Şimdi Ara

**Tüketici Hakem Heyeti Hakkında - HTC,TELESERVİCE**

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ekim 15 de aldığım telefonumda 13 gün sonra ekranda dalgalanmadan servise gönderdim değişim cihazı geldi aynı sorun ondada çıktı ve yine değiştirdiler fakat gelen cihazdada aynı sorun çıktı ama cihazda sorun yok diyorlar şimdide. ekranda kabak gibi belli. ( videoları dahi gönderdim hem htc hem servise) bende hakem heyetine başvurmaya karar verdim,bilgili olan arkadaşlara bir şeyler sormak istiyorum öncelikle;

    Mantıken htc'ye karşı başvurmam lazım fakat teleservice'de çok çektirdi bana onlara karşıda açabilir miyim?

    Süreç nasıl işler?

    ve hakem heyetine gittiğimde e-devlet denen zımbırtı ile ilgili bir işlem yapılıyor mu? sizce sonuç ne olur?



  • abzurtmen kullanıcısına yanıt
    HTC ya da satın aldığın firmayı şikayet edebilirsin. Servisi şikayet edemezsin. Şikayetini yapacaksın, bilirkişi telefonu inceleyecek ve sonuçta bir karar verilecek. Çıkacak kararı da şikayet edilene ulaştıracaksın, gene parayı vermezlerse icra yoluyla tahsil edeceksin. e-devletten şimdilik bir şey yapılamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemalboran -- 15 Aralık 2014; 20:03:18 >
  • Teşekkür ederim,ilginiz için. inşallah hayırlı sonuç alarım
  • Sonuçtan haberdar edersin kardeş
  • elLbufFer kullanıcısına yanıt
    merhaba,htc'nin tayvan merkezli twitter hesabına durumu detaylı şekilde ingilizce anlattıktan sonra htc tarafından aranıp ''servis sorunu yeni fark etmiş (videoları kast ettiler herhalde) tekrar gönderirseniz değişim olacaktır'' dendi,dün yine yolladım,eğer sonuç alamazsam gelecek hafta hakem heyetine başvurumu yapacağım kesin,sonucu tekrar bildiririm buradan hocam.
  • Şimdiden gözün aydın hocam
  • elLbufFer kullanıcısına yanıt
    teşekkürler hocam,bugün görüştüm tekrar htc ile teleservice'in bir daha o telefonda hata yok deme ihtimalleri yokmuş,taleplerimden hangisi uygulanacak merak ediyorum.. ek olarak m.hizmetleri eğer sorunumu yurtdışına bildirmeseydim bu durumda olmayacağını da söyledi.. acaba hangi model telefon gönderecekler eğer gönderirlerse onu merak ediyorum. cihazım desire 610'idi 616 modeli de var ama o eski bir model.. sizce ne teklif ederler?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abzurtmen

    teşekkürler hocam,bugün görüştüm tekrar htc ile teleservice'in bir daha o telefonda hata yok deme ihtimalleri yokmuş,taleplerimden hangisi uygulanacak merak ediyorum.. ek olarak m.hizmetleri eğer sorunumu yurtdışına bildirmeseydim bu durumda olmayacağını da söyledi.. acaba hangi model telefon gönderecekler eğer gönderirlerse onu merak ediyorum. cihazım desire 610'idi 616 modeli de var ama o eski bir model.. sizce ne teklif ederler?

    Hocam bayağı zaman geçti ama . Eğer yeni telefon yollarsalar, telefonu aldığın zaman eş değer bir telefon yollarlar . Mesela Desireyi 1000 TL ye aldıysan şimdi de 1000TL lik en az telefon yollarlar . Şansın iyi giderse neden HTC One M7 yollamasınlar ? Htc müşteri memnuniyetine dikkat ediyorlar yeter ki oraya kadar ulaşsın şikayet .




  • sifir ayni model cihaz gonderdiler hocam,ayni sorun bundada var thh'ye basvuracagim finallerim bittikten sonra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abzurtmen -- 8 Ocak 2015; 2:10:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış bilmiyorsam, bir mal garanti süresince aynı arızayı 4 defa yaparsa iade edip paranızı geri alma hakkınız doğuyor.
  • yasaların firmalar icin bir önemi yok,cunku o yasanin geregini uygulamadigi zaman direkt olarak firmayla muhattap olacak bir kurum kurulus yok.. o yuzde thh karari olmadan degistirmeyiz diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kada da ümitsiz değil bence. Biz bu işi gözümüzde büyütüyoruz. Samsung s-3 ü servise götürdüm bunun ana kartı bozuk değişmeli dedim ilk gittiğimde. Yarım saat sonra arayıp telefonun hazır gel al dediler. Sadece fabrika ayarlarına getirmişler. Ertesi gün aynı arızayla tekrar bıraktım. bu sefer 3 gün sonra geri teslim ettiler. Neyse dördüncü defasında, ilgili kanun maddesi gereği aynı arızayı 4. defa yaptığı için cihaz değişimi istiyorum dedim. Normalde kullanımdan oluşan yanlarındaki çizlmeyi de yeni arıza olarak belirttim. Değişim lafını duyunca hem ekranı komple (çerçeve ile bütünleşikmiş) hem de anakartı değiştirdiler.

    Tüketiciyi koruma kanunu iyi okumak ya da bir avukata danışmak lazım. Bu gibi durumlarda sanayi bakanlığı tarafından ilgili firmaya ceza veriliyor. Ama dediğim gibi, biraz sabırlı ve araştırmacı olmak gerek.
  • Ha bu arada, yasanın firmalar için bir önemi yok olayı şöyle. Servis ve satış personeli bile doğru dürüst kanunları bilmiyor. Mesela yukardaki 4 defa olayını söylediğim servis personeli o ilk bir ay için diye cevap verdi. Ayıplı malın arızalı çıkması ile karıştırıyor. Çoğu yerde garanti belgesini onaylattırmak istediğimde, ne gıcık adamsın der gibi surastıma bakarak fatura garanti belgesi yerine geçer derler. Halbuki son çıkan kanunda böyle olmadığı özellikle yazıyor. Kendi verdikleri faturanın arkasında bile bu yazar ama bilmezler. Başka bir firmadan asus router almıştım. portları bozuk olduğu gibi bağladığın cihazın portlarını da yakıyordu. Aldıktan 2 gün sonra aldığım yeri aradım, bana asusla görüşmen lazım dediler. Tabi biraz üzerlerine gidince, aynı gün eskisini beklemeden yeni router gönderdiler.
  • kesinkikle haklisiniz.. lakin ben ciddi anlamda diretmekten yoruldum,cunku htcnin tek savunmasi turkiyede ofisimiz yok vs. e bu benim sorunumda degil tabi ki. bana dedikleri en son sey thh basvurun telefonunuz yeni model baska bir cihaz gonderilemez vs dediler,4 cihazdada ayni sorun cikti ama nafile ben su an thh gitmekten baska bir yol bulamiyorum,oneriniz varsa dinleyebilirim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HTC Türkiye'de ofisimiz yok diye savunma yapamaz. Aslında sizin muhatabınız HTC değil, telefonu distribütör olarak Türkiye'ye getirip satandır. Benim m8 KVK mesela.
    Bence üşenmeyin, uğraşın. Size tavsiyem bir avukatla görüşmeniz. Ankara'da iseniz bu konuda yardımcı olabilirim. Zannedildiği gibi avukatlar bu işler için çok fazla para talep etmezler, ve zaten haklı çıktığınızda avukatlık ücretlerini de karşı taraf öder.
    Bu arada yeni kanunda 4 defa olayı kalkmış, anladığıma göre ikinci arızada değişm veya iade hakkı getirilmiş.

    ilgili linkler:

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm (özellikle madde 11 ve madde 56 ) Ayrıca bkz madde 77 fıkra 6. 200 lira ceza öngörmüş sevgili büyüklerimiz.

    http://www.tuketici.gov.tr/index.snet?wapp=nasilbasvurulur_tr&open=1




  • Ilginiz icin tesekkur ederim,lakin yalova'da yasiyorum. bu sorunu yasayan benim gibi yurtdisindada yasayanlar varmis,yani yazilimsal gozukuyor,ben thh ye basvurdugum esnada adamlar bi update verip o yonde savunma yaparlarsa sonucu merak etmiyor degilim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abicim, sen THH.ne arızanın giderilmesi için değil, ücret iadesi için başvuracaksın. Tüketici koruma kanunu 56 ve 11. maddeleri gereği ücret iadesi hakkımı kullanmak , ayrıca ilgili firma hakkında aynı kanunun 77. maddesi gereğince cezai işlem uygulanması istiyorum diyeceksin. Sen arızanın giderilmesini istiyorum dersen tabii ki seni oyalarlar.
  • O kadar telfon kullandım bu HTC kadar dünyada dert yanılan bir telefon görmedim,resmen ömrü garanti süresiyle kısıtlı son modellerinin,garanti süresinde farkemediğiniz üretim hatalarıda başınıza dert oluyor

    tüm sorunların çözümühttp://youtu.be/6fjBAFtKPd0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackdaniels™ -- 13 Ocak 2015; 9:48:09 >
  • Arkadaşlar merhaba 2 ay öncesinde m7 telefonum 5 defa onarım vs işlemler görüp 1 defada onarım için gönderdiğimde sorun yok diye geri geldi bende 6 servis formu ile birlikte THH başvurdum ücret iadesi isteyerek bu gün e devletten kontrol ettiğimde işlemde olduğu ve müşteri talebindede "Ayıp oranında bedel indirimi" yazıyordu bu ne anlama geliyor ben ücret iadesi istiyorum diye işaretlemiştim yardımcı olabilirmisiniz internettede net bir şey bulamadım.
  • mseyitsahin kullanıcısına yanıt
    Ayıp oranında bedel indirimi hakkı:

    Tüketici tarafından sözleşmenin sona erdirilmesi, durumun gereği haklı görülemiyorsa, bedel indirimi ile yetinilecektir. Hizmetin, ilgili olduğu maldaki değer kaybı olan ve sözleşme bedelinden indirilecek miktar yapılacak bilirkişi incelemesi neticesinde hakim tarafından tespit edilecektir.

    İndirim miktarının hesaplaması bakımından yalnızca Yargıtay tarafından benimsenen “nispi” yöntemi paylaşmak yeterli olacaktır(bir diğer yöntem “mutlak” yöntemdir). Bu hesaplama genel olarak; ayıplı biçimi ve ayıpsız piyasa değeri arasındaki fark oranının hesaplanarak, bu oran sağlanan hizmetin bedeline uygulanarak, yüzde olarak hizmet bedelinde indirilmesi gereken miktar bulunacaktır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.