Şimdi Ara

Toyota Yaris. İzlenimler, Kıyaslama... (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
861
Cevap
12
Favori
146.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    ben de yarisi bekliyordum ama artik auristen şaşmam, bu fiyatlarin yaninda auris ucuz kaldi.

    Her şeye rağmen Yaris'e olan ilgim bitmedi. Auris de güzel ama ben kendi adıma Yaris ıı gibi, Yaris ııı de beğendim.

    Fakat en üst donanımlı Yaris'in 51.700 TL'ye çıkan fiyatını hiç mi hiç beğenmedim.
  • bu paralara honda civic ,seat leon, boşline golf,skoda octavia,fiat bravo,kia ceed,hyundai İ30,opel astra classic gibi C sınıfı alternatifler varken bu araca 35-48 bin arası para vermek için acayip fanatik yada kafayı yemiş olmak lazım!
  • Yaris'te fiyatlari cok abartmislar. Eskiden1.33 SOL Multimode donanimli Yaris'te navigasyon haric hepsi vardi. Onu da 40.000 TL'ye alabilmek mumkundu. Simdi bu 45000 TL gibi olmus. Yani bir kasa degiskligi +5000. Abartmislar hemde cok. Daha cok bekler Toyota Yaris satislari artirsin diye.

    Jazz'da Cruise control var, panoramik cam tavanda var. 16" celik jantlar. Bagaj 399 lt. Bunlari Yaris'e ekleyince 48000 gibi ediyor. Cruise control zaten hicbir sekilde eklenemiyor.

    Ozetle full Jazz 39000-39500 e alinabilirken ayni donanimli hatta daha az donanimli Yaris 48000 TL. Arada 9000 TL fark var. Bana bu farki kimse aciklayamaz.
  • hayır kimse almazki o fiyata..alanda salaktır, kimse kusura bakmasın.
  • Auris modeli Türkiye'de üretilmenin avantajlarını fiyatına yansıtmış. Neredeyse Yeni Yaris'in fiyatlarıyla aynı.


    Gövde Tipi Model Liste
    Fiyatları 2012 Model
    Kampanya Fiyatları 2011 Model
    Kampanya Fiyatları

    Auris 1.33 Comfort 39,000 37,000

    Auris 1.6 Comfort Extra (Alüm. jant yok) 43,000 41,000

    Auris 1.6 Comfort Extra 44,000 42,000

    Auris 1.6 Comfort Extra A/T 45,700 43,700

    Auris 1.6 Sport 46,100 44,100

    Auris 1.6 Elegant 48,000 46,000

    Auris 1.6 Elegant A/T 49,700 47,700

    Auris 1.6 Elegant Xenon A/T 51,400 49,400

    Auris 1.6 Elegant Xenon+SR+Deri A/T 57,700 55,700

    Auris Dizel 1.4 D-4D Comfort Extra (Alüm. jant yok) 47,000 45,000

    Auris Dizel 1.4 D-4D Comfort Extra 48,000 46,000

    Auris Dizel 1.4 D-4D Comfort Extra M/M 50,200 48,200

    Auris Dizel 1.4 D-4D Comfort Plus 49,500 47,500

    Auris Dizel 1.4 D-4D Comfort Plus M/M 51,800 49,800

    Auris Aksesuar Paketleri Auris
    Aksesuar Paketleri
    Paket İçeriği
    Fiyat (TL)*
    Koruma Paketi 1 Bagaj havuzu, kauçuk paspas paketi 178,41
    Koruma Paketi 2 Kapı bantları, park sensörü (ses ikazlı) 263,59
    Koruma Paketi 3 Kapı bantları, park sensörü (LCD ekranlı) 299,39
    Koruma Paketi 4 Tampon köşe bandı, kapı bantları 280,38
    Koruma Paketi 5 Alarm, park sensörü (LCD ekranlı), kapı bantları, Xenon far kiti, alüminyun jant Suriya 16" 1.928,55
    Koruma Paketi 6 Alarm, park sensörü (LCD ekranlı), kapı bantları, Xenon far kiti, bagaj havuzu 891,85
    Stil Paketi 1 Basamak kaplaması, bagaj kapak kromaji 342,23
    Alüminyum jant Turbine 16", tavan spoyleri
    1.647,73

    Stil Paketi 2 Alüminyum jant Suriya 16", tavan spoyleri 1.647,73
    Alüminyum jant Snowflake 16", tavan spoyleri 1.782,45
    Stil Paketi 3 Tampon köşe bandı, kapı bandı, Xenon far kiti, Alüminyun jant Suriya 16" 1.727,68
    Spor Paketi 1 Arka tampon spoyleri, marşpiye kaplaması, ön tampon spoyleri 1.811,61
    Spor Paketi 2 Arka tampon spoyleri, marşpiye kaplaması, ön tampon spoyleri, spor egzoz, spor helezon yay paketi, alüminyum pedal paketi 5.108,55

    * Fiyatlara KDV dahil olup, işçilik ücretini içermemektedir. 02/08/2011 tarihinden itibaren geçerlidir.




  • Yaris'in aşağıdaki rakipleri karşısında işi kolay olacak mı, zaman gösterecek.

    Polo, Fiesta, Fabia, Kia Rio şu anda aklıma gelenler.

    Bayide "Otoshow" dergisindeki "Kia Rio, Toyota Yaris ve Polo karşılaştırılması" konusunu görünce, dergiyi hemen satın aldım.

    Bu derginin artık klasiği oldu.
    İçinde Vw ve grubundan bir araç varsa genelde diğerleri karşısında birinci olur.

    Yine böyle bir sonuç. Karşılaştırma sonucunda Polo birinci olmuş.
  • Ben su araclar arasinda cok gidip geliyorum. 2. arac olsun dizel-otomatik veya yari otomatik olsun. Rakam max 45000 TL olsun diyorum.

    Aday araclar;

    a) Dizel olanlar
    Auris
    Polo
    Kia Ceed

    b) Benzinli olanlar
    Jazz
    Yaris

    Auris-Ceed ikinci elde olabilir. Geri kalani sifir olmak sarti ile. Isin icinden cidden cikamiyorum.

    Neden mi? Donanim olsun dedigimde Yaris otomatikman eleniyor fiyatinin alternatiflerine gore ucuk olmasi sebebiyle.
    Polo 1.6 TDI DSG yakit tuketim degeri cok iyi 0-100 hizlanmasi diger rakiplerine gore daha iyi ama aracta sis fari bile yok bildigim kadariyla. Sis farini ornek olarak verdim. Demek istedigim donanimi zayif.

    Auris guzel secenek gibi gorunuyor, yakit tuketimi dusuk ama 0-100 km hizlanmasi 14,5 sn olmasi beni urkutuyor. Neden mi hadi dizel aracimiz var ekonomik olsun dedik 5 kisi dolustuk araca ve sehirler arasi yolculuk yapiyoruz. 0-100 hizlanmasi bu kadar kotu iken 5 kisi full bagaj sıkıntı olabilir diye dusunuyorum.

    Kia Ceed'e geliyorum. Arac guzel, donanimi iyi. Ama dizel otomatik olan versiyonunun rakiplerine gore yakit tuketimi fazla. Yani 100 km de 7 küsür litrelerde.

    Jazz'a geliyorum. Benzinli, sifir alinabilinir. Donanimi full. 0-100 hizlanmasi 13 sn. Auris'ten iyi ama digerlerinden kotu. Genis arac. Yakit tuketimi 7 lt diye baz aliyorum s.ici.

    Bilemiyorum arkadaslar, ya cok ince eleyip sık dokuyorum. Ya da baska birsey. Siz olsaniz, ne yapardiniz?




  • Cevap Jazz!
  • Evet yeni Yarisi satın almayı düşünen arkadaşlar 1.33, M/M viteslisini dün denedim, daha önce 4 yıl boyunca ikinci nesil Yaris 1.4D-4 M/M sahibidiydim ve şu an Golf kullanıyorum, işte izlenimlerim...

    - Öncellikle eskisi çok tartışılan Multimode'dan bahsediyim, yakıt tasarrufu düşünülüp 7ileri hale getirilmiş fakat eskisindeki eğimlerde kaydırma problemi ne yazıkki "kısmen" mevcut bir kaç kez özellikle denedim. Eskisinde yokuşta durup kalkmak için frenden yavaşca ayağını çekip aynı anda gaza kademeli şekilde dokundurman gerekiyordu,
    Yenisinde geriye kaymasını engellemek için: hafif kayarken bir kez frene basarsan duruyor ama yeterli değil ve ASR olmadığı için çok dik yokuşlarda patinaj kaçınılmaz gibi
    M/M almayı düşününler lütfen düz vitesi tekrar düşünün....

    - Kullanımı rahat, direksiyonu hafif ve biraz daha kesin tepki veriyor, frenleri eskisine göre çok çok daha iyi fakat kademeli gaz pedalına alışmak zor, yakıt tassarrufu düşünülmüş muhakkak ama sollamalarda çok problem çıkarır gibi, deviri vitesle oranlı olarak otm. kesmesi alışkın olmadığımız birşey ve sormadan söyleyeyim Sport modu resmen arabaya acı çektiriyor, direksiyon arkasındaki pedallardan vites değiştirmek daha iyi...

    - İç tasarımı bence iyileşmiş- basit düz temiz çizgileri var, biraz daha kaliteli ve yumuşak materyal kullanılmış gibi, ön üst paneli sürücüye odaklı değil, analog stile geri dönmeleri bence iyi olmuş
    Navigasyon cihazı fonksiyonel, kullanışlı ama güneşte çok parlıyor bişey görmek imkansız- pek tavsiye etmiyorum

    - İç hacmi, koltukların yerleşimi-rahatlığı, diz mesafesi, bagaj hacmi açısından eskisi gibi çok iyi... kullandığım araçta Allahtan geri görüş kamerası vardı yoksa arkayı görmek imkansız...

    Bayiye gitme nedenim arabayı kardeşim için satın almaktı ama yeni Yaristen ne yazıkki memnun kalmadım, fiyatının pahalılığını da düşünürsek 40bine Polo 1.4 85 PS Tiptr. DSG comfortline almaya karar verdim, sıra beklemesi çok kascak ama en mantıklısı bu...




  • Belki çok şey bekledim ondan hayal kırıklığı oldu, ya en azından o incecik bisiklet tekerleği gibi lastikleri değiştirselerdi, 1lt fazla yaksın yola daha sağlam tutunsun....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C E B R A I L -- 24 Ekim 2011; 0:07:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Yaris'in aşağıdaki rakipleri karşısında işi kolay olacak mı, zaman gösterecek.

    Polo, Fiesta, Fabia, Kia Rio şu anda aklıma gelenler.

    Bayide "Otoshow" dergisindeki "Kia Rio, Toyota Yaris ve Polo karşılaştırılması" konusunu görünce, dergiyi hemen satın aldım.

    Bu derginin artık klasiği oldu.
    İçinde Vw ve grubundan bir araç varsa genelde diğerleri karşısında birinci olur.

    Yine böyle bir sonuç. Karşılaştırma sonucunda Polo birinci olmuş.


    İnan, boşuna değil
  • Nasil neresini begendin diye soranlar var hey Allahim. Begendim iste bunun nesi mi var.
  • Bir sürpriz daha. Ama soğuk sürpriz. 1.0 motorlu Yaris'te yanlış görmediysem devir göstergesi yok. Bu devir göstergesinin maliyeti ne kadar acaba? Arka camların otomatik olmamasını kabül ederim; devir göstergesinin olmamasını kabüllenemem.

    Toyota'dan devir göstergesi olmayan Yaris beklemezdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Bir sürpriz daha. Ama soğuk sürpriz. 1.0 motorlu Yaris'te yanlış görmediysem devir göstergesi yok. Bu devir göstergesinin maliyeti ne kadar acaba? Arka camların otomatik olmamasını kabül ederim; devir göstergesinin olmamasını kabüllenemem.

    Toyota'dan devir göstergesi olmayan Yaris beklemezdim.


    Önemi yok bence... Kol saatim daha hızlı hareket ediyo
  • Yeni yaris için Avrupa'da sıra oluştu

    Toyota Türkiye'den gelen açıklamaya göre Avrupa'da Yaris'e çok büyük ilgi var ve sıra oluşmuş.



    Hidrit Yaris, 2012'de Avrupa ile eşzamanlı olarak Türkiye'de satışa çıkacak

    Sıkı durun. İşte Türkiye'deki yaklaşık oluşacak fiyat: Tam 60.000 TL.

    (Kaynak: Gözcü, Hürriyet)
  • 30.900 TL olan ve opsiyon seçeneği olmayan 1.0 motorlu Yaris'te bir sürpriz daha.

    14 Jantlar. Bu kadar tasarruf yapılmış bu aracın 30.900 TL fiyat etiketine sahip olması Yaris ıı'yi mumla aratacak gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    auris 1.33 37000 yaristen daha dolu üstelik c sınıfı, sacma bir fiyatlandirma politikası olmus. opsiyonlar ise fazladan para. toyota taktik degistiriyor gibi.
    quote:

    Orijinalden alıntı: myldrm3

    Buyrun Fiyat listesi

    Toyota Yaris.  İzlenimler, Kıyaslama...




    Fiyat lisesine bakınca özellikle dizel Yaris'in fiyatı beklenenden daha yüksek yüksek.

    Donanım listesinde bütün versiyonlarda arka camların otomatik olmasını isterdim.

    Küçük araçlardaki en büyük Benzinli Dizel farkı. 8200 TL.

    Bu tam bir alçaklık, iğrençlik ve fırsatçılık. Japonlara yakıştıramadım.

    1.33 Fun 35.200
    1.4 D Fun 43.400

    B sınıfında bile bu kadar fark, mantık ötesi.

    Bu farkı görüp Dizel alanın Akli Dengesi bozuktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mersinli_m


    Yaris'te fiyatlari cok abartmislar. Eskiden1.33 SOL Multimode donanimli Yaris'te navigasyon haric hepsi vardi. Onu da 40.000 TL'ye alabilmek mumkundu. Simdi bu 45000 TL gibi olmus. Yani bir kasa degiskligi +5000. Abartmislar hemde cok. Daha cok bekler Toyota Yaris satislari artirsin diye.

    Jazz'da Cruise control var, panoramik cam tavanda var. 16" celik jantlar. Bagaj 399 lt. Bunlari Yaris'e ekleyince 48000 gibi ediyor. Cruise control zaten hicbir sekilde eklenemiyor.

    Ozetle full Jazz 39000-39500 e alinabilirken ayni donanimli hatta daha az donanimli Yaris 48000 TL. Arada 9000 TL fark var. Bana bu farki kimse aciklayamaz.

    Jazz her şekilde Yaris'i yer. İç mekan da daha geniş.
  • Toyota'da hedef yıllık 4-5 BİN satış. Yani ayda ortalama 400 adet satış.

    Aylık satışları takip ediyorum. B sınıfında Yeni Yaris'in bu hedefe ulaşaçağını sanmıyorum.
  • Başka bir konuda paylaştığım izlenimlerimi buraya yazmakta uygun olacak sanırım

    - Dış tasarım olarak bence iyi iş çıkarmışlar; daha keskin hatlara sahip olan araç, genç kullanıcılara hitap eder hale gelmiş:) Önceki kasa ile uzaktan, yakından ilgisi yok.
    - Sürücü koltuğunda tüm kumandalar elinizin altında, ergonomik açıdan sorun yok. Çoğu kişi tarafından sevilmeyen ortada olan göstergeler klasik yerinde, tam önünüzde:) Göstergeler sade. Orta konsolda donanım paketine göre büyük ekranlı bir radyo v.s. bilgi ekranı var. Satış temsilcisinin söylediğine göre ilerleyen aylarda Navi gelebilirmiş. (Araç yeni bayilere geldiği için sorularımıza pek cevap veremediler.)
    - Ön konsol ve yan kapılarda bulunan plastik kalitesi bana göre vasat. Çoğu yerde sert plastik kullanılmış. Çok fazla eşya gözü yok.
    - Ön koltuklarda yaşam alanı geniş, ancak Arka tarafta (doğal olarak) biraz dar. 2 kişi sorunsuz şekilde seyahat eder ancak 3 kişi oturmak biraz sıkıntılı olur. Diz mesafesi 1 karış kadar. (Ön koltuğu kendime göre ayarladıktan sonra. Boyum 1.70:)) Ancak arka tarafta baş mesafesi çok az geldi(?) Başım ile tavan arasında sadece 3 parmak mesafe vardı:)
    - Bagaj benim için tam bir hayal kırıklığı. İki kısımlı imajı var ama sadece imaj, taban halısını kaldırınca yedek lastik size merhaba diyor. Ancak orada bir ölü hacim sorunu var. İnceleyenler ne demek istediğimi anlayacaktır.
    - Motor kaputu ağır ve açması biraz zahmetli, güvenlik kilidine ulaşmak daha kolay olabilirdi. Motorun karter koruması yok.
    - 3 farklı donanım paketi + opsiyonlar ile satılıyor. Ama fiyatlar biraz(!) pahalı geldi.
    - fiyat olarak bana çok pahalı geldi. Auris fiyatına Yaris almak bence hiç mantıklı değil?

    Sürüş izlenimlerine gelince;
    Benzinli modellerde CVT şanzımana geçilmiş, nedense bu güzelliği dizel motorlarda yapmamışlar:) Test aracımız sanırım style paket idi. (Satış danışmanıda bilmiyordu e benim bilmemem doğal.) Benzinli ve CVT şanzımanlı...
    - Ses yalıtımı bence başarılı
    - Süspansiyon kendisinden beklenmeyecek derecede iyi geldi.
    - Vites geçişleri mükemmel:)
    - Yokuşlarda biraz zorlanıyor ve motor zorlandıkça yalıtımda bir yere kadar demeye başlıyorsunuz.
    - Hızlanma isteği pek yok, daha çok sakin kullanıma uygun.
    - Direksiyon üzerinde bulunan vites değişim kulakçıkları iyi düşünülmüş. (Nedense bana Jazz'ı hatırlattı:))




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.