Şimdi Ara

TSHH, Garanti, Servis, Paralel İthalat, Outlet, Yeni Pasaport Kaydı, R.Ö.K. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
10
Favori
8.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 6 aralıkta gönderdiğim telefonumu 9 aralıkta kayda geçip, 14 aralıkta onay verdiler. şimdi geri ödeme yapılmadığı gibi,"cihazımın durumu" sorgusunda günlerdir telefon hakkında hiçbir bilgi yok ve hata veriyor. dün aradım ve 20. sıradan bana sıra gelmesi tam 1 saat 5 dakika sürdü. operatör e durumu anlattım ve bana ödeme sırasındasınız,sistem sırayla ödeme yapıyor dedi. ben de sattığınız telefondan çok ödeme yapıyorsunuz heralde deyince operatör bi an sustu kaldı ve yine aynı şeyleri söyledi. yalanlara bakarmısınız, sıradaymış da, geliyormuş da. sanki mobilya sipariş ettik de üretim yapılıyor. arkadaşlar bilgisi olan var mı; icra mahkemesine mi başvurmam lazım bu durumlarda. ya da başka yol var mı, ücret iadesini resmi kanal yoluyla uğraştırarak yaptırmak için. amaçları milletin parasını mümkün olduğunca uzun süre kullanmaktan başka birşey değil. ne bahaneleri olursa olsun, bir buçuk ay çok uzun bir süre geri ödeme için.
    bir de "cihazımın durumu" nda imei no yu girince, telefonum hakkında hiçbir bilgi çıkmamasının mantığı nedir. şikayet sitelerinden bi imei yi denedim,eylülde gönderilen telin bütün bilgileri var ama benim telin bilgileri günlerdir yok. güvenim olmadığı için ekran görüntüsünü almıştım. lütfen bilgisi olanla paylaşabilir mi yapılabilecekleri.
    Telefon arvato teleservice de.
  • DOSTLAR MERHABA;BENDE SAMSUNG WAVE 8500 VAR SERVİSE BİR TEKNİK OLARAK GİTTİ 2 KEREDE İMEİ KLONLANDIĞI İÇİN 2 KEREDE ADANA SERVİS TARAFINDAN İMEİ KAYIT YAPTIRILDI BU HUSUSLARDA BEN TELEFON İADESİ İSTEYİP PARAMI ALMAYI TALEP EDEBİLİRMİYİM SAYGILAR..
  • garantiye yolladığım ürün 20 iş gününü geçti ve tamir edilemedi. bu durumda;

    1- ondan daha iyi bir ürün önerseler de ille de para iadesi seçim hakkım var mı?
    2- para iadesi için satın aldığım yer beni yolladığı servise yönlendirip, onlara sor, onlardan iste deme şansına sahip mi? iadeyi direkt fatura kesen satın aldığım yer yapmak zorunda değil mi?
    3- ürün fiyatı sitelerinde dolar bazında belirlendiğine göre, fatura kesilirken de dolar olarak fiyat ve yanında türk lirası olarak karşılığı ve en altta türk lirası olarak toplam olduğuna göre, ürün iadesi yine dolar hesabına göre mi yoksa türk lirası olarak yazan eski değer karşılığına göre mi olucak?
    4- fatura birçok ürünü birlikte içerdiği için, fatura aslının iadesini isterlerse ne yapmalıyım. (diğer ürünlerin garantisi devam ediyor) (internetten satış olduğu için faturayı kargo ya da posta ile yollayabilirim ama yolladığımı inkar etseler, içinden fatura çıkmadı vs deseler ne olucak?) (faturayı yollasam, sonra başka bir ürün arızalanıp iadesinden faydalanmak istesem, elimde fatura aslı olmuycak.)
  • @HakikiVisco

    Madde aşağıdaki gibi. Seçim hakkı tamamen tüketiciye ait. Bedel iadesinde ürün için cebinden çıkan TL tutar dikkate alınır. Başka ürünler varsa faturanda, aslını verme bence, fotokopisi de işlerini görür.
    Ama tüm bunlardan önce zaten firma tüketici haklarını zaten dikkate almayacak ve seni TSHH'ne müracaat etmek zorunda bırakacak. Bu sonucu değiştirmeyecek, bekler ve uğraşırsan bedel iadeni alırsın.




    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
  • Teşekkür ederim koyu harflerle de işaret edilmiş, ayrıntılı net bilgi için gokmay.
  • Rica ederim, umarım kısa sürede çözümlenir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu elinize sağlık. Keşke tüm halkımız haklarının farkında olsa da firmalar buna göre hizmet-ürün verse
  • Teşekkürler...Valla herkes uyanık olsun, hakkını arasın, biz asla onlardan zengin değiliz, mücadele devam ettikçe firmalar da tüketici haklarını öğrenecekler...

    quote:

    Orijinalden alıntı: metintekin

    Güzel konu elinize sağlık. Keşke tüm halkımız haklarının farkında olsa da firmalar buna göre hizmet-ürün verse
  • Arkadaşlar Merhabalar;
    Başlıktanda anlaşılacağı üzere yakın zamana kadar i9100 kullanıcısı idim taki servisin bana yaşattığı mağduriyete kadar,
    Cihazımı ilk olarak Home tuşu arada sırada çift tıklıyor diye servise verdim.Yazılımsalmış sorun,yazılım yükleyip tarafıma geri verdiler.Bu aradada sözlü olarak cihazımın köşesinde ezik vardı ondan dolayı ekran ile ilgili arızaları garanti dışı dediler Bende nasıl olsa ekranım çalışıyor diye umursamadım.Ama home tuşumun etrafındaki nikelaj kaplı çemberi cizmişler bu neden çizilmiş dediğimde telefonu alıp bir keçeli kalemle boyayıp geri verdiler.
    3 hafta sonra cihaz şarjı %100 den bir anda ısınarak %2 ye düşüp kısa süre sonrada kapanıp açılıp şebekesi gitti bende hemen sıcağı sıcağına servise götürdüm.Akabinde 3 gün sonra bir mesaj CİHAZINIZIN TAMİRİNİN TAMAMLANABİLMESİ İÇİN ÜCRETİ ONAYLAMANIZ GEREKMEKTEDİR diye servisi aradım.Benim teslim ederken belirttiğim şikayetleri tamir etmişler 390 tl ücret çıkarmışlar sebep olarak ta benim teslim ederken dokunmatik tuşlarımın ışığının yanmadığını beyan ettiğimi tuşlar için ekranın tamamının değişeceğini söylediler(ekran çalışıyor sadece dokunmatik tuşlar çalışmıyor).Benim teslim formumda öyle bir ibare yok dedim.Ertesi gün cihazı teslim almaya gittiğimdede cihazın tuş dokunmatiklerinin tamamen çalışmadığını gördüm cihazı size böyle vermedim Size vermeden önce kullanıyordum Diyerek teslim almadım.Artı bana teslim edecekleri formda dokunmatiklerle ilgili hiçbir bilgiyide not düşmemişler Bende el yazısıyla yazdırıp (tabi hemen yazmadılar Mücadeleden sonra not düştüler)Teslim aldığım gibi
    Şubatın 14 de TSHH Başvurdum.Bugünde Dokunmatik tuşun Ekranla alakasının olmadığını kendine ait bir ekrandan tamamen ayrı bir bordunun olduğunu öğrendim.Bana bide ekranın tamamını değiştireceğiz dediler.

    Konuyla İlgili Yorumlarınızı Bekliyorum...
  • 11.KASIM.2021 ilavesi


    Mesafeli Satışlar Sözleşmesi Yönetmeliği tamamı için link aşağıdadır:


    15. Maddenin "e" Fıkrası bazı Cin Fikirli Satıcılarca özellikle Cep Telefonu iadesini engelleyici madde olarak gösterilmektedir ama bu maddede herhangi bir CİHAZ'dan bahsedilmemektedir...


    Cayma hakkının istisnaları


    MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:


    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.


    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.


    c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.


    ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.


    d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.


    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.


    f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.


    g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.


    ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.


    h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.


    ++++++++++++++++++++


    10.KASIM.2021 ilavesi


    TKK Tamamı için link aşağıdadır:


    Tüketici Koruma Kanunu'nun aşağıdaki maddesine istinaden 4. fıkrada;


    Cayma Hakkı kullanımı ile ilgili detaylara dikkat...!


    Mesafeli sözleşmeler

    MADDE 48- (1) Mesafeli sözleşme, satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal

    veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin

    kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan

    sözleşmelerdir.

    (2) Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları

    yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve

    anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya

    sağlayıcıya aittir.

    (3) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı andan itibaren taahhüt edilen süre içinde edimini

    yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her hâlükârda otuz günü geçemez. Satıcı veya sağlayıcının bu süre içinde edimini

    yerine getirmemesi durumunda tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

    (4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma

    hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması

    yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici,

    cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı

    değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi

    içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.


    Mesafeli Satışlar Sözleşmesi Yönetmeliği tamamı için veTKK Tamamı için linkler:


    www.resmigazete.gov.tr
    Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 11 Kasım 2021; 20:14:28 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.