Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1689. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35.050
Cevap
331
Favori
2.218.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16871688168916901691
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günaydın,

    Geçtiğimiz Temmuz'da 2016 makyajlı kasa d4d corolla aldım, otomatik advance.
    Malum, yağmurlar başladı ve sileceği kullanmak biraz sorun oldu başta.
    Araçta yağmur sensörü olduğu için silecekleri manuel kullanmak maalesef mümkün değilmiş.
    Silecek kolunu 1 kademe aşağı indirince direkt Auto moduna geliyor ve ön cam yağmur sensörü suyu algılayınca çalışıyor. Sensörsüz araçlarda bu 1. kademe fasıla modu. Zaman aralığı da ayarlanabiliyor. Sensörlüde de aynı anda fasıla modu ama mecbur otomatik çalışıyor. Niye böyle yapılmış anlam veremedim.
    Peugeot 208'de mesela, silecek kolunu 1 defa aşağı çekip bırakınca silecekler 1 defa çalışıp duruyor ve ekranda eğer sistem daha önce manuelde kalmışsa ""yağmur sensörü devrede" yazısı çıkıyor. Tekrar 1 kez daha aşağı çekip bırakırsanız bu sefer "yağmur sensörü devre dışı" yazısı çıkıyor. Kolu yukarı doğru hareket ettirerek de fasılalı-orta-hızlı konumlarda manuel kullanım mümkün kılınmış.
    Toyotada da silecek kolunu 1 defa yukarı kaldırıp bırakınca Auto olsaydı, tekrar yapınca manuele geçseydi ne güzel olurdu.




  • Geçtiğimiz ay 2015 1.4d mm corolla aldım.
    Araç 84 bin km de. 78 bin km de yetkili servis dışında bakıma girmiş Sanırım sanayide. Aracı aldıktan sonra ustaya yağına suyuna antifrizine vs baktırdım yüzeysel olarak bakımı yeni sıkıntı yok dendi.
    Bu km de dizel otomatik araç için özellikle hangi parçalara dikkat etmeliyiz ?Başıma iş açabilecek, değişmesi gereken hangi parçalar var ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakim bey

    Geçtiğimiz ay 2015 1.4d mm corolla aldım.
    Araç 84 bin km de. 78 bin km de yetkili servis dışında bakıma girmiş Sanırım sanayide. Aracı aldıktan sonra ustaya yağına suyuna antifrizine vs baktırdım yüzeysel olarak bakımı yeni sıkıntı yok dendi.
    Bu km de dizel otomatik araç için özellikle hangi parçalara dikkat etmeliyiz ?Başıma iş açabilecek, değişmesi gereken hangi parçalar var ?
    Eğer yetkili serviste yapılmadı ise aracın bakımları aldıktan sonra mutlaka kendiniz yaptırın.

    Aracınızın şanzıman yağı değişim zamanı gelmiş LV75W karşılayan yağ kullanmanız gerekir 3 LT almanız gerekiyor kapasitesi ise 2.4 LT
    V kayışını kontrol edin ve değişimini yapın büyük ihtimal ile oda değişmemiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Hocam bulunduğum ilde yetkili servis olmadığı gibi doğru düzgün usta da yok. Benim yönlendirmem gerekiyor ama ben de pek anlamıyorum.
    Bunların kontrol edilmesi yeterli olur mu balata vs başka bakılması gereken şey var mıdır ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakim bey

    Hocam bulunduğum ilde yetkili servis olmadığı gibi doğru düzgün usta da yok. Benim yönlendirmem gerekiyor ama ben de pek anlamıyorum.
    Bunların kontrol edilmesi yeterli olur mu balata vs başka bakılması gereken şey var mıdır ?
    Bu numara tem toyota servise ait bu numaraya ulaşıp bakım için malzeme siparişi verebilirsiniz.
    05434013565

    Balatalarınızın ne durumda olduğunu bilmiyorum, bakım öncesi birine gidip kontrol ettirin eğer değişim gerekiyorsa tem toyotadan sipariş verebilirsiniz. Ayriyetten fren hidroliği değişimi de iyi olur.
    Gittiğiniz yer fren hidroliği, şanzıman yağı değişmez derse oradan ayrılın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABABA2307 kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlisiniz olabilir mi. 2015 advanced kullaniyorum. Autoda birakmayip kapali tutma modu var .tekrar bakin bence. Kisin silecek autoda iyi olmayabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Fren hidrolik yağının mı değişmesi lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yakıt son zamanlarda çok pahalı artık ve firmalar da farklı fiyatlarda satabiliyor. Shellden alıyorum hep ama başka firmalarda 5.80 e kadar düşebiliyor. Kimi fark yok diyor kimi ise kalite aynı olsa neden daha ucuz versin diyen çok. Ucuz yerden dizel yakıt alan var mı? Alıp sıkıntı yaşayan oldu mu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suleyman727272

    Fren hidrolik yağının mı değişmesi lazım
    Her balata değişiminde değişmesi gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Bu durumu bilmiyordum. Balataları 53 binde değiştirdim usta hidrolik yağının değişmesi gerektiğini söylemedi şimdi de 58 binde. Sordurayım bi sağolun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suleyman727272 -- 16 Aralık 2019; 22:12:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Böyle bir şey yok, 40000 km veya 24 ay haricinde bir değişim periyodu yoktur. Yanlış yönlendirme yapmayın, her balata değişiminde fren hidroliği değişirseniz sadece gereksiz masraf ve israf olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Böyle bir şey yok, 40000 km veya 24 ay haricinde bir değişim periyodu yoktur. Yanlış yönlendirme yapmayın, her balata değişiminde fren hidroliği değişirseniz sadece gereksiz masraf ve israf olur.
    Frenleme kalitesi için değişimi şart illa kitapçığa yazılana uymak zorunda değilsiniz yanlış yonlendirdigim filan yok benim!
    Eğer,60 70 lira sızın için büyük para ise değiştirmeyin, Ben yılda 16.000 kilometre yapıyorum ve frenleme sistemi benim için önemli kendi canımı ve ailemi taşıyorum onları düşünmek zorundayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuerkraider -- 17 Aralık 2019; 2:38:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viserion87 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Auto'da bırakıyorum demedim ki Kapalı konumda duruyor zaten sürekli. Yağmur başlayınca 1 kademe aşağı alıyorum ve direkt otomatik moda geçiyor.

    Şöyle olsaydı daha iyi olurdu demeye çalışmıştım:

    Silecek kolunu yukarı kaldırınca silecekler 1 kez çalışıp duruyor ya hani, kol da yukarıda kalamıyor, aşağı geliyor (yaylı gibi); işte bu hareketi yapınca Auto modu devreye girip çıksaydı, aşağı hareket ettirdiğimizde de manuel kullanabilseydik diyorum.
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Böyle bir şeye gerek yok yine tekrarlıyorum. 60-70 lira ile alakası da yok konunun. Her balata değişimi diye bir ifade kullanmıştınız şimdi her bakımda diyorsunuz. Karar verin hangisi? Kendi uyguladığınız ve doğru olduğunu düşündüğünüz bir şeyi söyleyip insanları yapılması gerekiyordu ama yapılmamış şekline sokmaya gerek var mı? Kendi mesajınızdan sonrasına bakabilirsiniz.

    Ben mühendisim ve işim sıvılarla onların kimyasıyla. Dediğiniz gibi bir risk yok ortada. Sağlıklı çalışan bir sistemde nem alma hava ile temas gibi bir şey olmadığı için sorun olacak bir şey yoktur.

    Gerekenden fazla ( aracın kendi hidroliğinin kullanımından bahsediyorum) değişim yaptırmak, makine ile değiştirirseniz vakum yapıldığı için kaliper silindirlerinin ters çalıştığı için ömrünün kısalmasına, elle değişim yaparsanız tahliye vidalarının daha fazla aşınmasına neden olur.

    1 sene sonunda değişmek kimlerin işine yarar onu da söyleyeyim. Eğer çok yüksek fren performansı gerektiren bir aracınız varsa ve yarış yapıyorsanız işinize yarar. Hidrolik önerilenin üzerinde ısınıyorsa, hava ve nem alıyorsa kullanım ömrü kısalır. Haricinde bilmem kaç defa fren yapacak şekilde hesaplanmıştır ve ortalama bir zaman belirlenmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ABABA2307 kullanıcısına yanıt
    Ben yanlis anlamisim hocam🙂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Böyle bir şeye gerek yok yine tekrarlıyorum. 60-70 lira ile alakası da yok konunun. Her balata değişimi diye bir ifade kullanmıştınız şimdi her bakımda diyorsunuz. Karar verin hangisi? Kendi uyguladığınız ve doğru olduğunu düşündüğünüz bir şeyi söyleyip insanları yapılması gerekiyordu ama yapılmamış şekline sokmaya gerek var mı? Kendi mesajınızdan sonrasına bakabilirsiniz.

    Ben mühendisim ve işim sıvılarla onların kimyasıyla. Dediğiniz gibi bir risk yok ortada. Sağlıklı çalışan bir sistemde nem alma hava ile temas gibi bir şey olmadığı için sorun olacak bir şey yoktur.

    Gerekenden fazla ( aracın kendi hidroliğinin kullanımından bahsediyorum) değişim yaptırmak, makine ile değiştirirseniz vakum yapıldığı için kaliper silindirlerinin ters çalıştığı için ömrünün kısalmasına, elle değişim yaparsanız tahliye vidalarının daha fazla aşınmasına neden olur.

    1 sene sonunda değişmek kimlerin işine yarar onu da söyleyeyim. Eğer çok yüksek fren performansı gerektiren bir aracınız varsa ve yarış yapıyorsanız işinize yarar. Hidrolik önerilenin üzerinde ısınıyorsa, hava ve nem alıyorsa kullanım ömrü kısalır. Haricinde bilmem kaç defa fren yapacak şekilde hesaplanmıştır ve ortalama bir zaman belirlenmiştir.
    Ben her bakımda diye bir kelime kullanmadım:)
    Zaten bir balata da en az 35 40 bin kilometre gidiyor yani her türlü değişimi gerekli :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuerkraider -- 17 Aralık 2019; 11:55:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler,
    2013 model Toyota Corolla 1.4D-4D advance dizel otomatik 107 bin km de inci beyaz kaza değişen boya yok
    95bin TL deniliyor. Uygun mu sizce?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Bir çelişki yok mu? Yılda 16000 km yapıyorum diyorsunuz ve benim 24 ay veya 40000 dediğim şeye itiraz ediyorsunuz. Yılda 1 defa bakım yapıyorsunuz ve haliyle her bakımda değişiyor olmanız lazım itiraz ettiğinize göre.

    Balata değişimiyle hidroliğin tek ilişkisi sistemin onunla çalışması. Balata bitsin bitmesin belirli hacimde (0.75 litredir corolla için) belirli sıklıkta değişimi yapılır. Özellikle dikkat edilmesi gereken tek şey hidrolik miktarı, bahsettiğim hacimden fazla hidrolik olursa balatanız bitince hidrolik uyarısı almazsınız ve nalata değişince hacim artar taşar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zynlby kullanıcısına yanıt
    Araç fiyatları son 2 ayda çok yükseldi. Temiz kullanılmışsa ve servis bakımlı ise ederi o kadardır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Selamlar. 2016 makyajlı kasa Corolla 1.33 life sahibiyim. Telefonu araç ile eşleştirdim. Gelen aramalara cevap verebiliyorum, telefon üzerinden müzik dinleyebiliyorum. Ama teyp üzerinden arama yapamıyorum, rehberini aktaramıyorum. Kullanım kılavuzunu da inceledim ama çözüm bulamadım. Bilgisi olan arkadaşlar yardım eder misiniz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 16871688168916901691
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.