Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA CROSS HYBRİD 5.NESİL HİBRİT TEKNOLOJİSİ.DONANIM HABER GÖKHAN AYDIN 08.03.2025 (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
519
Cevap
35
Favori
27.479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt

    iç donanım ve görsel olayına girersek cross sınıfta kalır bunu sürekli yazıyoruz..


    o zaman avrupalı veya nıssan bakmalısınız tam aradığınız kalem..


    ama sorun çıkarmayan üzerine TOYOTA nın yanına yaklaşabilen henüz yok bu net...


    biraz honda yaklaşıyor yada kafa kafayalar..


    diğerleri görsel ve donanımla insanları hareketlendirme derdindeler.


    şikayet var ı açın ve bakın nıssan e power problemlerine o yerlere göklere sığmayan araç nerlerde..


    birde cross bakın aradaki sorun farkını net görün.


    kim dersine ne kadar çalışmış


    tabi işler görece ve beklenti üstüne siz nasıl bir araç hayal ediyorsunuz bilemeyiz.


    benim bakış açımda cross kafi mesela.


    gerisi gereksiz.

    _____________________________
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    en az 10 sene keyifle kullanabileceğim bir araç almayı düşünüyorum. aldıktan sonra ah şu da olsaydı, bu özellik de lazımdı falan dememek adına sürekli inceliyorum modelleri. sorunsuzluk anlamında toyota üst seviyede olabilir ancak diğer markalar da çöp değil, onlarca yıl yağı suyunu değiştirip sorunsuz kullanılan araç marka modelleri mevcut. yeni araçlarda durum ne olur bilemeyiz tabi.

    _____________________________
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt
    sifir km araclar icinde Japonlar haric ( fransiz japon da haric tabi) hicbir markayi 10 sene yagini suyunu degistirip kullanamazsiniz.

    Ya motoru civitir ya sanzimani elektronik aksamin civitmasi ise garanti gibi birsey

    Avrupalilar surucunun gorecegi yere para harcarlar, japonlar gormedigi yerlere para harcarlar.

    Avrupa arabasi konforunda japon arabasi lexus ve acura var baska yok.

    Ama japon arabasi sorunsuzlugunda avrupa aracı hic yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Ekim 2025; 10:20:45 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    hyundai nin de çoğu aracı sorunsuz hocam. bence siz çok önyargılı bakıyosunuz olaya. otomotivde tek devrim yapan japonlar değil.

    _____________________________
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz kore araclari da 2. Sirada gelir, ben zaten genel olarak avrupa araclari hakkinda yazmistim.

    Egerki japon alamiyorsam bende kore araci tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Ekim 2025; 10:49:3 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    zaten önceki mesajlarımda belirttiğim araç da hyundai tucson idi. corolla crossa göre daha dolu bir araç ve fiyat olarak neredeyse aynılar. corolla cross bu donanımla bu fiyatları hak etmiyor bence.

    _____________________________
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt
    Tucson yanlis bilmiyorsam cift kavrama bir arac, corolla da bir şanzıman bile yok, bu bile bence aradaki ivir zivir oyuncak farkına deger.

    Arada teknoloji farkı var

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    şanzıman olmadan nası gidiyor araç (:

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LynXMaSTeR

    şanzıman olmadan nası gidiyor araç (:

    bilinen anlamda bir şanzımanı yok, kayış kasnak, tork konvertörü vb yok.


    elektrik motorlarının içinde bir dişli sistemi ve bir power splitter var.


    honda hibrid lerde aynı şekilde bilinen anlamda bir şanzıman kullanmıyorlar, ama honda daki sistem toyotadan tamamen farklı


    ayrıntılı incelemek isterseniz kısa bir videoyu aşağıya bırakıyorum.


    bu bağlamda honda ve toyota diğer üreticilerin 5-10 yıl ilerisindeler.


    onlarda bir önceki nesillerinde çift kavrama şanzıman kullanıyorlardı mesela.



    Ahura Mazdayoutube
    Toyota Hibrit ve Honda Hibrit Teknik Karşılaştırması
    https://www.youtube.com/watch?v=2FxTDpXoIFM

    burada basitçe anlatılmış ayrıntılı teknik videoarı da youtube da bulabilirsiniz.


    aşağıda da honda nın hibrit sistemini açıklayan bir video var.



    carotogryoutube
    Powerful e:HEV hybrid technology delivers a compelling blend of performance and efficiency - New Jazz is the first model to be presented under Honda's new e:TECHNOLOGY branding. - Newly-developed hybrid technology features two compact motors combined with a 1.5-litre DOHC i-VTEC petrol engine. - Maximum power output of 109 PS / 80kW and 253 Nm of electric propulsion torque. For the first time, the Jazz will be sold exclusively across Europe with an advanced hybrid powertrain. Carrying Honda's new e:HEV badge, the all-new Jazz has been engineered to deliver an exceptional blend of strong performance and impressive efficiency, to complement its class-leading levels of interior comfort and ultimate usability. The e:HEV system is newly developed for Jazz and engineered to deliver an enjoyable driving experience. It consists of two compact, powerful electric motors connected to a 1.5-litre DOHC i-VTEC petrol engine, a lithium-ion battery and an innovative fixed-gear transmission via an intelligent power control unit, which all work harmoniously together to provide a smooth and direct response. The total output of 109 PS / 80kW can propel the car to 100km/h in 9.4 seconds and on to a maximum speed of 175 km/h. The effect is an effortless and comfortable journey, whether travelling through urban areas or cruising at high speed on motorways. Its fuel-efficient hybrid system produces CO2 emissions from 102 g/km (WLTP) and fuel economy of 4.5l/100km (WLTP) on the standard model and 110 g/km (WLTP) and 4.8l/100km (WLTP) on the Crosstar. To deliver such a highly-rewarding driving experience and exceptional efficiency, the advanced e:HEV hybrid set-up seamlessly selects from three interchangeable drive modes: - EV Drive: the lithium-ion battery supplies power to the electric propulsion motor directly. - Hybrid Drive: the engine supplies power to the electric generator motor, which in turn supplies it to the electric propulsion motor. - Engine Drive: the petrol engine is connected directly to the wheels via a lock-up clutch and driveforce is transmitted directly from engine to the wheels. In most urban driving situations, optimum efficiency is achieved through seamless transitions between EV Drive and Hybrid Drive. For driving at highway speeds, Engine Drive is used, supplemented by an on-demand peak power ‘boost’ from the electric propulsion motor for fast acceleration. In Hybrid Drive, excess power from the petrol engine can also be diverted to recharge the battery via the generator motor. EV Drive is also engaged when the car is decelerating, harvesting energy through regenerative braking to recharge the battery. Switching between the three driving modes is unnoticeable to occupants; Jazz engineers dedicated significant efforts to minimising lag during transitions. The high-speed electric motors have been developed in-house by Honda to be as lightweight, compact and efficient as possible, the electric propulsion motor spins up to 13,300 rpm to achieve a maximum speed of 175 km/h. The maximum torque is generated at 0 rpm for substantial low-speed acceleration. Rather than using a conventional transmission, Jazz is equipped with a newly-developed Electronically Controlled Continuously Variable Transmission (e-CVT) with a single fixed-gear ratio to create a direct connection between moving components. The result is a smooth and reassuring transfer of torque with a linear feel during acceleration across all drive modes. When in Hybrid Drive mode the all-new e-CVT control logic ensures that the electric propulsion motor provides powerful torque, whilst the engine provides a direct and linear feel during acceleration, similar to that of a multi-stage transmission. When more power is required, the new control logic can constantly select the ideal engine speed. This has the impact of maintaining a relationship between vehicle speed and engine speed and a more linear feeling, experienced by the driver and passengers as acceleration sound. This optimised torque output, with more responsive and consistent delivery, is a key component of the fun-to-drive character of Jazz. As well as being more refined, the e-CVT developed for Jazz is more compact than the conventional planetary e-CVT units typically found in hybrid vehicles from other marques. With a focus on dimensions and clever integration, the new e-CVT is an example of the intelligent packaging evident elsewhere on Jazz. Jazz is the first model in Honda's European line-up to wear the new e:HEV branding that will appear on all future Honda full hybrid vehicles.
    https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE&t=4s



    siz aslında hrv de bakabilirsiniz veya jazz crosstar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Ekim 2025; 14:36:53 >
    _____________________________




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    jazz ın tipini beğenmiyorum, hrv de donanım olarak boş geldi yine ve bagaj hacmi diğerlerine göre düşük. araçla daha çok uzun geziler yapmayı planlıyorum, duruma göre araçta da yatabilirim, eşyalarım falan da olacak, o yüzen bagaj hacmi geniş bi araç bakıyorum.

    videolar için teşekkürler, müsait olunca bakayım.

    _____________________________
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt

    Kişisel tavsiyedir.

    Öncelikle özellikler içinde boğulmamanız için, benim hayatımda hangi özellik daha fazla yer tutuyor, hangisi hayat memat meselesi değildir diye düşünmenizi öneririm. Yoksa ha o, ha bu işin içinden çıkılmaz bir hal alır.

    Misal Ben PassionX donanımına da param yeterken, birçok donanımın benim kullanımın için büyük avantajlar doğurmadığını düşündüm ve 180 Bin TL daha uyguna Passion aldım. O fark ile hayatımda başka şeyleri doldurdum. Bu Toyota'dan bağımsız bir yorum bendeki.


    Benim hayatımda sorunsuzluk ve daha düşük işletim maliyetleri önemli bir yer tutar. Zaten güvenlik olarak artık kötü araç yok.

    Bu konuda diğer arkadaşlar gibi başta Japon sonra Kore tek tercihimdir.

    Kia ve Hyundai, Hatta Chery de Japon ve Avrupa ortası araçlar yapıyorlar, Yani mekanik anlamda tatminkar ömürler, Konfor anlamında Avrupa araçlara yakın.

    Tucson ve Sportage Corolla Cross'un en yakın rakibi.

    Son Vergilendirmeden sonra CC'nin avantajı ilk alımda kalmadı gibi. İlerde ne olur bilmiyorum.

    Ama Şehir içi ağırlıklı ve Ortalama bir tatil periyoduna sahip kullanıcı için halen rakipsiz hatta elektrikli araçların tek rakibi diyebiliriz takıt anlamında.

    Aynı zamanda 10 sene gibi bir mekanik garantisi, Yetkili servisde araca yönelik yetkin ve bilgili personelin bulunması da diğer rakiplerinden biraz öne çıkarıyor.

    Dediğim gibi ben işletim maliyetlerine bakarım öncelikle. Garanti dahilinde veya garanti olmadan da aracı A'dan Z'ye bilen personelin olması beni rahatlatır.

    Kore araçları da ne yazık ki, avrupa araçlar gibi yakın zamanda birçok major değişikliğe gittiler, bazı donanımları saman alevi gibi sönerken, yeni donanım ve mekanik gelişmelere boğuldular. Bu da parça- Yetkili servis yetkinliği konusunda sınıfta kalmalarına sebep olmaya başladı.


    Daha önce 4 adet Hyundai aracım oldu, hem ticari hemde bireysel 3 tane de Kia . Heopsinden memnundum ama bu dijitalleşme eşiğini aşana kadar üretimler ve çoğunun altyapısı yine japondu.


    Sonra aracım Kia 2024 Model Ticariydi. Geçen sene birçok Xceed,Sportage Şanzıman ve Partikul sorunu ile servise gitmişti. Dizel Partikül değil, benzim partikül problemi. Kia Avrupa Normları için Benzinli araçlara da partikül koymuş çünkü.


    CC almadan önce Tucson ve Sportage 'de inceledim biraz ama Şehir içi ağırlıklı kullanacağım için yakıt msafları ve DCT ısınma Şikayetlerinden dolayı direkt Corolla Cross alıp geçtim..

    _____________________________
    ProSound




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Merhaba Kıymetli Hocam,

    Son karar olarak Volkswagen T-Roc Style paket satın aldım. Bilgilendirme için çok teşekkür ediyorum.

    _____________________________
  • Oldsoundman kullanıcısına yanıt

    hocam daha önce bmw kullanan arkadaşlarımdaki araçlarda bulunan koltuk ısıtma ve soğutma olayı çok hoşuma gitti, almışken özellikle bu iki özelliğin de bulunduğu bir modeli almak çok istiyorum. corolla cross un en dolu paketinde sadece ön iki koltukta ısıtma var, soğutma yok, tucsonda ise 4 koltuk ısıtma, ön 2 koltuk hem ısıtma hem soğutma mevcut. dediğim gibi aracı aldıktan sonra 10 yıl kullanma planım var. çok başımı ağrıtacak arızalar çıkarmadıkça kullanırım diye düşünüyorum. tabi ki sorunsuzluğuyla bilinen toyotayı tercih etmek istiyorum, ancak özellikler bakımından sınıfta kalıyor. özellikle ses yalıtımı konusunda da çok kötü bir marka toyota, lastik davlumbazlarını bile koymuyorlar araçlara gerek yok diye, ilginç bir yaklaşım (:

    iş yerinden bir arkadaş daha suv arayışında, ona corolla crossu test etmesini söylemiştim, dün test edip yanıma geldi ve direkt eledim bu aracı dedi. gerekçesi de aracın çok ses alması. başımı ağrıtır bu diyo ve haklı da.

    özellikle yakıt konusundan dolayı hibrit araçlara yönelmiştim, ancak bu gidişle 1.0-1.6 motor aralığında benzinli bir suv alacağım gibi görünüyor.

    tucson un son kasasında mekanik vitesi ortadan kaldırıp tamamen tuşlu sisteme geçmiş olmaları beni biraz düşündürüyor. o kısımlara bi sıvı dökülse, düğme temassızlık yapsa nasıl olur acaba? ya da yolda giderken yanlışlıkla R tuşuna bassak ne olur diye aklımda deli sorular.

    aslında havadan şöyle bi 5-6 milyonum olsa hibirt rav4 alırım ancak hayaller ve gerçekler örtüşmüyor.

    en son ucuzundan bi t-roc, t-cross veya kamiq falan alıcam gibi (:

    _____________________________




  • Herkese selamlar bende 2.300₺ en alt paket cros almış bulunmaktayım… aklım hala 2000₺ nissan qq de kafam çok karışık 🙃

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aNahtArkeliMe

    Herkese selamlar bende 2.300₺ en alt paket cros almış bulunmaktayım… aklım hala 2000₺ nissan qq de kafam çok karışık 🙃

    özellik bakımından corolla daha ağır bastı anlaşılan?

    _____________________________
  • Alınmış alınmıştır

    Artık aklınız şu mu olsaydı bunu mu aldaydım

    Da kalmasın

    Hayırlı olsun kazasız belasız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt

    Aslında nissan hem özellik olarak hemde iç görselliği açısından bide fiyat vergi açısından hertürlü önde… ama ama yedi yıldır bindiğim aracımında corolla olması ve sağlamlığı beni corollaya yönlendirdi. 300.000₺ farka değer mi onuda zamanla görrcez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • dün yapay zekaya kapsamlı bir karşılaştırma yapmasını söyledim. qashqai ve corolla cross un baz paketlerini karşılaştırdı. yıllık ortalama 15-20 bin km olmak üzere 5 yıl kullanım senaryosunda, fiyat, bakım, vergi, yakıt gibi tüm masrafları dahil ettiğinde en mantıklı seçenek hangisi dedim, qashqai dedi (:

    hem özellik bakımından bi tık yukarıda hem de ilk ödemede 300 bin liranın üzerinde bir tasarruf ettiriyor. 5 yılda yapılacak 100 bin km de bile fark en fazla 100k kadar kapanıyor. hatta başlangıçta kalan 300k yı değerlendirip o aradaki farkı kapatabileceğimi de söyledi (:

    ben de biraz qashqai tarafına kaydım açıkçası bu şekilde bi karşılaştırma yapınca.



    TOYOTA COROLLA CROSS HYBRİD 5.NESİL HİBRİT TEKNOLOJİSİ.DONANIM HABER GÖKHAN AYDIN 08.03.2025



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LynXMaSTeR -- 26 Ekim 2025; 14:0:52 >
    _____________________________




  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt

    cros bi fiyat düzenlemesine gitmeli yoksa rekabet etmesi zor gözüküyor…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • LynXMaSTeR kullanıcısına yanıt

    2012 de ilk aracımı alırken bu forumda günlerce o

    Konu okuyup araştırmıştım

    Şimdi yapay zeka yapıyor bu işiTOYOTA COROLLA CROSS HYBRİD 5.NESİL HİBRİT TEKNOLOJİSİ.DONANIM HABER GÖKHAN AYDIN 08.03.2025 

    Nerden nereye


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.