Şimdi Ara

Triger Değişim Tecrübem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba değerli arkadaşlar, aracımın trigeri setini değiştirdim ufak sıkıntılar yaşadım tecrübelerimi paylaşmak için bu konuyu açtım.

    Aracım 2012 model 1.6 Mpi motor nam-ı diğer hitler motor ve zavoli sıralı sisteme sahip. Aracımın sadece ilk iki bakımı yetkili serviste diğer bakımları özel vw servislerinde yapıldı.

    Katalog olarak 90.000 de trigerin değişmesi gereken aracımı imkansızlık nedeniyle 102.000-Km ye kadar kullanmak mecburiyetinde kaldım, daha sonra ise yine imkansızlık nedeniyle geçici görevli bulunduğum Karabük ilinde bir oto tamirhanesinde büyük risk alarak ancak aracımın motorunun bilinirliğine güvenerek bu bakımı yaptırmaya karar verdim, kısaca maliyetlerden bahsedeyim;

    Aracın triger kayışı gergisi ve su pompası continantal üretimi bir set ile değişti,
    v kayışını ve elemanlarını değiştirdim
    ön firen balataları trv marka ile değişti
    bujiler 3 tırnak ngk 4 adet değişti (bu kısmı aşağıda biraz açıcam)
    motor yağı edge 5-30 olarak belitmeme rağmen magnatec 5-30 olarak değişti (ikisi de tam sentetik bu arada biri sarı kutuda biri yeşil)
    hava polen filtreleri değişti ve yakıt filtresi değişti (yakıt filtresi başıma ciddi iş içtı bu arada bunu da açıcam)
    parçalar işçilik toplam 780-TL tuttu (bakım öncesinde kalem kalem tüm maliyetleri ustayla birlikte yazdık ki sonradan sıkıntı çıkmasın diye)

    Şimdi olayı anlatıyorum; aracımı sabah oto tamirhanesine bırakıp işime geldim akabinde akşam almaya gittiğimde bahsedilen tüm değişimlerin bana yapıldığını aracın dört dörtlük olduğunu söyleyip araçtan çıkan parçaları gösterdiler bu arada gözüm boş yağ kutusuna takılınca istediğim yağı koymadıklarını fark ettim ve durumu bildirdim bu yağında gayet güzel olduğunu falan belirttiler arada fiyat farkı var dediğimde farkı maliyetten düştük,

    sonrasında aracı çalıştırdım ve tecrübe sürüşüne çıktım lakin araçtan bir inilti geldiğini fark ettim ve geri döndüm sesin benzin pompasından geldiğini ve gayet normal olduğunu usta iddia etti bende bu aracı 3 yıldır kullandığımı pompanın böyle ses yapmadığını bildirdim, ertesi gün tekrar bi bakalım dediler anlaştık ve geri döndüm.

    Ertesi gün sabah tamirhaneye döndüm usta henüz ortalıkta yoktu ama çalışanı benimle ilgilendi sesi dinlettim falan neyse sonra aracı lifte aldık bu arada bende elemanla konuşurken yapılan işlemleri falan sordum bujileri 3 tırnak taktınız dimi dedim, eleman abi senin bujilerin durumu güzeldi değiştirmedik dedi. hımmm dedim, neyse yakıt filtresinin 2 girişive bir çıkışı var eleman sanırım giriş hortumlarını ters takmışız dedi düzletti falan tekrar dinledik ancak sanayinin gürültüsünden sesi duyamadım ve olduğuna knaaat getidim derken usta geldi, usta ya buji işini sordum (ki bujilerin parasını vermişim) usta şaşırdı falan (yalandan) dedi hemen değiştirerim yada parasını verelim dedi dedim değiştirin çok mahcup oldum falan dedi (yalandan) sonrasında bujiler değişti ses kesildi falan düşüncesiyle tekrar iş yerine gittim brde baktım ses sadece şekil değiştirmiş ama halen devam ediyor.

    Daha sonra gün içinde birkaç servis önerisi aldım (bu arada ben bulunduğum ilin yabancısıyım esnafı falan tanımam) dedim ki gidip şu sese baktırıyim, aracın marşına bastım araç çalışmıyor derken bir benzin kokusu peydah oldu birde baktım pompadan filtreye giden hortum yerinden fırlamış benzin akıyor beynimden vurulmuşa döndüm, sonra hortumları elimden geldiğince sıkı şekilde takarak (ki aracın sağ arka kapısının altına denk geliyor ve erişmek oldukca güç, üst baş perişan) diğer servise doğru tekrar hortumun çıkmaması için dua ederek yola koyuldum, neyse servise vardık parçacı bu tipte değişik basınca sahip fitlreler olduğunu bana takılan 6.6. barı filtrenin bu araca uygun olmadığını 4.0 bar takılması gerektiğini söyledi, ve doğru filtreyi taktık ses kesildi sorun halloldu. Şimdi ilk tamirhaneye gidip taktıkları parçayı geri verip paramı alıcam.

    Bu olaylar zincirinden de şu sonucu çıkarmak gerek sanırım durumunuz varsa ve yetkili servise, durumunuz o kadar yoksa özel servise gidin, tamirhane ucuz lakin adamı çok yoruyor.







  • sanayi işi böyledir biz neler gördük,en büyük hatanız arabanızı bırakıp gitmek olmuş büyük cesaret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımlarınızı yetkili serviste yaptırın imkan varsa hocam,en azından garantisi var.ben şimdiki ustalara pek güvenmiyorum.bu arada aracınız sanki golf veya jetta gibi geldi.aracınızın modeli nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sanayi işi böyledir biz neler gördük,en büyük hatanız arabanızı bırakıp gitmek olmuş büyük cesaret.

    Yani imkanım olsa başında beklerdim. şu ana kadar diğer ki bakımlarında hep aracın başındaydım, öyle bir durumda bujiye yağa müdahale edebilirdim ama ne yaparsınız ki bekleyecek zamanım yoktu.

    Hatta yıl 2010 marea ELX var vende o zamanlar İzmir Bornova 2. sanayide bakım yaptırıyorum eleman dedi tamam abi aracın hazır, lan dedim yağ koymadın araca. Yani sanayinin durumu ne yazık ki böyle

    Bu arada yazmayı unutmuşum araç vw golf, ithal edilen son 1,6 8v hitler motorlu seriden.
  • Siz en yakın zamanda aracınızı baska bir yerde kontrol ettirin. Kafaniz rahat olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tanıdığım bildiğim usta olsa bile mecburiyetten olmadığı sürece asla arabamı sanayiye bırakıp başka bir yere gitmem. Usta iyidir çırağı kötüdür. Arabanın başına her iş gelebilir. Herkes lafta zararınızın tamamını karşılar ama 2 kuruş paranızı ödemez kimse..
  • Ne olursa olsun arabayı ustaya birakmayacaksin gerekirse arabanın bakımını yaptirmayacaktın ama ustaya araba birakmayacaksın zaten adam filtreyi takarken ikisinin farklı olduğunu anlar bu sorunu en baştan hiç yaşamazdın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsn_33 -- 11 Eylül 2015; 14:26:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfectchoic3

    Tanıdığım bildiğim usta olsa bile mecburiyetten olmadığı sürece asla arabamı sanayiye bırakıp başka bir yere gitmem. Usta iyidir çırağı kötüdür. Arabanın başına her iş gelebilir. Herkes lafta zararınızın tamamını karşılar ama 2 kuruş paranızı ödemez kimse..

    geçenlerde lastikçide lastikleri değiştirirken içerde lafa dalmışım başında beklemedim,çırak takarken jant kapaklarının tırnaklarını kırmış,yolda farkettim düşmek üzereydinormalde hiç ayrılmazdım aslında benim salaklığım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erciiment kullanıcısına yanıt
    mesajınızda çıkan ders şu oluyor galiba.
    kendi memleketinizdeyseniz bildiğiniz ustaya, gurbetteyseniz yetkili servise gidin garantisiz iş yaptırmayın
  • Yani ne yazık ki sanayilerin hali içler acısı bu bana şimdilik ekşi bir tecrübe oldu inşallah değişen trigerde falan bir sıkıntı yaşamam da tecrübenin tadı acıya dönmez.

    Yani takdıkları filtre basınç yapıyor hortum yerinden fırlıyor yerler benzin oluyor bu olay benim başıma trafkte gelse (netekim araç lpgli pompalanan benzin depoya dönüyor araç çalışmaya devam ediyor) hortumun çıktığından haberim olmayabilir ışıkta beklerken aracın altı benzin gölü olur kalkar biri aracından sigarasını atar ondan sonra 3. sayfalara haber oluruz Allahım esirgesin.

    Yetkili servisten yada olmadı güvenilir özel servisten şaşmamak lazım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.