Şimdi Ara

Tüketici hakem heyetlerine 6 ayda 5 milyar TL'lik başvuru yapıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tüketici hakem heyetlerine 6 ayda 5 milyar TL'lik başvuru yapıldı
    Ticaret Bakanlığı 2025’in ilk 6 ayında tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuru miktarını ve en çok başvuru yapılan konuları açıkladı.



    Tüketici hakem heyetlerine 2025 yılının ilk yarısında toplam 408.717 başvuru yapıldı ve 396.182 başvuru hakem heyetleri tarafından karara bağlandı. Başvuruların yaklaşık yüzde 71’i e-Devlet’ten yapıldı. Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre 2025’in ilk 6 ayındaki başvuruların parasal değeri yaklaşık olarak 5 milyar TL tutarında.



    En çok başvuru yapılan ürünler



    Şikayete en çok konu olan ürünler ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünleri oldu. Bu ürün grubundaki başvurular toplam başvuruların yüzde 17’sini oluşturdu. Ardından GSM aboneliği (%4,79), kredi kartı üyelik ücreti (%4,03), cep telefonu (%3,78), mobilya (%3,66) ve internet aboneliği (%3,17) başvuruları takip etti.




    1. Ayakkabı, kıyafet ve tekstil

    2. GSM aboneliği

    3. Kredi kartı üyelik ücreti

    4. Cep telefonu

    5. Mobilya

    6. İnternet aboneliği



    Ayrıca Bkz.Togg'un pil tedarikçisi, katı hal bataryaların pilot üretimine bu yıl başlayacak



    Sektörel bazda baktığımızda ise en çok Perakende Ticaret Sektörü (222.089 adet, %54,33), Abonelik Hizmetleri Sektörü (46.260 adet, %11,31) ve Finansal Hizmetler Sektörü (39.547 adet, %9,67) uyuşmazlıklarına ilişkin başvuru yapıldı. E-ticaret alışverişlerine (mesafeli sözleşmeler) ilişkin başvuruların oranı ise %4,95’olarak açıklandı.



    E-Devlet'ten başvuru yapabilirsiniz



    Siz de satın aldığınız bir ürün için 149.000 TL altındaki uyuşmazlıklarda mahkemeye başvurmaya gerek kalmadan tüketici hakem heyetleri aracılığıyla hakkınızı arayabilirsiniz.



    Tüketici hakem heyetlerine başvuru için e-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (https://tuketicisikayeti.ticaret.gov.tr) ile tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabilirsiniz. E-devlet üzerinden yapılan başvurularda işlemler tamamen online bir şekilde hallediliyor. Herhangi bir yere fiziksel olarak müracaat etmek veya fiziksel belge iletmek gerekmiyor.




    Kaynak:https://ticaret.gov.tr/haberler/ticaret-bakanligina-bagli-tuketici-hakem-heyetleri-bu-yilin-ilk-6-ayinda-396-182-uyusmazlik-basvurusunu-karara-bagladi







  • Normaldir 6 ay içerisinde kredi kartı ücreti ve gsm zammı için başvurdum ben de.

    2000tl olan bir kartım vardı online yemek siparişi vs için kullanıyorum. 1016TL ücret kesmişler. 508 iade ettiler dedim geri kalanı nerede? Kart promosyonları, puan vs vs yararlanıyorsunuz o yüzden kesinti ücreti iade yapılmayacak. İsterseniz free, promosyon olmayan karttan yararlanabilir bundan sonra ücret ödemezsiniz dediler. Dedim ne alaka banane promosyondan. Yarısını iade ederken öyle bir şey yoktu bastım tüketici heyetine şikayet.

    Gsm desen 300TL fatura bir anda 700 küsür oldu. 20 senelik müşterisi olduğum operatör 2.5 katı geçiriyor sebebini soruyorum cevap yok. Ona da bastık şikayet. Hem ücret farkını aldım hem daha uygun tarife uyguladılar.

    10 milyon abone varsa 3 4 milyonu ses çıkarıyorsa kaldırdıkları paranın haddi hesabı yok. Eskiden 70 80TL geçirmeler pek göze batmazdı ama artık iki katı iki katı geçiriyorlar. Para kolay kazanılmıyor hele ki Türkiye şartlarında.
  • Normaldir 6 ay içerisinde kredi kartı ücreti ve gsm zammı için başvurdum ben de.

    2000tl olan bir kartım vardı online yemek siparişi vs için kullanıyorum. 1016TL ücret kesmişler. 508 iade ettiler dedim geri kalanı nerede? Kart promosyonları, puan vs vs yararlanıyorsunuz o yüzden kesinti ücreti iade yapılmayacak. İsterseniz free, promosyon olmayan karttan yararlanabilir bundan sonra ücret ödemezsiniz dediler. Dedim ne alaka banane promosyondan. Yarısını iade ederken öyle bir şey yoktu bastım tüketici heyetine şikayet.

    Gsm desen 300TL fatura bir anda 700 küsür oldu. 20 senelik müşterisi olduğum operatör 2.5 katı geçiriyor sebebini soruyorum cevap yok. Ona da bastık şikayet. Hem ücret farkını aldım hem daha uygun tarife uyguladılar.

    10 milyon abone varsa 3 4 milyonu ses çıkarıyorsa kaldırdıkları paranın haddi hesabı yok. Eskiden 70 80TL geçirmeler pek göze batmazdı ama artık iki katı iki katı geçiriyorlar. Para kolay kazanılmıyor hele ki Türkiye şartlarında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Ürün ve hizmetlerin aşırı düzeyde kalitesizleşmesi (skimpflasyon) + caydırıcılığı bulunmayan yasaları haliyle sallamayan tok satıcı ve firmaların neden olduğu sonuç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 22 Temmuz 2025; 17:43:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şikayet ediyorsun. Şikayet ettiğin şirketten savunma istiyorlar, şirket hakem heyetini sallamıyor bile.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • ImPerspektif I kullanıcısına yanıt
    Kredi kartı aidatına ne dedi thh

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Sene2025 S kullanıcısına yanıt

    Daha cevap gelmedi 10 gün önce başvurdum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Nasıl suçluların "zamanı kullanarak" aklanması için "yargı" ve "mahkeme" hakkımız varsa

    Yalancı ve arsız şirketlerin "duyguları kullanarak" aklanması için de "tüketici hakem heyeti" zırvası var işte :) :)



    "ay ama hakkımızı arıyoruuuzzzz"



    Ben buralarda uğraşana kadar 1 tane bakanlık kurup kusurlu, hatalı, yalan ürün satan firmalar belli aralıklarla denetlense

    Bu hakem heyeti zırvası ve sonra da mahkeme zırvası ile uğraşmasa insanlar :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tükedici hakem heyetleri kararları da türkiyede'deki diğer mahkeme kararları gibi yanlıdır ve ispat, delil, akıl yürüterek gerçeğe ulaşma, motivasyon, gerekçe vs. gibi kavramlar ikinci hatta çok daha alt seviyededir. bizzat yaşadığım için biliyorum. öncelik, güç, çıkar, çevre, menfaat, para vs. ki bunlar da fakir garibanda yok, dolayısıyla onlar için adalette yok. fakirin yapabilceği tek şey intikamını kendi alması veya bedelini kendi ödettirmesidir.
    ikel topluluklarda olduğu gibi kamu veya millet adına adalet dağıtma işi günümüze pek mümkün ve gerçekçi değil, alışkanlıktan oynanan güçlülerin çıkarları ve menfaatllerinin korudunduğu sadece bir tiyatro. bellki ideal koşullarda adalet sağalanabilir, ki bu sağlandığında zaten şuç kendiliğinden ortadan kalkar. sadece bireysel suçlar ortadan kalmaz şirketlerin ve devletin işlediği suçlar da ordadan kalkar, ki bireyin işlediği veya işleyebileceği suçlar şirketlerin ve devletin işlendiği suçların yanında denizde damla gibi önemsizdir.





  • doruhüso D kullanıcısına yanıt

    Bakanlıklar zaten var ama tüketici/vatandaş lehine bir şey yaptıkları yok ya da işlerini yapmıyorlar. Yoksa Adalet Bakanlığı da var Ticaret Bakanlığı da var, Ulaştırma Bakanlığı da... 17 bakanlık varmış. Sermayenin her zaman yanında olan bir hükümetimiz olduğu için GSM operatörü de saplıyor, TT'si de saplıyor, önüne gelen saplıyor, altta kalanın canı çıksın deniyor. Bakana şikayet ediyorlar GSM operatörlerinin bol keseden zamlarını, bakan ise durur mu yapıştırıyor cevabı "serbest piyasa". Hadi ya! 3 operatör var zamları geçiriyor el mahkum mecbursun kullanmaya, çünkü iletişim temel ihtiyaç ama serbest piyasa oluyor bu. Ama ev sahiplerine kiranızı şu oranda arttıracaksınız demeyi biliyor yüce hükümetimiz. O zaman serbest piyasa olmuyor demek ki.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.