istiyorum, anlamadığım bir yer var. Ürünü açmış oldukları etiketinden anlaşılıyor. Şu an da laptop satış elemanının bilgisayarcıya götürüp içini açtırdığı için, "içinin açıldığına ipucu verecek bir halde."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • efemen E kullanıcısına yanıt
    Beni yanlış anlamayınız lakin,nasıl olur da üyemizi doğruları söylememeye sevk edersiniz anlamış değilim.

    Ayrıca hakem heyeti nasıl olur da SIFIR satın alınmış bir ürünü, sökülmüş olduğu bariz belli iken ve etiketleri yok iken kabul ettiğini deklere eden ve ''bana böyle teslim edildi'' diyen bir tüketiciye itimat etsin?

    Bu üye zaten başından sonuna kadar haklı, DOĞRULARI söyleyerek 81 vilayete bağlı hangi ilçedeki hangi hakem heyetine gitse zaten hakkını alacakken doğruları anlatmamasını isteme sebebiniz nedir?

    Yukarıya yapıştırdığınız maddeler milyon tane sitede zaten var olan kanun maddeleri, google da ''Şunu yaptım bu oldu ne yapayım'' yazsanız zaten neredeyse bu maddeler karşınıza otomatik çıkıyor. Kopyala yapıştır yapmak yerine üyeye hem doğruları söyleyip hem de hakkını arayabileceği kısayolları göstermek daha doğru bir hareket olmaz mı sizce de?




  • İçinin açıldığı çok açık belli olacak bir halde olmasın demek istedim. Etiket vsden ziyade dışarıdan tek ve ilk bakışta içinin açıldığı anlaşılmayacak bir durumda olmasın.



    Emin olun birçok opsiyondan süzdüğümü yazıyorum. Benimsemek muhatabına kalmış. Doğruyu söylediği takdirde gerçekten dosyayı inceleyen herhangi makul bir heyet başvuruyu reddeder. Şahsen reddederim.



    Bir tarafta hak yemek için yalan söyleyen bir şirket. Diğer tarafta doğruyu söylerse hakkını alamayacak bir mağdur. Seçim sizin.



    Not: Makul eleştiri her zaman iyidir.



    İyi akşamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok popülist yaklaşımlar bunlar. Gerçek hayatta mesleğinizi nasıl yaptığınız bizi ilgilendirmiyor lakin illegale ve her türlü yalan dolan yasa dışına karşı olduğumuz forumumuzda, kelimeleri süsleyerek YALAN SÖYLEYİN denmesine müsaade etmemizi kimse beklemesin bizden.

    Konuyu kilitliyorum zira bu tarz bir yardım konusuna forumumuzda ihtiyacımız olmadığını düşünüyorum. Arkadaşımız fikirlerinizi benimsemişse zaten özel mesajdan sizinle irtibat kurar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.