Şimdi Ara

Toyota Yaris. İzlenimler, Kıyaslama... (32. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
861
Cevap
11
Favori
147.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende ole bır ses yok hocam 2013 model 10.000 deyım 110 120 gayet sesız stabıl gıdıyorum 88 sahınle aynı dıyorsunuz aracınızı servıse goturun ve kontrol ettırın bence kesınlıkle bır sorun var yada yarıs olan yakın bır arkadasla kıyaslayınız.
    Arkadasımda c4 var dızel 1,6 sesızlık konusunda kendıde yarıs dahı der ama sonucta dızel artı segment olarak polo fıesta tarzı arabalarla kıyaslamanız lazım zaten.
  • Merhaba, 2014 Yaris 1.33 Cool Multidrive S kullanıcısıyım. Aracı yeni aldım sayılır. Size ilk izlenimlerimi aktarmak isterim. Çok uzun zamandır B segmentindeki araçları araştırıyordum. Her şeyden önce aracın fiyatı diğer rakiplerine göre biraz daha pahalı olduğu doğrudur ancak ilk aracımda yaşadığım sorunlar nedeniyle ilk aradığım özellik sorunsuzluk imajıydı. Bu yüzden Yaris'i tercih ettiğimi söyleyebilirim. Bu konu başlığı altında tartışılan özellikleri iyi ve kötüsüyle sıralamak gerekirse şu şekilde söyleyebiliriz;

    Avantajları:
    - Benim gözüme çarpan en iyi özelliği aracın kontrolü çok rahat. Asla sizi yormayan bir araç. Sürücüyü düşünerek tasarlanmış desek yeridir.
    - Forumda söylenenlerin aksine 120-130 arası hızlarda dahi rüzgar ve motor sesi gelmiyor desem sanırım kimse itiraz etmez. (Eğer bir problem yaşıyorsanız mutlaka servise danışmanızı tavsiye ederim). Şunu da unutmamak gerekir, aracın motoru çok sessiz çalıştığı için size öyle geliyor olabilir.
    - Yakıt tüketimi konusunda ise uygun kullanıldığında gerçekten fabrika verilerine çok yakın veriler yakalayabiliyorsunuz ki benim aracımın şu an ilk 1000km vakti gelmedi. 2000km'den sonra daha da düşeceğini sanıyorum.
    - Vites geçişleri çok sessiz ve sarsıntısız. Kısacası vites geçişlerini hissetmiyorsunuz.
    - Aracın iç hacmi görünenden çok çok daha geniş ve size ferahlık hissi veriyor yolculuk esnasında sıkıntı vermiyor.
    - Klima performansı oldukça iyi. Ek olarak motora bağlı çalışmadığı için performansı düşürmüyor.
    - Çekiş gücü oldukça iyi ancak şöyle bir durum var motor çok çok sessiz çalıştığı için bayır çıkarken motor stop edecekmiş gibi hissediyorsunuz ama ibreye baktığınızda normal bir hızda olduğunuzu farkediyorsunuz. (Eski aracımdan alışkanlık ben yine de bir vites düşürüp çıkıyorum)
    - Arka koltuk diz mesafesi ortalamanın üstünde 195cm boyunda 120 kilo arkadaşımın yorumu olumluydu.

    Nötr Özellikleri
    -Aracın bagaj hacmi sınıf standartlarında diyebilirim. Çok ekstra bir bagaj kapasitesi beklemeyin.
    - Hoparlörler müthiş değil ama kötü de değil. Standart ses performansı sunuyor.


    Dezavantajları
    - Sınıfındaki rakiplerine göre biraz daha pahalı olduğu bir gerçek. Toyota'nın sorunsuzluk imajını arkasına alarak bu fiyata araba satması bana göre olumsuz bir özellik. (En başta da belirttiğim gibi benim bu aracı tercih etmemin sebebi ilk arabamda çok büyük sorunlar yaşadığım için artık bıktım usandım ve daha sorunsuz bir araca yönelmek istedim. İlk aracım ise 2001 Brava'ydı.)
    - Bu fiyata bir çok özellik standart donanımda sunulması gerekirken biraz daha azıyla yetinmeniz gerekebiliyor. Ayrıca hala anlamadığım ek paket satış politikası var. İki özelliği aynı anda isterken mutlak birinden vazgeçmek zorunda kalıyorsunuz. Örneğin, Panaromik cam (görüş paketi) ile Konfor plus paketi aynı anda sunulmuyor. Birini tercih etmek zorunda kalıyorsunuz.
    - Araç bagaj kapasitesiyle birlikte maksimum 3 kişilik. Bagajsız yolculuk içinse 4 kişilik. Her ne kadar 5 kişi şehir içi sıkıntı yaratmasa da uzun yolda arka koltukta rahatsızların doğma ihtimali var.
    - Ön konsolun sert plastik yapısı aracı ucuz gösteriyor.


    Şimdilik izlenimlerim bunlar umarım bu konuyu takip edenlere yardımım dokunur. Ekstra bir izlenim edindiğimde ekleyeceğim. Merak ettiğiniz konularda ise elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.




  • Katılmadıgım iki konu var hocam size
    birincisi hoparlorler bence performansı kendınden beklenmıyecek kadar ıyı ben acıkcası beklemıyordum bu fıyat cıvarındakı b segmentınde hıc bır aracta en full versıyonunda bıle bu kalıtede hoparlor koymuyorlar.Super degıl ama arabanın ıcı ıcın gayat tatmınkar.( bıldıgım kadarıyla en bos yarıste bıle 6 hoparlor var)
    Plastik kalitesi diger b segmentlerınden bır tık ustunde dıyebılırım sadece dızayn olarak vasat .

    Benım araba alma amacım 'araba' almaktı 5 6 sene sorunsuz bınebılcegım ılerde cocugum oldugunda bır cocuga kadar ıdare edıcek saga sola sehır ıcınde sehır dısında 120-130 hızlarında sorunsuz gıdebılen bakım masrafları ucuz ekonomımı sarsmıyan yakıt yonunden evlılık borcları ıcın ve ev kredısını bıtırene kadar ısımı gorucek bır arabaydı ve ılerde ıkıncı araba olarak guvenebılecegım yok turkıyeden cekıldı ,yok parca gelmez yok kactı yok uctu tarzı seylerle ugrasmadan işimi gormektı.Bır senedır sorunsuz bınıyoruz sukur ben etrafıma tavsıye edıyorum.




  • Bu araçta eğer 70-80 km hızlarda rahatsız edici bir rüzgar sesi alınıyorsa, mutlaka yetkili serviste kontrol edilmesi gerekir diye düşünüyorum.

    Ancak bu aracın çok sessiz bir motora sahip olduğu iddiasına ise katılamayacağım.

    Tabii eğer 80-90 km hız ile düz veya hafif aşağı eğimli yolda 1500-2000 devir arasında "eco" modunda sakince ilerliyorsanız pek motor sesi almamanız normal.
    Ancak biraz bayıra denk gelirseniz hele arabada 2 veya daha fazla kişi varsa o zaman kabine ciddi motor gürültüsü geliyor. Çünkü motor özellikle üst devirlerde oldukça bağırtılı çalışıyor. Hele "sport" tuşuna alır gaza biraz dokunursanız ses iyice artıyor.

    Yaris'in plastik kalitesi oldukça vasat. Kabin izolasyonu ise bu fiyata satılan bir araca yakışmayacak kadar kötü. 11000 km'deki aracımın içinden artık ufak ufak tıkırtılar gelmeye başladı. Daha önce bahsettiğim havalandırma mekanizmasından tek seferliğine gelen ses ise aynen duruyor.

    Aracımız 1.33 benzinli multidrive s ve Ankara şehir içi tüketimim 100 km'de 7.2-7.3 L'de geziniyor. Ben henüz fabrika verisi görmedim. Hem de çok itinalı ve sakin kullanımda. Bagaj boş. 1 veya 2 yolcu ile.

    Bu araç şehir içi kullanımında mükemmel vites ve kullanım rahatlığı için alınabilir. Biraz para verilirse, birçok D sınıfı araçta olmayan donanım da eklenebilir ve araç iyice keyifli hale gelir.

    Ama işte o kadar...




  • birisi bana a mı b mi belli değil bir dizel modelin (ki o da baslangıc)0ı nasıl 55 bin lira olur açıklayabilir mi ?
  • jacques1791 kullanıcısına yanıt
    Çok basit, Türkiye'de kullanıcının sırtına yüklenen vergi sistemi...

    Amerika'da satılan en pahalı Yaris 5 kapılı spor modeli SE, fiyatı $18,150 (benzinli).
    http://www.toyota.com/configurator/#!/series/yaris/grade/5-Door%20SE

    Hadi diyelim Amerikalılar küçük motor ve araçları sevmediğinden Yaris fiyatı uygun tutuluyor.

    En pahalı Camry XLE 2.5 L olan $26,620, 3.5 L V6 motorlu olan $32,015 (Bizdeki Avensis'e denk düşen araç diye düşünün). Avalon XLE Premium diye bir araç var, $35,700 (deri koltuk, ıvır zıvır, her şey var işte). Avalon Limited $40,855 (E Class bir araç).

    Buradan bir değerlendirme yapın artık...




  • bayi makyajlı kasanın bu yıl içinde geleceğini söyledi yıl sonuna doğruymuş
  • Merhaba,

    arkadaşlar 2013 Yaris'imle 10bin km'yi aştım.

    - Araç 80 km ile giderken değil ama 110 km'yi geçtiğinde rüzgar sesi gerçekten var. 110 km'den sonraki rüzgar sesi stabil ve aynı şekilde. Rahatsız ediyor mu? Yanınızdakini duymakta zorlanıyor musunuz? Bence hayır. Zaten uzun yolda müzik açtığınızda rüzgar sesini duymanız dikkat etmedikçe zorlaşıyor. Kimse kendini kandırmasın. Rüzgar sesi var.

    - Tıkırtılar konusu : Arasıra duyulabiliyor.

    - Bir arkadaş karoser ve iç aksam parasının değerini vermiyor demiş. Aynen katılıyorum.

    - Aracın kontrolü rahat. Uzun yolda yorulmuyorsunuz. İstanbul trafiğinde ise amiyane tabirle pestiliniz çıkıyor.

    - Motor sesi : 110 km'den başlamak üzere çok net bir şekilde var. 120-130'lara çıktığınızda motor ister istemez bağırıyor.

    - Yakıt tüketimi gerçekten tatmin edici. Özellikle uzun yolda 90/100 km hız ile sakin giderseniz harikulade. Bu hızlarda ne motor sesi ne de rüzgar sesi yok.

    - Kimse yazmamış ama ben boya kalitesini de beğenmiyorum. Aracımı düzgün yerlerde yıkattığım halde ön tamponta ufak tefek iğne ucu gibi boya atmalı var.

    Geçtiğimiz günlerde Yaris'im ile uzun bir yol yaptım. Daha önce de yazmıştım. Yaris 120 km'den sonra çok tehlikeli bir araç. Gebze'deki çalışmalardan ötürü İzmit'ten Tem'e bağlantı da yolu boş görünce bir seferlik 170 km'yi gördüm. Ve çok korkutucu buldum. 170 km'ye çok rahat çıkıyor. Araçta 2 kişi ve arka koltuklar ful eşya dolu idi. Yani arabada 4 kişi varmış gibi diyebiliriz.

    Uzun lafın kısası Yaris hep söylediğim gibi tam bir şehir faresi. Yakıt ekonomisi artısı. Bunun dışında elle tutulur hiçbir yanı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airspeed

    Bende ole bır ses yok hocam 2013 model 10.000 deyım 110 120 gayet sesız stabıl gıdıyorum 88 sahınle aynı dıyorsunuz aracınızı servıse goturun ve kontrol ettırın bence kesınlıkle bır sorun var yada yarıs olan yakın bır arkadasla kıyaslayınız.
    Arkadasımda c4 var dızel 1,6 sesızlık konusunda kendıde yarıs dahı der ama sonucta dızel artı segment olarak polo fıesta tarzı arabalarla kıyaslamanız lazım zaten.

    Arkadaşlar normal hız yaparken gelen rüzgar sesinden bahsetmiyorum.Resmen bir bölgeden gelen ıslık sesi,sanki bir yerde delik var oradan üfürtü geliyor.3 gün sonra Servise götürdüm ,servis elemanı ile birlikte denedik Allahtan 60 km de iken ses geldi ve hem aracı kullanıp hem de sağı solu incelemeye başladı,bu sıkıntının aurislerde de karşılarına çıktığını söyledi.servise döndüğümüzde ses gelen bölgede (ön sağ kapının aynaya yakın bölümündeki fitilde) inceleme yaptı çift taraflı bant ile fitil arkasına müdahale yaptı olmadı,sen içeri git dedi 1 saat sonra işlem tamam diyerek aracı teslim ettiler ,ses kesildi mi diye sorduğumda tam kesilmedi ama azaldı dediler.kontrol ettiğimde kapı fitilinin 15-20 cm lik kısmının kapıya yapıştırılmış olduğunu farkettim.Ha ses kesilmiş mi diye merak eden arkadaşlar varsa hayır.Allah aşkına yok mudur bunun bir çaresi?Şu 1 TL ci lerde satılan kapı altı 5 cm lik süngerlerden alıp yapıştırıp fotoğrafını çekip "çaresini buldum diyerek" toyota ya postalasam nasıl olur?47 bin tl ye sorunsuz araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: benmusti

    quote:

    Orijinalden alıntı: airspeed

    Bende ole bır ses yok hocam 2013 model 10.000 deyım 110 120 gayet sesız stabıl gıdıyorum 88 sahınle aynı dıyorsunuz aracınızı servıse goturun ve kontrol ettırın bence kesınlıkle bır sorun var yada yarıs olan yakın bır arkadasla kıyaslayınız.
    Arkadasımda c4 var dızel 1,6 sesızlık konusunda kendıde yarıs dahı der ama sonucta dızel artı segment olarak polo fıesta tarzı arabalarla kıyaslamanız lazım zaten.

    Arkadaşlar normal hız yaparken gelen rüzgar sesinden bahsetmiyorum.Resmen bir bölgeden gelen ıslık sesi,sanki bir yerde delik var oradan üfürtü geliyor.3 gün sonra Servise götürdüm ,servis elemanı ile birlikte denedik Allahtan 60 km de iken ses geldi ve hem aracı kullanıp hem de sağı solu incelemeye başladı,bu sıkıntının aurislerde de karşılarına çıktığını söyledi.servise döndüğümüzde ses gelen bölgede (ön sağ kapının aynaya yakın bölümündeki fitilde) inceleme yaptı çift taraflı bant ile fitil arkasına müdahale yaptı olmadı,sen içeri git dedi 1 saat sonra işlem tamam diyerek aracı teslim ettiler ,ses kesildi mi diye sorduğumda tam kesilmedi ama azaldı dediler.kontrol ettiğimde kapı fitilinin 15-20 cm lik kısmının kapıya yapıştırılmış olduğunu farkettim.Ha ses kesilmiş mi diye merak eden arkadaşlar varsa hayır.Allah aşkına yok mudur bunun bir çaresi?Şu 1 TL ci lerde satılan kapı altı 5 cm lik süngerlerden alıp yapıştırıp fotoğrafını çekip "çaresini buldum diyerek" toyota ya postalasam nasıl olur?47 bin tl ye sorunsuz araç.


    Aracı alalı 30 günü geçmedi ise, bu sorun ile ilgili servise rapor tutturun (daha önceki bu sorunla ilgili servis kayıtlarında açık ifade varsa da olur), daha sonra hem satıcıya, hem de Toyota genel merkeze ihtarname çekin. Muhtemelen olumsuz yanıt alacaksınız, daha sonra Tüketici Mahkemesine başvurun.

    Eğer inisiyatifi servislere bırakırsanız, sizi böyle geçici çözümlerle oyalayacaklardır. Aracınızda üretim hatası olduğunu kanıtlayın, gerekirse değişim isteyin.




  • PUNCTUM kullanıcısına yanıt
    punctum teşekkür ederim verdiğin bilgilerden dolayı ,söylediklerinizi deneyeceğim.Lakin ihtarnamenin içeriğinde ne olmalı ?
  • benmusti B kullanıcısına yanıt
    İhtarnamede sizin ve ihtar edileceklerin açık adı adresi, ihtar konusu, yaşanan olaylar (maddeler halinde, mümkün olduğunca açık ve anlaşılır), sonuç ve istem şeklinde bir sıralama izlenir. İnternetten örnek ihtarname bulup, kendi konunuza uyarlayabilirsiniz.

    Ben, sıfır aldığım Hyundai marka aracımı, bir şanzuman problemi nedeniyle bu yolu izleyerek değiştirmeyi başarmıştım. Hakkını yemeyelim, Hyundai bu süreçte son derece pozitif bir tavır takınmıştı, ben bile bu kadar kolay olacağını beklememiştim.

    İsterseniz size özel mesaj yolu ile benim çektiğim ihtarnamenin bir örneğini yollarım.

    Yalnız 30 günü geçirmemeniz gerek.

    Kolay gelsin...
  • Haftasonu 2013 multidrive-s 1.33 aracimla uzun yola cikma firsatim oldu. Arac 6700 km civarinda ve lanet olsun aldigim gune bu araci. Kimse kendini kandirmasin aldik diye super olacak diye bir sart yok. Savrulmasi, ani durumlarda yavaslamada kaymasi, hizlanmamasi ve birsuru sorun. Bir onceki kasa yaris vardi o daha iyiydi kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritz21

    Haftasonu 2013 multidrive-s 1.33 aracimla uzun yola cikma firsatim oldu. Arac 6700 km civarinda ve lanet olsun aldigim gune bu araci. Kimse kendini kandirmasin aldik diye super olacak diye bir sart yok. Savrulmasi, ani durumlarda yavaslamada kaymasi, hizlanmamasi ve birsuru sorun. Bir onceki kasa yaris vardi o daha iyiydi kesinlikle.

    Siz aracı nasıl kullanıyorsunuz ya da araçtan ne bekliyorsunuz bilmiyorum ama benim aracım 16bin de, çok defa uzun yol yaptım bana hiç sorun çıkarmadı. Üstelik hızlı kullanırım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin istasyonunu değiştirin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçtan parasına göre performans bekliyorum ve bir önceki kasaya göre yol tutuşu kötü. Çok araba kullandım ama bu sefer beğenmedim yaris'i bu benim kendi görüşüm, siz beğeniyorsanız bir şey diyemem.



    @macropolo

    Benzin istasyonunu değiştirdim, opet-shell-bp olarak denedim ama ağırlıklı opet ve farklı istasyonlar, performans aynı. Birde şu yakıt verilerine ulaşamadım bir türlü 8,5 lt yakıyor hala.

    @cinman




  • Bu videoyu bende izledim fakat araçla ilgili şöyle bişey var, cvt şanzıman vites geçişi olmadığı için hızlandığınızı hissettirmiyor. Ben bu araçla kendi sınıfındaki hatta 100-105 hp olan 1.6 lara kafa tutarım. Ara hızlanmalar ise kesinlikle mükemmel. Antalya ya gelirseniz beraber deneriz. Yol tutuşu olarak da kendi sınıfı standartlarında, ben Antalya-izmir arası durmadan 5 saatte gittim bana bi tehlike yaşatmadı, son hızı ise 180, daha fazla gitmiyor. Ama fabrika verilerine kanmayın ben 0-100ü 10,5-11 saniye arası bir değer ölçtüm. Youtube da 0-100 ve 0-180 videolarım var. En kısa zamanda buraya da koyarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Bu videoyu bende izledim fakat araçla ilgili şöyle bişey var, cvt şanzıman vites geçişi olmadığı için hızlandığınızı hissettirmiyor. Ben bu araçla kendi sınıfındaki hatta 100-105 hp olan 1.6 lara kafa tutarım. Ara hızlanmalar ise kesinlikle mükemmel. Antalya ya gelirseniz beraber deneriz. Yol tutuşu olarak da kendi sınıfı standartlarında, ben Antalya-izmir arası durmadan 5 saatte gittim bana bi tehlike yaşatmadı, son hızı ise 180, daha fazla gitmiyor. Ama fabrika verilerine kanmayın ben 0-100ü 10,5-11 saniye arası bir değer ölçtüm. Youtube da 0-100 ve 0-180 videolarım var. En kısa zamanda buraya da koyarım.

    Benim aracimda bir sorun olabilir boyle diyorsaniz. Gecen ay Antalyadaydim :) 120'e geldiginde ciddi savrulmalar oluyor, direksiyonu sıkı sıkı tutmam gerekiyor. Yakit degerleriniz nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen hafta sabit 120ile Denizli-Antalya yaptım, çok acil işim vardı, keskin virajlar hariç ne yokuşta ne başka yerde frene dokunmadım, klimada açıktı öyle savrulma filan yaşamadım, aracınızı kesinlikle servise gösterin. Fakat rüzgar alan viyadük filan gibi yerlerden geçerken tabiki yüksek yapısı gereği rüzgardan etkileniyor. Yakıt şehir içi 6,5-7 şehir dışı 90la 4,5 90-100 olursa 5-5.5 arası... Ben cidden araçtan çok memnunum darısı başınıza.
  • Aracınız lastik basınçlarını kontrol edin, ettiyseniz bir daha edin, jantlara falan da baktırın yamukluk vs var mı diye. Önceki kasa Yaris kullanıyorum, 140'lı hızları geçmiyorsam, araba hiç bir tedirginlik yaratmıyor.
    Viraj performansı iyi diyemem ama frenleri de çok iyi bence. Yeni kasada kötüye gidecek hali yoktur heralde, bence lastiklerinize bir baktırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crash_bandicoot -- 21 Mayıs 2014; 22:37:05 >
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.