Şimdi Ara

Otomatik Vites Aracım 3.Viteste Kalkıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
20.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2004 otomatik bora. birkaç gündür bu sorunla karşı karşıyayım. araba yığılarak, can çekişerek 3.viteste kalkıyor. netten baktım selenoidlerden olabileceği yazıyor. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar var mıdır acaba? yarın servise göstereceğim yine de bir fikir sahibi olmak istiyorum..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Aracın 3. Viteste Kalkması

    Otomatik vitesli aracınızın 3. viteste kalkması, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilecek yaygın bir sorundur. Bu sorunu gidermek için öncelikle altta yatan nedeni belirlemeniz gerekir.

    Olası Nedenler ve Çözümler:

    • Arızalı Devir Sensörü: Boraların otomatik şanzımanlarında devir sensörü arızası, aracın 3. viteste takılı kalmasına neden olabilir. Bu sensörü değiştirmek sorunu çözebilir.
    • Şanzımanın Kendini Korumaya Alması: Otomatik şanzımanlar, aşırı ısınma gibi durumlarda kendini koruma mekanizması olarak 3. viteste kilitlenebilir. Aracınızı soğutmak ve şanzıman sıvısını kontrol etmek sorunu çözebilir.
    • Hidrolik Sistem Sorunları: Şanzımanın hidrolik sistemi arızalıysa, vites değişikliklerinde sorunlara neden olabilir ve araç 3. viteste takılı kalabilir. Sistemin kontrol edilmesi ve gerekirse onarılması gerekebilir.
    • Elektronik Kontrol Modülü (ECM) Arızası: ECM, şanzımanın işleyişini kontrol eden bir bileşendir. Arızalı bir ECM, vites değişikliklerinde sorunlara neden olabilir. ECM'nin teşhis edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi gerekebilir.
    • Vites Kablosu Sorunları: Vites kablosu hasar görürse veya ayarları bozulursa, şanzıman 3. viteste takılı kalabilir. Kablonun kontrol edilmesi ve gerekirse ayarlanması veya değiştirilmesi gerekebilir.

    Önemli Notlar:

    • Aracınızı 3. viteste takılı kalmış halde sürmeye devam etmeyin, çünkü bu şanzımana daha fazla zarar verebilir.
    • Sorunu kendiniz gidermeye çalışmadan önce, nitelikli bir tamirciye danışmanız önerilir.
    • Düzenli bakım, otomatik şanzıman sorunlarının önlenmesine yardımcı olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Diagnos cihazına bağlanıp sorun tespit edilmedilir.
    Vites kutusu kendini korumaya almış durumda. bu şekilde özellikle şehir içi trafikte aracı kullanmayın, hararet sorunu ile karşılaşırsınız. Hararetin yükselmesi otomatik şanjuman soğutucusuna bağlı olan sisteme istinaden, vites kutusuna zarar verebilirsiniz.
    Selenoid olabilir, tesisat ile problem olabilir. İncelenmesi gerek.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Hocam peki bu sorunun çözülmesi çok zahmetli midir? Yani şanzımanın filan inmesi mi gerekir? Selenoid ve tesisatla ilgiliyse..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Cevabınız için teşekkür ederim. Hocam peki bu sorunun çözülmesi çok zahmetli midir? Yani şanzımanın filan inmesi mi gerekir? Selenoid ve tesisatla ilgiliyse..

    ne desem ters çıkabilir.
    Alttan karter açılıp arızalı selenoidler değişebilir yada komple revizyon gerekebilir.
    iyi kötü 500 den başlar yukarı doğru gider.
    Arabanızı işinin ehli düzgün bir otomatik vites tamircisine bırakın. Gittiğiniz yerde lüks araçlar var ise, diğer yerlerden 50 - 100 fazlasına bakmadan bırakın.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Sürekli gittiğim servis bir şanzımancı önerdi öyle lüks araçlar da filan yoktu.. Tanıdık da yok ki bilmiyorum nasıl olacak. Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Sürekli gittiğim servis bir şanzımancı önerdi öyle lüks araçlar da filan yoktu.. Tanıdık da yok ki bilmiyorum nasıl olacak. Teşekkür ederim.

    Ankara'da iseniz önereceğim yer mevcut.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Konyadayım hocam.
  • Aracınızın devir sensörü bozulmuş, değiştirin düzelir, 150-200 tllik bir parça, şanzımanda herhangi bir sıkıntı yok
  • Az önce arabayı 25 km kadar şehir içinde ve çevre yolunda kullandım 10-15 kez dur kalk yaptım, hiç 3.viteste kalkma olayı olmadı sanırım dünkünde de olmamıştı araba düşük devirde kalktığı için bana öyle geldi sanırım. Ama araba silkeleyerek kalkıyor. Hocam bunun için servise mi gitmem gerek yoksa şanzımancıya mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Az önce arabayı 25 km kadar şehir içinde ve çevre yolunda kullandım 10-15 kez dur kalk yaptım, hiç 3.viteste kalkma olayı olmadı sanırım dünkünde de olmamıştı araba düşük devirde kalktığı için bana öyle geldi sanırım. Ama araba silkeleyerek kalkıyor. Hocam bunun için servise mi gitmem gerek yoksa şanzımancıya mı?
    Bu sabah şanzımancıya gittim pcye bağladı araba tork konvektörü arızası verdi. Şanzımancı masrafın 800 ile 1300 arası değişeceğini söyledi. Ama usta hiç güven vermedi aracı test dahi etmeden ezberden konuştu. Zaten ben gittiğimde iki tane müşterisiyle tartışıyordu iki aracı revize etmiş ama düzen tutmamış sanırım. Arkama bakmadan direkt çıktım ben de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Az önce arabayı 25 km kadar şehir içinde ve çevre yolunda kullandım 10-15 kez dur kalk yaptım, hiç 3.viteste kalkma olayı olmadı sanırım dünkünde de olmamıştı araba düşük devirde kalktığı için bana öyle geldi sanırım. Ama araba silkeleyerek kalkıyor. Hocam bunun için servise mi gitmem gerek yoksa şanzımancıya mı?

    Hocam arabayi illaki uzun zamandir kulaniyorsunuzdur. Yani araba 3. Viteste mi kalkiyor kalkarken titreme mi yapiyor anlamaniz lazimdi. En basitinden arabanin devir saati ve hizina bakarak kacinci viteste gitmeye calisiyor anlayabilirsiniz.

    Bana kalirsa sanzimandan ziyade motor konusunda bir sorun var sensör hatasi(tahminen rolanti sensoru) olabileceği gibi baska sorunlarda olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doctor I -- 21 Eylül 2015; 11:00:41 >
  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Hocam 3.viteste kalkma olayı kesinlikle yok bundan eminim, araç silkelenerek kalktığı için ben öyle zannettim galiba, nette de benzer sorunlarda 3.viteste kalkıyor denilince ben de öyle sandım. Bana da şanızman değil de başka bir sorun gibi geliyor, ama araba ısınınca sorunun ortaya çıkması kafamı karıştırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Hocam 3.viteste kalkma olayı kesinlikle yok bundan eminim, araç silkelenerek kalktığı için ben öyle zannettim galiba, nette de benzer sorunlarda 3.viteste kalkıyor denilince ben de öyle sandım. Bana da şanızman değil de başka bir sorun gibi geliyor, ama araba ısınınca sorunun ortaya çıkması kafamı karıştırıyor.

    Sorun sadece kalkış esnasinda mi yani arabanin ust devirlerde gidisinde degisiklik var mi??

    Araba d iken durur halde asiri titreme yapiyor mu? Ayni durum n de var mi birde devir saatinde dengesizlik var mi yabi oynama, ilk calisinca uzun sure 1000 devir ustunde kalma gibi vs.
  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Evet hocam sorun sadece ilk kalkışta araba sıcakken, yani aracı ilk çalıştırmada ve ilk 20 dakikada sorun yok. Üst devirlerde de sorun yok. D konumundayken titreme yapmıyor ama rölanti 0.7-0.8'de oluyor biraz düşüyor, boşa alınca 0.9a normal haline geliyor. Nde iken de devir saatinde bir dengesizlik olmuyor. Yalnız bir ay önce şöyle bir şey olmuştu ışıkta mesela araba Dde iken rölanti aşırı düşüyordu Nye alıp gaz vermek zorunda kalıyordum stop etmesin diye ama bu sorun sadece iki kez oldu sonra kendi kendine geçti şuan da yok bu sorun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01018

    Evet hocam sorun sadece ilk kalkışta araba sıcakken, yani aracı ilk çalıştırmada ve ilk 20 dakikada sorun yok. Üst devirlerde de sorun yok. D konumundayken titreme yapmıyor ama rölanti 0.7-0.8'de oluyor biraz düşüyor, boşa alınca 0.9a normal haline geliyor. Nde iken de devir saatinde bir dengesizlik olmuyor. Yalnız bir ay önce şöyle bir şey olmuştu ışıkta mesela araba Dde iken rölanti aşırı düşüyordu Nye alıp gaz vermek zorunda kalıyordum stop etmesin diye ama bu sorun sadece iki kez oldu sonra kendi kendine geçti şuan da yok bu sorun.

    Bilemedim hocam her şey normal görünüyor Boraların otomatiğini bilmiyorum ama yanlışlıkla şu kar tuşu falan varsa basmış olmayasın ondan araba gücü ve torku azaltıyor olmasın araba patinaj çekmesin diye




  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun tam olarak şu; araç 1.viteste kalkıyor ama kalkana kadar canı çıkıyor sanki 3.4. viteste kalkıyor, çok bayılıyor. Boş bi zamanımda tekrar götüreceğim servise bıktırdı artık üç yıldır.
  • doctor I kullanıcısına yanıt
    Aklıma geleni sen yazmışsın, benim araçta da HOLD tuşu aynı işi görüyor.
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Benim araçta öyle bir tuş yok hocam.
  • 01018 kullanıcısına yanıt
    vw ve otomatikleri elinizde patlamış geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    vw ve otomatikleri elinizde patlamış geçmiş olsun
    tek bir yere göstermek birkaç yer dolan, burada ne denirse bir işe yaramaz, görmeden etmeden söylenen herşey palavra kalır, çok ufak birşey de olabilir çok büyük de
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.