Şimdi Ara

Tracert Route yorumlayan bakabilir mi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 ile başlayan ip adresindeki yönlendiriciyle alakalı kapasite problemi gibi gözüküyor, bu durumda şikayet etmek dışında sizin yapabileceğiniz pek bir şey yok malesef. muhtemelen 1G sfp kullandılar, 10G sfp kullanırlarsa sorun çözülür.
  • Yalnız bu altyapı Superonline'a ait. Yani Türk Telekom'un IP'leri hiç yok. O yüzden Türk Telekom ile vakit kaybetmeyin. Altyapı Türk Telekom'un olsaydı zaten santral IP'si 93 ile başlardı. Ardından hangi şehirde iseniz o şehirden yurtdışı çıkışına kadar isim yazardı.
  • LGR9 kullanıcısına yanıt
    hocam umarım söylediğiniz gibi bir sorundur çünkü aynı problem ttnette ikende vardı ben artık altyapı kaynaklı olduğunu düşünmeye başlamıştım eğer sizin söylediğiniz gibiyse ona göre hareket edeceğim zaten.Ayrıca şunu belirteyim ttnetteykende ip yenileyince hız düzeliyordu ve geri düşüyordu veya atm vc değerini rvtbr olan seçeneğe getirdiğimde hız normal haline geliyordu yani ttnette iken kesinlikle ip ile ilgili olduğunu düşünüyordum yani iss kaynaklı olarak ama dsmarta geçincede aynı problem devam ettiğinden altyapıdan kaynaklanabileceğini düşünmeye başlamıştım ama halen belirsiz, az önce dsmart m.h ile görüştüm arıza kaydıyla ilgili bilgi aldım bana şunu aktardı: türk telekom ekipleri müşteri kaynaklı sorun olmadığını belirmiş dedi.Buradan yola çıkarak sizin söylediğiniz olayın üzerine gitmem gerek.Konuyu teknik ekibe iletelim dedi ve beni arayacaklar oradan aradıklarında detaylı bir şekilde konuşacağım konuyu.




  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Sadece Türk telekom altyapısı var ama bölgede.
  • Tuna152 kullanıcısına yanıt
    Size gelen altyapı Türk Telekom'un olabilir. Ama artık Türk Telekom'a ait santrallerin birçoğuna Superonline kendi altyapısını, cihazlarını koyuyor.

    Türk Telekom'da olsanız genelde şu şekilde başlar.
    1-192.168.1.1
    2-93.155.xx.xx
    3-adana xrs t2-1-adana t3-x
    4-konya t3-x yada ankara t3-x
    5-Ankara'dan yurtdışına çıkar yada Ankara'dan İstanbul'a gelirdiniz.

    İnternetten Türk Telekom tracert sonuçlarına bakabilirsiniz. Hiçbir network'ümüz böyle değildir.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    anladım orasını türk telekomdayken 93. diye devam ediyordu evet ama benim bahsettiğim nokta saha dolabı filan bunlar türk telekoma ait olduğundan diyorum portla alakalı olabilir mi? Şöyle bir bilgi vereyim sizlere.2-3 ay önce türk telekom kullanırken aynı sorundan dolayı şikayetlerimi artırınca uzun bir şikayet serüveni sonrası nasıl bir işlem yaptılarsa sorun ortadan kalkmıştı ve 1 ay boyunca interneti sorunsuz kullanmıştı 1 kez bile hız düşmesi olmamıştı ama 1 aydan sonra tekrardan eski sorunlu haline döndü internet tüm tahminlerinize rağmen ben sorunun porttan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum yoksa o 1 ay boyunca nasıl sorunsuz verdiler hızı ? Garip birşey daha aktarayım portun değiştiğini ilginç biryerden anladım: şimdi speedtest.net sitesinde benim hız testi ölçülürken hız grafiği 2-3 saniye 0 da kalıyor daha sonra yükselerek ölçümü yapıyor upload kısmında ise grafik 5-6 saniye başlamıyor ve daha sonra ölçüm yapıyor bu kısmı anlamamış olabilirsiniz video çekebilseydim iyi olurdu ama hemen ekran görüntüsü atıyorum.İnternet sorunlu olduğu zamanlar bu ölçüm kısmı hep 0 da bekleyip daha sonra başladı ama o bahsettiğim 1 ay boyunca yani sorunsuz birşekilde kullandığım 1 ay boyunca internet speedtestini aynı sizlerde olduğu gibi direkt artarak ölçtü.Bu arada şuanki hız ve pingide atmış oluyorum.Çok değişken.
    Tracert Route yorumlayan bakabilir mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna152 -- 3 Nisan 2017; 21:25:52 >




  • Tuna152 kullanıcısına yanıt
    Porttan olması mümkün değil. Port dediğiniz şey sizin kim olduğunuzu bilip router'e gönderen bir parça. Sorununuz yüksek ihtimalle aktarma yapan router/sunucu'da. Router ise belirli bir abone kapasitesi, anlık cevap verebilme süresi olan bir cihaz. Bu speedtest'ten bile router'in geç yanıt verdiği sonucu çıkarılabilir.

    Türk Telekom'da bir süre için sorunun çözülmesi router'in değiştirilmesi yada IP cache'lerinin temizlenmesidir.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    benden daha bilgilisiniz ve aktardıklarınız doğrudur.Peki ttnette ve dsmartta ikisindede çıkışlarının farklı olmasına rağmen speedtestin aynı şekilde ölçmesi(bunu bir sorun olarak kabul etmiyoruz ama sıkıntılı birşeye benziyor) veya benim yaşamış olduğum sorunun ikisindede benzer şekilde gelişmesi yani sabah sorun olmaması akşam çok ama çok düşmesi ani yükselmeler vey ani hız düşüşleri ben bunları anlayamıyorum.Zaten müşteri hizmetlerinden:; türk telekom ekiplerinin müşteri kaynaklı sorun olmadığı bilgisini almam benden kaynaklı bir sorun olmadığını gösteriyor sorunun kaynağı söylediğiniz şeyler ise neden ttnetten dsmarta geçince bir değişim olmadı ben bunu merak ediyorum.Santralde oluşan yoğunluk kaynaklı olabilir mi bu sorunlar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna152 -- 3 Nisan 2017; 21:42:55 >
  • ayrıca bir not ekleyeyim daha önce btk ya yaptığım şikayetten sonra türk telekomun geri dönüşünde bana şu bilgi verilmişti: saha dolabından ankastreye kadar internetin sorunsuz verilebildiği cevabını yazmışlar.Peki son olarakta benden kaynaklı bir sorun olmadığını bildirdiler o zaman sorun neyde uzayda değil galiba bu sorun.Onlarda ikende sorunu çözemediler şimdi dsmartta yine aynı sorun.Acaba ankastrede yani o telefon direğindei kutudaki bağlantıda bir kayıp mı var desek, ekipler gelip modeme giren kabloyu ölçtüğündede değerler normal demişti tamam bunların santralindeki routerlerde sıkıntı o zaman budur ve bunada yapabileceğimiz birşey yok galiba.Uydudan internet kullanmadığın sürece sorun olacak demekki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna152 -- 3 Nisan 2017; 21:47:16 >
  • Tuna152 kullanıcısına yanıt
    Santral değişmediği için santralde bir yoğunluk olduğu için doğal olarak hangi ISS'ye geçerseniz geçin sorun çözülmezdi. Türk Telekom için rapor oluşturulur daha sonra o router'in kapasitesi artırılır yada değiştirilir. Ama Superonline'de bu işlem nasıl yürüyor bilgim yok.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    hocam şimdi ben yanlışmı anlıyorum benim bağlı olduğum santral sadece trk telekom santrali olabilir sizin söylediğinize göre çıkışların süperonlineda olması santralde süperonline routerinin bulunmasını mı gerekli kılıyor ?
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Birde santral ekiplerinin çözebileceği birşey olsa çözmezlermiydi ben burasını anlayamıyorum sürekli şikayete rağmen net bir çözüm yok yani ttnette ikende defalarca şikayete rağmen yine çözememişlerdi demekki sorun santralde oluşan bir yoğunluktan diyebiliriz peki bu durumda mahalledeki herkeste hız sorunu olur o zaman bu aşırı yavaşlık herkeste var ve bu durumda ekiplerin halen çözüm üretmemesi skandaldır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna152 -- 3 Nisan 2017; 21:54:57 >
  • Tuna152 kullanıcısına yanıt
    Santral zaten büyük ihtimalle Türk Telekom'un. Ancak tracert sonuçlarına göre santralde Superonline'a ait cihazda var çünkü tamamem Superonline omurgası üzerinden gidiyorsunuz.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    routerlerin filan herşeyin değişmesine rağmen benim hız sorununda bir iyileşme olmaması çok saçma şuan 1 mbps nin altında hız var youtubeda 700 kbps ile yani 144p ancak izletiyor düşünün 16 mbps ye kadar ama bukadarda olmaz! Şimdi suçlu arasan tek suçlu türktelekom oluyor bence çünkü superonlinea ait çıkışları bile engelliyor yani bu yorumdan dolayı gülmeyin bana ama superonline a ait çıkışlardan internete bağlanıyosun ve hala ttnetteki sorunun aynısını yaşıyorsun o zaman ortada bir manipüle durumu var demektir.Çözüm türk telekom müdürlüğünü yakmaktır bence en sonuç verecek çözümün başında bu var. Suç olmasa yeminle 1 dk durmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna152 -- 3 Nisan 2017; 22:5:55 >
  • en basta söyledigim gibi kapasiteyi asinca herkese pingi vuruyor

    bölgede ttnetin kapasitesinin olmasi falan önemli degil bu arada.

    tellcom (süperonline ) ttnetle anlasmali onun adsl verdigi yerlere süperonlinede verir

    bu büyütülecek bir mevzu degil sadece ttnet yerine kendi ipini veriyor yani mümkün dsmart en batsa dedigim gibi süperonline ip üzerinden gider. hattin % bilmem kaci süperonlinededir.

    özet gecicek olursak sorun ip adresindeki hattin yani havuzun yetismemesi bunu dsmart düzeltebilir ki pek sanmam
  • KaanDE34 K kullanıcısına yanıt
    o halde herkeste bu sorun oluyor yani hem ping yükseliyor hemde hız düşüyor sonuçta sadece bende olan birsorun olmadığına göre.Bence hepsi birden kapatsınlar gitsinler bu sektörü ya.Yıl olmuş 2017 hala internete erişmekte zorluk çekiyoruz.Şaşırmıyorum artık alıştık zorluğa.Güzel ülkemin en eksik hizmetlerinden birisi internet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuna152

    o halde herkeste bu sorun oluyor yani hem ping yükseliyor hemde hız düşüyor sonuçta sadece bende olan birsorun olmadığına göre.Bence hepsi birden kapatsınlar gitsinler bu sektörü ya.Yıl olmuş 2017 hala internete erişmekte zorluk çekiyoruz.Şaşırmıyorum artık alıştık zorluğa.Güzel ülkemin en eksik hizmetlerinden birisi internet.

    Sene 2017. Avrupanin 2002 yilinda 3 mbit kullandigi interneti akkli olarak 2017 yilinda kullaniyorsun.. sorsan hat yetmiyor peki bu para nereye gidiyor.. ( kizdigim türktelekomdur )

    Ucuza kacmak icin ne gerekiyorsa hepsini yaparlar tüm firmalarda bu böyledir. 50000 kisiye hizmet vericek sunucu 10 milyardir. 1000 kisiye vericek 1 milyardir. 1 milyar olanini alirlar cünkü anlik kac kisi oraya giricek gibi bir düsünceye sahiplenip yurtdisina cikan trafigede az para öderiz derdine düserler

    ben zamaninda bu traceroute olayini dsmartteyken konustum düzeltemeyiz idare edin dediler. yani düzelicek birsey yok.
    düzeltemeyecekler ise önerim oralarda pek kullanilmayan hatlara gecmen
    mesela vodafonenin adana tarafindaki hatti bossa rahatlikla baglantiyi saglarsin misal

    internet hizmeti eksik degildir. sadece pahalidir. sen 5 bin tl ödeyecem de aninda ftth bile cekmeye kalkarlar evine yeterki paradan konus

    bunu arastir biraz mesela git internetkafeye orda bak birde pinglere ordaki düzgünse o saglayiciya gec ( internet kafeler böyle seyleri önemsiyorlar )




  • bana özelden mesaj at izleyeceğin yolları sana yazayım ben gecen yıl 5 ay boyunca uğraştım bu konuyla.
  • LGR9 kullanıcısına yanıt
    1G sfp derken bahsettiğiniz sunucu hızımıdır acaba hani 1 gbit/sn lik sunucular filan olur ya bunları mı kastediyorsunuz ?
  • sabahtan beridir sorun yoktu saat 16:30 da hergün olduğu gibi hız 1 mbps ye düştü yine
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.