Şimdi Ara

Toyota Yaris. İzlenimler, Kıyaslama...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
862
Cevap
12
Favori
145.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaris sevdası bitecek gibi değil. Konu güncel. Yaris, sınıfının en geniş ve ferah aracı.





    Merakla beklenen Yeni Yaris, Türkiye'de Kasım ayında yollarda görülmeye başlanacak.

    Toyota Yaris.  İzlenimler, Kıyaslama...



    Toyota Yaris.  İzlenimler, Kıyaslama...



    Toyota Yaris.  İzlenimler, Kıyaslama...



    Bu haftaki "Otohaber Dergisi"nde Yeni Yaris sürüş izlenimine yer ver verilmiş. Verilen bilgileri özetledim ve düzenleme yaptım.

    1. Yaris, alışıldık sevimli ve sıra dışı çizgileri yerini bambaşka hatlara bıraktı.

    2. Amaç daha geniş müşteri kitlesine hitap etme ve daha yüksek satış rakamlarına ulaşma. Kasım ayında Türkiye'ye ithal edilecek.

    3. Yaris tüm dünyada 5.5 milyon adet satıldı. 2012 hedefi 200.000 satmak. Türkiye hedefi 2013 sonunda 45.000 satmak. Yeni Yaris'te 11 farklı donanım sunuluyor.

    4. Yeni Yaris'in uzunluğu 100 mm, dingil mesafesi 50 mm uzatılmış. Yerden yüksekliği de 20 mm azaltılmış. Sonuç daha geniş kabin ve 0,287 Cd'lik sürtünme katsayısı elde edilmiş. Bu rakam sınıfının standartlarını belirlemeye aday. Aracın genişliği aynı kalmış.

    5. Yeni Yaris'te gösterge tablosu ortada değil. Ön konsoldaki yumuşak kaplı plastikler kalite hissini artırıyor. Yaris'te multimedya sistemi küçük sınıf için refarans sayılır.

    6. Kadınları ve olgun müşterileri kendine çeken Yaris, yeni tasarımıyla genç ve erkek kullanıcıların da ilgisini çekmek niyetinde. Ortalama 35 yaş profili hedef olarak belirtilmiş. Daha dinamik ve şık tasarım. Aracın dışında ve içinde daha fazla krom kaplama kullanılmış. Değişim aracın her köşesinde görülüyor. Tasarım yeni Verso ile benzerlik gösteriyor. Daha keskin ve kaslı hatlara yer verilmiş. Görüş açıları da başarılı.

    7. Yeni Yaris 3 ve 5 kapı olarak Fransa'da üretiliyor. Türkiye'ye sadece 5 kapılı olan Kasım ayından itibaren gelecek ve Türkiye'ye özel donanımları da olacak. 15 inçlik jantlar ve arkada kampana frenler kullanılacak.

    8. Yaris, Türkiye'de Life, Fun, Style ve Cool donanım seçenekleriyle sunulacak. Fun donanımda standart olarak VSC, ön, yan, perde (dizelde) ve sürücü diz hava yastığı sunulacak. Elektrikli açılabilir arka camlar sadece Cool donanımında sunulacak.

    9. Yaris, 69 HP olan 1.0 VVT-i motor ve 5 vites,
    1.33 litre 99 HP olan 6 vitesli manuel ya da CVT şanzıman,
    1.4 D-4D turbo dizel motor 6 ileri manuel ya da 6 kademeli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla sunulacak.

    10. Araç sanki küçük sınıfta değilde kompakt sınıfta izlenimini veriyor. 228 litre olan bagaj hacmi 286 litreye çıkmış. Arka koltuklar yatırılınca 768 litre oluyor. Göstergeler eskisine göre daha rahat takip ediliyor. Ön konsolu hareketlendiren 6.1 inçlik renkli ekran Style donanımında standart olarak sunulacak. Bu ekrandan yakıt tüketimini, müzik sistemini ve fotoğrafları dokunmatik olarak yönetebiliyorsunuz. Opsiyon olarak bu ekrandan geri görüş kamerası da planlanıyor. Bu ekrandan cep telefonu vasıtasıyla Facebook gibi uygulamalar da kontrol edilecek.

    11.Cam tavan da sunulacak. Ön koltuklar yenilenmiş ve daha fazla yan destekler sunulmuş. Koltuklar kaza anında daha fazla destek sağlıyor. Koltuk döşemeleri, direksiyon vb. yerlerdeki renkli dikişler iç mekanı hareketlendirmiş. Bu donanım seçenekleri arasında. Yeni silecek tasarımı tek parça. A sütununa hoparlörler yerleştirilmiş.

    12. CVT şanzımanda olan kullanılmış. Motor gürültüsü ve vites geçişlerinde sarsıntı yok. Hız artıkça rüzgar gürültüsü normel seviyelerde. Direksiyon ele iyi oturuyor ve görevini iyi yaparak sürüş keyfini artırıyor. Manuel kullanımda da CVT şanzıman başarılı. Yeteri kadar seri ve sarsıntısız vites geçişleri. Otoyolda sollamalarda sıkıntı yaşatmıyor. 1.33 motor fabrika verisi 4.5 litre ortalama değer.

    13. Sürüşü yapılan Yaris'in teknik verileri:1.33 motor. 125 nm tork. maksimum hız 175 km. 0-100 km hızlanma 12.3 saniye. Lastikler 195/55 R15. Boyutlar (uzunluk-genişlik-yükseklik) 3885/1695/1510. Dingil mesafesi 2510. Yakıt deposu 42 litre. Boş ağırlık 1075 kg.

    14. Fiyat seviyesi dövize bağlı olacak ama güncel Yaris seviyelerde olacak. Yani güncel Yaris fiyatlarından çok yüksek olmayacak. Sürüş izlenimi sonucunda 5 yıldız üzerinden 4 yıldız verilmiş.

    Birinci nesil Yaris: 1999-2005, İkinci Nesil Yaris:2005-2011, Üçüncü nesil Yaris:2012-...



    Başlık güncelleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 5 Şubat 2018; 0:17:57 >







  • yaris fun multidriveS 2013. lpg brc takılı, hız sabitleyici takılı. aracı kullanırken gaz pedalı ile aranızdaki ilişki nasıl önemli olan o. aracın şehir içindeki kullanımı 1800-2200 devir aralığında olmalı, uzun yoldada 2600-2700 ü geçmemeniz gerekir genel olarak. siz devirli kullanmaya alışıksanız motor ve aracın beyni (şanzuman+motor beyni kullanıcı odaklı, sizin tepkilerinizi toplayıp o tepkilerin ortalamasına göre tepki veriyor.) siz aracı önceki araçlardaki gibi 2500-3200 devir aralığında kullanıyorsanız bu araçta sizin kullanımınızı o yönde ayarlayıp vites geçişlerini (akıtmalarını) o devirde yapıyor ve haliyle yakıt artıyor. eğer siz aracı 2000 devir aralığında kullanırsanız vites geçişleri o yönde oluyor ve yakıt azalıyor.
    araçların uzun yol verileri 70 km hıza ve şehir içi verileri 40 km hıza göre hesaplanır butun firmalar için ortaktır. yarisle 70 km hızla gittiğinizde yakıt 3lt civarıdır. 117 km yi geçtikten sonra yakıt belirgin bir şekilde artmaya başlar. uzun yoldaki en makul hız-yakıt değeri 117 km.
    ankara şehir içi ulus-sıhhıye-kızılay yoğun trafik 9 lt lpg tüketiyor. yine ankara hafif trafik 7.5-8 lt lpg tüketiyor.
    çok yakıyor diyen arkadaşlar daha önce nasıl bir araca biniyorlardı acaba merak ediyorum.

    toyotanın nerdeyse tüm araçlarından göğüs kısmından ses geldiği söylenir. doğrudur bendede geliyor o ses. arabayı çok dinlediğinniz zaman duyulan ses. kapı içi-göüs içi-torpido- ayak basılan yerler- artık nerden geliyorsa ufak tefek luzumsuz sesler geliyor. 15 yıl sonra da farklı olmayacak gene aynı sesler gelecek. 15 yıl sonra acaba avrupa arabalarından nasıl sesler çıkacak onuda düşünmek lazım.

    sanal alemde birisi size toyota almayın diyorsa bilinki ya sanayi de ustadır ya da avrupa araçlarının satış temsilcisi veya başka bişeysidir. toyotalardan asıl beklenen konfor değil masrafsızlıktır unutmayalım.

    motoru turbolu olmadığından kolay kolay bozulmayacaktır. ( benzinliler için)
    şanzumanı çift kavramalı robotize olmadığından 25.000-40.000 km de bozulmayacaktır. ( m/mt tek kavrama robotizeleri hariç )
    elektrik arızası neredeyse hiç olmayacaktır
    soüutmayla- hararetle hiç bi zaman karşılaşmayacaksınızdır
    ***hangi usta sever ki böyle bir arabayı.
  • Resimde koysaymışsınız daha güzel olacakmış.
  • olmamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzhz

    Resimde koysaymışsınız daha güzel olacakmış.


    Fotoğraf koymaya başladım.
  • dıştan küçük auris gibi

    iç mekanda iki koltuğun arasını biraz daha yüksek yapsalar da şu vitesi bu kadar uzun tutmasalar çok güzel olacakmış.
  • Gösterge tablosu ortada demişler ama, teyp v.s kontrol ekranından başka bir şey yok ortada.Yazı yanlış yazılmış sanırım...Bu arada araç güzelleşmiş.
  • "Yaris tüm dünyada 5.5 milyon adet satıldı. 2012 hedefi 200.000 satmak. Türkiye hedefi 2013 sonunda 45.000 satmak."

    Türkiye'de 2013 sonuna kadar 45.000 satma hedefi bu araç için bence çok büyük bir rakam. 2013 sonuna kadar bu kadar satacağını sanmıyorum.

    Arka camların bütün donanımlarda manuel yerine, elektrikle açılabilen olmasını isterdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 12 Eylül 2011; 15:21:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzhz

    Gösterge tablosu ortada demişler ama, teyp v.s kontrol ekranından başka bir şey yok ortada.Yazı yanlış yazılmış sanırım...Bu arada araç güzelleşmiş.


    Hocam, gösterge tablosu ortada değil. Gerekli düzeltmeyi yaptım.
  • yine tutmayacak.çirkin ördek yavrusu...
  • Dizelde hız sabitleme olacak mıymış?








    Bunu yazınca "Zeki Müren de bizi görecek miymiş" diyesim geldi?
  • Dizelde hız sabitleme olmaz diye düşünüyorum. Olsa dahi Türkiye'ye getirilmez.
  • Satması gereken rakamı bence çok rahat geçer...
  • Selefinden güzel.

    Yinede b sınıfı tercih etmezdim.
  • Honda Jazz'a benziyor mu, yoksa yanılıyor muyum?




    Toyota Yaris.  İzlenimler, Kıyaslama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    yine tutmayacak.çirkin ördek yavrusu...


    ortada bir emek var
  • Gözümde 10 tane sümbül,clıo,palıo,albea, eder Mukemmel bı arac kalıtesıyle
  • auris alacaktim yaristen sonra gelsin bunu düşünürüm, ne de olsa küçük auris.
    bagajin artmasi güzel olmus.
  • Auris ile Yaris arasındaki dingil mesafesi farkı 90 mm'ye inmiş. Sanki Yaris kendi sınıfından bir üst sınıfa göz dikmiş.

    Dizel motorla sunulan otomatikleştirilmiş manuel şanzıman en çok merak ettiklerim arasında.
  • Güncel Yaris farklı ve sevimli görünüyor. Sanki yeni Yaris sıradan bir araç gibi olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 12 Eylül 2011; 18:56:06 >
  • yaris adama dönmüş.kasayı beğendim
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.