Şimdi Ara

TSI MOTORDA SORUN YAŞAYAN OLDUMU??? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
14.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TSI 122hp fabrika verilerine bakinca ve Toyota 1.6vvti motorla karsilastirinca, arada yakit sarfiyati acisindan iyilesme oldugu acik. Ustune ustluk bir de 200 Nm gibi 1.6 benzinli atmosferik motorda olmayan bir tork var.

    TSI 122 hp motoru TSIler arasindaki alinabilecek en mantikli motordur diye dusunuyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmetba

    Yukarıdaki eleştirileri okuyan bir VW mühendisi olsaydım, 1.6 atmosferik ve en az 125 HP olan bir motor çıkarırdım. Japonlar bile bu motoru yaptığına göre dediğiniz gibi yılların VW i bunu neden yapamasın? Böylece isteyen turbolu, isteyende normal motoru alırdı. Yalnız böyle bir motorun olması durumunda TSI 122 de ölürdü. Sadece fazla performans isteyenler 140 ve 170 lik alırdı. Yine yukarıdaki yazdıklarımın olması durumunda TSI satışlarının oldukça düşeceği kanısındayım. %80 atmosferik olan % 20 TSI satılırdı tahminimce.

    Şu an VW de TSI ın bu kadar satılmasının sebebi alternatif bir atmosferik motorunun olmamasıdır. Alıcı önündeki seçeneklere bakıyor. 102 HP atmosferik almaktansa 122 TSI a yöneliyor. Yani bir bakıma performans istediği için mecbur kalıyor. VW de 1.6 - 125 HP atmosferik motor seçeneği olsaydı kaçımız TSI alırdık ?

    Arkadaşlar yazdıklarımdan beni de VW ve TSI düşmanı zannetmeyin VW her zaman 1 numaradır benim için. Şu an Türkiye' de sınıfında alınabilecek en kaliteli araçları yapan firmadır. Her zaman söylerim: Ben X marka bir aracın içinde kendimi yine X marka aracın içinde hissediyorum. Ama bir VW in içinde kendimi AUDI veya Mercedes gibi daha üst sınıf bir aracın içinde hissediyorum. Ne mutlu VW araçları alabilene, kullanabilene.

    Saygılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teaman1977 -- 25 Nisan 2008; 22:24:22 >




  • yazdıklarınız son derece dogru.bencede atmosferik olarak vw uretce bu gucu tsi cok az kisi alırdı.
    ama "japonlar bile atmosferik motoru yaptıgına gore " demekle bence japonlara haksızlık etmişsiniz.cunku haklarını yemeyelim motor konusunda bence 1 numaralar.
    saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mehmetba

    Yukarıdaki eleştirileri okuyan bir VW mühendisi olsaydım, 1.6 atmosferik ve en az 125 HP olan bir motor çıkarırdım. Japonlar bile bu motoru yaptığına göre dediğiniz gibi yılların VW i bunu neden yapamasın? Böylece isteyen turbolu, isteyende normal motoru alırdı. Yalnız böyle bir motorun olması durumunda TSI 122 de ölürdü. Sadece fazla performans isteyenler 140 ve 170 lik alırdı. Yine yukarıdaki yazdıklarımın olması durumunda TSI satışlarının oldukça düşeceği kanısındayım. %80 atmosferik olan % 20 TSI satılırdı tahminimce.

    Şu an VW de TSI ın bu kadar satılmasının sebebi alternatif bir atmosferik motorunun olmamasıdır. Alıcı önündeki seçeneklere bakıyor. 102 HP atmosferik almaktansa 122 TSI a yöneliyor. Yani bir bakıma performans istediği için mecbur kalıyor. VW de 1.6 - 125 HP atmosferik motor seçeneği olsaydı kaçımız TSI alırdık ?

    Arkadaşlar yazdıklarımdan beni de VW ve TSI düşmanı zannetmeyin VW her zaman 1 numaradır benim için. Şu an Türkiye' de sınıfında alınabilecek en kaliteli araçları yapan firmadır. Her zaman söylerim: Ben X marka bir aracın içinde kendimi yine X marka aracın içinde hissediyorum. Ama bir VW in içinde kendimi AUDI veya Mercedes gibi daha üst sınıf bir aracın içinde hissediyorum. Ne mutlu VW araçları alabilene, kullanabilene.

    Saygılar.






  • FSİ de atmosferik üstelik 115hp aradaki 10hp bence atmosferik tercih edecek birisi için hiç önemi yok ... ha 115 ha 125 bence hiç espirisi yok ... üstelik fsi atmosferik oldu da ne oldu belirli aralıklarda KONUMLANDIRICI arızası veriyor üstelik 3.000 ytl ye yakın masraflı bir arıza ... aynı arıza renonun 1.6 16v atmosferiğindeki K4M motorunda da yaklaşık 1.300 ytl masrafa yol açıyor ... atmosferikte en başarılı honda ve toyota ...

    122hp nin birde torktan ve yakıttan yana üstünlüğü var.kesinlikle 1.6 atmosferikten daha makul... birde VW nin kalitesini sıradan 1.6 atmosferikten çok üstün olacağı da unutulmamalı çünkü 2007 -2008 in teknolojisini taşıyor .... ben ömrünün önceki 1.6 atmosferiklerden daha uzun olacağından hiç şüphe duymuyorum....
  • işin ilginci insanlar bilmeden konuşuyorlar... adam filtre takıyor 3-5 beygir alıyor.. eksoz takıyor 3-5 beygir alıyor... cip tuning yapıyor onlarca beygir alıyor.. neredeyse bilgisayar işletim sistemi olmayan araçmı kaldı... adam yarış arabası yapmıyorki... binek araç yapıyor.. ister 115hp ister 125 hp... amaç kabule dilebilir ortalamaları sunabilmek... bunun yanında uygun donanım seviyesinide verebilmek.. bunun yanında marka güveninide sunabilmek... bunun yanında stabil satış/pazarlama taktikleriyle markanın ikinci elinide düşürmemek.. bunun yanımnda servis ağınıda vede ücretlerinide kabul edilebilir standartlarda tutmak.. e hepsini buldunuz zaten daha ne arıyorsunuz? laf olsun torba dolsun
  • peki arkadaşlar bu tsi motorlarda lpg olayı olabiliyor mu yoksa püskürtme sistem olduğundan tavsiye edilmiyor mu?
  • fsı motorda bile yeni yeni takılmaya başlandı diye biliyorum tsı motorda daha çalışma yok bilğim kadarıyla ama olursa çok güzel olur
  • bizde 140lık jetta tsi var
    1500km yi aştı

    1 sorum olcak babama aracı teslim ettiklerinde ne dedilerse artık adam motoru calıstırıyor 1dk bekliyor kapatırken 1 dk bekliyor her defasında yapıyor bunu
    tamam belli bir süre beklemek gereklide 1dk cok degilmi
    birde ben söyle düşünüyorum
    ilk 1dk beklemeden düşük devirlerde sürsek aracı gene aynı sey olmazmı yoksa bu tsi a zarar verirmi??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: r-o-d

    fsı motorda bile yeni yeni takılmaya başlandı diye biliyorum tsı motorda daha çalışma yok bilğim kadarıyla ama olursa çok güzel olur


    VW Motorlarına (normal, FSI, T-FSI, TSI) LPG konusunda buradaki JETTA forumlarında ayrıntılı bir cevabım var. Almanya'da bu konuda çok uzman bir LPG montaj şirketinin sayfasını buraya kopyaladım. FSI'ların genelde hepsine, TSI 122 HP ve TSI 160 HP dışındaki TSI 140 HP ve TSI 170 HP motorlara şu anda Almanya'da takılıyor, maliyet de yaklaşık 2690 Euro. Sanırım bu sistem bu yaz veya bu sonbahar BRC tarafından ülkemize gelir.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anti-mage

    bizde 140lık jetta tsi var
    1500km yi aştı

    1 sorum olcak babama aracı teslim ettiklerinde ne dedilerse artık adam motoru calıstırıyor 1dk bekliyor kapatırken 1 dk bekliyor her defasında yapıyor bunu
    tamam belli bir süre beklemek gereklide 1dk cok degilmi
    birde ben söyle düşünüyorum
    ilk 1dk beklemeden düşük devirlerde sürsek aracı gene aynı sey olmazmı yoksa bu tsi a zarar verirmi??


    TURBO pervanesinin kendi hızını bulması ve soğuması için 1 dk bekliyor, aslında 15 saniye de yeter. 1 dakika çok uzun. Eski teknoloji motorlarda 5-10 dk çalıştırıyorduk. Şu anda tamamen elektronik sensörlerle donatılan motorlarda dedğim gibi 15 saniye, isterseniz 30 saniye rölantide bekletmek uygunur. Zaten kompresörlü TSI'larda devir artmadıkça kompresör devreye girmez, turbo da daha sonra devreye gireceği için bir defa çalıştırdıktan çok kısa bir süre sonra hemen yola çıkabilirsiniz. Alt devirde kompresör, hız arttıkça ve vites yükseldikçe de turbo devreye girecektir.

    Saygılarıma,

    Taner Göde




  • Arkadaşlar arabam 4200 km de. Yaklaşık 1 ay önce arabamı direksiyonu sola dönük olduğu için servise bıraktım. Rot ayarı mı gerekli yoksa direksiyona mil atlatmak suretiyle mi düzeleceğine bakılacağını söyleyerek teslim aldılar. Teslim ederken de rot ayarıyla ilgisi olmadığını, direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürmek süretiyle düzeltildiğini söylediler. Bu şikayetle arabayı bıraktığım için, teslim aldıktan sonra da gözüm sürekli direksiyonda arabayı kullanır oldum. Şikayetim kısmen giderilmiş olsada, hala sola hafif bir dönüklük sözkonusu. Ama araba sağa yada sola çekmiyor. Rot ayarı mı gerekir? Bu arada bir mil daha döndürürlerse bu sefer sağa dönük olabileceğini söylüyorlar. Sizce ne yapmalıyım? Boşverip, arabayı bir daha kurcalatmayıp, böyle kullanmalımıyım? Yoksa bu kadar para verdiğim arabanın kusursuz olmasını istemekte haklımıyım?
  • merhaba,

    geçen hafta passatımı 45.000 bakıma verdiğimde salıncak burçları değiştirildi ve arabayı teslim aldığımda direksiyon aynen tarif ettiğiniz gibi 5-10 derece sola dönük olduğunu gördüm. Servise sorduğumda rot ayarı gerektiğini söylediler henüz yaptırmadım.

    Kendi ustamada sordum, salıncak işi yapıldığı için rot ayarı gerekir dedi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozermn

    Arkadaşlar arabam 4200 km de. Yaklaşık 1 ay önce arabamı direksiyonu sola dönük olduğu için servise bıraktım. Rot ayarı mı gerekli yoksa direksiyona mil atlatmak suretiyle mi düzeleceğine bakılacağını söyleyerek teslim aldılar. Teslim ederken de rot ayarıyla ilgisi olmadığını, direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürmek süretiyle düzeltildiğini söylediler. Bu şikayetle arabayı bıraktığım için, teslim aldıktan sonra da gözüm sürekli direksiyonda arabayı kullanır oldum. Şikayetim kısmen giderilmiş olsada, hala sola hafif bir dönüklük sözkonusu. Ama araba sağa yada sola çekmiyor. Rot ayarı mı gerekir? Bu arada bir mil daha döndürürlerse bu sefer sağa dönük olabileceğini söylüyorlar. Sizce ne yapmalıyım? Boşverip, arabayı bir daha kurcalatmayıp, böyle kullanmalımıyım? Yoksa bu kadar para verdiğim arabanın kusursuz olmasını istemekte haklımıyım?




  • Benim direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürdüler.
    Üzerine bir de rot ayarı yaptırmanın zararı olurmu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: firat_ozturk

    merhaba,

    geçen hafta passatımı 45.000 bakıma verdiğimde salıncak burçları değiştirildi ve arabayı teslim aldığımda direksiyon aynen tarif ettiğiniz gibi 5-10 derece sola dönük olduğunu gördüm. Servise sorduğumda rot ayarı gerektiğini söylediler henüz yaptırmadım.

    Kendi ustamada sordum, salıncak işi yapıldığı için rot ayarı gerekir dedi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozermn

    Arkadaşlar arabam 4200 km de. Yaklaşık 1 ay önce arabamı direksiyonu sola dönük olduğu için servise bıraktım. Rot ayarı mı gerekli yoksa direksiyona mil atlatmak suretiyle mi düzeleceğine bakılacağını söyleyerek teslim aldılar. Teslim ederken de rot ayarıyla ilgisi olmadığını, direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürmek süretiyle düzeltildiğini söylediler. Bu şikayetle arabayı bıraktığım için, teslim aldıktan sonra da gözüm sürekli direksiyonda arabayı kullanır oldum. Şikayetim kısmen giderilmiş olsada, hala sola hafif bir dönüklük sözkonusu. Ama araba sağa yada sola çekmiyor. Rot ayarı mı gerekir? Bu arada bir mil daha döndürürlerse bu sefer sağa dönük olabileceğini söylüyorlar. Sizce ne yapmalıyım? Boşverip, arabayı bir daha kurcalatmayıp, böyle kullanmalımıyım? Yoksa bu kadar para verdiğim arabanın kusursuz olmasını istemekte haklımıyım?





  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozermn

    Benim direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürdüler.
    Üzerine bir de rot ayarı yaptırmanın zararı olurmu?



    merhaba , ben servisten ve ustadan bu şekilde bilgi aldığım için yorum yapamayacağım. Ama sizin direksiyon halen hizasız ise tekrar servise (veya baska bır servıse) sormakta fayda var diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: firat_ozturk

    merhaba,

    geçen hafta passatımı 45.000 bakıma verdiğimde salıncak burçları değiştirildi ve arabayı teslim aldığımda direksiyon aynen tarif ettiğiniz gibi 5-10 derece sola dönük olduğunu gördüm. Servise sorduğumda rot ayarı gerektiğini söylediler henüz yaptırmadım.

    Kendi ustamada sordum, salıncak işi yapıldığı için rot ayarı gerekir dedi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozermn

    Arkadaşlar arabam 4200 km de. Yaklaşık 1 ay önce arabamı direksiyonu sola dönük olduğu için servise bıraktım. Rot ayarı mı gerekli yoksa direksiyona mil atlatmak suretiyle mi düzeleceğine bakılacağını söyleyerek teslim aldılar. Teslim ederken de rot ayarıyla ilgisi olmadığını, direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürmek süretiyle düzeltildiğini söylediler. Bu şikayetle arabayı bıraktığım için, teslim aldıktan sonra da gözüm sürekli direksiyonda arabayı kullanır oldum. Şikayetim kısmen giderilmiş olsada, hala sola hafif bir dönüklük sözkonusu. Ama araba sağa yada sola çekmiyor. Rot ayarı mı gerekir? Bu arada bir mil daha döndürürlerse bu sefer sağa dönük olabileceğini söylüyorlar. Sizce ne yapmalıyım? Boşverip, arabayı bir daha kurcalatmayıp, böyle kullanmalımıyım? Yoksa bu kadar para verdiğim arabanın kusursuz olmasını istemekte haklımıyım?




    Arkadaşlar bu servisler ne iş yapıyor? Size nasıl aracı böyle bir durumda teslim edebilir? Şikayet edin. Gerçek servis ise sizi memnuniyet için aradıklarında bu durumu belirtin.




  • haklısınız tabii bencede şikayet edin
  • ben olsam şikayet edrdim
  • Bence sadece ŞİKAYET etmeyin, OLAY ÇIKARTIN...!!! Siz haklısınız, servis size KUSURSUZ araç teslim etmek ZORUNDA.

    Israr etmeleri halinde:

    1. Noterle gelip TESPİT YAPTIRACAĞINIZI ve TUTANAK TUTTURACAĞINIZI
    2. Avukatınızla gelip durumu PROTESTO EDECEĞİNİZİ
    3. TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE başvuracağınızı
    4. DOĞUŞ OTOMOTİV'i arayıp kendilerinden ŞİKAYETÇİ olacağınızı

    bildiriniz.

    Servislerin en çok korktukları NEGATIVE FEEDBACK (OLUMSUZ GÖRÜŞ) çünkü servis yetkisi için en az 250.000 YTL tutarında bir TEMİNAT MEKTUBU ödüyorlar ve bir hata yaparlarsa Distribütör bu arızayı kendisi gidermekte ve bedelini de Yetkili Servisin bu TEMİNAT MEKTUBUN'dan mahsup etmektedir.

    OLAY ÇIKART kardeşim. Müşteri DAİMA Haklıdır...!!!

    Taner Göde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozermn

    Benim direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürdüler.
    Üzerine bir de rot ayarı yaptırmanın zararı olurmu?

    quote:

    Orjinalden alıntı: firat_ozturk

    merhaba,

    geçen hafta passatımı 45.000 bakıma verdiğimde salıncak burçları değiştirildi ve arabayı teslim aldığımda direksiyon aynen tarif ettiğiniz gibi 5-10 derece sola dönük olduğunu gördüm. Servise sorduğumda rot ayarı gerektiğini söylediler henüz yaptırmadım.

    Kendi ustamada sordum, salıncak işi yapıldığı için rot ayarı gerekir dedi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozermn

    Arkadaşlar arabam 4200 km de. Yaklaşık 1 ay önce arabamı direksiyonu sola dönük olduğu için servise bıraktım. Rot ayarı mı gerekli yoksa direksiyona mil atlatmak suretiyle mi düzeleceğine bakılacağını söyleyerek teslim aldılar. Teslim ederken de rot ayarıyla ilgisi olmadığını, direksiyonu yuvasından çıkarıp döndürmek süretiyle düzeltildiğini söylediler. Bu şikayetle arabayı bıraktığım için, teslim aldıktan sonra da gözüm sürekli direksiyonda arabayı kullanır oldum. Şikayetim kısmen giderilmiş olsada, hala sola hafif bir dönüklük sözkonusu. Ama araba sağa yada sola çekmiyor. Rot ayarı mı gerekir? Bu arada bir mil daha döndürürlerse bu sefer sağa dönük olabileceğini söylüyorlar. Sizce ne yapmalıyım? Boşverip, arabayı bir daha kurcalatmayıp, böyle kullanmalımıyım? Yoksa bu kadar para verdiğim arabanın kusursuz olmasını istemekte haklımıyım?





    merhaba ,

    buradan sizden öğrendiklerim ile tekrar servise sordurtmuştum. Mil olayı kesinlikle alakasız bir konuymuş.Bizim şirket aracı ve General oto bakıyor. Arabyı geçen hafta tekrar servise gönderdim, "rot başlarını çok sıkmışlar" ve onu düzeltmişler ayrıca rot ayarınıda yapmışlar şu anda direksiyon düzgün. Ama o eğik direksiyonla Zonguldak'a gidip geldim (1000km) ne zormuş bir ben bilirim bir de aynı durum başına gelen




  • Arabamı geçen hafta servise götürdüm. İki farlı kişiyle ayrı ayrı ben de yanlarında olmak üzere teste çıktık. Her ikisi de bu kadarlık sapmanın normal olduğunu, rota girerse bundan daha da fazla sapma olabileceğini söylediler. Ben de kalsın o zaman diyerek arabamı elletmedim. Şimdi böylece kullanıyorum. Hakkaten bazen düz bazen hafif sola dönük, buna yolun eğiminin, rüzgarın da etkisi olduğunu düşündüm ve bunu sorun olarak görmekten vazgeçtim. Önerileriniz için teşekkürler.
  • wolkswagen ne yaparsa yapsın bence benim şahsi fikrim en iyisi 2000 model (TDİ) passata bindim 1 yıl boyunca 110 bg 320nm tork korkunç derecede performanslıydı..arabamada aşıktım..bir kere hiç unutmuyorum yeni kasa 2.0 tdi motorlu bi c5 le orta dereceli bir rampayı kafa kafaya çıkmıştım...

    BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU ;) WV
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.